1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740059 inlägg · 7967 ämnen
« · 2339002 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Skrubben: Så han blir alltså bättre (i dina ögon) för att han spelat 66 matcher i NHL och är yngre? Samt att han kanske får spela VM nu i vår?

Som en fråga, vem hade du helst haft Ryan Lasch (som aldrig spelat i NHL) eller Lance Bouma (han har spelat 357 matcher i NHL)

JawKee: Äsch, Hv-killarna får väl flytta på sig om de inte vill täcka skott. Skottet går ju innan signal. Tycker Huthalas bentackling i förra matchen är jävligt mycket värre.

Hoppas Löven vänder. Men ser inte ut så, de är för skadeskjutna och slitna.

Skrubben: Tyler Arnarson spelade också i NHL :) Bertil har dessutom lite bättre stats i Khl än Lindholm.

Helt sjuk vad jag ogillar Rahimi. Tycker han lirar så fult. Drar ett slagskott på en HV spelare efter signal. Sen kanske han siktar på mål, men det ser inte ut så. Så jävla onödigt.

Semic: Tja, exempelvis att han har spelat i NHL. Han är tre år yngre och får förmodligen spela VM till våren. Bertilsson blev inte ens uttagen till den första landslagstruppen.

Semic: Jag var precis på väg att säga detsamma. Jag vet vem jag skulle välja, även utan ”Brynäs ögonen” på.

Davey85: Så jäkla leds på Luckner oxå, hörs ju helt klart vilket lag han håller på. Makalöst partiskt ju.

Skrubben: Nu framstår jag säkert som enögd då, men vilka meriter är det Lindholm har som ”talar för sig själva” o uppenbart visar på att han är bättre än Bertilsson..?

Skrubben:
Jag tycker Berra är bättre än Anton.
Men jag är väl rätt enögd trots min hockey kunskap.

Bara jag som tycker att Modoboken har en väldigt specifikt formulerad och rolig regel? Hahah

"Att som gäst utstuderat skenheligt skriva lismande inlägg i gästboken för att sedan visa sitt "rätta ansikte", genom att förlänga den mening man framförde, fast med motsatt innebörd, i annan gb. kan medföra avstängning i Modos gb., om inläggets innebörd bryter mot HS regler."

Pettisbif: Lindholms meriter talar för sig själva och han är givetvis i dagsläget en bättre back än Bertilsson. Tror man något annat är man nog rätt så enögd.

Lindholm är en mycket bra Underskattad back.
Lite Bertilsson light.
Inte alls renodlad defensiv.
Han har klara tendenser till bra första pass och en bra spelskicklighet. Kan inte jämföras med Petter Granberg.
Hade valt honom alla dagar i veckan före Sigalet, Andersén, Berglund eller Lundgren.

Kommer förmodligen få spela VM. Inte helt fy skam.
Bra krigare.

mattias - 74: har du fått för lite k_k?

{7981}: Japp bedrövligt.

mattias - 74: Om det är lite tröttsamt med smådryga Leksands-pikar uppmanar jag dig att sluta hänga i BRYNÄS-forumet...

Peja: Nej, det tror jag inte. Åtminstone inte vad jag kommer på på rak arm. Det finns ju så klart defensiva backar, men dom tror jag inte är speciellt dyra. Typ Engsund och Ginning för att nämna några.

Jugge: Har något av finallagen en svindyr defensiv back?

mattias - 74: Jag ska inte säga att jag har jättebra koll på Lindholm men ska vi jämföra SAIK spelare så känns han lite som en sämre version av Petter Granberg. Men som sagt, jag vet inte. Det får kommande säsong visa vad han går för.

Jag reagerade mest på att man kastar så mycket pengar på en renodlad defensiv back när hockeyn går mer mot 2-vägs backar. Tänk typ Pudas eller Lennström, dom förstår man är dyra.

mattias - 74: Håller med, får man en defensiv jätte så är det inte fel att betala. Tror vi är lite märkta av att ha överbetalat spelare som Lundgren, Berglund, Sigalet och Andersén. Jag hade inte viljat vara utan Bertilsson t ex.

Danne66: domarna sög redan förra matchen. Tänker speciellt på den sena bentacklingen som orakade en skada. Nu var det en tackling på Rahimi som inte ens hade haft pucken.

mattias - 74: Jaja det köper jag att alla lag behöver men förstår ändå inte hybrisen.

Mrassarson:

Fråga Skellefteåfansen vad de tycker. han var otroligt populär när han var där men prislappen kan såklart diskuteras, alla lag behöver bra defensiva backar.

Jugge: Skulle aldrig betala så mycket för en renodlad defensiv back, ser inte riktigt hybrisen kring Lindholm?

Jobbocop: Domarinsatsen stinker!

Nu e väl domarn nöjd. 0-1

Äckligt hur Hv kommer undan med flera solklara utvisningar och sen får ta ledningen. Svagt av domarna. Igen.

Pettisbif: Räcker det då inte med den konstiga saken att Alcén är sportchef?
Madsen är tf. Sportchef, stor skillnad. De letar efter någon som ska axla den rollen och Madsen har den tillsvidare.. Sedan är väl Timrås lag i princip redan satt?

Att han hånar click-baits av tidningar är väl knappast att håna kunniga idrottsmän?

mattias - 74: Det får ni nog leva med. Skellefteå får leva med Gråt-Bert o grabbarna i gruvan, Djurgården med Difiplinnämnden, Oskarshamn med att "de inte hör hemma i SHL" o s v, o s v... Det är bara vad engelsmännen kallar "banter"

mattias - 74: Jag är absolut avundsjuk på att ni har en stark finansiär med tjock plånbok som pröjsar det som Tjomme pekar på.

