1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739785 inlägg · 7967 ämnen
« · 2359549 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
AW-M89: Säger en del om hur skeva kontrakt våra breddspelare haft tidigare år!

AW-M89: Tror inte våran budget ligger över något annat lag i SHL utan det kostar att spela SHL och så här långt all kredd till Alcen.

Pettisbif: Om Komarov kommer, hur kan han användas i PP och BP?

Davey85: hur fan har man råd?

Nu tar jag inte ut några värvningar i förskott, men..

Anders Lindbäck
Niklas Friman
David Sklenicka
Johannes Kinnvall
Samuel Johannesson
Hannes Björninen
Johan Larsson
Leo Komarov.

Skulle den listan bli sann så har Alcén och gänget gjort en sjuk silly.

Tigerhjärta: 70-tals-Brynäs 🙂

Komarov alltså, en av mina absoluta favoriter av utländska spelare. Jag blir så barnsligt glad av detta rykte att jag väljer att skita i varningstriangeln (ålder, ev. fel spelartyp för topp6).

JA TACK

Pettisbif: Hehe låter ju intressant detta :)

Asså FYFAN vad roligt det kommer bli att se Brynäs IF i vinter om både Larsson och Komarov tillkommer. Riktiga profiler som kommer smälla på i varje närkamp. Lägg där till tunga spelare som Bertilsson, Friman, Sklenicka & Eklind.
Det kommer göra ont att möta Brynäs i vinter om dessa herrar tillkommer, inget snack om den saken!
Och om det är något man saknat de senaste åren, så är det fanimej karaktär och jävlar anamma!

Sv: Tålamod
Kimpa : JL signerade kontraktet igår kväll, inte helt klart med någon ytterligare än

Han är bra på svenska också om det skulle bli något
www.youtube.com/watch?v=uAtDHD79LoU

{7981}:
Paille spelade mestadels med Grana som center och Ikonen på andra kanten.

Men dom påminner lite om varandra. Dock är Leo mer en retsticka och kan trycka på mer i sarghörnen.

Spacebb: en annan spelar som jag tror Komarov är ganska lik är Daniel Paille. Han spelade väl mest i 3e med Ölund som center. Kommer ej ihåg vem mer.

Tålamod
Om detta stämmer med Johan o Leo så måste man ju fan lyfta fram alcen🙏 vilka spelare han plockat in och ändå gnälls det, han e ny på jobbet och man kan ju inte räkna med att ta SM guld direkt, fan ge han 2 år till så kommer detta bli grymt bra🙏👍😃

Khall92: Vet att jag inte är Pettis men jag vill ändå säga hur jag tycker och tänker över Komarov. Hårt jobbande stark spelare lik Granström faktiskt. Det är en typ av person vi har saknat i Brynäs länge nu. När Brynäs har spelat så har det sett blött ut och ingen power i spelet. Spelarna har inte stått upp för varandra på en stark och känslosam nivå.

Med Komarov så får vi en OTROLIGT rutinerad spelare som jag personligen tror kan lätt göra 12-20 mål i första säsongen. Han börjar nå slutet av karriären men han har fortfarande mer kraft i sig en vad dom flesta i SHL har.

Khall92:
Profil som Brynäs och hela SHL saknat sen Jämtin/Kåberg/Ledin mm slutat.
Riktigt vasst spelsinne, bra skott, stark och orädd som en oxe, oöm och trashtalkernas konung.
Kan bara tänka mig när han smäller upp nån i sargen och gör mål och sedan kommer med en klockren målgest/hån mot motståndare/publiken.
En ruggig profil helt enkelt.
En grymt bra ledare på isen och utanför isen.
Tänk en fight mellan honom och hans landsman Tyrväinen i Luleå ååh ståpitt på det.

Luddf: De har inte haft något konkret, några egna uppgifter, sen 80-talet.

Har sett Komarov en del då hjärtat bultar för lejonen och man gillar ju gubben. Absolut ingen offensiv virtuous men han bidrar på så många andra sätt. Väldigt allround, han kan agera tredje länk i en toppkedja eller gnugga på i en tredje/fjärde kedja. Man vet vad man får av honom varje dag. Sen är han fortfarande en hygglig målskytt och borde ha runt 15 kassar i sig.

Det kommer bli kul att se han i skitnödiga SHL det är en sak som är säkert.

xxx BIF xxx:

Visst Björninen var med i landslaget - inte Palve. Men jag skriver ju inte att Björnen ska sitta på läktaren. Det jag försöker förklara är att Palve behöver spela med offensiva spelare för att få ut sitt max.

Att Björninen centrade en fjärdeline i både OS och VM visar väl på att han kan spela en mer två-vägshockey. Precis som Komarov. Precis som Eklind.

Pettisbif: Utveckla gärna hur du tänker pettis :)

{7981}: Nu även Aftonbladet.

Leo Komarov i Brynäs, ja tack! Riktig kung ju

En 35-åring... Jag har tyckt han sett otroligt trött ut i NHL. Men kanske funkar på SHL-nivå.

