1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740102 inlägg · 7967 ämnen
« · 2339426 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
ellis:
Väldigt konstigt kommenterat.. jag dissar hellre andra SHL lag än Brynäs!
Jag vet att Leksand fått in Armalis, Lindholm och Cederqvist.
Men dom tappar även Veranou och nyttiga Heineman. Samt att jag tror att Hellqvist blir en av några tränare som kommer få kicken. Hans tid är över, tror jag.

Tippade innan säsong som var nu att dessa skulle få kicken:
Johan Pennerborn
Barry Smith
Kalle Östman

2 av 3 ☑️

Tror att Röde Roger, Hellqvist och Kollar kommer ligga risigt till nästa år. Även Kalle Östman lär ligga rätt dåligt till om LHC inte gör en bättre säsong.

Länkar en trevlig film på vårt senaste nyförvärv.
Kommer bli nyttig! Framför allt i tekningscirkeln. Där vi varit kassa enda sen Grana och Enter tvingades sluta.

ellis:

Finns ju fans som konsekvent dissar vårat eget Brynäs här inne så att Pettis dissar Leksand och Linköping gör iaf inte mig någonting. Det är så det vanligtvis går till i supporterkulturer; man tror på sitt eget lag och dissar sina rivaler.

Ett sundhetstecken i det här forumet.

Pettisbif: Är det nån slags självtröst som får dej ogrundat att dissa vissa konkurrentlag redan nu? LIF har ju t ex redan gjort ett par förvärv. Där liggerfaktiskt Brynäs i lä - än så länge.

Sv: Bra jobbat Johan Alcen
På kanal 10 kan ni som har tid och är intresserade se gamla Brynäs målvakten Starkbaum i målet för Österrike.

Måste även ta och säga att Jocke Nordström skulle gärna få komma till oss. Jävlar vilken nytta vi skulle ha i honom.
Otroligt bra längs sargen och att vinna puckar. Bra och grisig speciellt framför kassen. Väldigt nyttig i box play. Och faktiskt rätt bra skott och lite avig.

Som jag sagt förr här på snacket. Kommer bli en riktigt rolig silly.

Bra jobbat Johan Alcen
De skulle smaka hjortron om vi även kunde få in Saku Mäenalanen nu när Björninen är klar. Och grädde på hjortronen om vi även kunde knyta till oss Marko Anttila också ;) Då får vi hela den OS kedjan :) MUMS va de hade smakat fint :)

nyb:
Tror även att Leksand, Örebro och Oskarshamn får det tyngre nästa säsong. LHC samma skit lag som vanligt.

Jag sa ju redan innan säsongen var slut och när jag gjorde mina klassiska uppställningar att inte Scott skulle centra i 1a kedjan nästa säsong.

Lita på mig ni som tvivlar.

Har även sagt att det mycket väl kan bli både Limpan och VV innan poddar och diverse tidningar sa det.

Kan även ta o berätta att Alcén är på jakt efter 1 till klassback utöver Kinnvall.

Mäenalanen kommer även han krita på.

Dessa är klara men har än inte offentliggjorts av Brynäs:
Lindbäck
Johannesson
Kinnvall
Hedberg
Mäenalanen

Utöver det ska det in 2 backar, 1 målis om det nu inte blir VV och 3 forwards.

Molin, Pettersson och Kvist blir inte kvar. Osäkert fortfarande med Björk och Sallinen. Men förmodligen inte förlängt med någon av dom.

Chanzone: Tror Malmö inte blir mycket bättre heller. Överbetald spets och en svag tränarstab, många under kontrakt från förra säsongen.

Mattson: Frölunda kommer bli ett år sämre!😉 Många på kontrakt som börjar bli till åren. Joel borde nog självmant pensionera sig.

Hoppsan en värvning.... Bra jobbat Alcen, nu är det bara att fortsätta....👍

Känns bra. Är alltid försiktig med superlativen vid nya värvningar, men denna känns riktigt stabil. Särskilt ju mer man fått veta om Björnien.

