Brynäs IF

714194 inlägg · 7953 ämnen

Forum

« · 2229414 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Nån dom vet när biljetter för matcher efter september kommer släppas?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Ja det fattas bara att Rödins fötter börjar krångla också.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
magr: Jävligt oroande att bärande spelare börjar få skadekänningar efter tre omgångar… Molin är d ju uttalat ”känning av gammal skada”… Extremt oroväckande…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Varken Molin eller Bertilsson är med ikväll, troligtvis VV i kassen. Bergman 7e back.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Inget lätt jobb detta. Att hitta billigare spelare till tredje/fjärde måste bli prioritet 1 för att frigöra pengar till två riktigt starka enheter.
Spets kan vi gå in sent och värva och gå på säkra kort, där är det pengarna som pratar.
Däremot måste vi nog försöka scouta och signa unga lovande spelare tidigt under säsongen innan andra klubbar lägger sig i det hela, här är den stora utmaningen.

Andrén tycker jag inte att vi skall förlänga med oavsett hur han spelar resten av säsongen då han inte har visat stabilitet över tid.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: För tredje- och fjärdekedjorna ser jag vissa problem med:
1) Lönenivåerna. Spelarna som spelar där ska inte vara välbetalda. Särskilt inte i fjärde. Lönen måste matcha rollen i laget.
2) Ålderstrukturen. De lägre kedjorna kan inte bara vara en "veterankyrkogård", det måste även finnas utvecklingsbara grabbar som kan bli bättre. Normalt sett är unga spelare dessutom billigare än äldre, så det matchar även bra med punkt #1.

Tror att Brynäs skulle behöva se över truppstrukturen.

På målvaktssidan är nog alla överens om att Andrén måste steppa upp. Det går inte att vara så beroende av ettan som Brynäs var förra säsongen. I den bästa av världar höjer sig Andrén och spelar till sig ett nytt kontrakt, men det återstår att se om han kommer att göra det.

På backsidan behöver man ha färre defensiva, oskickliga och fler spelskickliga. Scouta i allsvenskan efter fler som Hedberg istället för fler som Mylläri.

På forwardssidan behöver man kolla på #1 och #2 som jag nämnde ovan, men man måste även se över spetsen. Viktigt är att potentiella spetsspelare är bra på skridskorna, spelare som Danielsson och Molin är ju smarta och skickliga, men av olika anledningar för långsamma för att vara riktiga spetsspelare i SHL år 2021.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Linus Ölund får gärna vara kvar enligt mig för en tredje/fjärde kedja.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Vi får nog allt börja använda en ny måttstock.
Är spelare X tillräckligt bra för att spela i ett Guldlag? Skulle spelare X tillföra i Växjö idag?
Annars permanentar vi oss i mellanmjölkspaketet.
Hur många i dagens trupp förstärker Växjö?
Där har JA utmaningen...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Tredje och fjärde femman borde gå att få ihop från nuvarande truppen. Första och andra femmor måste rekryteras till nästa säsong som det ser ut just nu p.g.a. åldersskäl och skadebenägenhet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Generellt sett är det få man vill behålla, men beror ju på hur grabbarna levererar under säsongen. Hedberg, Gunler, Molin och Palve är andra spealre som jag tror har chanser att spela till sig nya kontrakt. I Molins fall kommer vi nog aldrig att få en toppspelare i 5mot5, men om han levererar i powerplay och spelar boxplay - och kan acceptera en rimlig lön - så tror jag han kan bli kvar. Men det beror på hur han presterar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Hockeyrelaterat.😉😉

Lyssnade på Brynäspodden.
De vill rensa totalt bland kontrakt som går ut, kanske Scott om han levererar.

Finns det ingen som kan vara värd att behålla? Det måste det väl va, men kanske till en annan prislapp?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: Jag svara på detta inlägg istället för Timråiten, iom att du indirekt menar mig.

