1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740162 inlägg · 7967 ämnen
« · 2341141 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Jugge: det är väl inte många spelare som har ”gett upp” NA som tagit sig tillbaka(räknar inte unga spelare som blir utlånad en eller två säsonger) Känns som de har attityden där bort att om man ger upp och lämnar är man inte av rätta virket.

{8399}: ”Det vore i så fall inte första gången”. Har du några konkreta exempel på att detta har skett förut? Du får givetvis tycka vad du vill om Hockeysverige, men känns aningen raljerande.

Hockeysverige har inte sagt att någonting är klart heller så det är ingen nyhet.

Lemp: felciterad, löseyckta citat, det vore i så fall inte första gången.
Ingenting är klart i alla fall.

{8399}: Nu är det ju citat så vad är det du inte kan lita på? Att dom hittat på vad han har sagt?

Jugge: om man sitter som motpart (Brynäs, Alcen) så är man nog inte så imponerade heller med lite förtäckt utpressning i media.

Jugge: Kag litar inte på Hockeysverige.se överhuvudtaget, det är grymt låg klass på den siten.
Sen står det att Dima vill ha ett längre kontrakt än ett år för att stanna. Låter bra tycker jag.

{7981}: Ja, det är sjukt osnyggt hanterat av Dima oavsett vad det blir längre fram. Speciellt när man har kontrakt, då är det bara kontakt med Alcen tills frågan är löst. Lite pajastendenser som inte vinner några sympatier. Tror inte Manner är speciellt imponerad.

Peja: ja helt klart att han och hans agent skall ta det med Alcen och sedan hålla tyst ut till de kommit fram till en lösning om det så är en fortsättning i Brynäs eller på annat håll. Detta sätt ger inga pluspoäng hos supportrarna.
Skulle även kunna vara så att de försökt men Brynäs har inte gått med kraven och så tar man detta som sista utväg.
Att gå ut såhär i media innan något är klart oberoendet allt bakom så är lågt.

Peja: Onekligen lite Palushaj-vibbar på Timashov - en besvikelse. ...Och Palushaj blev ju sedan icke önskvärd i Örebro. Börjar han så bör Brynäs släppa honom direkt. Annars tappar man i lagmoral.

Peja: Med nuvarande spelarutbud kan vi få in en betydligt stabilare pjäs bredvid Palve istället för Timashov. Dima kändes sönderläst av motståndarna i säsongsavslutningen.

Peja: Flashig spelare som drar publik, men samtidigt är han väldigt ojämn. Om han nu önskar ett nytt kontrakt bör han ta det med Brynäs och inte med media. Den form av förhandlingstaktik är väldigt osmaklig, då får det vara. Finns massor av högkvalitativa spelare på marknaden som kan göra det lika bra eller bättre.

Peja: Jäkla trist om Dima drar, han är ju så underhållande att se verkligen.
Fast får vi in en riktig poängspelare istället så är det ju ok, även om det inte är en artist…

Peja: Varför skrev han då ett 2års kontrakt till en hyffsad peng om han ändå tänker bryta det om han inte får mer (spekulation)...
Är det det nya..skriva några år och går det bra så "hotar" man att bryta ifall man inte får mera i lön, men går det dåligt så stannar man och får mera lön än man förtjänar...
Win-Win för bara för spelaren.

Tigerhjärta: Jag kan tänka mig att Timashov trivs överallt där han får mycket istid och ges en offensiv roll på isen. Det är nog inte en kille som har svårt att komma in i nya grupper. Det kan ju mycket väl vara så att han förtjänar högre lön än sin nuvarande, men han sköter det inte särskilt snyggt. Det vore synd om han lämnar, men samtidigt inte hela världen för Brynäs del. Han är mer en underhållande spelare än en effektiv spelare, men han tillför kreativitet och underhållningsvärde.

bradberry: Precis! När det bara gäller att mjölka så mycket som möjligt kan det gott vara. Han får dra till Schweiz om han vill åt stålarna.
Höjer underhållningsvärdet med sitt sätt att spela och är verkligen glad att han kom till oss, men ska han kräma stålar när han "trivs så bra" så kan han lika gärna sticka.

bradberry: nu har vi ju facit i hand men jag har länge känt att Dima var en ”hej & hej då”-spelare.

En knekt helt enkelt men (så ser det ju ut idag, dömer ingen) som i sin bästa stunder var grym. Tyvärr för sällan enligt min smak.

Som många skriver här också: förmodligen dyr..

Tråkigt oavsett tycker jag…

Jugge: tycke & smak givetvis men jag tyckte K hade problem med tempot ….

Skrubben: Out lär bara gälla NLA, KHL och NHL, ingen annan SHL klubb. Men vill han inte ära kontraktet utan att Alcen höjer lönen/förlänger kontraktet så är det bara att låta han gå. Som sagt, som marknaden öppnat upp sig så finns det gott om ersättare och det är klubbarnas marknad..

Jugge: Låt honom dra! Har kontrakt och försöker mjölka högre lön… Vi kan få minst lika bra spelare för de pengarna. Han är kul att se på när han är på humör men ingen spelare som är tungan på vågen i matcher…

Peja: KHL måste väl vara uteslutet? Han är ukrainare själv så det kan väl inte vara ett alternativ. Även om hans pappa är ryss och bor i Moskva. Nordamerika tror jag inte han får något nytt bud ifrån just nu i alla fall. Schweiz är nog det enda alternativet utomlands. Frågan är om han kan lämna för en annan SHL-klubb. Det vore intressant att veta om out-klausulen gäller för det.

