1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739751 inlägg · 7967 ämnen
« · 2359000 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
Att få lira i landslaget betyder inget numera. Fan t.o.m Eklind och Öhlund har ju fått lira i landslaget senaste åren

Silfverkroken:
Nu blir det knappast 3 nya utan 1 el max 2 nyförvärv.

bradberry: fy fan på ren svenska! Min svåger dog i den där skiten! Plötsligt känns hockey ganska futtigt! 😢

All styrka till Börje!💪

fyfan Börje Salming har fått ALS, hemsk jävla sjukdom

ellis: Aa känns konstigt att man inte presenterat han innan isåfall. Dock tycker jag det är märkligt att 2 stycken från hans släkt börjat följa Brynäs på kort varsel.

Peja: Matchen har ju sänds förut så den borde ju göra det nu med.

Skagge: Jag tycker att en sån sak ger glasklart besked jag. JL är inte brynäsare 22/23.

Groggfinken: Det var skrivet lite med glimten i ögat även om det kanske inte riktigt framgick, dåliga formuleringar av mig där.

Om det finns ett stort intresse för en stream så är det nog bra att göra Brynäs medvetna om det. Jag vet av egen erfarenhet att Gävlebor lätt underskattar intresset från Brynäsare runtom i landet. Som sagt, det vore nog en bra sak att ta upp på nästa medlemsmöte.

bradberry: Bra inlägg om PP. Det finns mycket som man skulle kunna göra med upplägget, i grund och botten är det inte en tokig idé, även om man nog stressade fram den på grund av det ekonomiska läget och hela grejen fick sig en spark i ändan av arkitektens Västerås-flytt.

Just nu fyller PP bara en funktion; du får möjlighet att sponsra Brynäs direkt utan att någonting går till mellanhänder. Det är bra att kunna göra, men i och med att PP är en produkt (även om den alltid var ganska ospecificerad) så förväntar sig folk, med rätta, någonting tillbaka.

Peja: Haha nä nu får du fan ge dig. Det enda vi begär är en kamera påslagen i ett par timmar när den hypade internmatchen svarta mot vita spelas. Du behöver inte göra en höna av en fjäder och blanda in de anställdas uppgifter. Vi hoppas och ber att den sänds för alla brynäsare där ute som inte har möjlighet att se den live, där sätter vi punkt. Tack och hej!

Tigerhjärta: Ni som hävdar att Brynäs borde sända matchen påstår ju också vad folk ska göra? Dvs vad de Brynäsanställda ska göra?

Som sagt, det är möjligt att jag och Brynäs underskattar intresset för internmatchen. I så fall är det uppenbarligen ett misstag att inte fixa en lågbudgt-sändning, men det är svårt att bedöma hur stort intresset verkligen är. Kritiska röster på nätet kan vara få till antalet men låta som många. Jag tycker det vore en bra fråga att ta upp vid nästa medlemsmöte/årsmöte.

Auchinleck: ..han är ju pappaledig..kommunikationsansvarige..

Peja: Men är du på riktigt?
” Den som är på utlandssemester borde för övrigt njuta av besöket istället för att ägna flera timmar åt att kolla på en av Brynäs träningar.”

Vem fan är du att påstå vad folk ska göra och inte göra?
Men om du tvungen skall använda den typen vad snack.
Den som inte bryr sig (du) om Brynäs träningsmatcher kanske istället bör knipa mun?

Peja: Samtidigt så ska man inte överdriva den lilla insatsen som Brynäs behöver göra för att sända matchen. Allt dom behöver är en kameraman i ett par timmar.

bradberry:
Många bra saker där, Brad. Maila Svedman!

Groggfinken: Jovars, och om man tänker ett steg till, inser man att det förmodligen handlar om prioriteringar för Brynäs. Om det finns ett massivt intresse för en stream från en internmatch, så är det ett misstag att inte sända, men jag tycker det är svårbedömt hur stort intresset verkligen är.

Den som är på utlandssemester borde för övrigt njuta av besöket istället för att ägna flera timmar åt att kolla på en av Brynäs träningar.

Den som är permanent bosatt långt ifrån Gävle har ju per definition redan gjort valet att inte kunna följa laget lika nära som de som bor i Gävle med omnejd. Sen vart den gränsdragningen rimligtvis bör gå - om det är vid t.ex tillgången till en internmatch . är ju omöjlig att säga.

