1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740102 inlägg · 7967 ämnen
« · 2361451 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Som utomstående fattar jag inte hur man kan som Brynäsare och timråit kan avgöra vad som händer med säsongen efter en betydelselös träningmatch

Klart det inte är bra att släppa in 8 mål i sin första match för säsongen men det betyder inte ett skit i slutändan

Jävla dagisnivå i båda forumen just nu

Hockeysnack börjar spåra ur på riktigt.

Varit medlem här sedan Jesus gick i kortbyxor typ 😂

Vi slog Färjestad i en match med 6-1 för massa år sedan på försäsongen och en del leksingar blev som tokiga och ropade SM-guld mm

Vi åkte ur 😂😂😂

Saken är den att i lilla Leksand är det bara hockey som gäller året om

Har vänner som bor där och det är bara hockey året om som snackas på byn

Liten ort som har ett lag i högsta serien är otroligt imponerande

Försäsongsmatcher betyder inte ett jävla skit

Lycka till i höst / vinter

Soliga hälsingar från Dalarna ❤️

magr: biljetter till premiären bokade och kul att se att trycket verkar rätt hårt. Långsidorna börjar fyllas upp helt redan 👍🏽

{5246}: Nu summerar vi detta en gång för alla.
Jag tycker absolut att man kan dra de största slutsatserna om kommande säsong redan i första träningsmatchen. Det är då man ser lagets "Core"

Timrå vinner SM Guld och Brynäs åker ur. Punkt!

{5246}: Det stämmer faktiskt att Brynäsboken formligen kryllade av timråfolk under försäsong och inledning av förra säsongen, de flesta sturska, kaxiga och fyllda med en övertygelse om att man höll på ett bättre lag än Brynäs. Sen, i takt med att man tog riktning mot jumboplatsen tonade det ner sig. Blev kanske inte lika skoj längre när man inte hade något att provocera med...

Våra klubbar har väl egentligen inte så mycket otalt med varandra? Visst har vi dammsugit Timrå/Wifsta Östrand på talanger på 60- och 70-talen men det var ju i en tid när vi var den attraktivaste föreningen i Sverige att spela ishockey i vilket gjorde Sundsvallsregionen som en naturlig plantskola bland flera för Brynäs.

Nä, jag tycker vi ska hålla ihop. Visst ska vi smågnabbas men kanske inte hålla på och provocera. Tror jag talar för merparten av alla brynäsfans när påstår att Timrå är ett betydligt skönare lag än Leksand. Rivaliteten våra klubbar emellan existerar inte nämnvärt, trots avståndet. Ni har Modo, vi har Leksand.

Så: Peace brothers!

Jonasson: Rögle kommer att åka ur SHL i år efter förlusten mot RBK, samma öde lär även BIF gå till mötes efter debaclet mot TIK! Klassisk HS-logik som skall läsas med en smula ironi…😎

Nu har jag köpt biljetter till den 8e oktober när det är dags att hylla Ove. Hoppas det blir mycket folk och bra hockey!

Olli Nomadinen : Tack, det var på tiden. Har inget problem egentligen med att andra fans skriver här. Men du är här av anledningen att provocera, och det handlar då allt som oftast om resultat som du vet stör oss. Det var likadant även förra säsongens försäsong.
Och som jag sagt tidigare, tack vare supportrar som du så finns det inget lag som jag hoppas ska åka ur så mycket som jag vill att Timrå ska göra det.
Ha det fint nu.

{5246}: Klassisk retorik härinne. Men jaja, vad ska man fövänta sig när ni häver ur er samma mot era egna så fort nån inte tycker lika. Tror du och andra missat poängen med HS också. Fattar inte varför ni inte bara flyttar till ett eget, stängt supporterforum.

Så. Nu ska ni slippa mig

Olli Nomadinen : Fjortisnivå? Men ändå är du här med samma attityd som förra året. Sen verkar du har svårt att lyssna, tror inte någon vill ha dig här. Du har ditt egna forum att skriva i, kan du inte bara hänga där så slipper jag se skiten du häver ur dig.
Skulle uppskattas.

Peja: Absolut, det var Brynäs som åkte på ett antal skeva utvisningar.

Håkkybåkky: Kruxet med utvisningarna i den andra perioden var att Brynäs fick alla dessa billiga utvisningar. När du skriver att perioden blev sönderblåst låter det som att båda lagen fick massa utvisningar, men så var det ju inte. Det var tydligt att matchen var jämn, förmodligen med visst övertag för Brynäs, innan domaren började peppra oss med billiga utvisningar. Men samtidigt får man väl ha nån förståelse för att domarna också är ringrostiga den här tiden på året och att domarna till träningsmatcherna kanske väljs mer utifrån geografisk tillgänglighet än kompetens. Men det var lite surt att matchen i princip förstördes på grund av det.

Dahlén håller inte i SHL. Han hör hemma i allsvenskan är min känsla.

