1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739805 inlägg · 7967 ämnen
« · 2335534 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
eltifoso: Detta kan pågå förevigt..
Men siffran som DIF har använt är över 50 mille. Men det är ju på grund av att man har sparkat spelare/ledare.

Jugge: Du skrev medelmåttiga löner
Man kan ge 300’ i månaden och ändå ha 3 lag som
Betalar mer.

Det är inte så att fbk betalar dåliga löner, det är andra lag som betalar mer.

Du får tro vad du vill, men denna säsongen nämndes ju till exempel DIF som laget med störst lönekostnad

Egentligen en ointressant diskussion, bara man har råd utan att sälja gatstenar så är det upp till varje klubb

Men gärna offentliga löner framöver så alla som vill kan kolla upp utan att ha initierade kontakter

Peja: Toppbacken skulle jag önska Jesse Virtanen som bryter sitt kontrakt med Färjestad till nästa säsong :) En offensiv bra back.

Sv: Lindbäck
xxx BIF xxx:
Haha, partaj var ju definitivt att ta i av mig! ;D
Var på på AW med jobbet på Helt enkelt, han var där med 2 andra och dom verkade ha druckit lika mycket som mig, så passade på att snacka lite med honom. Han var VÄLDIGT positiv till att det skulle rensas ganska mycket i laget och att tillsammans med manner få bygga på deras vis.
Och ang lindbäck så var han ganska klar med han iprincip är klar!

Skrubben: Ja, herregud. Ligans sämsta och dyraste utfyllnadsspelare, vissa av de du nämner. Sen hade man inte råd med spetsspelare, vilket skämt...!

eltifoso: Du skrev att FBK låg mellan 4-7 plats i löneligan, det är väl medelmåttigt? Du får gärna länka till den där ”uppgiften”.. Jag tror fortfarande FBK har överlägset högst budget för LAGET, kanske inte hela föreningen. Brynäs har ju exempelvis en hel drös som jobbar med en bra start…

Edit: Otroligt skönt att Frölunda är på väg ur slutspelet. Jag har otroligt svårt för Röde Roger…

Jugge: Vart har jag skrivit det??

Det är säkert bra betalt i Färjestad, men bättre betalt i minst tre andra föreningar enligt uppgift

Det är inte Färjestad som betalar lite, det är många andra föreningar som betalar (tvingas emellanåt) sjukt höga summor med egna eller externa finanser

Svensson_62: fast om HV skulle missa att gå upp så har de inte längre fallskärmen på 8 miljoner. De har redan börjat säga upp folk i föreningen om de inte skulle gå upp. Så då kommer de med stor sannolikhet inte ha råd med samma trupp som i år.

Lemp: med Scott och olesen som vingar då.
Vigneault är center enligt EP

Skrubben: Har ni tänkt på att om (mot förmodan) HV inte går upp nu så kommer det SHL-lag som åker ned efter nästa säsong 22/23 behöva ta sig an endera hårdsatsande DIF eller HV eller bägge (eftersom max 1 av dessa isåfall nästa vår tar hissen upp till SHL) när det gäller att gå tillbaka upp under säsongen 23/24… Det är en onormalt stor utmaning för lag som åkt ur.
Alltså borde man heja på HV nu om man är orolig för att Brynäs kvalar ut nästa säsong.🤔

Men jag är inte pessimist… Så hoppas Löven ger dem en match nu när MoDo är borta.

Tigerhjärta: När man ser Mannbergs avtryck i Hockeyallsvenskan denna säsong så inser man vilket ofantligt villospår som Brynäs varit ute på med sina lagbyggen efter finalen -17. Ska bli intressant att se vilka erbjudanden våra stjärnskott Mylläri och Berglund kommer få.

Lemp: Jag förespråkade Vignault innan KHL-spelarna helt plötsligt blev tillgängliga. Ser helst att man tar in klasspelare från KHL sålänge pengarna räcker, men Vigneault vore ett bra budgetalternativ för att fylla ut truppen, helt klart bättre (och billigare) än typ Sallinen, och många nivåer över våra egna juniorer. Han är i bra ålder också.