Absolut. Det kan va ett j**la liv härinne ibland. Men de personliga påhoppen som har förekommit tidigare är borta.
Jag hetsade personen ifråga för att jag tänkte se hur länge personen hade argument.
Nu har personen torrt på fötterna enligt sig själv. Och jag fick en rättmätig varning för spam.

Sen de grupperna på FB. Även om man blivit totalt mosad så sitter folk och tycker Brynäs är bäst.
"Nästa gång går det bättre"
Tycker jag..

Och jävlats förr.
Bakgrund: En användare uttalade sig oerhört nedlåtande om en annan användare härinne pga av dennes arbete, som var ett "vanligt" jobb.
Den "bättre" personen hade utbildat sig och lämnat pöbeln bakom sig.

Där gick mitt topplock.

Angående tonen runt matcher.
Vissa tycker glaset är halvfullt, vissa att det är halvtomt.

Jag själv skriver väldigt lite under matchens gång.
Men läser desto mer.

Min värdegrund.
Samma som Carl-Bertil Jonsson
Och en person som hette Oscar Björk.

Hel och ren, kom i tid, betala dina skulder och hjälp till om du kan.
Mer kompass än så behövs inte.

Hoppas att Du inte blivit avskräckt av HS.
Läs när vi vinner.
Då jävlar är det party 🤣🤣👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: Ja, HS håller verkligen på att tappa stilen.

Blev många inlägg om Berglund-gate men den är ju i högsta grad relevant och 100 procent brynäsrelaterad.

Sen den tråden stängdes ned har senast dygnet mest varit andra lags fans som skrivit om interna konflikter, musik och streaming. Ämnen som är 0 procent brynäsrelaterade.

Som en klok man en gång sa, "vi kräver mer i Brynäs"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: 3-2 under ordinarie tid ...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Drömde inatt att jag var på matchen ikväll. Jag gick hem när växjö gjorde 6-3... Hoppas det inte betyder någonting haha.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Clay.2:
Förlåt men ska det vara så här här inne? Jag har inte bakgrunder och jag bryr mig inte. Men det är mer inlägg med inslag av bråk och påhopp än hockey upplever jag.
Det finns inte en Brynäs FB sida som är i närheten av denna på det sättet faktiskt.
T.o.m. en eller flera administratörer kritiseras ju tydligen.
När en person erkänner att den både har jävlas med en person nu och har varit elak förr och sen hävdar att den inte är en mobbare?! Hur pekar då värdegrundskompassen? Som jag nu förstår det så utdelades varningarna för återupprepade inlägg men inte öppen illvilja? Visst är det tråkigt att läsa samma sak. Men nog borde det bedömas betydligt värre att behöva läsa påhoppen som återupprepar sig?
Hur har det kunnat få gå så här långt här inne?
Detta är ju en brynässida där detta beteende sker mellan brynässupportrar!
Borde det inte vara vi mot alla andra?
Jag skäms faktiskt!

Hoppas det blir mer hockey nu när det är matchdag!
Nystart nu supportervänner!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: ”sluta spamma forumet! Det där kan ni ta i en bubbla”

Det där kunde du ha tagit i bubbla
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gameday my friends. Hopp och fruktan i gudomlig förening. Brynäs vinner 3-2 efter förlängning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Clay.2: Jag är avstängd på vår sida för jag hade svårt att övertyga mig själv att mobbning är bra för själen för en person som blir det och att godkänna mobbing som en del av hockeysnack sidan .
Love and peace som vi sa på Woodstock tiden .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
kulltorp: Musik är som sammet för själen ..känn på det ..har du någon musik smak om så är fallet vilken.
Någon med Jan Malmsjö kanske ?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: sluta spamma forumet! Det där kan ni ta i en bubbla
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: www.hockeysnack.com/cafe/forum/puffes-frizon-for-god-musik/

