1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743452 inlägg · 7967 ämnen
« · 2696379 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Ser i liverapporteringen på Gd att Brynäs undersöker möjligheten att öppna upp Monitorn för fansen att se matchen imorgon på storbild. Det skulle vara grymt om man kunde fylla arenan på en bortamatch, men det är svårt att se skärmen från övre etage.

Bra potential för eventuellt kommande slutspel om man investerar i en ny mediakub.

Anders Berg: Igen😂😂: till dig och Kung Sjödin: fungerade det?

Farsang: Tror Nordh skulle må bäst av en utlåning till allsvenskan.

Så här skulle jag kunna tänka mig:
Lindblom - Ny - Ny
Rödin - Larsson - Kelleher
Kopacka - Vesel - Silfverberg
Scott - Ölund - Tärnström
Robertsson
Nordh
Ny

- En förstakedja med Lindblom och två nya spetsforwards av högsta klass.
- Jag ville inte ha kvar Kelleher tidigare men nu kan jag inte se ett Brynäs utan honom. Grym spelare som dessutom levererat skapligt i SHL tidigare.
- Tror Silfverberg kan balansera upp Kopacka och ge Vesel stabiliteten så han kan ta steget och bli en riktigt vass SHL spelare.
- En solid fjärdekedja med rollspelare.

BIF Kungen: till dig och Kung Sjödin: fungerade det?

I mitt lyckorus med att vi har 3-0 i matcher blandat med att jag inte kunde somna igår. Så låg jag och tänkte lite på hur man ska göra med laget om man går upp.

Delar med mig för skojs skull.
Uppladdat:

500x0-img6863.png

500x0-img6864.png

Zappaholic: Har inte sett något beslut än.

Någon som sett hur lång avstängningen blev?

JanT: Wow säger jag . Trodde Brynäs haft en del problem genom åren men detta .. Vad är det dom kallar sig för? Folkets lag eller något liknande. Mer som ufon som stödjer trottoarlaget. Rekommenderar att se det på play .

Kung_Sjödin: tjenare kompis, se mitt inlägg för detta.

BIF Kungen: verkar rätt, scrolla ner lite så hamnar du rätt.

BIF Kungen: Var hittar jag den intervjun?

Timodjin: Blir ju väldigt spekulativt, men jag tror att Karlskoga hade vunnit mot alla andra lag än Brynäs, och att Nybro - Djurgården hade blivit en stenhård matchserie. Djurgården hade haft stora problem med deras disciplinerade och välstrukturerade defensiv.

Blir jätteintressant att fortsätta följa HA nästa säsong.

BIF Kungen: Länk?

mk: Lappen/annonsen har ju en intressant Brynäskoppling iom att det är Riverjump Gunnar.

Timodjin: Nope

Kung_Sjödin: Jag tror nog att Djurgården hade slagit Nybro. Men jag är övertygad om att dom fått svårt mot Karlskoga. Den matchserien var otroligt mycket tätare och hårdare än den här.

Svensson_62:
Hade inte tänkt åka ner, men snacka om drömmen nu när jag lyckades ramla över en biljett.....
Kan bli en sanslös första matchen på Hovet 🥳

Timodjin: Jurtjyrkogården hade inte ens haft en chans mot Nybro, än mindre mot Bofors (eller Karlskoga som dom tror att dom heter numera). ☝️

JohnnyBotox: Lät i intervjun som att de åkte hem.

Ibland är Leifby fortfarande rolig.

I Djurgården har de bärande spelarna inte burit, Viktor Andrén har darrat, Marcus Krüger ser inte helt kry ut, Olle Liss har varit… Olle Liss och Daniel Brodins tio senaste matcher i slutspelet är inget man vill ha som DVD-box.

Någon som vet om laget stannar i Stockholm eller åkte hem?

