1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739751 inlägg · 7967 ämnen
« · 2358935 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx:
Vi vet ju inte riktigt om Olesen o Eklind är redo att ta nåt steg utvecklingsmässigt när dom nu skall göra sin andra säsong för oss.
Det har ju hänt förr att en spelare behöver en säsong för att hitta sin plats och fullt ut växa in i den nya tröjan...
Ett tydligt exempel jag kommer på är Gunderson, behövde tid för att acklimatisera sig!
Spännande!

Mrassarson: Vad hoppas vi alcen bedömer en spelare som är målskytt? 20+ mål i khl/ahl?

Davey85: absolut, men att de ”känner till” spelaren betyder väl inte att det går att avgöra om det är vad vi anser är rätt spelare till den plats vi diskuterar att spelare bör fylla upp. Eller?
Så bara för att de lirat i (som argument) landslaget betyder inte att det är en garanti på vad vi behöver! Och det var landslagstgrejen jag hajade till på.
Räcker inte plånboken till en spets bredvid Dima och björnen så vad betyder det att killen testat att lira i landslaget?
Tyckte alltså inte att nivån på varken Ölund, olesen eller Eklind är vad vi behöver primärt nu - vad säger att killen här är bättre - det kan ju faktiskt bara betyda att man vill låta spelaren tagga till sig och få känna att han är under lupp och han kan nå landslagsnivå om han satsar och utvecklas.

Måste man ha lirat med eller varit coach för en spelare för att man ska kunna bedöma dens potential i laget för att värvas så blir marknaden snabbt begränsad - om man inte har en stooooor ledarstab vill säga!

Charles: Håller helt med. Om denna värvning är klar så måste det in 2 spets till.

Man får ändå lite Gunler vibbar på denna kille om det är så att han kommer.
Manner har såklart stenkoll och självklart ett finger i detta.
Om tex Johan Larsson också kommer och denna kille tycker jag ändå att det är okej inför seriestarten.
Hålls det säkert ögen öppna för ev spets när NHL sollat camperna.

Charles: precis, det hänger på om det är 3 som ska in.

Om det även värvas två etablerade forwards så är det en spännande kille som kan utvecklas.

Davey85: Om detta nu skulle bli en affär så blir jag iaf lite orolig tills vi vet vad tanken är speciellt eftersom Alcén sagt 1-3 spelare tidigare

1 spelare och det är förbannat dåligt
2 Spelare så är det en chansning beroende på vem nr2 blir, och säger man ingenting efter en eventuellt värvning utan vi fortsätter vara ovetandes så känner jag mig iaf lite orolig
3 spelare och jag säger att det är en bra och intressant värvning med utvecklingspotential

xxx BIF xxx: Förstår du "snacket" om att Manner och Pajen antagligen känner till spelaren väl och bedömt han duglig? Om han nu kommer. Dessutom är ju Finland bättre än Sverige rent landslagsmässigt nu. Och Erholtz gjorde ju 3 poäng på 5 landskamper.

Tigerhjärta: förstår inte allt ”varit i landslaget” snack.
Ölund har spelat för kronorna två år i rad nu, även om det inte var vm/os.
Olesen också en landslagsman
Ja Eklind fick ju också chansen

waker: Kan tyvärr garantera att vi inte får se ett nyförvärv imorgon, dock under förhandlingar :)

Tigerhjärta: Ja, han skulle aldrig ändå avslöja något

Khall92: Just det Hade glömt att det gick

Skagge: Låt honom vara kan jag tycka, vad spelar det för roll?

Jockster : Skillnaden är, Wännström blir inte bättre, samt att Erholtz till och med var med och lirade i finska landslaget förra säsongen.
Tar Erholtz före Wännström alla dagar i veckan!

Jockster : En stor skillnad är ju dock att Wännström är 31 år och förmodligen haft sin prime medan Erholtz är 22 år och på väg uppåt i karriären. Med det sagt hoppas jag att om en värvning av honom sker, så är det ett komplement till två spetsvärvningar snarare än att det sker på bekostnad av det.

Skagge: Tror det. Pubkterna uppe till höger > skicka meddelande (DM)

Men jag e inte helt hundra

Khall92: han är privat tyvärr, kan man skicka DM ändå?

waker: Hoppas arenan blir fullsatt, hade varit mäktigt då med Johan larsson presentation

waker:
Det Brynäs behöver är poängspelare som gör att Brynäs vinner matcher och tar poäng.
Lite intressant att Wännström ansågs av många som en potentiellt dålig värvning då han inte producerat i SHL men han producerade rejält i FM liiga, avsevärt bättre än denne Finne.

Jag hoppas vi ser ett nyförvärv imorgon eller torsdag, jag har inget emot att se Erholtz, mycket spännande spelare som förhoppningvis passar väldigt bra in i lagbygget, förmodligen inte så dyr heller.

På fredag vill jag från läktaren se Johan Larsson skriva på kontraktet med Brynäs.

Skagge: vem skickar ett meddelande till emrik pch frågar? ☺️😎

Auchinleck: haha vem är det.

Detta är iallafall Johans brorsa som började följa Brynäs idag på Instagram www.eliteprospects.com/player/20109/emrik-larsson

waker: Japp

Davey85: Hans lag Ässät slutade sist i Liiga förra året, tror inte vi ska stirra oss blinda på poängen. Borde vara välscoutad.