Bra Brynäs.

munkas: Ser Björninen som vår nya förstacenter, nu ska vi bara hitta lekkamrater till honom.

Auchinleck: Några motståndare berättar historien om Björninen,

munkas:
SVTs drama Den stora Älgvandringen har nu fått en spinoff: Den stora Björnvandringen.

munkas: Exakt

Mattson: Säsongerna 19/20 och 20/21 så vann björninen mest tekningar i finska ligan om jag hittat rätt, letar all statistik jag kan

Mattson: En fördel som Brynäs har gentemot andra lag är att väldigt många kontrakt går ut samtidigt som mängder av KHL-spelare blickar mot SHL. Det gäller att utnyttja den möjligheten.

LKV: I år är väl problemet att alla lag förstärker rätt mycket. Är det nåt lag som ser ut att bli sämre, så här långt?

LKV: äsch några gnälliga finns i alla läger , inte värre här än ngn annanstans tycker jag

Klassvärvning.....in med den andra finnen och en sniper så är jag jävligt nöjd med forwards sidan.

eltifoso: Här inne brukar det väl låta tvärtom. Varje höst ställer vi det sämsta någonsin på pappret enligt de flesta. I år verkar det dock bli ändring på det om namnen som ryktas in stämmer!

Bravo! Fint jobbat. Så ska det se ut, Alcén!

LKV: YLEs hockeyexpert: ”. – Om Brynäs lyckas få honom är det ett otroligt kap! Han har verkligen varit en stöttepelare i det finska landslaget och var utan tvekan OS-finalens absolut bästa spelare.”. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️👍👍👍👍👍

LKV: Så roligt, älskar silly och ser alla spelare som kommer och går och hur i stort sett samtliga lags supporter ser sina egna lag bli starkare inför kommande säsong.

Då jag har finska rötter och håller på lejonen har jag följt Björninen ganska frekvent. Extremt nöjd med den värvningen!

{9684}: Bra att få in en spelare som vet vad vinnarkultur är i laget.

KulaShaker: Intressant spelare på pappret.

Björninen-Palve-Scott-Ölund. Känns spontant som en väldigt bra och djup centersida!

KulaShaker: Kan bli en Joker i truppen!

KulaShaker: Vackert.

Falken: 2 år.

Bra där!

Tigerhjärta: Känns väldigt bra. 😁👍 Men inget om längden på kontraktet?

Edit: På Instagram står det över 23/24. Så två år då.

"Publicerad: 26 minuter sedan" Haha jo tjena. Så amatörmässigt allting alltid med Brynäs.

I övrigt bra värvning.

GRYM värvning, fan vad fint att se!

KulaShaker: Nu kan vi andas ut, bra värvning!

Zzz: Skiter Bj... Brynäs i det blå skåpet?

Zzz: Tekniken strular säkert lite i Gävle. Dem är nog inte dem bästa på mus och tangentbord 🤣

Jag förstår att man håller lite på det för att skapa lite brus. Men nu är det 20 min produktivitetsförlust i Gävleborg.. Lägg ut för fan!

Slutar allt det här i panik och att dom panikartat förlänger med Sallinen för att presentera något

Mattson: Nej, men att skriva ett klockslag utan att skriva eventuell dag betyder i min värld den dagen man skriver.

Säg inte att dem har klantat sig… det får bara inte hända att inget är 100% klart innan man lägger ett sådant inlägg

Falken: Brynäs i ett nötskal ?

Falken: Står det vilken dag?

Asså, 16:07. 😅 Spänningen är olidlig på att klockan blir 16:00 i Gävle.

KulaShaker: Satt precis och tänkte samma sak…

Mattson: Känns som om det hänt förr... var är F5-katten?

Fan, har dom vintertid i Gävle. 16:04

« · 2339426 · »