1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739969 inlägg · 7967 ämnen
« · 2355327 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Det räcker med att han är son till AL MacInnis.

Peja: Jag står fast vid att jag SHL är en bättre liga än AHL. Däremot har du en stor poäng i att det kan anses vara bättre att lira högt i hierarkin i AHL, eftersom chansen då ökas att luftas i NHL.
Vi får helt enkelt se om det blir någon värvning, och isåfall en kommentar från Alcén.
Först då så vet vi vad tanken är bakom!

Tigerhjärta: "Det är väl ingen som säljer in ”du skall vara utfyllnadsspelare”.
Men att få chansen att spela i en 3:e kedja i SHL slår högre än en 2:a/3:e lina i AHL. Nivån är bättre här, utan snack."

Tror nog att spelarna kommer med olika förväntningar baserat på vilken roll de är tänkt att ha i laget. Man hade liksom lite olika förväntningar på Genoway och Mylläri när de kontrakterades.

Befarar dessvärre att du har fel kring SHL/AHL. Nivån är nog ganska lik; fler äldre klasspelare i SHL, fler yngre klasspelare i AHL. Väldigt olika sätt att spela i de olika ligorna.

Särskilt för en nordamerikan slår det högre att vara andracenter i AHL än tredjecenter i SHL. Som andracenter i AHL har man en realistisk chans att luftas i NHL, och det smäller betydligt högre än något som SHL kan erbjuda.

Att en spelare som MacInnis överhuvudtaget kan hamna i Sverige beror ju antagligen på att han inte längre erbjuds kontrakt av någon NHL-organisation, vilket indikerar att de inte längre tror på honom som NHL-spelare.

Sv: In med 2 till sååååå
Kimpa : han ryktades väl klar för nå annat lag igår

{8399}: Kan du va själv! 😅

Vino:ja han verkar vara en spetsig breddspelare, men Alcen har ju faktiskt sagt att spets inte betyder mål och poäng utan till exempel tekningar. Spetsen hos MacInnis är väl att bidra med det fysiska spelet. Men jag hade hoppats på en spelare som levererar poäng i varje match. Baserat på stats, vem hade ni helst värvat av Frölundas nya Greco eller MacInnis?

Silfverkroken: Han har spelat vinge en hel del så känns inte som en omöjlighet att han tar en sån pos.
Han har även varit del av taxi-squad på sista tiden så att han inte skulle vara spets som en del säger känns bara märkligt.

Silfverkroken: Håller med. Har noll koll på killen och statsen är ju inte direkt övertygande. Men som du säger vet vi ju inte ens om han skall värvas.
Men men, kul att det händer något att spekulera i haha!

Tigerhjärta: Det kan jag absolut köpa men det pratades mycket om hans stats här och därför valde jag att kommentera om just det. Vet inte heller hur bra MacInnis är eller om det ens ligger något i att han skulle komma hit.

Silfverkroken: Skillnaden är väl att allt inte handlar om stats?
Mäenalanen har: 1 OS-guld, 1 VM-guld, 1 JVM-guld, 1 VM-silver samt 3st liga-guld.
Vad har då McInnis? Jo 1 JVM-brons..

Meriterna talar sig tydliga språk. Mäenalanen är en vinnare av rang, det är inte McInnis.
Med det sagt kan McInnis fortfarande vara en bra värvning, jag har noll koll på honom som spelare

In med 2 till sååååå
Om det blir klart med Ryan och att det kommer in 2 till så e ja supernöjd med denna värvning, detta e ju vad brynäs behöver, en stor, stark, retsticka mm exakt som granström, perfekt skulle ja säga👍

Pettisbif: Men tittar man på timas sommarbilder på instagram senaste åren så ser man att han ser likadan ut. Speciellt förra sommaren och nu. Han lägger ju även upp när han springer

Jag förundras lite över att folk är så tveksamma över MacInnis och hans stats men inte Mäenalanen. Kollar man Sakus stats är de rätt blygsamma i såväl Nordamerika som i KHL. Det är egentligen bara i finska ligan han producerat mycket poäng. Ändå sågs han allmänt som spets men inte MacInnis? Som någon annan nämnt, MacInnis har ändå fått NHL-matcher senaste tre säsongerna. Så kass kan man nog inte vara då.

Det jag undrar lite över MacInnis (om ryktet nu stämmer) är om han kan spela winger också för det känns lite trångt på centersidan i nuläget.

Peja: Det är väl ingen som säljer in ”du skall vara utfyllnadsspelare”.
Men att få chansen att spela i en 3:e kedja i SHL slår högre än en 2:a/3:e lina i AHL. Nivån är bättre här, utan snack.
Jag kan se att han tar Sallinens plats, vilket bör innebära att vi har pengar kvar till 2 spetsar.

Tigerhjärta: Tvivlar på att en amerikan i hans ålder och med hans meriter flyttar till Sverige för att bli utfyllnadsspelare. Hoppas på två till spetsar men misstänker att Brynäs räknar in honom som en av dessa. Borde även betyda att vi kan utesluta förlängning med Sallinen.

