1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740085 inlägg · 7967 ämnen
« · 2339284 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Berge: Det är frågan om en meme Rickroll eller rickrolling dvs ett prank då man döljer en länk till youtube och Rick Astley - Never gonna give you up.

Fast här blir det ju misslyckat då Twitter expanderar länken...

Här var det väl tänkt att brynäsare skulle bryta ihop och lockas att klicka på länken

Berge: Det är en på brynässupporter på twitter som bytt namn till detta

Sportnisse:

Klart att det är Björninen. Klasscenter!

Men vad fan är det där med Wandell? Hur kan det stå sådär?

Sportnisse: " Fast såklart är det väl de andra lagen som går för fort fram?."

Nej då, det är det de inte gör, andra klubbar. De gör slag i sak i motsats till det Brynäs sysslar med varje år, tröghetsprincipens företrädare. Men få se nu då kl 16. Kan vi hoppas på nåt matnyttigt äntligen.

KulaShaker: Skuggan?

Håkkybåkky: Björnen är Finlands national djur. Så en finne är det förhoppningsvis

Silfverkroken: Tror att det kan röra sig om Björn Nord. Han gjorde comeback denna säsong i Brinken efter 17 års uppehåll.

www.eliteprospects.com/player/71/bjorn-nord

Uppladdat:

500x0-08e4e978-d2ae-457b-8f1c-8a268f5f2f04.jpeg

JohnnyBotox: Om inte Björn Bjurling eller Björn Danielsson är klar för en comeback ;)

Brynäs lägger upp en bild på en björn på twitter och texten "16:00". Björninen är nog klar!

Björninen verkar klar... :)

Sportnisse: Förstår inte varför det är oroväckande?

Semic: Man kan ju fundera på om det är bra eller dåligt att inte ett enda förvärv är officiellt klart. Bra att skynda långsamt med tanke på tidigare års fadäser. Fast samtidigt är BIF det enda lag som inte gjort klart med spelare trots att man åkte ut tidigt.Aningens oroväckande.
Fast såklart är det väl de andra lagen som går för fort fram?..

JawKee: Såg den precis på twitter, hjärtat stannade för en sekund

Någon mer som såg denna och fick en hjärtattack? 🤣
Uppladdat:

500x0-screenshot20220428-135543twitter.jpg

Silfverkroken: Ja, så vill jag minnas att det var. Fansens värvning gick till Dima.

Lunkz: Var väl Timashov de pengarna gick till?

Auchinleck: Han snodde väl Gunderson också framför näsan på Modo.

Tigerhjärta: så amatörmässigt att värva en skadad spelare. 😏

finns det några korvören kvar i Fansens värning swish kampanj????
eller gick dom åt till att värva Wandell.

Anton Wedin skall opereras + rehaba.
"Efter utredning står det klart att Anton behöver genomgå en operation med en efterföljande rehabilitering som beräknas sträcka sig in i september/oktober månad."

Stort avbräck för Timrå. Det är just därför man gläds mer när spelare INTE blir uttagna till landslaget än när de får chansen, alltid skador som sker...

SH: Jo. Sundlöv snodde han samma dag som han skulle skriva kontrakt.
Då var deras SC som jag tror va Lasse Johansson inte glad på MS.
Saik var väl nykomling då tror jag..

Peja:
Framför allt har många kontrakt tom lördag. Från söndag 1 maj öppnar det upp sig.

Peja: Var inte Hietanen en riktig "stöld"...? Var väl i stort sett klar för Skellefteå.

Tigerhjärta: Skulle tro att alla sportchefer känner till alla finländska OS-spelare. Jag hoppas att Manner kan locka finländska klasspelare, men också att han kan hitta guldkorn som inte är på alla andras radar. Lite som när Brynäs tog in Hietanen. Han hade aldrig spelat i landslaget när han kom till Brynäs men utvecklades till en klassback under tiden i Gävle. Tycker att Brynäs behöver bättre spelare som pushar längre ner i forwardshierarkin också, och det spelar ju ingen roll om det är allsvenska killar eller finländare. Det måste finnas guldkorn att hitta där för den som kan ligan.

Peja: Det enda som egentligen drar ut på tiden är att offentliggöra resten av spelarna som "ska" lämna.

Tigerhjärta: Ja, om exempelvis Bandyklubben Rögle har en plats över så har ju inte Brynäs något att sätta emot direkt. Finsk tränare eller inte. Men självklart har toppklubbarna i SHL redan koll på alla bra spelare runt om i Europa och Nordamerika. Bottenlagen får som vanligt ta det som blir över.

Groggfinken: Håller med om att det är lite olustigt när GD lägger ut en artikel med en finländsk journalist över hur bra Björninen, innan ens något är påskrivet. Hade jag varit sportchef i andra SHL-klubbar hade jag självklart spetsat öronen och velat vara med i jakten på en sådan spelare!

Peja: Finland spelar idag kl 17:30 så hoppas få ett gäng scoutingrapporter på aktuella spelare från er på forumet då jag ej kan se matchen.

Tgl: Wandell är en legendarisk värvning på sitt sätt, men marknaden ser helt annorlunda ut nu. I och med att många spelare som är aktuella fortfarande spelar så tycker jag inte att det tar orimligt lång tid.

Johanesson spelade fram tills häromdagen, Kinnvall spelar väl fortfarande och Lindbäck måste lösa sitt kontrakt med Jokerit. Det finns fullt rimliga förklaringar till att de spelarna inte är offentliggjorda.

