1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740111 inlägg · 7967 ämnen
« · 2361370 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{5246}: ja de var ju väldigt tur ni klara er mot HÅVE annars hade ni varit nya Modo.

Pettisbif: visst mer namnkunnig Lindbäck än Johansson men kommer han vara den bättre målvakten för de? Det får man se

Känner igen det här från förra säsongen när Timrå fansen klampade in här idiot efter idiot, och hade övertro på sitt lag. Deja vu.

Pettisbif:
Klart man ska ge dagens PP femmor chansen på allvar. Men jag blir lite orolig när Manner jämför finska landslaget och dom spelarna som finns att tillgå där med våran femma med enbart vänsterskyttar.

Blir lite komiskt om ni frågar mig.

Man kan inte jämför kvalitén och den spets Finland har med dom vi ställer upp med.

Tror fortfarande det är helt fel att ha Palve till vänster och Rödin passar bäst bakom mål. Inte till höger. Visst han gjorde en mål från kanten. I just PP. Men karln kan inte skjuta direktskott. Som man måste kunna för att stå där.
Han är bäst på hitta in till typ Larsson i slottet så som han gjorde när vårt PP fortfarande var bra. När han hitta smarta instick till Molin bland annat.

Tror inte vi kommer vara så mycket bättre om dom envisas med fel spelare på fel positioner.

Snälla tänk om där!

Olli Nomadinen :
Blir bara komiskt att läsa vad du tror. Och tror mer du spelar dum och vill skämta.
Hade inte bytt våra målisar mot era om jag säger så. Milt sagt...
Visst om du hade sagt nått mer verklighetsbaserat. Typ er akilleshäl kommer vara målskyttet. Eller saknaden av en sniper. Det hade jag köpt rakt av. Men att säga att våra målisar kommer floppa är så dumt sagt så klockorna stannar.
Är såååå avis på era målvakter (obs ironi) 🤣🤣🤣

Khall92:
Typ som Molin hade. 150 typ

Pettisbif: Och jag tror att er akilleshäl kommer vara att ni inte alls har de där superdupermålisarna ni och alla andra tror att ni har. Floppvarning där

Pettisbif: Håller med. Måste in med en målskytt. Hade heller inte sagt emot att sära på rödin och scott.

Vad tror du att komarov skulle lyfta i lön?

{9918}:
Jaha, den regeln såg jag inte en enda domare ta ifjol.
Klart som fan dagens domare skulle ta en sån.
Allt för att få klapp på kinden av domarkåren.

Pettisbif: men det jag postade var ju dock från 2021/2022 men det verkar som just dessa domare tog väldigt hårt på reglerna

Fick en mardrömstanke.
Matchen mot Örebro, sviniga Larsson kommer skada nån Brynäsare.
Sanna mina ord.
Nya Anton Hedman den killen. Extremt ful och grisig spelare.
Hoppas jag aldrig behöver se honom i vår vackra dress!

Pettisbif: Ge oss Bailey nu Alcén!

{9918}:
Svensk hockey blev därmed ännu tråkigare att följa. Vad av dessa idiotiska utvisningar.
Kan omöjligt komma från spelarna själva.
Får för mig att dom som styr regler och lagar numera egentligen aldrig spelat ishockey själv. Utan egentligen jobbat på Försäkringskassan hela sina liv.

Uppladdat:

500x0-screenshot20220816233802comandroidchrome.jpg

Om Komarov blir klar så känns han som ett bra nyförvärv. Men inte rätt nyförvärv.
Visst om man ska ta in 1 till utöver honom. Då känns det faktiskt toppen med honom.
Men annars kan jag inte låta bli att faktiskt bli lite smått irriterad över Alcéns övertro till våra forwards.
Palve är ingen målskytt, Scott har blivit en gnuggare som för övrigt nästan aldrig skjuter själv längre. Rödin är ingen sniper alá Palushaj/Clark/Brendl/Soumervouri/Kahnberg/Bissett/Davydov/Westlund.
Inte heller Dima, Björnen eller Larsson är några riktiga avslutare av rang.
Gör mig lite smått orolig att det inte kommit in en erkänt vass målskytt (helst rightare), ännu ska sägas.
Hoppas verkligen Alcén fixar typ Puustinen eller Bailey eller nån annan riktig måltjuv. Plus Komarov för lagets karaktär.
Först då kan Brynäs ta ett riktigt ordentligt kliv i tabellen.
Pengar finns absolut för 2 vassa.
Speciellt efter att Larsson enbart kostar 30 papp för dom.
Nickes, Berglund, Genoway, Adam, Tomi och Molin hade feta kontrakt ska komma ihågs.