Tigerhjärta: 2 Riktigt bra snipers behövs verkligen så vi får hoppas att det blir 2 till. Om MacInnis är klar.

Hjärter Dam: Om MacInnis skriver på så lär det blir 2 yttligare spets. Alcén har inte varit tillbakahållsam med att det är SPETS som skall in. MacInnis stämmer inte in på kategorin spets.
Med det sagt kan det fortfarande innebära att MacInnis kan vara ett bra förvärv, tyngd behöver vi!

Peja: Samma längd o vikt som Saku. M tror Brynäs är ute efter tyngd som du skrev. Blir bra om han är klar

Samsung: Jag litar inte fullt ut på Boumedienne, men samtidigt är det ju omöjligt för oss att ha välgrundade åsikter om någon som vi inte har sett spela. Hittills har jag sett folk som är positiva på grund av namnet och andra som är negativa eftersom han inte är rightare, vilket dom menar att Brynäs måste ha in (dock utan att veta hur Brynäs vill sätta upp t.ex PP där vi vet att Palve stått till vänster tidigare). Dessa åsikter är ju inte baserade på hur bra MacInnis är, vad han står för på isen och vad Brynäs faktiskt söker. Vad Brynäs faktiskt söker och vad supportrar tror att Brynäs söker är nog inte nödvändigtvis samma sak.

Personligen tycker jag också att det saknats tyngd både i 5mot5 och i powerplay. Patrik Berglund gjorde ett bra jobb framför mål i PP och han ersattes aldrig i den rollen. Vore intressant att höra med nån insatt om MacInnis kan bli den spelaren.

Samsung: Han har trots allt gjort NHL matcher fem säsonger i rad och då är man väl inte klappkass direkt. Sen behöver vi ju tyngd och han har ju verkligen det samt även ett klassiskt namn.

Om macinnis är aktuell så tror jag ändå att vi ska vara väldigt trygga i den.
Tillhört Columbus organisation innan Buffalo förra säsongen, så självklart en spelare bombom har stenkoll på och haft ett finger med i spelet.
In bombom we trust? Iaf jag.
Känns super.
Vi behöver tyngd.

Pettisbif: Borna har nog inte fel om svensk hockey, men det kanske inte är så troligt att han dyker upp i SHL igen om han känner så inför svensk hockey.

Om Ryan MacInnis skriver på för Brynäs är det garanterat med Boumedienne som referens. Han är i bra ålder. Verkar vara en bra tvåvägsspelare i AHL som har belönats med en del NHL-matcher för sina bedrifter, men utan att lyckas slå igenom i finrummet. Poängsnittet i AHL de senaste årena är väl hyggligt likt vad Greg Scott hade i AHL, även om det var ganska många år sedan nu.

Blir för övrigt spännande att se vart Jere Karjalainen hamnar.

Forestonepearl : Alltså nu räcker det, herregud.

Khall92: Timashov spelade 6 matcher för Moras A-lag som U18-spelare när Alcén också spelade där. 8 år innan han värvades till Brynäs. Lite som om du skulle anställa en färdigutbildad 26-åring på jobbet med hans 4 veckor långa sommarjobb som 18-åring som referens. Man kanske inte ska överdriva betydelsen av det. Desto viktigare för Brynäs hur Timashov utvecklades de kommande 8 åren efter de 6 matcher han gjorde för Mora i Hockeyallsvenskan...

Palushaj är real estate investor . Han lägger ut rätt så mycket på sin Instagram om nybyggda/renoverade hus.

Pettisbif: alcen och dima spelade med varann i mora tror jag. Så visst kände alcen till honom.

Sedan är det ju så här också. Alcen är ny i tjänsten oxh ny lär man få vara även i hockey. sC handlar mycket om kontakter. Nu har Alcen en perfekt hjälp av etablerade personer (bom-bom & manner) som varit på ”andra sidan” ett tag.

Sedan som HC vill man också sätra sitt eget lag.

Pettisbif: Det har jag också tänkt på. Tvillingar tammefan. Lillebror och storebror minst! 😅

Apropå Timashov. Är inte han och Duplantis lika som bär...?

Pettisbif: För som det ser ut kör han inte träning med laget, bara ett enstaka gånger. Och han verkar vara utomlands en hel del också. Egentligen ska man inte lägga sig i vad andra gör på fritiden men....

Känns skönt att det inte bara är jag som reagerat...

Forestonepearl :
Har faktiskt tänkt i samma banor...
Hoppas han inte blir en "Dick"

Khall92:
Skulle nästan kunna sätta ett finger på att även Dima var Boom-Booms förtjänst. Vet inte. Men det känns så.
Får lite vibes av att med den hjälp Alcén får av andra, typ, Manner, Pekka, Boom-Boom, förmodligen Sundlöv och BZ också så skulle fan jag också kunna vara sportchef. Sen är det ju galet mycket mer man gör när man är SC men just värvningarna känns inte nån faktiskt som att det är enbart Alcén som handplockat och grävt fram.
Kan ha fel. Men det känns lite så.
Är väl iofs en sådan bransch också nuförtiden. Man hör sig för med all sitt kontaktnät runt om.
Men chill att vara sc endå.

