1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740737 inlägg · 7967 ämnen
« · 2349953 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Förrförra säsongen om jag minns rätt så tyckte jag han skötte sig bättre :)

Anders Berg:Han hade sina stunder ett tag i PP förra säsongen

JawKee: När var Molin Jr. bra i Brynäs?

Blå grottan: en intressant sak med Saku Mäenalanen är ju att det är en kille som spelar i lag som vinner titlar!

Tre guld i SM-Liiga och ett brons. Ett guld och ett silver i VM, ett OS-guld samt ett JVM-guld. Tror verkligen att han är en kille som kan höja sina medspelare och gå i bräschen. Hoppas han hamnar i Brynäs till nästa säsong.

Blå grottan: Ja, håller med helt. Diggade verkligen Molin, gör fortfarande. Men han kanske kan få nytändning någon annanstans.

JawKee: Förutsätter att Molin lämnar, allt annat vore märkligt.

Synd att han inte alls kom tillbaka till samma poänggivande nivå efter skadorna, Emil har ett bra spelsinne i grunden.

{9873}: Vi vet inte om han kommer att vara kvar än.

JanT: Ja, hade vi värvat Westfält så hade man ju gråtit.

Makita: en får vänta till nästa vecka igen då😔

Leksand - MoDo....

Peja: Tyvärr är det mycket politik vilken som är kompis med vilken osv titta på Molin varför är han fortfarande är kvar ?

KalleTeodor: Jag håller med, med reservationen att det också gäller att satsa på rätt unga spelare. Solem deltog i 42 SHL-matcher för Brynäs och man fortsätter att satsa på spelare som Birgersson och Kvist. Man kan fundera över om de är rätt unga spelare att satsa på.

Westfält har ett spelsinne som spelare som Solem och Kvist inte kommer i närheten av.

En spelare som Albert Sjöberg är ju på en helt annan skicklighetsnivå än de som Brynäs envisas att satsa på, känns det som.

Bäska droppar:
-Vad hände med bomben?, sa Bill.
-Den blev transformerad till ett glas rött och ett kalsongskott. En vanlig jävla fredag, sa Bull.

Peja: Riktigt kul att Westfält får en sån chans i ett topplag. Han framstod som en synnerligen sympatisk person och har en del intressanta egenskaper. Skulle vilja påstå att han dessutom (tyvärr) fått en mycket bra hockeyutbildning.

En reflektion om detta i mer generella termer är att bottenlag tenderar att söka efter guldklimpar i olika ligor av varierande kvalitet till höga kostnader medan topplag gärna lägger tid och tålamod på att utveckla spelare med potential. Resultatet av detta är att man får en bas av välutbildade, relativt billiga spelare med stort klubbhjärta som sedan kan kompletteras med några riktiga spetsspelare.
Tycker att vi borde bli bättre på att både scouta utvecklingsbara spelare och även att tänka framtida roll och plan för att nå dit på individuell basis för våra juniorer.

Peja: Ja. Widing visste vad han var bra. Utöver sitt målskytte tycker jag att han var en bra agitator och bra i det fysiska spelet.

Davey85: Widing gjorde 20+ kassar två säsonger och var ordinarie i landslaget den tidsperioden, dessutom fick han spela ett VM. Då höll han hög SHL-klass även om han alltid var en endimensionell spelare.

BIF Kungen: Nog har Widing hållt hög nivå i SHL, det är ju inte ens en diskussion.

BIF Kungen: Han hade trots allt ett par säsonger med över 30 poäng (Elitserien då iofs)

Luddf: väntat ang Jocke, håller fortfarande hög SHL-klass (vilket Widing aldrig gjort, enligt mig)

Jocke är bra

Lunkz: Utdraget som ett smatterband... Blir nog en tre-öres tillslut, Sallinen, Molin, Pettersson

BIF Kungen: Jocke i Skellefteå-målet är klar inför säsongen 23/24

{8399}: Det bryr jag mig inte så mycket om. Pettis har haft en hel del rätt under åren. Jag är nöjd så.

Zappaholic: hur långt kan det gå från rykte till värvning under sulky seasom för att vi skall ge Pettis rätt?

{8399}: 😂😂 Widing är en sann hockey-nomad, ständigt på språng…

men idag är det fredag!

SLÄPP BOMBEN! 🍻

{7780}: Jag tycker också det blir uttjatat med allt tugg om gamla spelare som avslutat sina karriärer...

Men folk får skriva vad de vill, bara att scrolla förbi

man kan ju undra vart alla Bomber tagit vägen.
nedgraderat till mini-kina just nu eller.

{7780}: Vi kör på tills det släpps nåt matnyttigt.

