1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736945 inlägg · 7967 ämnen
« · 2573069 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic:
Det har varit väldigt lite "knäcka klubbor över benen" de senaste åren.
Mycket "tränare som kölhalas" däremot.

Jag föredrar knäckta klubbor.
Det hade varit lättare att tillhöra SHL då.

50-50 att vi får se knäckta klubbor eller kölhalad head coach?

Peja: Håller med dig. Men Anders Berg tycker vår lagkapten vid minsta frustration ska knäcka klubbor över låren för att visa lite ”nu jävlar”-attityd…

gwl: förstår att du är ironisk ..O att det skulle bli ett drev om Limpan släppte 3...i rad MEN ..jag kan tror jag se skillnad på hur mv spelar i .matchen kontra lotteriet 3 mot 3 eller straffar
Limpan får med all rätt tåla att han får kritiska blickar på sig efter förra säsongen och börjar han darra även i HA så väcks frågor igen. Han får steppa upp och vissa oss att vi har fel ...vissa här i forumet försvarar han i absurdum och vissa är överdrivet kritiska...men gör han och övriga laget sitt jobb så borde han komma upp i minst 91 % i grundspelet och sen höja sig i ett slutspel som alla bra målvakter gör. ATT de gör skillnad att göra ett lag bättre..Det gör INTE Lindbäck nu...och inte förra säsongen heller. Vi kommer inte att gå upp om inte vi har en mv som gör skillnad.

gwl: Lindbäck är kass dock..

{10299}: Förstår du väl att jag drev med alla gnällspikar här inne....
Tänk dig flödet här inne om Lindbäck släppte in 3 straffar irad

gwl: Enroth är en av Sveriges bästa målvakter! Fan pratar du om? Han hade 92.5% räddningsprocent 21/22...

Enroth måste vara shls sämsta målvakt, hur släpper man in 3 Straffar i rad?
Enroth måste vara i klass med Lindbäck😉😉

Malken: Han har nog sett bättre och smidigare ut. Lik förbannat ett billigt mål mot AIK (där han iof spelade riktigt bra i övrigt) och en svag insats mot VIK.

Limpan måste putsa bort grodorna.

Davey85: "Lindbäck var inte bra, ingen kan seriöst påstå det."

Tycker det har sett bättre ut den här säsongen. Men något som sticker ut för mig är att han verkar darra i slutet av matcherna. Det hände många gånger förra säsongen och värst var väl Halbgewachs lösa backhand som smet in i slutminuten mot Växjö i slutet av 2022. Brynäs var med ända in i slutet av många matcher men förlorade när Lindbäck darrade. När golfspelare blir gamla har jag hört att de blir darriga och använder hakputter - men det finns väl tyvärr inget liknande för hockeymålvakter.

KalleTeodor: VIK-fansen hade säkert vilja bytt målvakt, backar, centrar och ytterforwards med Brynäs efter första. Större klasskillnad i övriga lagdelar.

KalleTeodor: Lindbäck var inte bra, ingen kan seriöst påstå det. Räddningsprocenten landade runt 85%. Inte bara hans fel att vi tappade poäng, men en svag insats.

Peja: skulle jag ha fel ;)
Man kan naturligtvis debattera det men matematiskt sett så var Lindbäck oändligt mycket bättre än VIKs målvakt i första. Och jag tror faktiskt att om du frågat VIK fansen i periodpausen om de skulle vilja byta målvakt inför 2:a så tror jag att de flests gärna gjort det bytet.

mk: Samt att utvisningsminuterna försvann i bild och mikrofoner utan skydd osv. Märktes att det var HA och inte SHL.

Tigerhjärta: Håller med 😔 är allergisk mot Växjö och Örebro 😴 men jag bor i Frölundaland, man kan snacka hockey med kompisar om man har sett matchen. Det är dock intressant hur lite en match engagerar när inte mitt älskade Brynäs är på isen.

#33: Lakers är bäst i klassen på att lira tight och kompakt.
Däremot ställer jag mig frågande att du väljer en Växjömatch när det är full omgång. Fan min tumregel är att välja Växjömatcher sist, finns ju ingen tråkigare hockey att kolla på😅

#33: Vi har lite att lära av Larmi också. Han har hittills inte släppt in några oskymda lyror från blå…
Stabilt.

Tigerhjärta:
Du skrev i ett inlägg att vi är i en process att gå från att vara ett förlorande lag till ett vinnande lag. Att vi har mycket att lära för att bli ett vinnande lag.
-Brynäs spelar i en annan serie nu.
-Johan har värvat spelare som vet vad som krävs för att vinna har han sagt.
-Vi har nytt tränarteam och nytt ledarskap med nytt spelsystem.
-Halva laget på isen igår bestod av nya spelare som inte spelade med Brynäs 22/23 och som omöjligen kan ha formats av Brynäs historik. Exklusive juniorkedjan då som är en gråzon om de är ”nya” eller om de har hunnits formats av Brynäs seniorlooserhockey från 22/23 och bakåt.
Det är för mycket nya faktorer för att det längre ska finnas en överordnad historik som sätter käppar i hjulen.

Jag tycker inte vi ska skapa process-floskler åt Brynäs, det gör Brynäs så bra själva.
Behåller vi fokus och slutar slarva så ska inte historiken bita oss där bak över huvud taget.

#33:
Där ligger guldribban, ja.

Auchinleck: Kollar på Växjö -Frölunda 🫣
Vi har lite att lära av Växjö 🤢 när det gäller att stänga egen zon, jävligt tight. Svårt för motståndarna att ta sig in på mål.

Peja:
50 matcher tills allvaret börjar.