Groggfinken: Får tidvis samma känsla som Du om att det tar tid. Men då tänker jag tillbaka på Tom Wandell och jag blir nöjd igen. Visserligen kom den väldigt sent men Tom trodde ju inte det var sant att någon ringde, så Tom blev väldigt glad. Så, Brynäs har nog full koll

Fick en olustig känsla av att Björninen inte hamnar i Brynäs.
Det tar för lång tid att spika och presentera nyförvärv. Det känns som att andra lag får nys om Brynäs potentiella värvningar, lägger på en rem, erbjuder bättre kontrakt och vips så tar dom en högersväng och hamnar i andra SHL-klubbar.
Hoppas såklart att så inte är fallet, men det har ju hänt förr. Ja, jag börjar bli lite otålig när man ser hur dom andra lagen väller in med spelare.

Berge: Ottosson är ju en svår spelare att ta in i ett SHL-lag då han helst behöver få en top-6 chans för att leverera. Det är väl därför han går till Finland inför nästa säsong, några säsonger där i en topplina så kanske något SHL-lag plockar in honom.

Jugge:

Ottosson är en typisk Oskarshamns-värvning som går in och dänger in 40 poäng i en tredjekedja med Dahlström och Engström typ. Samma trio skulle tillsammans göra typ 4 poäng i Brynäs.

Davey85: Torp är och har alltid varit ett skämt. En oerhört begränsad spelare som lever på att spela ”tufft”. Oftast över gränsen eller precis på. Men kollar man både Lövens och HVs trupper så är det oerhört få som kommer klara steget upp till SHL. Axel Ottosson i Löven gillar jag. Han kommer säkert bli erbjuden SHL kontrakt oavsett hur det går för Löven i serien mot HV.

Peja: Möjligt att Löven spelar lite fult, jag följde serien mot Modo och reagerade inte på nåt förutom Lindgrens klantiga tackling på Vigneault.

Ja, Torp är en gåta. Han fick väl många gratismatcher när Hv var som bäst och hade råd med en och annan sån spelare.

Davey85: Jag menade Löven generellt. Rahimi är ju en rollspelare som har gjort sitt jobb genom åren. I grund och botten en begränsad hockeyspelare men som har vunnit SM-guld, spelat 2 VM och säkerligen tjänat mycket cash som defensiv back. Tycker även det är kul att han valde att återvända till Löven när han inte längre hängde med i SHL, han hade ju säkert kunna flytta till typ Tyskland eller Österrike istället.

Däremot Torp fattar jag inte hur han har kunnat få så många SHL-kontrakt i karriären. För mig har det förutom möjligtvis enstaka år varit allsvensk klass på hans insatser i SHL.

Pettisbif: ”Att håna som du gör tyder inte på så stor respekt till kunniga idrottsmän.”

- Otroligt märklig kommentar. Jag räknar med att du slarvläste det jag skrev och missförstod det… Jag har inte hånat nån! Utom möjligtvis murveln som skrev artikeln i Expressen…

Peja: Vet inte om det var just Rahimi som skadade Andrae? Det var iaf Lindgren som tacklade Vigneault i skallen. Det enda jag säger är att jag inte har nåt emot Rahimi och att Hv borde fått en avstängning för tacklingen på Beadouin.

Hv skulle också haft flertalet utvisningar i första perioden idag men domarna körde på sin vanliga utjämningspolicy.

Skrubben: Det var jäkligt kassa argument för att Lindholm skulle vara bättre än Berra. Berras skadehistorik är Brynäs stora lycka att han blivit kvar i klubben så länge som han varit. Hade det inte varit för det så skulle han blivit erbjuden ett NHL kontrakt för länge sen. Nu har ju det tåget gått för länge sen.

Davey85: MODOs bästa spelare (Vigneault) missade de sista matcherna mot Löven på grund av en huvudtackling. I match #1 mot HV blev Andrae (en av deras klart bästa) nästan skadad direkt efter en tackling. Det finns en tydilg tendens att Lövens motståndares bästa spelare tacklas sönder.

JawKee:

Vore det någon rättvisa skall Rahimi bli avstängd, det där är inte ok nånstans.

Skrubben:
Riktigt dåliga argument för att han är bättre än Berra! 😂
• Bara för man lirat i NHL betyder det inte att han är bättre.
• Så när Foppa var i sin prime betydde det automatiskt att Sedins var bättre? Pga av åldern..
• Du kan inte säga att han är bättre pga knasiga-Garpens idiotiska uttagningar. Åhman är kvar i truppen... men Rödin har inte ens fått chansen.
Vad gör en sån som Lerby där tex..??
Alla tre kronor tränare har alltid sina namn och spelare man spelar i varje turnering.

Lindholm är en mycket bra och underskattad back. Men jag skulle aldrig vilja byta honom mot Berra oavsett meriter eller åldersskillnaden. Detta pga att Berra är bättre!
Enkelt.

Sv: Ojamäki
Kärpät signade två centrar idag, steget närmare Mäenalanen blev precis lite närmare

Sv: Ojamäki
Jugge: vore ju helt fantastiskt om björninen kommer till Brynäs! Men han har många alternativ. Kanske manner lyckas locka honom till Gävle. För övrigt vore det ju underbart om löven gick upp. Hv ska ju bara ha pisk.

Klåparna: Har mer respekt för Rahimi. Thorp har varit en pajas hela sin karriär.

JawKee: Ja, det får man ha. Pajasen Torp i HV då?

Davey85: Jag blev avstängd i modoboken för att jag skrev några kommentarer i matchserien mellan Löven - modo.

Klåparna: Det försvarar jag inte, har dock alltid haft svårt för Rahimis spel.

JawKee: Vad är det att bli upprörd över när HV-spelare kör fula tacklingar efter signal. Pucken är till för att skjutas för övrigt.

« · 2339284 · »