För att bidra med lite nyansering:
Utifrån spelet i första perren såg man att Brynäs kommer bli bra i år. Andra perioden blev sönderblåst av massa utvisningar vilket såklart påverkar matchbilden. Ni hade en del tveksamma målvaktsingripanden och konstiga beslut i försvarsspelet men det är ju försäsong. För egen del är jag glad att vi fortsätter vara ert boogeyteam.

Kommer bli galet roliga och intressanta matcher i höst/vår

Davey85: Nä du har helt rätt, det var ett misstag. Jag tror på riktigt att största flopprisken hos er är målvaktssidan men det är ju intimt förknippat med de förväntningar som finns där mot bakgrund av meriterna de har. För "på papperet" är det inget snack, ni har de bästa målvakterna. Och det var väl det jag skrev när jag bemöttes av ett raljerande som håller fjortisnivå

Det blev ändå bara 4-8 i går. 4-10 hade varit värre. Bara att bryta ihop och komma igen. Å kanske träna lite och in med lite fräscha spelare. Rödin och Scott har nog gjort sitt.

Jonasson: Lugn bara. Timråiterna brukar jag kalla kappvändarna. Dryg o kaxig när dom vunnit en match när dom förlorar ska alla avgå. Enda som gäller flr dom nu är ju Snutte Dahlen. Såg matchen live igår. Sånt flyt som dom hade igår ska inte gå att ha. Heja BIF.

Olli Nomadinen : Om detta nu är en pajkastarbok så behöver ni Tikare inte ränna omkring härinne?

Ni får liksom inte låna nåt Sm-guld ändå.

Pettisbif: Men lilla vän, nu tror jag du missförstått ordet flopp. Flopp är ju när någon som förväntas prestera inte gör det utan tvärtom, underpresterar. Om ni inte får fart på målskyttet (ni gjorde ändå 4 igår, normalt ett antal som ska räcka att göra match av det) i ett lag där alla på förhand uttrycker skepsis mot just det så är det ju ingen flopp.
Tror du jag tänker att du skulle vara avis på våra målvakter? Nä just ja, du la till "obs ironi". Vilken tur så dina Brynäskompisar inte trodde att du var allvarlig. Allt är ju möjligt i er pajkastarbok

Ljungen 💥

youtu.be/PUgP32hQ_pA

Pettisbif: En perfekt bröst värmare är vad en hockey njutare ska se. Helt otroligt att det blev utvisning

Slängde ihop ett klipp med min nya favorit.

Sjukt roligt ändå hur Timråiter kan bli så overhypad och stor i käften över att ha vunnit en träningsmatch mot Brynäs med 8-4. Tror inte en träningsmatch betyder lika mycket som dem vill få fram det till, liksom Rögle förlorade mot Kristianstad och det gör inte att Rögle riskerar att kvala bara för att man förlorar mot ett Allsvenska lag. Ska bli roligt att se om Timråiterna är lika stor i käften och kaxiga när säsongen väl dragit igång

Davey85:
Bara ignorera pajasen.

För övrigt tycker jag nya Sklenička liknar kult Tuulola i spelstilen. Jävlar va nytta vi kommer ha av honom!

{9630}: Nu tar du ju upp mig så jag antar att jag lär förklara. För det första är 2k inte att ”bomba” för min plånbok och har förövrigt satsat mer än 2k på att BIF tar guld i år, det var max som gick att betta vid tidpunkten på siten. Enligt min bedömning är 27x på årets Brynäs bra värde, framförallt om vi får in komarov då jag anser att hans spelartyp är en brist i hela SHL och han kommer vara otroligt nyttig i ett ev slutspel. Brynäs vinner guld grovt räknat var 10e år de senaste 3-4 decennierna och då ofta som ett otippat lag. Sist de vann guld hade jag också en bet för jag såg stor potential i juniorerna. Där de året innan höll jämna steg med de slutgiltiga mästarna Färjestad som enbart förlorade två matcher under hela slutspelet en mot Brynäs och en i finalen. Det här året ser jag laget som ett slutspelslag. Potential till både starkt PP och mkt starkt BP dessutom på förhand stabila målvakter. Men framförallt en hel drös med spelare som vunnit och vet vad som krävs, ink coachen. Saknas visserligen en riktig sniper och många spelare känns aningen ”sega”. Dessutom inte särskilt många juniorer som kan utvecklas till vassa shl-spelare, möjligtvis en. Brynäs kommer knappast vinna serien men i ett slutspel är chansen imo bra mkt större än 1/27. Med allt detta sagt har jag absolut inte ”svävat” iväg och ser dem som favoriter som du verkar fått för dig.

{9630}: Haha.. Du bevisar bara ännu mer att du är ett litet Tiktroll. Vet inte hur den kommentaren var relevant i sammanhanget över huvud taget. Gå och räkna era Sm-guld.