Det ändå som känns konstigt med Johan larsson situationen är att om han varit 100% klar dem senaste dagarna så borde han varit med på lagfotot. Vågar vi tro att Brynäs presenterar Larsson inför 7000 pers live?

Tigerhjärta: såg en släktbild på arre1988 s Instagram. Där var Johan med

Peja: Säg det till Brynäsare som bor i Malmö eller liknande. Kanske jobbar utomlands, är på semester i södra Bangladesh. Hur ska dom kunna ta sig till Gävle dels nu, men också på seriematcher? Tänk längre än näsan räcker ;)

DanneBif1912: Han har ytterst få inlägg på sin insta, men flertalet handlar om/är bilder med Johan. Vet inte mer än så :)

Pettisbif: Om Brynäs "är allt" och man till varje pris måste se en internmatch, så får man väl ta sig till arenan. Precis som man hade gjort vid en avgörande SM-final. Visst hade det kunna varit ett alternativ att sända matchen, men jag tycker inte att det är SÅ viktigt. Personligen hade jag kunna tagit mig till arnan men skiter i det just eftersom det är en träning med uppdelade lag, typ.

Tigerhjärta: släkting, kompis el båda? Hur vet du att det är det? 🙂

Brynäsgubbe: Det är inte bildkvalitén utan antalet kameror jag syftar på. Det är möjligt att jag (och Brynäs) underskattar intresset, men detta är inte ens en riktig träningsmatch. Jag är på Rumpelstiltskins linje där.

Tigerhjärta: kan tillägga också att Eemil erholtz avföljt Brynäs nu.

Tigerhjärta: herregud, han måste vara klar nu?

Till något roligare.
Ännu en släkting/kompis till Johan Larsson som börjat följa Brynäs, spännande ;)

Försökte kolla på internmatchen i början när dom dammade av den. Man orkade kolla en halv period. Förstår grejen att se den live i arena med sina barn osv. Men annars ger det noll, ser ingen vits med det hela.

Peja: Finns internmatcher från bra många år sen på youtube och så dålig stream var det inte då. Kasst av Brynäs! Bara erkänna sina misstag och rätta till det. Än finns tid att pudla och sända internmatchen.
Kommer tyvärr förlora fans på deras misstag.

PP är för mig bedrägeri och bedrövligt!!

Jag har förmån att bo i Gävle och ska gå på matchen. Men andra Brynäs fantaster kanske inte kan gå på den matchen men gärna vill se den endå. Tänk på det Peja och utgå inte från bara dig och vad du tycker. För vissa är Brynäs allt. En del kanske är utomlands och vill streama den...

Kasst är det, bara att erkänna det!

Peja: Det har varit utmärkt kvalité tidigare. Det är inte 90-talet längre. Det är mycket enkelt att sända en 1080p-sändning på Youtube. Dvs samma som CMore.

Peja: Det är typ fyra och en halv månader sen vi fick se Brynäs spela. Jag tror jag talar för många när jag säger att abstinensen börjar bli rätt stor och att jag hade accepterat en lite knackig stream för att se Brynäs, plus flera NHL-spelare, spela igen. Istället för att bygga intresse känns det som man dämpar det genom att inte sända enligt mig.

Peja: Det är ju inte det som är grejen. Det är möjligheten att kunna se den om man inte har tid eller pengar att ta sig till Gävle. Tycker också det är sjukt dåligt engagemang från Brynäs sida angående PP.

Tigerhjärta: Jag förstår inte varför ni vill se en internmatch på en risig stream, som det ju i så fall skulle bli. Skulle tro att man bedömer att kvalitén på sändingen vore för dålig för att det ska vara värt det.

Brynäsgubbe: Såg att en kille hade mejlat Brynäs på GDs liverapport från träningen, och där fick svaret att de ej skulle sändas.

Jag drog själv iväg ett mejl faktiskt, kunde inte låta bli. Visar man inte sin besvikelse kommer det inte heller ske någon förändring tänker jag

bradberry:
Mycket bra idéer , tror många precis som jag ,det dras 249:- löpande varje månad och man tänker lite aah de går ju till klubben , men vi får ju faktiskt inget för det , ett par mail om året om ev förändringar ,oftast sådant som läckt här.
Så Brynäs IF uppsträckning , börja ta hand om alla era PP och ta rygg på Bradberrys mycket goda idéer.

