1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen
« · 2696176 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: "men särskilt fysiskt spelar han ju inte"

Så fort han spelat fysiskt så har ju domarna tagit honom direkt, bara för att det står Benn på ryggtavlan. Jag förstår honom till 100% att han direkt lade ner idén om att spela fysiskt.

SuneMangs: Jag skulle säga att en nyckel med säsongens framgångar är att Brynäs inte har varit rädda för att ta in importer. Det är en myt att man inte kan få samma team spirit med importer, det handlar om individen och inte nationaliteten. Brynäs har betalat fantastiska pengar för medelmåttiga svenska spelare de senaste 10 åren medan typ Växjö har satsat mer på importer.

Det hade aldrig gått att rekrytera lika bra svenska spelare för samma peng som man får för Benn, Billins, Kelleher, Vesel, Kopacka, Cukste och Indrasis. Kanske någon enstaka, men absolut inte sammantaget. Många av de här spelarna är helt uppenbarligen bra karaktärer som är bra för lagets team spirit, varenda jäkla svensk spelare hade ju inte varit det.

Clara har ju också blivit en jättelyckad värvning, men det känns som att det går lite +/- 0 med Lindbäcks och även Coreaus relativt misslyckande, för sammantaget gissar jag på att Brynäs har lagt mest på målvakter av samtliga HA-lag.

SuneMangs: oavsett så tror jag det blir lättare för ett ”HA-lag” att gå upp nästa år.
Hv/brynäs hade en kort sejour i HA, Oskars en kort sejour i SHL typ…

{10491}: ser faktiskt gärna att Ove Molin fortsätter som spelarutvecklare eller vad han nu var innan. Även att Masken skulle kunna få någon roll nära laget för han verkar skapa mycket bra stämning!

Men jag vill faktiskt ha in en ny Ass tränare! 💪🏼

SuneMangs: "Jag med. Var bara en impulsiv tanke jag lekte med och inte kunde släppa. Tar 4-0 i matcher alla dagar i veckan, nu när jag tänkt ett varv till."

Tycker ändå det känns lite win/win:

Seger på tisdag = VI ÄR TILLBAKA!

Förlust på tisdag = Vi får chans att avgöra hemma.

Båda scenarion är jag okej med. Men visst vill man få det klart så snart som möjligt.

Stefan R 63:
Finns ingen som helst risk i det, däremot ett fint tillskott till kassan, vi kommer ju behöva ge Oskarshamn 6-7 miljoner, så cascha in allt som går 🤘😅

William2325: Det har ju sagts lika om dom på bänken, "Gälla" inkl. under säs också... gamnackarna har väl tråkigt nu då det inte verkar falla dom i smaken

Buddha: "tror också djurgården går upp nästa säsong"

Det skulle vara om man lyckas jobba in pengar från sponsorer om att återtåget 3.0 kommer lyckas. För det senaste bokslutet tyder mer på att svångremmen kommer behövas dras åt än mer till nästa säsong.

Lilliz är klar, ryktas om Forsberg också. Man har skeppat veteraner och Stråhle. Jag tror det är Lövens år nästa år.

Peja: Samtidigt hör det väl slutspelet till att spela skadad också, så det är inget unikt för enbart Krüger som du också påpekar. Klart vi är bättre på varje position och det ska vi tacka Alcén för.

Många var oroliga för bredden på truppen, men nu har vi visat vilken bredd vi har hela slutspelet, även om mycket är tur att vi inte har fått några skador. Fjärdelinan har varit kanon i stort sett hela slutspelet. Gällstedt, Masken och Ove har fått alla att köpa spelidé, roller och utförande till 100% också.

Det är en jävla supersäsong av oss, oavsett vad andra småsinta supportrar tycker. Sällan har ett HA-slutspel varit så enkelt för ett lag som det varit för oss i år (jag vet att det är en match kvar). Med det sagt blir vi säkert strykpojkar i SHL nästa säsong, för det blir tufft att komma in på spelarmarknaden på (förhoppningsvis) tisdag när spelarvärvningar presenterats i parti och minut den senaste veckan. Lindblom och Silfverberg kommer sitta fint dock.