Gällande gatstenarna så var det med glimten i ögat (kanske skull lagt till en smiley) och jag skrev ju även Ejendal. Trots att det var länge sen så är det tyvärr något jag tror ni leksingar får finna er i kommer upp ibland 🙂 I all välmening.

Jugge: Om det är något Leksand behöver så är det ju rent defensiva backar....

Jugge:

Cederqvist klar också, jag har full respekt för dig men snälla, sluta med inlägg om gatstenar, det börjar bli rätt tröttsamt, är man leksing vet man att ejendal är inblandad på ett eller annat sätt kring vissa spelare, utan honom så hade vi inte varit i den här situationen, luktar avundsjuka? ;)

Att folk aldrig slutar med att dryga sig om gatstenar, nedlagda skolar mm

det är snart 10 år sedan

Anton Lindholm klar för Leksand enligt Höken. Stämmer det har jag svårt att se hur man kan betala så mycket pengar för en rent defensiv back. Men det är väl Ejendal som slantar eller ytterligare en uppsättning gatsten…

bradberry:
Man ska aldrig säga aldrig.
Tror att Nicke dessutom inte skulle vara allt för dyr vilket är bra.

Finns mängder med spelare som gått från aktiva idrottsmän till ledare.
Mathias Tjärnqvist
Tomas Kollar
Jeff Jakobs
Jörgen Jönsson
Cody Murrpyh
David Pritz
Roger Kyrö
Pierre Johnsson
Andreas Falk

Inget konstigt med det. Isf konstigare att Alcén gick från spelare till ett 4års kontrakt som sportchef.
Såg att Madsen i Timrå också går från spelare till sportchef.

Skulle inte vara något konstigt alls med Nicke som ass tränare. En mycket klok man med bra ledaregenskaper.

Att håna som du gör tyder inte på så stor respekt till kunniga idrottsmän.

bradberry: tror att det redan är klart med vem som blir ass. Om det stämmer att Holmqvist inte blir kvar och att han går till IKO som det ryktas så har nog Brynäs letat under större delen av säsongen efter en ass och då inte ND. Gissar att det blir någon som handplockas av Manner och Pajen.

{7981}: Vilket larv! Lyssnade på nämnd podd. En orgie i ledande frågor med ickesvar… Fanns inget i den podden som pekar på att Nicklas blir ass redan nu. ”En ledande roll på någon position i klubben i framtiden” men inte ass nästa säsong. Löjlig ”klick-artikel” av Expressen…

Sv: Ojamäki
Brynäs4life:
I Adam Johanssons senaste podd med A&G går snacket att Nicke skulle diskuteras om han vill coacha nått lag i Brynäs.

Vino: Kanske i ett pojklag

Brynäs4life:
Ser gärna Nicky i föreningen på något sätt men tror det går att hitta någon mer meriterad till ass. positionen.

I denna artikel som refererar till hockeypuls pod ang Nicky D som tränare ledare

Pettisbif: vilken podd ?

Detta är ett gott betyg för Manner

– Därför får Brynäs hoppas att han har samma attraktionskraft även där. Men jag är säker på att Mikko Manner är så pass populär att de finska spelare som haft honom i landslaget skulle välja honom och Brynäs före en sportsligt bättre klubb med ett liknande anbud. Just bara för att få jobba med Manner, säger Christoffer Herberts, hockeyexpert på finska Yle.

Tgl: Har väl egentligen läckt ganska mycket. Kinnvall, Johannesson, Lindbäck, finnarna och intresset för Nordström och Stenqvist.

Dåligt med officiella nyheter bara.

Lyssnade på en podd.
Ang ass.tränare till nästa säsong.
Skulle inte förvåna mig om vi ser Nicky D som Honkens ersättare.

{7981}: och vad har det inte varit tyst kring? Bra att inget läcker men hade varit läckert om det funnits något att läcka🤐

Jugge: Ja, vi får hoppas att det går vägen. Tycker det verkar vara en riktigt stabil värvning.

willyyoung : Byt plats på Ojamäki och Rödda så är det ok för mig 🙂

Davey85: Gällande Björninen, det är ju ett kaxigt uttalande att säga att han är för bra för Brynäs. Det är samma som att säga att han är för bra för SHL. Killen är ändå 26 år och odraftad. Inte jättetroligt att någon NHL klubb plockar upp honom, även om konstigare saker skett.

Då återstår NL med tanke på situationen i Ryssland. Men dit går man ju inte för att man är för bra för SHL, snarare pengarna. Jag tror, och hoppas, att det åtminstone finns ett uns sanning i ryktena och vi har god chans på Björninen. 1:a centern vi så desperat behöver!

Mäenalanen – Björninen – Ojamäki
Rödin-Palve-Tima
Wänna-Scott-Eklind
Birger-Ölund-Olesen

Bertil-Kinnvall
Sulak-Hedberg
Björk-Johannesson
Bergman-Lindstein

Lindbäck - VV

Klart :-)

Ställer ner förväntningarna på att vi landar Björninen efter den artikeln. Men hoppas.

KulaShaker: Om B: ” Säsong för säsong har han blivit stadigt bättre. Och det säger något om honom att han bara var 22 år när han blev utsedd till lagkapten i Pelicans i FM-liigan. Han har alltid varit defensivt duktig, jättebra i boxplay och är en otroligt bra tekare. Finlands bästa, i alla fall av de som håller till i Europa.”

« · 2339002 · »