Om han duger för finska landslaget och är här på Manners önskan så är jag mer än beredd att ge grabben en chans. Poängen imponerar väl inte, men om han är nära att breaka så kan det vara ett kap.

Tigerhjärta: håller med, vi har många puckhållare i laget. Erholtz verkar gå lite mer direkt på mål och skjuter direktskott(!) det som Brynäs inte har gjort på 3 år.

Tycker denna Erholtz ser spännande ut, däremot inte till top2 kedjorna kanske, men vad vet jag?
Saxat från en man på Twitter som har någon hockeypodd och benämner sig som "hockeyscout" i profilen:

"Säger bara. Eemil Erholtz spelar sin genombrottssäsong i Ässi nästa säsong.
Jag har följt den här killen sedan Uleåborgs dagar, nu verkar han ha vuxit till en man. Fysiken är bra nu. Dessa händer kan göra upp till 15 mål och 40 poäng nästa säsong."

Låter inte helt dumt att våga testa denna kille nu när Gunler försvann!

waker: Dumt för oss som inte har sett grabben att döma ut honom om Manner och hans ledarstab bedömer att han vore en bra värvning, särskilt då han blivit uttagen i landslaget. Men vi vet ju inte om han kommer till Brynäs eller inte.

Hjärter Dam: han har dock lagt av 😂. verkar vara sportchef nu i SDHL

Jockster : Om han kommer till Brynäs är det nog Manners önskemål om vad han anser truppen behöver. Endast 22 bast och under utveckling, vet inte vilken typ av spelar han är dock

Skagge: japp emrik är Johans bror

waker: Oskar Alsenfelt också 😉

Skagge:
26 poäng i FM liiga är inget som imponerar. Om det är den nivån på "spets" som JA avser att bra in så är det riktigt riktigt illa tyvärr.

waker: mm känns som han iaf är rimlig. Olausson och maclinnis hade ingen koppling. Pajen känner säkert han bra, hoppas han joinat Brynäs

Skagge: japp.

Även denna finska spelare, kontrakt i liiga men kan mycket väl släppas till shl?

waker: är det emrik?

En liten förhoppning.

Johan Larssons bror har börjat följa Brynäs på instagram.

Man börjar bli väldigt otålig nu med värvningarna. 1-2 veckor innan premiären måste 2 spetsforwards vara klara.
Tittar man på forwardsen hittills så är det en klar försämring. Gunler, Molin och Danielsson lämnade och endast Just nu björninen in. Vi kan inte förlita oss på Birgersson och kvist alldeles för riskabelt. Man får hoppas alcen har en spelare som är nära eller klar. Såg även att Eemil Erholtz började följa Brynäs på Instagram. Potentiell värvning? Känns iaf som den rimligaste av alla spelare som råkat följa Brynäs i sommar. Johan Larsson, presenteras han på fredag? Hoppas så, känns dock som vi inte fått några indikationer på det än men vem vet.

AW-M89: Han hade väl ett "A" på bröstet med om jag minns rätt.

Pettisbif: gjorde 11 mål förra säsongen så något bra lär han ju gjort.
Förra säsongen var han bästa målmässigt.
Otroligt viktig i boxplay och att slussa in unga spelare. Du som säger dig ha kontakter inom brynäs lär väl veta att Linus är en av de största byggstenarna i truppen. Driver på i omklädningsrummet och kan sätta spelare som svävar iväg på plats.

Pettisbif: Jag skrev ju det; sedan dess har han bara blivit sämre.

Anders Berg:
Njaaa. Var väl Hajen som bar honom den säsongen. Tycker han nästan blir sämre för varje år. Om inte han hade haft kontrakt hade jag inte velat förlänga med honom.
Kan få bättre 4e/3e center. Trots hans ledaregenskaper och spelare från egna leden har jag svårt för Linus.
Han är liksom inte riktigt vass på nånting egentligen.
Habil två-vägs spelare och bra ledare. Men inget mer.

Pettisbif: Han gjorde väl ett gäng bra matcher 2017 och har sedan dess bara blivit sämre.

Pettisbif:
Ja han är bra på mycket men horribel vid tekningspunkten.

Jockster :
Ja Ölund är nog en av SHLs allra sämsta tekare faktiskt. Aldrig sett nån förlora så många klockrena tek. Sist var Walles andra vända innan Boork kicka han.
Borde lira på en kant tycker jag! Gjorde väl ett grymt slutspel på en kant med Alcén och Blomman som center om jag inte minns helt fel.

Luddf: Verkar också haft Pajen som tränare i Sport. Om två riktiga spetsspelare värvas utöver honom så okej, kanske kan vara något men annars är det ju inget som kittlar överhuvudtaget, åtminstone inte baserat på hans stats.

{9873}:
Självklart har Manners spelsystem en klar inverkan på det men fortfarande så ser jag inte vilka spelare som skall kliva in och ersätta de tidigare nämnda i BP spelet förutom Björninen då.
Visst att Ölund kan spela bra i BP så länge han inte tekar för det är han fan klappkass på.
Om de pengarna som frigjorts nu kommer att bidra till spets återstår att se för just nu händer absolut ingenting på den fronten.

Förresten, om någon är intresserad av titta på Mora - Leksands träningsmatch är det bara att gå in på länken här nedan. Står 1-1 och det är mitten av andra perioden.

SnowKing: Denna spelare började följa Brynäs på insta idag. Har dock kontrakt men kanske går att lösa? Verkar vara en ung rightare som lirade i landslaget i höstas.

« · 2358935 · »