Peja, ber om ursäkt, men en liten länk bara...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
puffe: hittar ej, vilken meny?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Klicka på Hockeysnack, se om det finns ett 'musikrum' (typ Puffes frizon..blablabla) lägg gärna ut nån bra låt du tycker om. Musik är mycket bättre språk än att prata hockey ock moderatorer...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
puffe: så var hittar jag musikrummet?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
kulltorp: För att? det var väl moderatorn/hejaklacksledaren som tog beslutet, eller var du involverad. att mobba någon är aldrig OK, eller? Jag försvarade någon du och några andra mesar mobbade. Hur kan du leva med dej själv, speciellt när du påstår dej ha barn? Timrå har så många trevliga skribenter, men ett fåtal styr lite för mycket. Nu låter vi Brynässidan vara, den är bra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
puffe: Kan tycka att det just i ditt fall var ett extremt väl underbyggt beslut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Puffes frizon för god musik, trodde du var ironisk som du kan vara, men ber om ursäkt då.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
puffe: moget svar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Fråga din moderator, han administrerar den , annars finns ett annat tips, den som söker finner, dock måste man ta av sej foliehatten först, tror det blir lite motstrålning annars
Kommentera

Sv: A propósito de nada
puffe: var finns musiksidan?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: en period för mycket 😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62:
Så fel men ändå så rätt :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
kulltorp: Nej, det har din hejarklacksledare(a.k.a moderatorn) skött bra. Var stolta över er mobbnings-kultur. Försvarar inte Bifbiffen(eller vad han heter) men en moderator ska stå upp för bättre värderingar än de ni har. Fotnot, har inga alls problem med Peja, han är ju ansvarig för musik-sidan. Välkommen dit nån gång när du vill lyssna eller bidra med god musik
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs förlorade alltså mot
Timrå? play.timraik.se/klipp/presskonferens-timra-ik-vaxjo-lakers/
Skulle inte fôrvåna mig om Brynäs kommer upp med en av sina bättre inasatser i morgon bara för det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
puffe: Det är inte jag som livstidsavstängd i Timrås forum
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödin1912: Underbart, jag knäcker en bira!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödin1912: Avbryt säsongen NU
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alltså finns det något bättre än att se leksand på 0p efter 3 matcher å sist i tabellen? (Förutom Brynäs som tabelletta förstås) :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
kulltorp: Näe, dom rör väl sej i en krets kring dej. Du är verkligen smart, dessutom inga mobbnings-attityder alls. Du är verkligen en rå-modell för hur en 'vettig' supporter ska bete sej. Om du inte vore över 15 år alltså
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bifbenny: Ja han har onekligen inte samlat kärnfysiker i den tråden?.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Jag var som sagt i UK för mindre än en vecka sedan, tro mig, jag har testat utan VPN med Cmore appen. Det funkar inte. Ej heller med exempelvis ExpressVPN. Då får man upp ett felmeddelande som lyder typ ”Du använder en geoblockerare eller proxy, stäng av det för att få tillgång till ditt innehåll”.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Desh är poänglös än så länge, 12:28 min snitt istid. Corsin är rätt bra och PDO:n något låg.
Har för mig att han gillade att göra poäng mot Malmö när han spelade i Brynäs. Jag hoppas det inte blir omvänt nu när han spelar i Malmö och möter Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lyssna på släpp sargen pod, va fan
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Qvarre: Nån som har koll på hur det gått för Jaedon?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San:
Jag gissar att jag får avvakta tills torsdag när det är aktuellt. Shl borde inte vara allt för hett utanför Sverige.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Qvarre: ÄR DU HELT SÄKER, KLICKA PÅ HOCKEYN ÄVEN FAST RESTEN INTE FUNKAR..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
Tack för tipset, jag får testa det.
Utan VPN så fungerar det inte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enligt GD är Molin å Bertilsson med på träningen och hoppas på att kunna spela mot Växjö
Kommentera

Sv: A propósito de nada
HV-Trollet har öppnat klagomur på Jönköpingsberget och alla moralpredrikanter är där och är ledsna. Pùu vad skönt att han har hittat hem😅🤣.
Kommentera

« · 2229414 · »