1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743464 inlägg · 7967 ämnen
« · 2696280 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{10595}: okej men hur många sm guld har ni ?
Och hur många säsonger i hockeyallsvenskan har ni ?
Hur många supportrar har ni ?

Så grymt bra och härligt, har aldrig njutigt så mycket en hel säsong som denna, tack kära Brynäs ❤️🥰
Uppladdat:

500x0-img0774.jpeg

{10595}:
Mja, någon som registrerade sig för 17 -18 dagar sedan och går bananas i både Brynäs & Modoboken är inte trovärdig någonstans i min värld, förmodligen bannad som en annan kontroversiell användare, luktar lite dåligt måste jag tyvärr säga…

Varför inte vara lite skön och bli gillad istället, men samtidigt få ut sitt budskap, men på ett lite mer inlindat sätt… 😉

Du är säkert en trevlig figur i irl, vad det här oxå snälla 🥰

{10595}: modo större än brynäs... Har du druckit sprit eller? Ja modo må vara större än brynäs i övik.. Men ingen annanstans...

Farsang: hade han inte fixat tänderna... Det är anledning om jag kommer ihåg rätt

SuneMangs: stör mig också på det! Blir galen varje gång!

Det är så ytterst sällan Brynäs får Cred från massmedia.

Abrahamsson kan vara bra på det ibland dock!

"Efter en kollaps från Djurgården kan Gävle-laget säkra SHL-avancemang på tisdag."

Är det bara jag som stör mig på att när Brynäs kör över en motståndare så vinklas det alltid till en kollaps av motståndarlaget?

Skulle inte säga att difen dominerade fram tills 1-1 direkt, så det fanns inte så mycket att kollapsa. Hade dom lett med typ 3-0 eller 4-0, ja då hade jag köpt det, men 1-0 är inget i hockey. Dom hade ju inget spelövertag alls för bövelen. Hatar Stockholmsmedia vissa gånger.

nittontolv: hahaha ja! Älskar hur Gälla står och småflinar när Holmqvist väl ska börja svara 😂

”Beställning eller ja inte beställning”

”Ja huvudtackling är inte bra, för då kan det bli matchstraff” 🙄🙄 bryr sig bara om matchstraff och inte möjliga men för livet på tacklings mottagaren

Farsang: Bra frågor från tjommen som tog upp andra halvan av presskonferensen :)

Nån som ska till Stockholmo på tisdag och har en plats över i bilen?
Hade inte tänkt åka egentligen men har svängt nu... 🤔

Zzz: vart hittade du presskonferensen? Har letat ett tag nu :)

EDIT:hittade nu

Zzz: tycker han har skött sig föredömligt genom hela säsongen, på alla fronter.

Ingen tränare som gnäller stup i kvarten, men han vet när gränsen är nådd och det behöver markeras! Som ikväll och även när Karlskoga supportrar kastade ner öl och snus i Brynäs båset.

nittontolv: man kan absolut tro't ja 😂

nittontolv: Hahah den va bra.👍🏻

Anders Berg: hur känns det nu då, värmde tjocktröjan min vän? 😊

William2325: Pratar du om PrästenAgneta?

Fan vad jag gillar att Gällstedt på presskonferensen markerar mot hur Holmqvist formerar sina första kedja första bytet med tacklingen som följd. Instruktionen vad de skulle göra var tydlig.

Bra presskonferens av Gällstedt som genom sina svar gör att journalisterna att börja ställa jobbiga frågor till Holmqvist.

Farsang: Tror han har någon skada sedan tidigare om jag inte missminner mig. Har för mig att gd skrev om det i en liverapport.

Peja: "Håller med om att det är hybris-varning på spekulationerna kring nästa säsongs trupp"

Samtidigt har väl inget lag vänt 0-3 i matcher i svensk hockey, även om det kommer ske förr eller senare. Men om något lag till slut skulle göra det har jag svårt att se att det skulle vara just den här upplagan av Djurgårdens IF mot den här upplagan av Brynäs IF. Vi är för bra, och det syns verkligen.

Bara hoppas att grabbarna gör jobbet på tisdag och slår spiken i den berömda kistan, så vi äntligen får diskutera lite silly på allvar.

{10595}: Större klubb?? Hahaha

{10595}: vill bara vika in med att till och med caps fansen vet att ovechkins stora framgång är leverad av Bäckström.