{8399}: Börjar inte detta bli lite uttjatat nu?
Eller kanske är bara jag som tycker det? Klart ni ska fortsätta om folk tycker denna ironi och skämt är kul än.

Är Widing på väg tillbaks?

xxx BIF xxx: skittråkig historia och säkert väl värd att uppmärksammas, men helt fel forum.

Jugge: Som gjorde att han inte kunde spela på ett bra tag. Det omfamnas väl ändå av en skada? Eller ska vi börja bedöma medicinska termer?
Hur som helst så är detta som sagt ett rykte från en vän. Man hör vad man hör. Behöver inte betyda någonting. Tyckte ändå det var värt att ta upp.

Tänk om typ Olesen och Eklind skulle ta några steg kommande säsong. Vad tänker vi för roller där? Båda har ju faktiskt visat att de kan "brunka" om det behövs.

Starta Olesen i en tredjekedja? Eklind som en fysisk faktor i fjärde som man kan flytta upp ifall han gör det bra?

Semic: Silfverberg var väl inte skadad, hade han inte fått en blodpropp i benet?

Lemp: Absolut det håller jag med om till 100% :) Tror inte heller på att vi kommer få se Silfverberg, iaf inte redan nu, kanske att Anaheim köper ut honom från sista året av kontraktet beroende på hur säsongen som kommer utvecklas samt hur hans skador utvecklar sig.

Scerban: Angående Westfält - det är ganska lätt att föreställa sig tongångarna härinne om den gode Marcus gjort comeback i BIF med 22 friska HA-poäng på kontot.....

Semic: Såklart, dom har väl bytt både coach och GM genom åren. Men tycker det mest låter som en väldigt hoppfull supporter som drömmar sig bort. Blir sånt här snack varje säsong. ”Djoos vill hem av personliga skäl, Jakob trivs inte i Anaheim helt plötsligt, etc etc”. Finns ingen trovärdighet i ryktena. Skulle det finnas sanning i det skulle de etablerade medierna redan veta om det. Spelaren skulle berätta för sin familj om planerna, någon i familjen nämner det till någon vän och tillslut så läcker det ut.

Första linan i Brynäs nästa säsong:

Silfverberg - Järnkrok - Larsson

;)

Semic: Anaheim är ju inne i en rebuild och det lär dröja ett antal år innan de är en contender igen även om de har ett antal spännande spelare som Zegras just nu. Men svårt att se att dom kommer ta sig till slutspel under de 2 åren som Silfverberg har kvar på kontraktet

Lemp: Kan ju vara så att det är något som ändrats inom organisationen (Anaheim) dom senaste åren/senaste året som gör att han ej trivs längre?

Groggfinken: Han har ändå varit i Anaheim i nio år verkar inte vara så illa ändå.

xxx BIF xxx: > Lite konstigt att westfält fick packa och draha vidare men Birgersson, som var samma årgång men kom upp i shl två år senare, blev kvar både i bif och shl.

Skulle gissa att det handlade mer om vad Marcus själv ville och vad Philadelphia som äger hans NHL-rättigheter ville. Han var bättre än Birgersson men ansågs nog behöva spela seniorhockey. Ska bli spännande att se honom i SHL igen.

Jag har fått höra från en god vän till mig som övervärde ett samtal mellan Silfverbergs pappa och en kollega till honom att Jakob inte alls trivs där han befinner sig just nu i USA, och längtar hem till familj och vänner i Gävle. Han har dessutom varit skadad och har fortfarande kontrakt. Men ändå. Rightare och målskytt? Kan han köpa ut sig själv? Spännande oavsett.

Peja:
Westberg till fbk var ju inte helt väntad,
Lite konstigt att westfält fick packa och draha vidare men Birgersson, som var samma årgång men kom upp i shl två år senare, blev kvar både i bif och shl.

Sen vem som är bäst idag är ju svårt att sia om. Wrstfält kan ju knappast vara en late blommer heller direkt - om det inte vara resten av j-laget (inkl Birgersson som var extremt dålig - lite vad du hintade om)
Kul för honom iaf att han får ny shl-chans, men i år var det nej tack i bif för min del hur som. Är skillnad med fbk, som slutade i topp. De är inte lika sårbara om han floppar - även om jag ser deras forward sida som sämre i år.

JohnnyBotox: Rightare men det kommer inte att hända …

Rödin1912: Nylander är lika sannolik som att vi ska värva Wandel igen…

Peja: Ja deras j20 är inte mycket att hänga i granen (likt vårt). Säkert bättre än Birger & Kvist, inget större bedrift dock.

Tigerhjärta: Han påminner lite om Sebastian Enterfeldt fast med mer tyngd.

« · 2349953 · »