Woods är också intressant men det är ju mer en Broc Little-typ. Om man tar in honom måste han spela högt upp, annars kommer det aldrig funka. Då tar jag hellre in KHL-gubbar om cash finns.

Realistiskt?

MV:
1. Lindbäck
2. Veini?

Backar:
1. Bertilsson
2. Kinnvall
3. TOPPBACK
4. Mer defensivt lagt back?
5. Hedberg
6. Johanesson
7. Lindstein
8. Bergman

Centrar:
1. Scott
2. Palve
3. NORDSTRÖM (kommer gå högre än trea)
4. Ölund
5. Birgersson

Forwards:
1. Rödin
2. Timashov
3. TOPPFORWARD
4. TOPPFORWARD
5. Eklind
6. Olesen
7. Påläggskalv från HA/SHL?
8. Påläggskalv från HA/SHL?
9. Ljungkrantz
10. Hemström (dags för grabba att börja träna med A-laget kanske)

Gunderson: Håller med!
Luleå har byggt laget precis så som Brynäs bör göra, BAKIFRÅN!
Luleå besitter ett riktigt bra målvaktspar, följt av riktigt tunga & spelskickliga backar i Gustafsson, Engsund, Lepistö, Honka, Själin.
Därefter lagt pengarna på spets i Omark, Tyreväinen, Shinnimin, och sedan följt av yngre duktiga förmågor som Andreasson & Brännström!
Helt perfekt lagbygge eller iallafall strategi!

Gunderson: Tuffa? 😄 Ett gäng med större käft än mod, precis samma skit som Skellefteå. Spinkisen Lasu manglar varenda Luleåfjant oavsett storlek.

Tigerhjärta: Sam Vigneault hade nog passat fint i en tredje kedja med Scott och Olesen. Ytterligare lite välbehövlig tyngd också!

{7981}: top2 innan Lennström kom
Han och Wikstrand var väl top2

Tigerhjärta: Gillar verkligen Luleås lagbygge. Många hårt jobbande och tuffa spelare; Tyrväinen, Shinimin, Rask, Fröberg och Conolly. Uppblandat med snidare med Omark i spetsen. Sen är ju inte backsidan helt fel heller, Gustafsson, Honka och Leipistö hua! Jag blir allt lite avundsjuk på deras lag som känns smart byggt.

Sen är man ju alltid lite svag för Bulan sen Brynästiden.

eltifoso: vart i hierarkin i FBK bland backar har han legat?
Tror att ni tar er till final!

Modo se ut att förlora detta.
Sam Vigneault verkar saknas enormt. Av det man sett av honom förstår jag varför folk vill se honom i Brynäs.

{7981}: Skulle tro att ett alpland lockar och möjlighet att tjäna lite mer pengar. Så fett har han nog inte haft det här i Karlstad som andra klubbar kan erbjuda

Han var varit riktigt bra tidigare är, ngt sämre pga skador denna, och med Lennströms intåg blev klasskillnaden uppenbar.

Önskar jesse lycka till framöver och tackar för denna tiden, och säsongen är ju faktiskt inte slut än, minst två hemmamatcher kvar på sässen

{7981}: Ja, antingen måste det vara något med det privata i FBK eller så är han klar för NLA. Svårt att se något annat alternativ. Men jag skulle gärna se han i Brynäs 🙂 Manner och Pajen får jobba!

Jugge: Virtanen är väl en av deras bästa producerande backar. Undrar varför han väljer att nyttja sin out-klausul? Kan det vara att alplandet lockar med en betydligt högre lön, inte trivs eller något privat som gör att han vill hem?

Davey85: Jo men faktiskt, det gjorde jag med. Synd att han inte spelar bättre.😁

Davey85: Ja, hjärtat på Ingman var det nog inget fel på. Det visade ju Nisse efter kvalet. Men kompetensen däremot, och det visar ju siffrorna i HA. Både Ingman och Mannberg är ju medioker HA klass som bäst.