{9630}: Fortfarande. I ett lags forum så kommer det laget favoriseras, höjas, försvaras e t c. Det är naturligt. Det enda som är lite osmakligt är att Tikare har sånt lillebrorkomplex för att de aldrig vunnit något. Och då ska det in trollas efter träningsmatcher och grejer. Det är liksom ingen charmig egenskap.

Njut nu ordentligt av er mäktiga träningsvinst.

Jugge: Det var jag som ifrågasatte era målvakter för att håna din tidigare kommentar om Timrås defensiv där du efter att ha sett tio minuter i den första perioden i den första träningsmatchen skrev så självsäkert:
”Tycker det märks redan nu att Timrås problem i defensiven definitivt finns kvar”

Så då passade jag på att göra precis samma sak som du fast gentemot er målvakt när han släppt några enkla, då var det inte lika självklart att dra så stora växlar av denna match, ellerhur? 😁

{9630}: men Pano brynäs är ju knappast laget vi ska kämpa mot när säsongen börjar

Jugge: har nånting nånsin varit mer hybris är att betta 2k på SM-guld

Jugge: kassa var nog inte ordet som användes men de är i samklang med att hålla på brunäs att återberätta saker felaktigt

{9630}: Timrå tomtar som är inne och trollar i Brynäs boken som vanligt efter att dom vunnit en träningsmatch och fått hybris. Vi kan väl summera säsongen efter 52 omgångar? Så får vi se vilka som är överst i tabellen, ska vi säga så??

Verklighetsfrånvände timråiten som tyckte att våra målvakter var kassa, jag låter bli att svara på det också så återkommer vi efter säsongen…

{9918}: Jag snackar bara om Pano och det faktum att Tikar har en förmåga att surra omkring härinne antingen när Brynäs går dåligt eller Tik går bra, sen försvinner man när det börjar gå knackigt.

Davey85: hockeysnacks Roger Federer.

Davey85: osäker vad vad jag riktigt ska skriva jag började skriva i detta forum för jag var nyfiken på vad Pettis tyckte och la ut en bild om reglerna angående utvisningen inget mer än så

{9918}: Nu är det slutdiskuterat från min sida. Min önskan är att ni röda pallrar er tillbaka till er sida.

{5246}: självklart finns det skit i båda våra böcker men vafan vi lever vidare jag personligen har inget mot brynäs självklart kommer jag kanske ge nån spydig kommentarer men då förväntar jag mig en tillbaka också ju

{9630}: Som Kribban och Tigerhjärta säger. Vad vi gläds åt härinne är väl för fan vår ensak. Jag läser gärna i Tik-boken, men kommenterar fruktansvärt sällan, blir liksom inte tillräckligt provocerad för att kommentera vad ni nu tycker om Brynäs eller annat lag.

Hur man nu kan flyga iväg genom att provocera.

{9918}: Om du skulle gå tillbaka och titta hur det såg ut här för ca 1 år sedan så skulle du förstå vad jag menar.

{9630}: De är väl en jävla skillnad att ”flyga iväg” pga glädje inne på sitt egna forum av ett nyförvärv, än att ”flyga iväg” genom att klicka sig in på motståndarforum för att provocera? Du är lagom korkad alltså

{5246}: ja speciellt när de går emot sitt lag. Man känner mer sällan att domaren tappar matchen när sitt eget lag får 6 raka pp.

{9630}: Klart vi gör, värvningar är skoj. Men vi gör det i våran egen bok. Vad fan har du med det att göra?

{5246}: men vafan alla timråiter är inte dåliga bara för du ogillar han, jag har ju varit här och snackat med Pettis

Davey85: okej men de är inga Brynäsare som flyger iväg minsta lilla efter en värvning eller ett rykte? Som han som bombade in 2k på sm-guld. Det är väl ändå definition av att flyga iväg. Va glad om ni slipper kval. Det är jag glad över om vi gör.

{9630}: "Tur", "klara er".. Vi tog dem 4-1 i matcher. Men hur som helst, sanningen är att många Tikare flyger iväg och tyvärr också flyger in här, vid bra resultat, bra värvningar e t c. Sen försvinner de en efter en under säsongen när det börjar gå dåligt. Ett gammalt fenomen.

Pettisbif: Undrar hur många ggr den här säsongen man kommer känna att domarna tappar matchen? Tyvärr alldeles för många ggr, och det är sååå trist.

{9630}: Inte första gången du är här inne och lallar. Vad vill du egentligen? Det enda du gör är att skämma dig.

Matchens domare var Johan Nordlöf & Mikael Andersson. Gör er själva en stor jävla tjänst. Sluta!

{9630}: Vi utvecklades till ett lite mer stabilt lag förra året. Ni klarade er precis på gränsen. Sa det inför säsongen förra året, och jag säger det igen. Finns inget lag som jag ogillar så mycket som erat lag, och det är pga människor som du.
Förstår inte heller varför ni så gärna är här och kläcker ur er så mycket skit, skulle aldrig ens tänka mig tanken att besöka er bok.
Ciao

« · 2361451 · »