Peja: Men är det inte så efter att ha sett första "2an" mot lövens "Wingel" i hans första match att han och laget sagt att -så här är det i Sverige så chilla lite för det syns ändå vad som finns med Jared.... innan målet han gjo0rde ikväll så stod han "bara emot" Challes grabb som man såg det tog på för att sen snabbt åka för byte. Jag hoppas att ngn sätter Kruger på reklamplats i sargen men sjysst så klart sen är 4-0 hemma. Har faktiskt varit fler sådana händelser under seriens gång.
Men att man i EGEN ZON låter Kruger curla på tekningspunkten utan att ngn bryr sej är bara så lamt för det har varit så i hela "finalserien"

Lira: aldrig i livet.. vi ska inte riskera massa SHL miljoner mot 1 miljon ...ge dem inte ett ben...

SuneMangs:
Håller med dig fullständigt, släpp nästa på hovet och ta en full ERP med en dryg miljon i intäkter, och avgör inför hemmapubliken, Dif kan aldrig vinna fyra raka 😅🤘

Buddha: Gamlingarna blir väl egentligen inte bättre med tiden, men Krüger & co kan ju omöjligtvis vara sämre i nästa säsongs slutspel, om de fortsätter spela. Costmar är en bra värvning, deras talanger blir nog kvar och typ mini-Fimpen & Linus Eriksson kan mycket väl explodera i utvecklingen. Och ja, framförallt finns inget "PSG", som ju Andrén kallade Brynäs. Oskarshamn kommer säkert ha ett bra lag, men det kommer antagligen vara ett lag i ungefär samma nivå som de andra topplagen. Brynäs har trots allt varit överlägsna sett över hela säsongen.

Det som Djurgården måste göra är att fixa backsidan. Axel Andersson sägs vara aktuell för flera SHL-klubbar och jag skulle inte bli förvånad om någon tar Hammarlund som breddback. Så de måste få in några riktigt bra backar.

Axelsson: Benn är spelskicklig, smart och mycket bättre på skridskorna än man hade trott, men särskilt fysiskt spelar han ju inte. Inte den spelaren men trodde att han skulle vara men ändå en av seriens absolut bästa backar.

Peja: tror också djurgården går upp nästa säsong.. oskarshamn känns lättare att hantera än hv/brynäs..

Har nästan slut på ord och allt som kan sägas är nästan redan sagt.
Vilket underbart jävla lag att följa, en fröjd som supporter.
Jag ÄLSKAR detta lag!

SuneMangs: Tror det beror mycket på att Brynäs är mycket bättre på individuell basis. Kinnvall, Bertilsson och Benn är klart bättre än alla deras backar, många av Brynäs kedjespelare är bättre än alla deras kedjespelare nu när Krüger spelar hockey stillastående. Det var några helt vanliga närkamper nära min plats i match 2 där Krüger grinade illa, till synes helt utan någon annan anledning än att han måste ha spelat skadad. Trist men tyckte mig även se åtminstone en Brynässpelare som också spelade skadad.

William2325: En av få backar som oftast har ett stenhårt och klockrent förstapass.
Sen hade jag hoppats att han skulle spela mycket hårdare och fulare än vad han gör. Håller igen alldeles för mycket när det finns chans att köra över någon.

Vilken sjukt osympatisk uppsyn coach Holmqvist har, jävligt dryg ton och står och försvarar en idiottackling med att han var nöjd med energin som skapades, spelar dessutom en medelmåtta som Grewe vartannat byte i slutet med ett enda syfte.
Tackar vet jag Gälla, klassgubbe rakt igenom!

Peja: Tyder ju på att vi har en gameplan och ett spelsätt dom inte vet hur dom ska hantera. Dom går bort sig gång på gång på gång.

Peja: Dom är för kassa, Vill Brynäs, så blir det 4-0

Farsang: Visst han har gjort några misstag ibland men tycker han spelar med ett otroligt lugn oavsett situation. Känns som han nästintill alltid hittar ett blad oavsett hur hårt ansatt han är.

SuneMangs: Förstår dig, om nu killarna lyckas med sitt uppdrag så kommer de ändå få en fin hyllning i Gävle.

SuneMangs: 4-0 i matcher hade varit mäktigt och legendariskt. Så jag hoppas på det för att få slut på detta så fort som möjligt.

