1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739830 inlägg · 7967 ämnen
« · 2335869 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Besviken är väl rätt ord för min del. Som sagt inte intresserad av damlaget. Skulle gärna vilja att det framkommer om nyheter gäller SDHL laget eller SHL-laget. Varför skulle det vara bra med oklarhet kring vilket av lagen som menas?

Davey85: Ja det är sorgligt.

Axelsson: Eller hur, att bli upprörd för att damlaget antagligen värvat en klasslirare..

Fy fan vad folk kan gnälla på precis allt och alla! 😂 Man fattar varför det alltid är halvtomt och knäpptyst i arenan.

Lemp: Eller så kanske folk får bli liiite mindre känsliga? Bara min åsikt.

Luddf: Bedrövilgt dåligt och inte skriva SDHL om det nu är en tjej! Dom vet ju att 99% blir taggade på en spelare till herrarna, så dåligt i så fall. Nästa lika dåligt som när dom visa massa bomber och så slängde dom ut Emil Forslund.

Luddf: Känns som dom jobbat en del med att inte särskilja herrarna och damerna i sociala medier, men finns risker att man bygger förväntningar, särskilt när det gäller sillyn. Kan tycka man ska ge tips på kön om man ska göra på det här sättet.

Bra om Mrazova blir kvar. Framgår väl dessutom rätt klart att det rör sig om en kvinna på bilden.

Rumpelstiltskin: Har absolut 0 intresse av Brynäs damlag i ishockey. Det är lika när tidningarna rapportera något, och när man sedan går in för att läsa ser man att det gällde damlaget. Surt! Ja, sån är jag om det inte passar någon!

Luddf: man hann bli exalterad i någon minut

Mrazova till 90%, hon ryktades till FBK igår och på bilden ser man lite av en hästsvans
back emojin är nog att hon kommer tillbaka bara

Anders Berg: jag tycker det är kul om damerna är bra nästa säsong med.. men är nog många som blir besvikna om det är en tjej, Brynäs hade ju kunnat skrivit dam eller något på inlägget för att slippa sura supporters

Luddf: De borde lagt en kill/tjej emoji så man vet

Anders Berg: ? detta tecken visas, en back eller är jag borta nu ?

Luddf: Det säger du för att inte bli besviken.

Peja: en damspelare tror jag på!

Luddf: Ser ut som galler och hästsvans?

Honken91: Back skulle väl kunna betyda at Stormare är tillbaka eller fortsätter.. kan det va Krizova eller Mrazova som förlänger med damlaget?

Honken91: Ser ut som en rightare på bilden.

Skagge: Sulak?

JawKee: KOLLA BRYNÄS TWITTER

EN TJECKSIK BACK?

Tigerhjärta: Alldeles för lång tid! Sparka Alcén, alla ska avgå! Ta in Jörgen Sundqvist som sportchef och Emil Molin kan gå in som huvudtränare!

😉

Skrubben: Helt rätt om Bengtzén.

Hans bästa värvning under sin tid i Brynäs var Jesper Jensen som sprattlade till ordentligt, från halvskadad allsvensk spelare till toppcenter i SHL för en säsong. Men den utvecklingen Jensen hade 2016/17 kan Bengtzén knappast ha kalkylerat med. Jensens och Lindbloms utveckling och att vi på så sätt fick seriens bästa kedja till en kostnad av en tredjekedja lade grunden för silvret 2016/17.

Att han satsade på Bulan som head coach kan dock ingen ta ifrån honom.

Tgl: ”Brynäs avvaktar🥱 Smart🤐”
Det är den 22 april och semifinalerna är inte ens färdigspelade.
Tålamod kan inte vara din starkaste sida😅

Tgl: Alcén: – Det finns en del saker (spelare) som är nära. Men av olika orsaker kan vi inte presentera några namn ännu, svarar Alcén.

Tgl: Molin verkar vara klar för modo iaf en lönepost mindre 😃😃

Back: Brynäs avvaktar🥱 Smart🤐

Back: John Norman klar för Dif ?

Peja: Har det regnat in några nyförvärv under natten? Hoppas ordspråket ”värt att vänta på” gäller för vår silly i år.

Peja: Jag tror tyska ligan skulle funka för Molin. Louie Caporusso återvände ju dit efter att han fått kicken av Brynäs och gjorde 19p på 25 matcher. Just saying..

Skrubben: Molin skulle säkert kunna briljera i en mindre tempostark europeisk liga. Han är ju en väldigt skicklig spelare. Hoppas han får till en bra karriär, men det lär inte bli i SHL.

Lemp: Molin kommer självklart inte få förlängt. Allt annat är hål i huvudet..

{8839}: jajamen, förlängde i dag...

Skrubben: Ser inte hur man skulle kunna motivera en förlängning. Manner gav honom väldigt lite istid och han är på en nedgående trend. Alla skador har påverkat hans skridskoåkning för mycket.

Peja: Ja, herregud. Det har varit så många fullständigt vansinniga värvningar de sista åren så man har förträngt en del. Dackell var ju en katastrof ihop med Inge på sina ”värvarresor”. Sundlöv under runda 2 var snäppet värre. Proppmätt och tog enkla beslut. Alcen har inte startat förtroendeingivande med värvningarna av Cibulskis och framför allt Wandell. Men sillyn har ju bara börjat, så lite tålamod med Alcen är på sin plats.