Pettisbif: ny regel våran målvakt åkte också ut på samma det var någon som la ut den i vårat förut och jag håller med den är galen

Skrubben:
Håller med? Den utvisningen var bland det sjukare.
Är det nån ny hitte på pajas regel av domarkåren..?
Då stärks bara min tro om att vi är sååå in i helvete fel ute i Svensk hockey.
Inte roligt att se hockey längre. Eller hockey o hockey.. vettenfan vad det är dom spelar nuförtiden. Rink bandy är mer action.
Kass utveckling av den sport jag älskade så mycket. Ljuva 90 tal kom tillbaka!

Davey85:
Det lilla jag kan tycka mig se efter 1 ynka match är att Scott kan passa bra på kant. Men inte med Rödin OCH Palve. Där hoppas jag Manner har andra planer.
Inte fel att kanske sära på Rödin och Scott under försäsongen och verkligen ge det ett ärligt försök.
Sen kunde jag se att Dima och Björnen passa bra ihop.
Jag kunde se att Ljungen ligger steg före Kvist. Som jag tycker enbart trampar vatten. Synd, när Kvist precis kom upp i A-laget trodde jag stenhårt på honom. Men ack så fel jag hade. Han har en riktigt dålig puck kontroll och ett ännu sämre skott. Rivig och snabb. Men tyvärr räcker inte det.
Tyckte till och med att Holmli var bättre än Kvist.
Ljungen imponerade på mig. Ser större och starkare ut. Det skottet han avlossa var klass rakt igenom.
Tror nog att det finns en anledning till att Ljungen är draftdad och inte Kvist eller Birger.
Sen är inte Bergman bra alltså. Känns som Theo har en jättechans att spela till sig en plats i år. Tror nog att innan säsongen är slut så kommer inte Julius vara Brynäsare.
Kommer inte trivas att vara 8e back. Kanske till och med 9e. Tyckte Eriksson var spännande att se i Svarta mot Vita.
Och vet att Manner inte är feg att testa juniorer.

Nu håller jag tummen för ett spännande nyförvärv. Iaf efter Manners "lovord".

Det enda jag tar med mig från kvällens match är utvisningen på Veini. Vad tusan handlade den om? Jag har sett tusentals matcher i mitt liv, men aldrig någonsin sett den typen av utvisning. Det enda jag kan komma på är målvakter som blockerat pucken bakom eget mål, då har man åkt ut för ”delaying the game” eller liknande. Men nu stod Veini i sitt målområde. Är det nya regler för denna säsong? Någon som har en susning?

Bedrövlig jävla skitmatch! Riktigt usel insats…

Men omöjligt ändå att utläsa något efter första träningsmatchen…

En del individuella prestationer men som helhet klickade det illa… Bra med en väckarklocka direkt. Hybrisrisken borttvättad…👍 Bara att jobba vidare…

Davey85: Vi kan väl vara ärliga och se att den här matchen gav betänkligheter i utfall. Premiär, ja ok. Men kanske det blir svårare än vi hoppas på att tvätta bort den där djupa förlorarstämpeln Brynäs dras med sen länge. Hoppas på bättring. Allt man kan göra.

Pettisbif: Går inte dra några slutsatser av första träningsmatchen. Men jag tycker inte heller att man helt ska svepa undan det faktum att vi släpper in 8 raka mål.

Tik spelade också sin första match. Ingen katastrof, men långt ifrån ok och långt ifrån värdigt.