Tror du mig inte så kan du söka på youtube ”from Nicklas to N1ky”

Väldigt bra dokumentär från Caps egna organisation👏🏻

Det andra du skrev vill jag inte påpeka. Ville bara tipsa om en bra dokumentär serie :)

{10595}:
Hoppas den här diskussionen stannar vid detta inlägg för stunden, glädjs åt segern nu o bråka inte tillbaka.

Varför spelar Billins med full visir? Är det eget val för att kunna täcka skott utan att bry sig om ansiktet?

Silfver: Hur många gånger ska jag behöva säga det. MoDo är en större klubb än Brynäs. Jag förstår inte hur ni börjar kaxa upp er mot klubblag som spelar i SHL och har gjort den bästa nykomlingssäsongen på 2000-talet eller vad det nu var.

Kom inte och säg att Bäckis var större än Sedinarna.

Sedinarna var bäst i NHL och båda vann poängligan. Hedman har vunnit pris som bästa back i NHL. Foppa är Sveriges bästa ishockeyspelare genom alla tider och Markus Näslund var alla dagar i veckan bättre än Bäckis.

Bäckström var inte ens bäst i sin kedja (Ovechkin var bättre och är det även nu)

Förstår inte varför ni vill bråka direkt när man kommer in här.

Grattis till SHL förövrigt!

Peja: ”Jag skulle säga att en nyckel med säsongens framgångar är att Brynäs inte har varit rädda för att ta in importer. Det är en myt att man inte kan få samma team spirit med importer, det handlar om individen och inte nationaliteten.”

Alcén har dessutom levt efter sin filosofi i att få hit ”bra personer”. Utöver att vi värvat skickliga importer så är det också oerhört sympatiska, trevliga och positiva människor som tillsammans utgjort en utomordentlig sammanhållning och kemi.
Vilket har varit en av de absolut största nyckelfaktorerna i denna framgångssaga.

Horace76c: Håller med om att det är hybris-varning på spekulationerna kring nästa säsongs trupp, men att ha hybris ibland är väl en del av att vara Brynäsare? 😅

Peja:
Klockrent 👍
Sen kan jag ju tänka mig att Fbk är ödmjukt tacksamma för den utbildning och förtroende Clara fått i Brynäs, hans utveckling denna säsong är nyckeln till hans fortsatta magiska karriär, och ett minne för livet för honom också såklart, kommer alltid finnas i våra Brynäs hjärtan 🥰

Horace76c: Precis som de sa på TV.
När man springer maraton börjar man inte jubla bara för att man leder efter 3 mil.
In först i mål är det som gäller. Ladda om nu.

poff: ahh, Emil Berglund isåfall. Ruskigt fult och bara avsikt för att skada

Axelsson: Klokt! Det är lätt att springa iväg i tankarna när vi spelar ut difen så förbannat. Men som du säger, det är minst 60 effektiva minuter kvar.

Axelsson: Helt enig.

Tänker fan inte fira något innan match fyra är i hamn. Det ser riktigt bra ut, men det är minst 60 effektiva minuter kvar innan något värt att fira är vunnet!

JohnnyBotox: Tack för uppdatering. Hade missat den :)

JohnnyBotox: "Andrén har 4,81 i GAA och 81,48% SVS i finalserien.."

Det är ju den Andrén vi hade och känner igen. Tror difen går med Hävelid i sista, dels eftersom Andrén bevisat att han inte klarar av det och dels för att difen inte har något att förlora längre.

SuneMangs: Normann är klar för Frölunda så inget Hellberg där.

Peja:
Men jäklar..
Nu blev det ett kollektivt "vi är klara" här i boken med allt snack om nästa säsong.

Sticker inte under stolen med att det ser riktigt RIKTIGT bra ut, men ingen tändvätska delas ut från mig i alla fall.

Tagga till nu och satsa på att avsluta det här på tisdag nu....
Tror diffen kommer sälja sig riktigt dyrt...

På tal om målvakter. Clara var bättre i tidigare serier, men vi vinner ändå. Han har 2.00 i GAA och 92,21 i finalserien.

Andrén har 4,81 i GAA och 81,48% SVS i finalserien..

Peja: Kan tänka mig att Hellberg kan vara ett alternativ för FBK med, om Clara sticker över pölen. Frölunda har väl också en målvaktsplats att fylla, frågan är om det blir dyrt med både Johansson och Hellberg.

