1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2842141 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Klasen och Axelsson håller bara SHL-klass i powerplay och den saken begriper Wikegård. Thoresen är användbar i alla spelformer och skulle säkert kunna leda en fjärdekedja i SHL.

Fofi :

Sant men det återstår att se hur det blir ;)

{10753}: Du har fortfarande i svarat på Gavves fråga vad jag kan se?

”Om Källgren nu är uttalad etta. Hur kommer det sig då att Ludde stått mer än Källgren efter årsskiftet?”

Men det var väl inte lika intressant antar jag? Roligare att älta på om hur Brynäs (Gällstedt) väljer Källgren hela tiden oavsett hur målvakterna presterar…

mattias - 74:
Skellefteås chansning Eriksson fungerade knappt? Indrasis har problem också ibland. Djurgårdens dinosaurier kommer göra deras SHL’s sejour kortvarig.

DIFFEN:

Vore kul och se om Thoresen och Axelsson klarar en säsong till i SHL, jag tror det faktiskt

Klasen gör det definitivt

Jugge: Nä men seriöst. Varför ha en för bra tvåa om man ändå väljer Källgren? Perfekt med Clara som trivdes bra här och gjorde det förbannat bra.

Jag är rätt övertygad om att vi kommer få se båda målvakterna en hel del i slutspelet, och framförallt nu i kvarten. Skulle inte förvåna mig om Brynäs ger de en hemma och en borta var om ingen gör någon riktig skräpinsats.
Dessvärre, för jag tror rätt val är att gå hårt på Persson, men utifrån hur det sett ut med matchandet tidigare under säsongen så känns det troligt att man delar även här.

Och det finns väl ett argument för det också, två bra målvakter, båda ska få chansen blablabla, men vi får väl se...

mk: Skall föras till protokollet att Ludde var nån sekund för Källgren av isen!

saile39: Det är ju så utstuderat. Smart gjort..

mk: Verkar inte som att nån gick av först, båda gick av samtidigt om man ska tolka Sasse rätt :=)

saile39: Den som kan följa Sasse idag måste posta det här. Spännande..

mk: Om Källgren kliver av träningen först idag går Jonnys topplock ;)

v-ås: Köp & sälj är inte tillåtet här. Det får du ta på såna sidor istället.

Får man inte sälja biljetter här inne? Varför togs mitt inlägg bort?

Trivigno tränar ej idag

Jockster :
Nu har vi inte sett hur detta slutar ännu, men om DIF går upp tror du alltså att vi kommer spara två spelare (ungefär 5% av laget) och byta ut resten? Det lär bli en intensiv silly season…

Erat: Bulten ja, liknelsen i ältandet är stor. Vilken tomhylsa det var.

Berge: påminner om den där användaren som upprepade samma skit varje inlägg. Jag tror det var förra året? Bulten/sparv-nånting

Berge: Jag hoppas Källgren står och håller nollan.
Får vi en mindre medlem på forumet då?

Alá Modorövarna i somras..

{10753}:

Men snälla… håll käften. Alla har fått din poäng i målvaktsfrågan. Kan du inte vänta till torsdag innan du gnäller vidare?

{10753}: Om Källgren nu är uttalad etta. Hur kommer det sig då att Ludde stått mer än Källgren efter årsskiftet?

Jugge: varför? Källgren är ju etta hur dålig han än är.

Alltså vad fan, har dessa jävla botar kommit till HS nu med?!

{10753}: ” Håller inte med, i rätt miljö med rätt målvaktstränare. Han har också en go känsla från tiden i Brynäs. Vore ju ännu bättre med Topias Leinonen dock, riktigt vass. Crespin känns som en mycket märklig chansning. Då tar jag Clara alla dagar i veckan”.

Du som har sådana åsikter om Källgren borde väl inse att Alcén inte kan gå på en sån chansning som Clara trots allt är på SHL nivå?…

Jockster : ja ”jättetrötta”.

Därför DIFs interna poängliga ser ut såhär?
Uppladdat:

500x0-img9874.jpeg

Farsang:
DIF känns jävligt trötta med Thoresen i spetsen.
Svårt att se att gubbarna i DIF får fökja med till ev SHL spel nästa säsong.
Går DIF upp så måste de värva 95% nytt och det lär kosta pengar...

Farsang: Mora har ändå lyckats hålla nere siffrorna rejält i matchen. Sett till spelet borde det varit 10-1 till Dif. Mora ser rätt klappkassa ut.

Helveeeete vad Mora är odisciplinerade

Leinonen storspelar för Mora, räddat 38 skott😮‍💨

Jugge: Håller inte med, i rätt miljö med rätt målvaktstränare. Han har också en go känsla från tiden i Brynäs. Vore ju ännu bättre med Topias Leinonen dock, riktigt vass. Crespin känns som en mycket märklig chansning. Då tar jag Clara alla dagar i veckan

Att han kunde ha 0 minuter ..... det är stark

J-S: Kronisk vantrivsel i FBK hjälper inte till precis. Behöver inte nödvändigtvis betyda så mycket i ett annat SHL-lag.