Auchinleck: Jag står kvar. Jag är grinig men jag står kvar tills de bär ut mig.

Tycker alla som vill se matchen sändas ska maila Brynäs. Det är helt oacceptabelt att ha en betaltjänst som utlovar större access till laget - och då inte få det. Bedrägeri-varning på det.

Auchinleck: Ja finns så mycket man kunnat göra…

* Egen webb med inlog för exklusivt mtrl
* Utlottningar av biljetter och souvenirer till PP
* PP-matcher där PP bjuds på exklusiv upplevelse. Kanske egen pub med subventionerande priser
* Träffar med spelare, besöka omklädningsrum
* Subventionerad bortaresa
* Utlottning av logeplats på match

Har man haft tänket att PP får kosta till en början så har det kunnat bli succé och en kassako i slutändan. Nu vände man på det och hade som huvudsyfte från start att tjäna pengar på privat sponsring… Det håller inte i längden och konsumenten, supportern finner sig själv plötsligt betala pengar varje månad för en unken produkt…

Jag höll ut något år för jag tänkte att jag ändå betalar till Brynäs och att det säkert kommer igång snart. Men trots att de själva medgett att detta varit eftersatt så har man fortsatt att nonchalera sina privatpartners…

Tigerhjärta: Så jävla slött. Riktigt uselt. Varför kunde de sända den varje tidigare år men inte nu?

Varifrån fick du denna info?

bradberry:
Under så lång tid utan att återkomma med leverans. Nonchalans att låta det fortsätta så!
Har man problem på kommunikationssidan, lägg ner PP!

Silfverkroken: Ja är oxå Privatpartner. Tycker som Tigerhjärta i princip. Tycker oxå att den ska sändas, men för alla.

Fan, är det nästan slutsålt, blir det 6-7000 åskadare.
Då finns det väl någon jävel som kan ratta en kamera och kommentera lite?
Vilka fler har det på en uppvisningsmatch?

Riktigt uselt Brynäs!!!!

Tigerhjärta: Jag har sagt upp mig som Privatpartner. En i grunden god idé med en massa möjligheter som man totalt misshandlade. Man levererade inte det utlovade helt enkelt. Pandemi i all ära. Just detta har man skött uselt. Håvar in pengar från fattiga (?) supportrar och gör ingenting i gengäld… Dåligt!

Skagge: I ärlighetens namn, ingenting i princip. En del mailutskick om nyheter, värvningar, förlängningar är väl det man får men dessa kommer inte ens innan det kommit ut i officiella kanaler som varit fallet tidigare.

Jag själv bryr mig väl egentligen inte så mycket om vad jag får av privatpartner. Jag bidrar gärna med en slant till Brynäs varje månad och kommer ha kvar det av den anledningen. Men det blir ju inget vidare när man inte alls får det som utlovats, så jag förstår er som säger upp det.

Skagge: Ja självklart tycker jag att det minsta man kan begära är att ge privatpartners den möjligheten.
Däremot hade jag gärna sett att det sändes för alla. Så mycket Brynäsare vi har ute i landet, de bör vi värna om.

Tigerhjärta: Otroligt snålt av Brynäs. Jag själv som inte har privatpartner kan verkligen tycka att de ska sändas för er som har privatpartners. Vad får man ens för pengarna?

Internmatchen svarta-vita kommer EJ att sändas.
Och precis DÄR säger jag upp mitt privatpartner.
Bedrövligt var ordet!

SnowKing: Tror båda är redo för några steg. Men absolut Olesen, han vet att han behöver utvecklas och han vill. Han skippade VM med Danmark för att vara kvar i Brynäs och träna försäsong och han sa att det var viktigare att han var här än på VM. Tycker det säger en del om att han vill utvecklas och ta stora kliv, såpass mycket att han ger upp ett VM

Peja: Jag minns när Ryan Gunderson var ny att Gefle Dagblad, eller om det var Arbetarbladet, hade en artikel om honom gällande hans tunga start på säsongen och att det luktade lite flopp. Sen blev det dock flipp.
:-)

Peja:
Ja så lång tid behövde inte Gunde.
Han var ju kung andra halvan av guld året.

SnowKing: Gunde behövde väl typ 8-10 matcher på att acklimatisera sig. Han gjorde 34 poäng första säsongen i Brynäs.

« · 2359000 · »