Tigerhjärta: precis, med tanke på hur marknaden öppnats upp i och med flykten från KHL så finns det gott om spelare på Dimas nivå tillgängliga. Känns mest som att han fiskar efter längre kontrakt/högre lön.

Det är väl NLA som ligger närmast om han vill ha bättre betalt. Tror inte säsongen i Brynäs gjort så att NHL klubbarna står på kö med tanke på hans historik där borta.

Skulle inte förvåna om Örebro ligger bakom det här.
Dom har vi haft problem med förut när det gäller sno spelare från oss

Läste länken om Dima Tima båda namn funkar visst har jag sett. Med tanke på sin ålder så har han blåst igenom ganska många klubbar. Brynäs faller inte ihop om han drar .

ellis: Ja, nåt förstärkt lag lär vi inte kunna räkna med nu när Alcen mkt tydligt klargjort att Dima inte kommer att ersättas och Sklenicka var den sista värvningen för den här gången…..

{7981}Nu var man rätt belåten ett par dar efter Björninen. Att vi kanske kan få ett FÖRSTÄRKT lag. Inte bara 1 minus 1. Om en så bra spelare som Tima samtidigt lämnar,

ellis: "Ersätt honom om du kan.Så jag menar."

Haha, killen är långt ifrån oersättlig. Hellre att han sticker än att vi behöver betala 200k+ i månaden för honom, det är han inte värd!

Lunkz: Tror nog inte han är jättedyr, med tanke på hur han kom hem i höstas.
Fiskar efter mer lön...

{9684}: gissar att han säkert kan få ett lite längre kontrakt. Men gissar att han inte kommer att kunna förhandla upp lönen så jätte mycket då det finns många bra spelare på marknaden. Går inte att konkurrera med Schweiz och KHL (om han går dit är han rökt). Det är väl bara dessa två ligor han kan få högre lön i förutom NHL som han varit öppen med att han vill tillbaka. Om han vill tillbaka till NHL lär väl SHL var bästa alternativet och föröka ta en plats i landslaget.

ellis: ett Brynäs utan Tima betyder en ganska bra lön som blir över för spets.
Synd om han väljer den vägen, en bra spelare men inte oersättlig.

TigerhjärtaErsätt honom om du kan.Så jag menar.

Tigerhjärta: Brynässpelare förvandlas till superspelare samma sekund som de lämnar Brynäs. Det är sen gammalt. Men jag tycker mest det verkar som att Timashov fiskar efter ett bättre kontrakt.

ellis: "Ett Brynäs minus Timashov och vi står på ruta noll igen."

Ehm va?

{9684}: Ett Brynäs minus Timashov och vi står på ruta noll igen.

{7981}: Det känns som han vill få till ett bra förhandlingsläge....Bra lön och ett längre kontrakt så stannar han säkert.

{9684}: han har även tagit bort Brynäs i sin Insta-profil för en vecka eller två sedan.

"Ska jag vara kvar i Brynäs vill jag ha ett längre kontrakt och inte bara på ett år. "

Dallemas:

Å andra sidan så är det ett helt okej läge att tappa en bra spelare. Timashov är bra, men inte oersättlig. Och det kommer finnas spelare att värva. Fan det är väl bara att ta in en ny finne. Ojamäki, Hartikainen, Manninen... finnarna står på rad för att spela med Manner, Palve, Björninen och Maenelanen.

mattiask: Hoppas att han inte kommer att välja KHLspel...
Då får jag en liten kräka i munnen...

Silfverkroken: Ah tyvärr. Av vad han säger i slutet..
"Det krävs, som sagt var, mer för att jag ska bli kvar i Brynäs efter alla alternativ som det öppnats upp för. Jag älskade hela förra säsongen, grabbarna, staden och att få komma hem. Det var bästa som kunde hända mig."

Ska otroligt mycket till om Tima spelar i Brynäs i vinter.

Silfverkroken: Det är fan inte bra isåfall

Pettisbif: Lite skillnad på att ta plats i Tjeckiens eller Finlands lag mot att ta plats i Lettlands lag. Det som gör mig hoppfull är att både Björninen och Sklenicka (och Mäenalanen om han blir klar) coachats av Pajen och/eller Manner. De borde ha bra koll på vad de får, hur de ska få ut det bästa av dem och de hade nog aldrig värvats om de inte sett något i dem. Länge sen jag var så här hoppfull under en silly season!

Rumpelstiltskin:
Cibulskis och Gudolevskis var också OS spelare...

Och "floppade" kanske man kan säga.

Men det är klart att under säsong spelare är något annat.
Dock vet man inte till 100% om dom kommer bli en succé.
Kolla bara på när LHC tog in Ojamäki.. Blev en rejäl flopp.
Likaså Palve, innan han kom till oss.

Men helt klart intressant med David och Björnen.

Rumpelstiltskin: Nu ser vi fördelen med att vi hade många utgående kontrakt denna vår. Hade vi suttit fast med 95% av truppen som läget var förra våren hade detta aldrig gått.

Två OS-spelare så långt. Otroligt.

Berge: Tror att sista backplatsen tas av Björk

ellis: Du ska se att han är totalt klappkass! KHL och Tjeckiska landslaget? Duger precis som Björninen på sin höjd som utfyllnad i Brynäs IF…..

Hoppas Alcen nyper Niclas Jensen nu när vi värvar från Jokerit

Peja: Jag tyckte Kemiläinen var bra i Rögle och lite förvånad att han inte fick förlängt. Men det kan ju var en pengafråga snarare än prestation. 26p på 37 matcher i KHL är starka papper och även stabila siffror i Liiga innan dess.

Låter som det kan bli fler spelare klara denna vecka

« · 2341141 · »