1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739970 inlägg · 7967 ämnen
« · 2355394 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Colliton där är en som jag gillar att Alcen har bra kontakt med. När Manner avslutar sitt kapitel i Brynäs så kan vi ta Colliton som tränare det skulle iallafall jag gilla.

Svensson_62: Och han spelade back ett tack när många backar saknades.

{8399}: Och tyckte han gjorde många short handed kontringsmål dessutom. Särskilt viktiga mål mot Luleå säger mitt ovetenskapliga minne.

Jugge: där har vi det vi söker tror jag...

Pettisbif: Mads, vilken BP spelare!

Jugge: Björninen med på finsk tv strax

Jugge: ..jag tror att Eklind kommer att varva upp framför mål den här säsongen..bara en känsla..

Tigerhjärta: Justin Bailey känns jäkligt intressant, bra spaning Pettis! 27p varav 15 mål på 30 matcher i AHL senast + matcher i NHL. Gillar omdömet på EP, precis vad Brynäs behöver:
Justin Bailey is known as a big winger who plays a modern power forward game. Is a load to handle for opposing defenders one on one. He also has a quick release and skates very well for such a large individual. Does not mind using his size to punish opponents physically.
- Erik K. Piri (2018)

Johan A sa ju tidigare att han har nära kontakt med Jeremy Colliton - kanske kan få en del tips om nordamerikanska spelare via honom också.

Tigerhjärta: Så är han inte finne eller har varit inom Columbus organisation...

Pettisbif: Det enda är väl att han saknar internationell erfarenhet, vilket Alcén påpekat är en faktor han letar efter!

Tigerhjärta:
Eller hur!
Hitta han på Eliteprospecs. Sen diggade jag verkligen klippen på Youtube på honom. Även han en spelartyp vi verkligen saknar. Skulle lätt kunna stänka in 20+ mål i SHL.
Avig som Kahnberg, skott som Brendl och tung som Söderblom.

Kanske ska dra iväg ett mejl till Alcén... 😉

Pettisbif: Justin Bailey ser ruggigt intressant ut! Stor, fysiskt och näsa för målet!

Alfred : såg också en kommentar om att han inte tränar på laget utan är utomlands, laget har just nu semester många som är utomlands etc, och han var med laget och tränade innan semestern. Så väldigt onödigt att sprida falska rykten om våra egna spelare som kan ses negativa

Pettisbif: Ja Mads är en riktig all time-favorit.

Pettisbif: Tror att vissa jobbar hårt på Sätraåsen just nu ,10 dar till försäsongen drar i gång och det ska in några spelare till så jobba jobba.

{8399}:
Tyvärr inte hört ett knyst Axle.
Verkar vara semester deluxe på sätraåsen just nu.
Tyst som i graven.

Däremot såg jag en riktig Brynäs legend på engeltofta idag, alldeles nyss. KULT Mads Hansen.

Pettisbif: Jäklar vad snabb du är Pettis, grymt.

{7981}:
Boqvist kan jag nästan svära på kommer lira i NHL nästa säsong. Larsson lite osäkrare. Dock är han en seg jävel och en riktig krigare. Ger fanimej inte upp och kämpar på i NHL. Tror mer på Larsson än Boqvist. Men egentligen inte nån.

In med Mcinnis och Justin Baily. Samt Mario Kempe. Som jag vet är bra kompis med Dima.

Först då kan vi utmana i ett slutspel.

{9873}: Det är väl bara en journalist som skrivit att det är klart, ingen av parterna har väl bekräftat någonting.
Prttis, har du hört nåt på golfen?

{7981}: Det är lite förvånande att det inte kommit upp på eliteprospekts att han är klar för Pittsburgh , undrar vad fördröjningen är .

Det blev helt tyst efter ryktet att Johan Larsson skulle till Pittsburgh. Och helt tyst om Boqvist. Någon som hört något?
Såg att han var hemma på Gotland även BomBom är där med sina barn på hockey läger.

Tigerhjärta: Pettis, ge Tigherhjärta styrka.

{9873}: Det är bara om att vinna annars är man en jävla looser stor skillnad mot svensk mentalitet har bott i USA några år så har sett det på nära håll

{8399}: Dom flesta nordamerikaner har en jävla vinnarskalle det kan man inte ta ifrån dom.

{8399}: Åh herregud… Gud ge mig styrka!

Tigerhjärta: Ny tror jag att du missuppfattat begreppet vinnare, det handlar faktiskt inte om att vinna titlar utan om mer om personlighet. Det går sannerligen att vara en vinnare utan att ha vunnit överhuvudtaget.

JanT: Men så är det ju.
De allra flesta lagen som värvat KHL har jubhaft någon koppling till klubben. Tex Hultström är väl från Linköping, typ. Hv får hem Teden. Timrå likaså.
Så det är ju inte att alla lag värvat nya spelare. De flesta är gamla.

Jugge: Exakt! McInnis verkar vara en blåkopia av Saku. Förväntningarna hos vissa härinne är fullständigt orimliga, men så har det alltid varit. NHL-spelare förväntas välja Brynäs IF i första hand……

Anders Berg: Både Manner och Alcén har uttryckligen sagt att två forwards ska in men visst, lita på en slarvig formulering i en trött artikel från GD du.

Anders Berg: EN forward.