Sett alla tre matcher på plats. Nu känner jag igen det Brynäs jag lärde mig att älska. Vi har inte haft den här andan på tio - tolv år, jag hoppas verkligen att vi tar med oss den till SHL. Jag stod på VIP i går bredvid vår klack. Dom, precis som laget, bara malde på.. Inte ens ett Hovet fyllt med difare kunde påverka oss. Trots 1-0 målet var jag aldrig orolig, för första gången på många år kunde jag känna mig lugn att vi kommer fixa det. Konstigt, men jag hoppas jurtjyrkogården kan vinna nästa så vi får avgöra hemma i Gavlerinken. Tack klacken, och tack våra kämpar på isen ❤️

{9684}: tips: Roos (Aftonbladet) intervju med Bertilsson….

Vi snackar cool här, stenhård😂😂💪💪🇧🇪🇧🇪

mk: Vilken gråtfest det skulle bli i Sverige om domarna bad en spelare dra åt helvete.

{7426}: Bra inlägg. Jag håller med dig.

Jag skriver saker i stridens hetta som jag sen känner inte blev så bra. Idrott berör och det är mycket känslor inblandade.

Är inte sämre än att jag kan be om ursäkt för det jag heller. Man är lite enögd och korkad ibland.

Jag hittade denna på YT.

Det är lite annat psyke på domarna i NHL..

SuneMangs: Helt klart. Det är en sak att diskutera, glimten i ögat eller ha högt i tak. Men vi har alla misslyckats i vårt sätt att kommunicera vissa gånger och det gäller även mig själv. Men där finns det stora kålsupare åt alla hållen.

Med det sagt kanske jag har skrivit saker som några av er tagit er illa vid sig av saker jag skrivit. Tanken har inte att skapa diskussioner på ett negativt sätt. - Jag kan vara så pass stor att be om ursäkt för det, till er som känner er träffade.

Jag älskar hockey och vill fortsätta diskutera just det - Hockey. I slutändan kan alla ha dåliga dagar och utanför ishallarna är vi bara människor, som skall respekteras oavsett klubbtillhörighet. Man måste komma ihåg att alla har rätten att tycka olika.

SuneMangs: Denna diskussion liknar den som M:s förra partiledare försöker med nu.

"En lapp i entren är en lapp. -Nä det är en annons. - En lapp alltså? - Nä en annons..
Det är sånt jävla hårklyveri🙈🙈

Samma med Brynäs vs Modo..

Satan vad man mår bra idag..

{7426}: Jag gillar er modoiter bättre utan brillorna 🥰

SuneMangs: Vet du vart man köper dessa fina brillor nånstans? Jag skulle behöva ett par nya.

Treklövern1912: Tycker jag inte, för mig är han det. Men tänker inte starta upp någon diskussion om tidernas bäste, för ingen kommer kunna enas om något alls. Smaken är som baken vet du väl 😉

SuneMangs: Stor överdrift det med Foppa 😂

Brander: Störst klubb mäts väl oftast i antal supportrar och framgångar på isen, som sig bör. Att hävda att Modo skulle vara större pga antal NHL-spelare man fostrat blir lite skevt.

Det är lite som att jag, som West Ham-supporter, skulle säga att West Ham är en större klubb än t.ex. Chelsea eller Manchester United bara för att vi fostrat fler framgångsrika fotbollsspelare än dessa. Det blir liksom lite löjligt med ett sånt påstående när dessa lag har fler framgångar på planen och betydligt fler supportrar.

Men jag tackar Modo för Foppa, tidernas bäste hockeyspelare, och dig för att du kommer in här utan Modobrillorna på 🤝

{10595}: Nja, oavsett lagtillhörighet kan man inte säga att MoDo är ett större lag än Brynäs historiskt. Visst, MoDo har fostrat de största stjärnorna men Brynäs har överlägset fler sm-guld. Men på något sätt meningslöst att diskutera, allt beror på hur man mäter.

Gavve: ”Nilsson lättar från isen i samband med tacklingen”. Årets underdrift?

Anders Berg: Denna härliga morgon kan man även glädja sig med ett 16 min långt inslag om "Trottoarkanten" på SVT Play; "Hatet i Leksand".

Byfånarna förnekar sig icke....