KalleTeodor: Tror du har fel där. Även om Brynäs vann första perioden med 3-0 så vann man "heta chanser" med betydligt större siffror. Västerås hade ju typ två farliga avslut på hela perioden.

BIF Kungen: Det kan vi absolut göra!
Nej, det menar jag inte. Inte sagt det heller.
Däremot så tror jag absolut att han kan vara bra denna säsong i Hockeyallsvenskan. Sen får vi se! Jag har haft fel förut.

Peja: så är det ju Peja men inte i den första perioden…

cog: vi kan tycka olika på temat målvakter och komik…

Två matcher skriver du….du menar att han var bra förra säsongen??

Tror de flesta här inne inkl jag själv baserar vår kritik även på förra säsongen, just saying

J-S: "Trevlig torsdag och SHL"

Haha. Jobbade med en GAIS:are för länge sen.
Vi pratade fotboll och Allsvenskan.
Han sa.
Ointressant kollar inte på högre serier än Div2 norra.
Där låg GAIS för tillfället😀

Så högsta serien för mig är just nu HockeyAllsvenskan🤣

Farsang: "var det inte precis därför vissa folk inte gillade Manners coach stil?
För att om vi hade ledning med 3-0 så backade hela laget hem och skulle spela defensivt?"

Först av allt föregående två säsonger under Mikko så backade inte hela laget hem vid ledning utan Mikko spelade ett utpräglat styrspel i hela matchen där man ställer upp i mittzon.
Tyvärr så har defensiven i Brynäs varit ett debacle i flertalet säsonger.
Därav problem i boxplay och vi släpper två i mot ett lägen och gör det svårt för våra målvakter som släpper in skitmål för att dom blir ställda.
Så vi kan ha HA s bästa offensiv men HA s sämsta defensiv, vi gör 4-5 mål varje match men släpper in lika många och mer. så vad hjälper offensiven då?
Därav behöver vi ett starkt försvar som kan stänga matcher och hålla motståndarna på utsidan.
Trevlig torsdag och SHL.

KulaShaker: Jag är ingen Leifby fan, absolut inte. Men här har han faktiskt rätt.
Ska sägas oxå att jag inte har sändningarna. Men bilden han visade på Brynäs match 6-0 efter knappt 2 min..

Sen hans livekommenteringar...

Edit. Ursäkta. Tänkte inte på att det var plus. Ska inte länka sånt igen.

KalleTeodor: … med det sagt måste väl deras målvakt ha gjort många fler svåra räddningar?

{10375}: Jaha, tack för den upplysningen. Har du någon gång pratat med en målvakt om den teorin?
Om vi vänder på det. VIKs målvakt släppte in 3 mål i första perioden sen 1 mål i de två följande. Berodde det på att han blev mer trygg i andra och stagade upp försvaret eller berodde det på att han fick bättre hjälp av utespelarna?

Zappaholic: Kan inte komma ihåg någon som har knäckt en klubba mot benet sedan man gick bort från träklubbor. Med tanke på att en klubba kan kosta flera tusen nuförtiden så vore det ju högst oansvarigt att göra sönder dom med flit.

Brynäsgubbe: Puckbanan syntes tydligt på 377 🙂

Huge: Haha, låtsas inte som att du kan se puckbanan.

Jag vet inte vilken 4K-upplösning han sett på, men det är omöjligt att bedöma att den tar på någon klubba med de bilderna som visades i sändningen eller på Brynäs Youtube. Till och med i sändningen från vinkeln bakom målet ser man inte för att det är något skit på plexiglaset. I normala fall hade det varit en rimlig förklaring, men Lindbäck tappar in en puck per match så är inte helt otroligt att han tappade även denna.

Jugge: Tack, du bekräftade bara vad jag trodde... Kommentarer i övrigt överflödiga.

Jacke08: Jag känner djup tacksamhet, tack så mycket!

Zappaholic: Det är ju det som är problemet. I nutid är det för glassigt. Hockeyn betyder inget längre - liksom klubbarna.

KulaShaker: Pluslåst skräp, så kan inte läsa. Jag menar Leifby generellt, låg kunskapsnivå och sensationsjournalistik…

Anders Berg: Felet med dig är att du inte inser din okunnighet. Jag har sagt vad jag ville..och står för vad jag skrev(varenda bokstav!). Jag är inte här ofta och skriver..orsaken är att jag inte har lust att gång på gång bemöta okunnighet. Det borde du vara glad för..🙂

Anders Berg: I nutid menade jag…

Zappaholic: Anders Huss, exempelvis. Tigern Johansson för att nämna en annan. Men det var lite högre krav då också och lägre löner. Man spelade för märket på bröstet - idag är det primadonna deluxe.
Peter Forsberg var väl inte kapten men väldigt dedikerad när hans klubba blev till flisor. Magnus Wernblom likaså.

Jacke08: Jag känner mig inte ett dugg träffad. Michael Sundlöv, Robert Kristan, Jacob Markström var bra målvakter i Brynäs. Anders Lindbäck är det inte.

Jugge: Men för att vara lite saklig, vad var problemet med denna artikel?

Jugge:
Episkt klappkass.

mk: Leifby är klappkass, jagar bara klick...

Kenttäcam: Leifby har spottat upp sig tycker jag.

För var han bara jobbig. Nu är han vass.

gwl: det gör vi, final fördel och en stängd liga🤭

Kenttäcam: Så länge ni gör en Löven i repris

Lindström: Ni kommer nog göra en Dif i repris

{10375}: Man behöver inte vara så skarp..för att vara bättre än många andra.🙂

Anders Berg: Vilka kaptener finns det som åker runt och knäcker klubbor mot låren i frustration?

Låter totalt orimligt och mest som något du tyckte verkade lite tufft att skriva…

Jacke08: Skarp analys!

« · 2573069 · »