Gäller att vara med tidigt (om vi ska landa Hellberg) och frågan är om han blir för dyr om det är fler spekulanter med. Men jag har inget emot att lägga lite flis på en vettig förstemålis. Med det sagt så ska ju fliset räcka till mer också, så man inte går för långt i något eventuellt budkrig.

Är det Bibeau eller Normann du pratar om? (har missat om någon av dessa redan är klar för ny klubb)

SuneMangs: Tycker som sagt att man ska gå all-in på Hellberg. Han vore en given toppmålvakt. Om det inte går vore Sandström säkert ett av de bättre alternativen, han och typ AIK-keepern vore ett bra målvaktspar.

Peja: wiktor Nilsson 34:de forward I dif var satt i första kedjan av lagledningen dvs Holmkvist i DIF av en anledning. Plocka bort ngn viktig spelare i Brynäs. Trots det blir det 4-0😂

Erat: "Vi skulle kunna ha ett shl med 16-lag"

Ja, för fan! Ge Bofors den andra platsen nu. Dom var åtminstone helt ok på ishockey.

Peja: Sandström har ju utgående kontrakt och är i perfekt ålder (27). Även om han kanske inte skulle vara seriens bästa målvakt så är han nog ett steg upp jämfört med de troliga alternativen som finns lediga.

Även backar och nya forwards till förstakedjan bör det läggas lite kulor på om vi ska ha en chans att klara oss nästa säsong. Avundas inte det jobb Alcén har framför sig (även om han såklart redan påbörjat bygget). Tror det finns risk för att han överskattar några av våra veteraner här.

Peja: fast så dyr borde han väl ändå inte vara om Brynäs har råd med han i HA?

Kan också tycka det är rätt värt att spendera lite extra på han som tvåa! För han verkar vara otroligt ödmjuk och fin mot alla andra runt laget, materialare, busschaufförer läkare och massörer! Ett proffs på den nivån behövs nog ändå! Samtidigt som han är där för att tävla om förstaplatsen, men inser att tränaren inte kommer byta ut (Clara i detta fallet) för att ge plats till Coreau när Clara ändå gjort det bra!

Vi kan behöva en sån målvakt som tävlar och inte blir sur och vill lämna 😬😬 sånt kaos har vi ju haft ett tag i SHL.

Sen för att svara sunemang också. Om Coreau håller i SHL är svårt, Clara var ju heller inte bra i HA förens han faktiskt fick stå otroligt många matcher i rad.

Kan bli lika effekt för Coreau om han skulle få förtroende.

Hank81: skulle inte säga att det är "oceaner" mellan dessa serier, speciellt inte bottom 6 i shl kontra top 6 i HA. Vi skulle kunna ha ett shl med 16-lag. Helt klart

SuneMangs: Det lär bli ett helt nytt målvaktspar. Coreau är nog dyr som tvåa och det är ju oklart om han överhuvudtaget håller i SHL, så svårt att motivera en förlängning där.

Buddha: det tror jag, det skiljer oceaner mellan hockeyallsvenskan och shl.
Om vi nu går upp så hoppas jag inte att vi begår misstaget och övervärderar vår trupp.
Vi behöver många förstärkningar för att hålla oss kvar i shl.

Peja: Håller med i allt du skriver. Det där med att importer inte skulle kunna bidra till team spirit är en gammal skröna vi kan förpassa till ett museum.

Det som avgör är istället professionalism, ambition och beslutsamhet, inte nationalitet.

Det där med målvakterna ska bli intressant nästa säsong. Nu är det två nya som ska in, för jag har svårt att se Coreau som tvåa i SHL. Han har inte varit allt för övertygande hos oss. Alcén har chans på revansch på den fronten nu, något han verkligen borde vilja lösa den här gången efter fadäserna tidigare. Gissar vi på att Sandström har tröttnat på tredjefiolen i Philly?

Silfverkroken: four against zero👍

Peja: tror inte vi hade åkt ur shl med detta laget.

Lite bilder på kellehers skada
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/93l1Kr/tyler-kelleher-blodig-jack-vid-ogat-efter-brynas-seger-mot-djurgarden

Lira: Tror ju hemvändare ifrån NHL osv inte kräver speciellt höga löner. De spelar inte för pengarna. Dvs vi kommer nog klara oss rätt bra nästa år.

« · 2696280 · »