J-S: Vilken lirare kan bara älska honom.
Uppladdat:

500x0-img0755.jpeg

Jugge: Håller med, du har helt rätt.
Clara gjorde det bra i H-A men har haft det svårt i SHL och Färjestad.
Absolut en bra målis men ett par år i AHL kommer göra honom gott.
Så vi får se om Johan hittar ett nytt guldkorn som Ludde till nästa säsong vilket i min mening är en på 100 eller mer,
Vidare så är jag så jävla nöjd att vi är seriesegrare, för första gången sen 1978,
Om vi för någon outgrundlig anledning åker ur i kvarten så är jag fortfarande nöjd.
Vi har skrivit svensk hockey historia vilket är Brynäs signum.

Nån som hört något om Felix Sandström, hur har det rört sig kring honom?

{10753}: ” 91% på Clara efter 10 matcher i ett bottenlag. Hoppas på comeback i Brynäs nu när vi fumlat bort Persson.”

Nej, Clara är inte mogen för SHL tyvärr. Det visade han med all önskvärd tydlighet i FBK. Tror heller inte att Anaheim kommer sätta honom i ett SHL lag igen. Utan det blir nog någon liga i NA.

Tigerhjärta: det är sen gammalt att hv rekryterar dåligt hmmm Borlänges Stolthet Montén behöver jag säga nåt mer?

Samsung: som frågan var ställd, jo! :)
”Antal gånger ett lag gjort det och det gett baklänges mål kontra att man hämtat igen ett två måls underläge.”

De hämtade upp två måls underläge med uttagen målvakt.

Raljerar lite

Samsung: rent statistiskt så är det ju precis det som ser bra ut.

JohnnyBotox: Rent statistiskt så nej.

91% på Clara efter 10 matcher i ett bottenlag. Hoppas på comeback i Brynäs nu när vi fumlat bort Persson.

JohnnyBotox:

Från sportbibelns Facebooksida

Vi säger stort grattis till Jakob Silfverberg som utsetts till årets gentleman i SHL och fått det prestigefulla priset "Rinkens Riddare". Han drog inte på sig en enda utvisning under de 52 matcherna i grundserien. Vilken förebild

Grymt imponerande

Grattis
Uppladdat:

500x0-img4881.png

Samsung: det hände väl oss mot Malmö? Men då fick vi iofs straff med 14 sek kvar som Silfverberg satte…

Gavve: sorry, nu brann det till i skallen ordentligt 😴😂.....

gevalia: Kan ha att göra med att han spelar i Karlskoga!

gevalia: "Han var inte med i Björklövens startuppställning igår"

Vilket inte är så konstigt eftersom han spelar för Karlskoga. Där var han med i senaste matchen. Gjorde 1+1.

Samsung: Även om det så bara händer 1 gång per säsong så är det ju (oftast) mer värt att chansa än inte. MEN det beror ju lite på var man är i tabellen också. Brynäs förlorar ju inte så mycket på att ta ut målvakten och chansa då vi ändå har +45. HV på -37 spelar det inte heller så stor roll för.

Men för lag som ligger och "slåss" för positioner där det är väldigt jämnt med målskillnad skulle nog behöva fundera både en och två gånger om det är värt det. Speciellt nu när vi har ett riktigt exempel på att Leksand missade slutspel p.g.a. just det.

Har ingen som helst (aktuell) statistik på det jag heller. Men om du är intresserad kanske du kan hitta något i denna uppsats från 2016. Den redovisar data över slutspelsmatcher (tyvärr inte grundserien) från 02 till 16 (Elitserien/SHL).
www.diva-portal.org/smash/get/diva2:949522/FULLTEXT01.pdf
Även om den mest verkar behandla NÄR man ska ta ut målvakten och inte i vilket läge.

Är det någon som vet om Hugo Lejon är skadad eller om Brynäs tagit hem honom?.......Han var inte med i Björklövens startuppställning igår!

Gavve: Tack! Undra hur många gånger per säsong i procent ett lag tar igen ett två måls underläge.
Antal gånger ett lag gjort det och det gett baklänges mål kontra att man hämtat igen ett två måls underläge.
Spontant kommer jag inte på en enda match denna säsong i SHL men finns säkert någon.
Skulle vara intressant att kunna räkna ut hur sannolikt det är i procent, eller promilles kanske?

Om någon är likt mig, intresserad i spelstilar på andra sidan pölen, så rekommenderar jag STARKT YouTube-kanalen Hockey Psychology.
Länkar en video som är informativ och kort, där han går igenom varför Ottawa gått från ett cementerat bottenlag till att faktiskt se ut att spela slutspel för första gången sedan 2017. Väl värt en kik enligt mig!

« · 2842141 · »