Såg en grej som en kille på twitter påpeka. Är ju egentligen jävligt dumt att skriva om detta men har inte Timashov börjat se lite "stabbig" ut, iom försäsongsträning och det där. Har sett lite på Instagram osv.

Men jag och twitterkillen kan ju ha helt jävla fel också. För jag har också tänkt lika som honom.

Vad tycker ni? Är man ute och cyklar?

Luddf:
Såg ett highlights klipp på honom. Dock var det från sässen 12/13 alltså riktigt längesen. Men han liknar fan Saku Mäenalanen i sin spelstil. Stark och orädd, bra längs sargen, tung framför mål, bra i slottet. Med ett jävla tryck i bössan. Kanske inte så konstigt med Al som far. Skaplig läromästare när det kommer till att skjuta.

Aa blir positiv om det visar sig att han är tilltänkt för en 3e kedja som sagt var. Annars är det knas.

Pettisbif: skulle nog kunna påstå att Timashov är alcens?

Men ja, alla vi hobby-EP-Scouter sitter nog inte inke på så mycket på mcinnis förutom att namnet är etablerat. Men plockas han som gnuggare klagr jg nog inte. Bättre det än en trött spelare från HA.

Pettisbif: har fortfarande inte sett MacInnis spelat men hoppet som funnits under denna silly season känns som bortblåst om Alcen värvar denna spelare. Århundradets marknad för lagen och då värvar Brynäs en kille som kom elva i poängligan i sitt lag förra säsongen.

Berge:
Orolig hur du formulerar laget. Maclnnis som första center... Palve som 3e... och Scott i första...

Snarare nått sånt här OM han nu är klar:
Rödin Björninen NY
Timashov Palve NY
Olesen Maclnnis Scott
Eklind Ölund Birgersson

Förmodligen har Boom-Boom ett finger med i spelet även här. Har Alcén grävt fram nån själv är ju frågan...

Khall92:
Lefthare och center... vad ska vi med honom till. Nej tack säger jag.
In med rightare som har näsa för målet.

Säger som ni andra. Förväntar mig och tar även förgivet att om nu han kommer så kommer det ytterligare minst 2 riktiga spets spelare. Annars har nog Alcén grävt en liten grav. Och vi kommer förmodligen inte hamna längre än i ett play in.

Peja:
Han säger det alla egentligen tycker. Svensk hockey går åt fel håll. I allting. Domare, spelsätt/system med mera.
Tycker själv att ishockey är jävligt tråkig numera. Ska ringas på precis allting, domarna är kassa som fan, spelare som Mannberg och andra skriskoskickliga spelare skulle inte klarat av att ens spela i allsvenskan för 10-15 år sen. Då det var mer finlir, alla spelar typ samma slags hockey tuta och kör... inga profiler längre som typ Kåberg, Jämtin, Ledin och Jonte Hedström. Kolla bara på Tre Kronor som verkligen är under isen. Inte heller Juniorkronorna är liks underhållande att kolla på.

Håller med Borna i allt. Svenskar är rädda att säga vad man egentligen tycker och tänker. Man ber gärna om ursäkt och åker o fyller år.

Luddf: får hoppas det är så. Värvas han som spets så är man illa ute och det känns lite panik av det hela?

Khall92: om MacInnis kommer då värvar väl Alcen 2 spets utöver? Verkar ju vara bra på att tacklas och slåss enligt youtube.

Luddf: Lite väl långsökt väl?

Khall92: kan ju vara att nån kompis i Rochester är klar för Brynäs?

Berge: han producerar väl allt annat än bra???

Berge: Hellre värva farsan.. aldrig sätt honom spelat men rent statsmässigt så säger jag nej tack, inte i närheten av det jag vill se en spelare leverera i AHL för att vara spets i SHL. Spelare i den kalibern brukar vara aktuella för Hockeyallsvenskan.

Lemp:

Al MacInnis son.

Stor center som producerar bra i AHL. Kan väl göra nytta om tanken är att Scott inte ska spela center.

Rödin - MacInnis - Scott
Timashov - Björninen - (ny)
Olesen - Palve - (ny)
Eklind - Ölund - Birgersson

Denna spelare har börjat följa Brynäs på Instagram.

Berge: Han var rätt bitter på svensk hockey när han bröt med Örebro. Tror inte han återvänder.

Pettisbif:

Borna Rendulic hade suttit fint. Jäkla skott på den killen. Men han har kontrakt över nästa säsong i Tyskland.

Pettisbif: tonen Pettis tonen!

« · 2355327 · »