Abris har källor på att Molin blickar ut mot Europa. Han spekulerar i att Molin vore en drömvärvning för Modo. Börjar kännas mer och mer troligt att Molin inte får förlängt i Brynäs.

JawKee: Brynäs la alltså ett lägre bud på Norman än Djurgården. Vart ska detta sluta!!

Skrubben: Låter ju bara som en dålig komedi 🤣 typ Monty Pythons version av the mighty ducks.

Skrubben: Finns ändå något episkt i att Kristofer Berglund kom in som "ersättare" till Niclas Lundgren. Efter att ha betalat Lundgren massa pengar för att spela ett galet begränsat backspel tog man in en precis likadan back som kanske till och med var ännu dyrare.

För ett tag sedan såg jag ett tv-program om maniska samlare. BZ hade kunna varit med där, han verkar samla maniskt på grovjobbare i sina hockeylag.

Från det ena till det andra. Måtte Luleå nu äntligen ro i land ett efterlängtat SM-guld nu. 26 långa år efter klubbens enda, 1996. Att de som seriesegrare 2020 och p g a pandemin avblåst slutspel inte förärades SM-tecknet var något av ett "justitiemord" anser jag.

Jugge: Bengtzén satte grunden för förfallet. Vem minns inte sommaren 2018 när vi skulle ta revansch för fjaskot säsongen efter finalsäsongen. Vad gjorde han då? Jo till att börja med så värvade han in Emil Forslund och Ludvig Nilsson. Ser man isolerat på dessa två spelare så är det inget anmärkningsvärt. Men att sätta in dom i ett lagbygge som redan innehöll DRÖSVIS med renodlade grovjobbare som Jocke Rohdin, Mannberg, Asklöf, Westfält, Alcén, Blomqvist och Granström. Det är total jävla galenskap. Det är nästan så man undrar om någon hade mutat Bengtzén att bygga ett så dåligt (men ändå dyrt) lag det bara gick.

Och samma sommar hade Adam Boqvist lämnat och ersatts med Erik Norin. Och Palushaj drog till Örebro och ersattes med Danny Kristo. Och det visade även sig att man värvat en skadad målvakt (Jocke Ericsson) som missade säsongens 3 första månader. Och som lök på laxen så värvade man Niclas Lundgren som ersättare för Bertilsson som man trodde skulle dra till KHL. Kruxet var bara att Bertilsson aldrig drog till KHL.

Bengtzéns sportcheferi silly season 2018 är verkligen något i hästväg. Sedan hade man förhoppningen att Dackell och Sundlöv skulle klara av att rensa den där sörjan. Och det gick ju som det gick…

Jugge: Nu ska vi inte vara orättvisa här. Det lag, den trupp Stefan Bengtzén i samarbete med "Bulan" fick ihop under "sillyn" 2016 bäddade för SM-finalen 2017. Det har han i alla fall min berättigade cred för. Han hade förtjänat större tålamod hos de som sen sparkade honom. Det är vad jag tycker. Inget har blivit bättre under efterföljande sportchefsstyren i Brynäs.

Malken: Vem har hyllat Bengtzen? Visst var han bättre än MC, men det hade ju i stort sätt vem som helst varit. MC var ju bara en massa ”piss and wind” som dom säger där borta. Som en politiker, en jäkla massa snack och liten verkstad. Det vara ju Bengtzen som startade förfallet med sin ”Bofors anda”. En jäkla massa brunkare utan skills som vi haft i laget ända fram till idag. Förhoppningsvis inte nästa säsong…

Malken: Sundlöv förlängde med Mannberg när han var formtoppad. Det kändes som en blåsning.

Att Bulan tog in Mannberg när han skulle implementera sitt spelsystem så fort som bara möjligt kan jag förstå, men att han blev kvar så länge var ju uruselt sportcheferi.

Malken: Har nog aldrig sett Bengtzén hyllats på det här forumet. Möjligtvis för rekryteringen av Bulan, men där tar hyllningarna slut.

Skrubben: "När man ser Mannbergs avtryck i Hockeyallsvenskan denna säsong så inser man vilket ofantligt villospår som Brynäs varit ute på med sina lagbyggen efter finalen -17. Ska bli intressant att se vilka erbjudanden våra stjärnskott Mylläri och Berglund kommer få."

Jo, men det är inte så enkelt. Många här hyllar "Bulan" och Bengtzén - men vad jag vet var det "Bulan" som bestämt ville ha Mannberg till Brynäs och Bengtzén som skrev "monsterkontraktet" med Andersén. Det är många kockar som rört i värvningssoppan och det är kanske en del av problemet.

eltifoso: Om man ligger på plats 4-7 i löneligan som FBK gör enligt dig så måste man väl betala medelmåttiga löner? Det säger liksom sig självt… Nog diskuterat i den här frågan från mig nu. Tills jag ser bevis på annat så är jag övertygad om att FBK har högst lönekostnad för laget.

KulltorpsOlli: Timrå ik är bäst ❤️ har du köpt säsongskort än ?
Det har jag 👍

eltifoso: Örebro fick punga ut med 7 millar för sina sena värvningar och det var bara Sulak som gjorde någon skillnad. Så de kan inte ha legat allt för långt efter Dif

mk: Ja sjuka summor.

Förövrigt skoj att röde Roger torskade

« · 2335869 · »