Hoppas man kan använda detta till något positivt.

Pettisbif:

Hur är formen på er frälsare? 😅

Sällan GD om det nu är dom. Missar assister vid mål. Till och med jag skulle göra ett bättre jobb där.
Eklind var aldrig på pucken vid Ölunds mål. Passningar till Linus mål kom från Olesen och Johannesson.
Vid Rödins PP mål ska pass komma från Palve, visst, men även från Sklenička.

Herregud.

Pettisbif: Vi går se 😁

Ingen Larsson mot Örebro på fredag. Det bekräftade Manner precis.
Däremot kan vi förmodligen förvänta oss 1 till spets forward om nån dag. Kanske redan imorgon.
Inga högoddsare på att det är Komarov tror jag.

Zäta75:
Ni har fortfarande för dåliga målvakter och för dåliga tränare för att bli ett bra slutspelslag.
Tippar på allt från 8-13.

Luddf:
Brynäs var kass mot alla "bottenlag" ifjol och vann ofta mot dom så kallade "topplagen".
Hoppas man blir jämnare i år.
En velig försäsongsmatch där vi blir extremt straffade av horribla dpmare.
Vid Timrås kvittering har man alltså tagit ut Sklenička felaktigt två gånger. Det är för helvete herr hockey vi lirar!
Plus en felaktig för många man på plan. Där Manner blev vansinnig.
Sen fortsatte domarna briljera. Tog om jag inte minns fel Hedberg och Bergman felaktigt när Timrå spelarna dyker.
Sen tog dom enligt mig felaktig på Veini. För blockering.. Där fattade jag nada.
Timrå spelarna borde åkt ut minst 3 gånger i andra perioden men domarna hade redan bestämt sig vilka dom skulle visa ut. Pajaser rakt igenom. Går domarnivån åt detta håll kommer det knappast bli nån rolig hockey i Sverige.
Därmed sämre resultat i både Junior-Kronor och Tre Kronor, mängd av hat i media och lite folk på matcherna.
Nivån håller på bli värre än innebandy och snart är det fan inte kul att se på längre.
Dessutom missa man en solklar trippning/interference på Friman vid Landers mål. Plus att man missa totalt att Veini blev överkörd av en Timrå spelare vid 4-2 om jag minns rätt.

Såhär kassa domare har jag i ärlighetens namn faktiskt aldrig sett.
Tur som fan det bara var en ploj försäsongsmatch istället för en betydande match, annars hade jag blivit rädd för mig själv och kanske gjort nått jag fått ångra.

Många som drar alldeles för stora förväxlingar av en försäsongsmatch. Men snälla ni. Då märks det att ni inte spelat i ett lag. Lagsport. Där man har domarna emot sig hela matchen, där ens egna målis inte är så speciellt bra, en helt betydelselös första match. Där man inte gått igenom allt för kommande säsong.
Snälla rara ni. Vänta tills jul. Och jag svär på att vi kommer må bra av ett bra lag.

Tigerhjärta: Det där med back under säsongen är kanske lite luddigt men en till back innan seriestart ska in. Inget av det här har nåt med en ev värvning av Dahlén att göra, pengar till det finansieras externt

Är faktiskt förbannad. Det är för jävla skämmigt att släppa in såhär många mål. Det positiva är att detta bör vara en liten väckarklocka. Hallå..vi är igång liksom.

Peja: Tack för infon peja . Nya tag I nästa då .

Luddf: Något lär vara klart va? Känns som han sätter onödiga förväntningar annars?

Såhär lät det i intervju på Hockeynews tidigare idag:
"Nu har vi tolv forwards och vi får se vad som händer den här veckan. Mycket talar för att det händer nåt den här veckan."

Och nu GD:
"Ja, vi får se. Vi försöker leta efter en forward till och vi får se om det händer redan den här veckan."

Tigerhjärta: Önsketänkande och fakta! Vi slipper en 6 miljoners fallskärm och sponsorer samt årskorten har ökat. Växjö och Örebro hade varit gött att skicka åt...........

hockeyärnice: " En bra back kommer vi ta in innan säsongen börjar och sen har vi pengar till en till under säsongens gång."