JawKee: Gillar ändå Ingman. Han spelade med stort hjärta för oss. Täcker man skott med ansiktet först för Brynäs IF så har man respekt i min bok.

Ingman har varit inne på 10 av 12 baklängesmål i matchserien emot Björklöven... 😰 Någon som saknar honom?

Davey85: Låter kanon, hur svårt kan det vara? 😉

Jugge: Lugnt. Olesen fixar en pölsekväll och Rödda visar upp Gävle. Sen signar Jensen.

#33: Absolut, mycket duktig tvåvägsback i mitt tycke. Undrar vad prislappen är dock? Men enligt elitfoso så betalar ju FBK medelmåttiga löner…

Jugge: Virtanen lämnar Färjestad enligt ryktet. Han borde väl vara etablerad nog för oss. Kostar nog en bra slant dock.

Blå grottan: Men är han tillräckligt bra för topp6? Jag ser en bra säsong i HV för några år sedan på EP, that’s it..

Chanzone: Sandin är bra 👍

Tigerhjärta: Rödin får väl locka hit Jensen precis som han gjorde med Bill Sweatt när han kom hem från första försöket där borta.

Davey85: Finns säkert bonusar vid avancemang och betydligt högre lön säsong 2 om man går upp igen.

Tigerhjärta: Det beror väl helt på vart hjärtat ligger osv. Finns ju även en del prestige i att spela upp en klubb. Men annars håller jag med dig! Dock så kan väl bottenlagen i SHL stå ganska nära topplagen i HA?

Tgl: Var det inte så att Brynäs gav Norman ett förmodat ganska lågt bud och att han då hellre valde att lira med polarna i Djurgården?

Tgl: Nog för att vi inte står högst upp på listan. Men en allsvensk toppklubb går inte före en SHL klubb som Brynäs, ganska säker!

Tigerhjärta: Det hänger väl på om någon annan SHL eller toppklubb i allsvenskan vill ha honom? Men är det nej i den gruppen så kanske en möjlighet för Brynäs

Lunkz: Jensen vore dröm. Otroligt bra spelare!

Davey85: Ville inte heller ha Norman, därimot får Brynäs gärna plocka in Jensen i jokerit.

Tigerhjärta: de verkar göra en HV. Om man kollar på Kruger Brodin och Norman är de i samma ålder och spelat med varandra i J-lagen ända upp i DIF.

Tigerhjärta: De verkar kunna få ett bra lag. Med det sagt är jag fan ändå nöjd att Norman inte gick till Brynäs. 3 mål på en säsong senast och verkar vara nöjd med att spela i AS. Inte vad vi behöver.

{7981}:
Järnkrok skrev ett oförklarligt blygsamt avtal på 6 år x 2 miljoner 💰. Han ville väl spela kvar i Nashville. Han klarar sig nog på ca 20 mille brutto också.

Ser att tex Melker Karlsson låg på 2 miljoner också och han scorade som mest 19 poäng på en säsong.

Järnkrok ligger i alla fall 10 poäng upp per säsong och är en annan spelartyp, men sånt är livet.

Auchinleck: miss från min sida! Kollade också samma källa men missade att de hade lön från två klubbar! Så jag såg bara hava summan som laget de spelar för betalar

Auchinleck: stämmer bra, per säsong ska tilläggas så alla hänger med

{7981}:
Källa?
Jag använder Capfriendly.

Auchinleck:
700 000 $ J Larsson
1 000 000 $ C Järnkrok

Peja:
Järnkrok har 2 miljoner 💰
Larsson 1,4 miljoner 💰

Det är typ 75% av Brynäs spelarbudget.
Tvåvägsspelare. Nyttiga.
Skulle förvåna om de inte blir kvar.

Linus Sandin på väg hem till SHL. Ngn för BIF att hugga på? Kanske inte tillräckligt bra för en top 6 plats i min bok.

« · 2335534 · »