Helt fantastiskt att komma tillbaka från den dåliga starten igår, kändes som att DIF var på väg att få oss ur balans vilket i så fall kunnat vara början till en tuffare matchserie, att man helt enkelt hittat ett sätt att störa oss. Därför oerhört viktigt och imponerande att vara så kalla och gå ut och vinna andra perioden med 4-0!

Tänker inte ropa hej ännu, och det tror jag inte att laget gör heller, de verkar otroligt fokuserade på att det är fyra segrar som gäller.

Kom att tänka på Zug 2022, de vände 3-0 till 4-3 och vinst i finalen. Vem stod i båset då..? Gällstedt! Så han har alltså varit med och vänt ett underläge 3-0 till vinst, så han vet att det går och tänker nog inte gå händelserna i förväg. Det måste vara en väldigt bra erfarenhet att ha med sig.

Sedan är det skillnad på 3-0 och 3-0, DIF har inte varit nära vinst i någon match och spelmässigt finns inget som tyder på vändning. Lite som vi hade i kvalet mot Malmö förra året, även om hoppet är det sista som överger en så kändes det väldigt hopplöst vid 3-0 i matcher eftersom det spelmässigt inte fanns något som tydde på en vändning.

Peja: Undrar om Berra kommer till spel imorgon ?

#33: Apropå korkbollar och huvudskador. Undrar om det inte är läge för Kruger att lägga skridskorna på hyllan för gott? Dagens citat i DN apropå att inget lag någonsin vänt 0-3 i matcher bådar inte gott: ”Vi ska börja med att vinna på tisdag så att det står 1-3. Det har jag varit med och vänt tidigare” 🤔

dempa: Det gjorde den! Började nästan gråta när Theo Lindstein gjorde sitt mål, då gick det nästan att andas ut.

Gavve: Nu ska vi minnas att om du nuddar domaren med en skridsko, på dennes skridsko, så stängs du av i 3 matcher - får se hur mycket mindre allvarligt det är att försöka tackla en spelare så att denne kanske måste sluta spela hockey. Jag tänker givetvis på risken för hjärnskakning.

Gavve: Hade varit intressant att se situationen där Kelleher får en ansiktsskada. På den enda väldigt korta och dåliga reprisen man fick se såg det ut som att Ragnarsson medvetet föste in hans ansikte i sargen, men man kan inte få allt antar jag.

Skönt att Nilsson kommer att bli avstängd resten av matchserien.

dabif: Runt klockan 8 brukar anmälan komma ut officiellt. Men har kommit senare också.

Edit:
Klockan 8 som sagt (länken till anmälan verkar dock trasig just nu).
twitter.com/hockeyallsvensk/status/1782288222468427916

Edit 2:
Nu fungerar länken till anmälan.
www.hockeyallsvenskan.se/article/jdeascb-1el1/view

SuneMangs: Följer avstängningen med in i nästa säsong? Det vore för hemskt om den grisen i realiteten bara blir avstängd en match för det tilltaget.

Ännu inget disciplinärende mot Wiktor Nilsson vad jag kan se. När börjar de jobba på Hockeyallsvenskan?

SuneMangs: Hoppas du har rätt😊 ”Aftonbladet erfar” är inte riktigt ända fram. Ingenting på HAs hemsida menade jag. Ha en fin vecka😊

#33: Jodå, Nilsson är anmäld till DN. Lär bli avstängd resten av finalserien.

Ingen anmälan till DN på korkbollen som försökte släcka Bertilsson igår. Inte än i alla fall.

Idag hörrni, idag mår man! Vaknar med ett leende på läpparna (trots fyra timmars sömn) och är så sjukt stolt över hur man vänder på matchen igår och fullständigt kör över difen på Hovet.

Nu är jag så jäkla pepp på morgondagen och förhoppningsvis den sista spiken i i dif-kistan och att äntligen få vinka hej då till den här Kalle Anka-ligan. Även om det har varit trevligt att vara ett vinnande lag för en gångs skull så saknar man ju ändå SHL.

« · 2696379 · »