Djurgården kommer gå ut stenhårt i nästa match också, men det känns som att de blir sönderkontrade varje gång de flyttar fram positionerna för mycket.

Om jag ska sticka ut hakan lite, så tror jag att Djurgården går upp nästa säsong.

SuneMangs: aldrig i helvete att jag hoppas på det, få slut på skiten. Orkar inte mer…

Davey_85: Jag med. Var bara en impulsiv tanke jag lekte med och inte kunde släppa. Tar 4-0 i matcher alla dagar i veckan, nu när jag tänkt ett varv till.

Guldtigern: jaha vänner:

Husfriden- Brynäs, 2-1

DIF - Brynäs, 3-6

Husfriden tog en betryggande seger tack vare släktträff 😂

Såg som sagt bara första perioden men imponerande att vinna trots underläge, DIF på rus med starkt publikstöd.

Har inga toppar att dela ut som ni förstår men skönt med vinst🇧🇪💯

Grattis till oss💪

Ps: info kring Bertilsson? I mina ögon galet att han spelade, jag är ingen läkare, har säkert fel.

Davey_85: Jag håller fortfarande vid 4-0 👍👍👍

Guldtigern: Tror det var #26

William2325: med tanke på meriterna/lönen och att han ”hade kontrakt förslag i NHL” så är det här första matchen där han lever upp till dem meriterna/kontraktrykten.

Ser han gärna spela vidare i Brynäs nästa år också såklart.

SuneMangs: Galet om du frågar mig. Vill ha det här avslutat så fort som möjligt.

Pigalle: Ska inte svära i kyrkan, men jag hoppas nästan difen kan nypa nästa så vi får fira på hemmaplan i match 5 och Brynäs får ytterligare miljonen in i kassan. Samtidigt är det ju rätt mysigt med det statement som är en svepning och två raka vinster på Hovet.

Har något lag någonsin varit så dominant i ett slutspel i HA? Har lite dålig koll på den här ligans historik.

Silfverkroken: tänkte också på de

Många som var skeptiska till värvningen av Benn, men oj vad lugn och stabil han är i defensiven. Kul när många snackade om en avdankad gammal nhl spelare.

Är det någon som har numret till situationsrummet så dom kan se spearingen i ansiktet på Rödin efter 10.28 i tredje perioden utan att pucken var i närheten. Såg inte vem det var men han hoppade snabbt in i båset. Någon som uppfattade vem det var????

Zappaholic: Att han typ försvarar Nilssons tackling också. Vidrigt

Fjärdelinan får mycket beröm, kul!

SuneMangs: Som sagt, flera nya annonser med biljetter till tisdagsmatchen. Mobilisera Brynäsvänner - Det blir kul!

Nu blir det matlagning och den här på högtalaren!

Thornberg ser på riktigt rödgråten ut efter förlusten😅

TheMacamush: samt mycket roligare att krossa dem med 4-0 i matcher 😎

{8225}: de skulle man aldrig våga dock, onödigt att ge dem nått

Silfverkroken: Holmqvist ser fruktansvärt uppgiven ut

Peja: Det har lagts ut ett gäng biljetter på Blocket den senaste timmen, för folk som har råd och kan åka på tisdag. Tänkte länka, men kom på att försäljning inte är tillåtet, så ni får leta på egen hand :)

{8225}: Mycket bra analys av både Gälla och Holmqvist.Två kuniga killar

Så imponerad av Gällstedts lugn och det verkar sprida av sig till laget. Svag första period men vi bara skakar av oss det och kommer ut som ett nytt lag i andra perioden. Så imponerad av det. Enorm eloge till den vinnarmentalitet han skapat.

JD: Underskatta inte Wennerholms magi

Peja: Förstod att det skulle bli BIF som fixade detta, men sån skillnad mellan 2 lag som är i final.

TheMacamush: Verkar varit så, om man vågat borde man släppa nästa match för att avgöra hemma. Men verkligheten är inte sådan

" Djurgårdslinjen Klasen" mot Vimmerby avgår nu från sargkanten..
"se upp för dörrarna - dörrarna (till SHL) stängs"
Nästa Vimmerby - Vimmerby har avstigning på höger hands sida.
Tack för att ni var med så länge på resan ock önskar er en trevlig fortsättning på nästa HA-resa

« · 2696176 · »