Jugge:
Ja Vas.. Där hade man rätt stora förväntningar. Som absolut inte infriades.
Dock var iaf jag mer säker på att Paille skulle flippa.
Har en vän som är rätt nära Svedberg. Och enligt honom så kunde han lova att Brynäs och Paille skulle gå riktigt bra.
Dock var ju Paille inte nån super spets heller. Han var riktigt grym första delen av sässen. Och blev månadens spelare i oktober om jag inte minns fel.
Men sen blev hans far dålig och han tog en liten paus från hockeyn. Kom dock tillbaka rätt starkt och gjorde ett bra slutspel.
Han var en riktig favorit hos mig. Gav alltid 100%.
Så jävla tragisk avslutning på en fin karriär.
Men det ska kommas ihåg att Paille under stora delar spelade i 3e kedjan med Grana och Ikonen. Men han hade en konstant plats i 2a PP uppställningen.
Lite likt Macinnis känns det som. Och även den roll jag förväntar mig att han kommer få och ha om han kommer till Brynäs.

Förväntar mig och blir besviken på riktigt om det inte kommer in 2 spets utöver honom.
Vi ska ta nästa steg och då krävs det ytterligare 2! spets spelare för 1a och 2a kedjan.

Så enkelt är det. Ryan kan få en betydande roll trots 3e kedjan. Skulle kunna ha bra kemi med Scott i 3e. Och automatiskt då får vi bättre bredd än ifjol.

In med snipers till Rödin/Bjöninen och Dima/Palve.
Först då kan jag känna mig trygg.
Annars kommer vi garanterat harva i dom nedre regionerna i tabellen, igeeen.

den center som har sämst poäng m+a förra säsongen av centrarna är björninen.
maciniss kanske blir första eller andra center????

Pasman: Jag tror inte MacInnis skulle vara en poängspruta i SHL. Men han är en spelartyp som Brynäs behöver. Skulle han spela ihop med säg Scott/Rödin så skulle ju hans fart, tyngd och storlek kunna ge Rödin/Scott större ytor. Sen är ju säkert Rödin/Scott skickligare än de spelare han spelat med i AHL också. Framför mål i ett spelskickligt PP skulle han säkert kunna peta in en del puckar också. Vi har ju ingen naturlig på den positionen nu.

Jugge: Jag ser våra centrar som Björninen, Palve, Mclanniss, Ölund isf om han kommer helt klart. Förstår inte hur du/ni kan tro han kommer ösa in poäng i SHL bara för han lirat i NHL ett par matcher. Men du verkar ju helt hundra på att han kommer konkurrera med Björninen och Palve ev Scott. Jag kan ha fel såklart men jag tror att ska han lira center hos oss blir det tredje eller fjärde om ingen blir skadad.

Anders Berg: Stisse är är flink i hängmattan och hittar sina scoop på sociala medier...

Silfverkroken: precis så är det..och sen att nästan alla värvat otroligt bra framåt..vi är nog dom som värvat sämst offensivt

DanneBif1912: Blir inte kval. Du kan va lugn, har alldeles för bra målvakter och försvar för det. Kvalplatserna är vigda åt Malmö och Oskarshamn denna säsong, men visst trist om vi inte kan va med o spela längre in på våren... återigen.

Jugge: 29mål på 240matcher..räkna snittet på det och räkna in sämre liga och sen fundera på om det är nått vi behöver i kedja 1 el 2

Jugge: Känns som förväntningarna skruvats upp lite väl mycket på sistone. Börjar man hoppas på att en massa gamla Brynäsare som fortfarande är ordinarie i NHL plötsligt bestämmer sig för att vända hemåt, ja då blir man nog lätt besviken över vad vi faktiskt får.

KulaShaker: räknar alla spekulationer också..va nyss fröden å massa columbus gubbar

Pasman: Så en spelare som producerat drygt 0,5p/match de senaste säsongerna i AHL, är 26 år och fått matcher i NHL de senaste 3 säsongerna, det ser vi som en värvning för 3:e/4:e kedjan? Han ska alltså typ konkurrera ut Birger eller Kvist?

Snacka om förväntningar på värvningarna… OM man är intresserad av MacInnis kan jag mycket väl tänka mig att Alcén/Manner kan se honom ihop med Rödin/Scott eller Rödin/Björnen beroende på hur Manner vill forma laget. Splittar vi på Rödin/Scott får laget bättre bredd och djup tycker jag.

MittMedia:
”Brynäs letar en forward till sin SHL-trupp.”
Wow!

DanneBif1912: Den enda värvning som varit på tal är väl Saku Mäenalanen. Allt annat har väl bara varit supporterspekulationer.

Peja: jämför inte med nån...konstaterar bara att det absolut inte är målskytten som vi behöver...sämre stats i ahl än nästan alla som nämts...fast man vet ju aldrig med nån, kan ju funka hurbra som helst..fast inge vidare målskytt enligt statistiken 29mål på typ 240 senaste ahl
matcherna är helt värdelöst ju

DanneBif1912: Vilka jämför du MacInnis med? Järnkrok, Larsson och Boqvist?

Davey85: spelar väl ingen roll om han är hur bra som helst på annat..om det är spetsen som vi sökt så är det kört..vem gör målen i brynäs if 2022-23...vi behöver inga mer som är bra på allt annat än att hitta nätet

Pasman: grejjen är att det där är nog den sämsta värvningen som varit på tal, och som det låter så är det spetsen vi letat efter å då är vi riktigt illa ute om det är det bästa vi får .tror inte ett dugg på han..knappast nå 40+ poäng där som vi behöver...blir kval igen om han är det bästa av dom 2 som vi får...fyfan...riktigt jävla besviken man blir

Är ju ändå alltid ett lotteri att veta vilka spelare från AHL som kommer lyckas i SHL. Janos Vas hade ett fint poängsnitt innan han drog till Brynäs. Paille ansågs vara lite på dekis och producerade svagt i Hartford Wolfpack innan han dök upp.

Om Al's son nu är klar så finns det iaf saker med honom som känns positivt. Nhl-spel flera säsonger, storlek o s v.

Rumpelstiltskin: Bra värvning för tredje ev fjärde kedjan men då ser jag sallinens plats som borta

« · 2355394 · »