Är du ekonomiansvarig i Timrå eller är det främst önsketänk? Känns som en jäkla budgeteringsskillnad gentemot förgående år?
Ja Malmö, Leksand, Örebro & Växjö tycker jag ser trubbiga ut.

"Vi var för mjuka många gånger i egen zon och gav dem för många kontringar. Och när dom gjorde andra och tredje målet tappade vi humöret lite."

Den här skiten har jag hört förr. Städa bort det NU, Mikko.

Inget jävla ivägflygande bara för att vi gjort några bra värvningar.

Tigerhjärta: Jonte har vi redan fixat sponsorer till. En bra back kommer vi ta in innan säsongen börjar och sen har vi pengar till en till under säsongens gång. Ja det borde vi göra. Tycker inte att 10:e platsen är orimlig. Tror, hoppas och vet att växjö, Örebro kommer röra sig nedåt. Där dom hör Hemma.

hockeyärnice: Jonte och 2 bra backar?! Fan hur mycket stålar har ni egentligen? Låter som orimliga förväntningar på Kapanen!
Tämligen säker på att ni undviker kval med er trupp, annat vore faktiskt fiasko.

Tigerhjärta: Det gör vi men kommer bli sjukt tufft. Är inte 2-3 lag som kommer göra upp om det iår. Kanske kan vara 5 lag som tävlar där nere. Vi hamnar på 10:e plats. Får vi Jonte och värvar två bra backar kanske vi kan tävla om 8:e platsen.

Äsch! Låt Timråiterna tro att de slipper kval iår, lite gulligt ändå ;)<3

Mm.. Aldrig ok att släppa 8 kassar. Bara att ta tag i problemet och jobba hårt.

Tigerhjärta: Jag tror vi kan vara lugna, Manner lär kommunicera vad han varit missnöjd med. Under försäsong blåser ju dessutom zebrorna för allt, förmodligen nya regler (som ingen förstår) som ska ”implementeras”… Sen i slutspelet har dom svalt pipan i vanlig ordning… Så jäkla trött på domarnivån i SHL, dom är ju liksom proffs också…

Tycker att Sklenicka, Kinnvall och Johannesson visade positiva tendenser emellanåt. Ge det några matcher och vår backsida lär vara riktigt gedigen. Roligt att se att Ölund fortfarande är vass vid lägen, rätt upp i nättaket. Han hängde ju ett antal frilägen förra säsongen.

Larsson in med Rödin och Scott på fredag mot Örebro så tror jag det kommer se helt annorlunda ut.

munkas: haha stämmer det?

Davey85: ” Inte kunnat se matchen. Varför släpper vi in 8 kassar? Låter illa.”

Det var en klassisk försäsongsmatch, med möjligtvis en krydda av nedträning. Sen tror jag dock att veven hade plockat nån puck till om han inte kört en 2-månaders all inclusive på Ibiza Club i sommar.
Men kul att det är igång 👍

Chanzone: Nopp, inte mot dig, blir bara sååå frustrerad på alla som skriker efter första träningsmatchen, det här kommer bli jättebra vartefter, vi kommer liksom, inte vinna alla matcher hela tiden.. Jösses!!

Skagge: tror också det är bra att lösa problem i spelet redan nu. Sen får vi kolla omkring oss också. Rögle och Växjö torskade väl båda mot Kristianstad nyss? Det tror jag inte hade hänt under säsongen framöver.

Davey85: För att det är första matchen på säsongen. Timrå fick sin offensiv att stämma bättre än vad vi fick vår defensiv att stämma, ungefär så :)

Tigerhjärta: Helt ärligt är det nästan bra om försäsongen går sådär. Vi vet ju hur hypade vi var inför säsongen 19/20.

brynäs08: Ja självklart, hela Backsidan är även ny och det kommer ta några matcher för dem att spela ihop sig.

Inte kunnat se matchen. Varför släpper vi in 8 kassar? Låter illa.

« · 2361370 · »