Depression: Håller med. Superkonstig. Brynäs gjorde näst minst mål i hela serien ifjol. Tycker signalen är rätt tydlig med vad som behövs få in. Visst, backsidan har fått ett lyft…Men nu tar man in en till grovjobbare. Nä i dagsläget förstår jag intenting. Förhoppnings kanske alcen kan skramla till en tredje spelare 😅

Hur många chansar fick Olesen förra året? Tog han den? Verkligen inte.

Jag ser gärna Komarov i Brynäs, kollar man krasst spelare in och ut är det ruggigt mycket kvalitet som kommer, ingen rightare god för 20 kassar som jag gärna ser, men grundkvaliteten, kravställningen och tävlandet höjs rejält i laget.
En annan sak jag både saknat och stört mig på i många år är hur blött och ointresserat Brynäs kan se ut, knappt snack i båset eller med varandra, känns ofta som motståndare får köra över både målvakter och Greg Scotts utan att någon står upp, om så en handske i ansiktet bara.
Det kommer bli jävligt kul att följa laget i vinter 😀

Peja: Så här tänker jag om Svarta mot Vita:
Jag går absolut inte dit för att se en spännande hockeymatch. Jag går dit för att vara med om en årlig ”släktträff” för oss Brynässupporters, Brynäs-spelare i SHL och NHL. Det är i första hand ett årligt hallelujamoment-evenemang för oss Brynäsare. T ex när man får se Silfverberg åka fram för att slå en straff - vänder plötsligt tillbaka till mitten innan straffen - ler och eldar på publiken med armviftningar till stort jubel - och sedan återupptar straffläggandet - RYSNINGAR… Rekommenderar ett besök.

Tekvarianten: Jo dels är Björninen uttagen i landslaget vilket palve inte är - vilket borde ge vissa indikationen.
Sedan har Palve varit periodvis dålig på att ta in pucken och fördela den till sina kantspelare.
Han har gjort snygga solodribblingar men som center bör man kunna leda anfallet och där är han inte bättre än scott, än iaf, och troligen Inter bättre än Björninen heller.

Hittade precis detta klipp som jag tyckte var intressant. Säger ändå en del om Komarovs karaktär. Sånt ska så klart aldrig underskattas.

Sammanfattningsvis, Mikael Nord visade felaktigt ut Komarov för en bentackling under VM 2015 vilket ledde till att Nord fick mycket skit och att han funderade på att lägga av pga det. Komarov ringer då upp Nord för att stötta då han tycker det gått för långt och skickar även en signerad Toronto-tröja som stöd.

Konstig värvning imo. Vi ska inte behöva gå in med Olesen i en andrakedja. Undermåligt.

Tekvarianten: Ja tittar man på den uppställningen blir det nog ingen till värvning efter komarov. Om den nu blir av.

Spontant känns det väl så

Luddf: även sportExpressen skriver att de har hört samma uppgifter men att hockeypuls/gd

xxx BIF xxx: Slut sätt Palve i 3:e. Tillsammans med Rödin och Larsson är han vår bäste offensive spelare.

Scott-Larsson-Rödin
Tima-Palve- Olesen
Komarov (?)-Björninen-Eklind
Birger-Ölund- Kvist/Ljungkrantz/junior

Hyfsat tung och svårmött 3:e line. Motståndarna kommer aldrig få börja med puck, och får se pucken får de se upp.

{9873}: Klockrent..👍

Silfverkroken: Det är så mycket snack att vi behöver nya poäng forwards hit och dit, i min värld bygger man ett lag bakifrån vilket inte var fallet under Sundlöv , nu har vi starka målvakter och en bra backsida det betyder att våra forwards kommer att få det mycket lättare att producera och med dom nya värvningarna inte minst JL så ser det väldigt ljust ut och jag ser gärna en spelare typ Granström som nästa värvning en spelare som kan sätta tryck i anfallszon med offensiva tacklar osv och hålla kvar pucken i anfallszon det är mina tankar .

Pigalle: Blir så till mig i brallan så jag måste slänga ur mig en laguppställning! Vi kör en finnkedja och så räknar vi med Gunler om några månader:

Timashov-Larsson-Rödin
Komarov-Björninen-Palve
Olesen-Scott-Gunler
Eklind-Ölund-Birgersson

moment22: 1+1 tycker jag..

xxx BIF xxx: Dima lär få det jobbigt..😉

Pigalle: Enligt kommentarer på den highlightsrullen snackar Komarov sex språk, bland annat svenska. Jag ställer mig positiv, men inte på ett långt kontrakt förstås!

xxx BIF xxx: 🤣

Pigalle:
Varför Palve före Björninen?

Måste ju bli
Dima - Björninen - Dima

Pigalle: tror dock inte Björninen kommer lira i en tredje, har väll varit i flera intervjuer manner sagt att han ska lira någon av de 2 första, men tänk vilken lyx att någon spelare man tycker är för bra för en tredjekedja kommer behöva lira där

Komarov som ersättare till Sallinen om vi tänker så istället så kan ju ingen vara negativ till det? :P

DanneBif1912: Komarov är alltså jämngammal med Bäckis och är han skadefri är det en fullkomligt fantastisk värvning med en attityd som vi har saknat helt sedan Granis. Han har haft ett ”A” på bröstet i såväl Maple Leafs som i Manners landslag och bör ha ett par år kvar. Våra två första kedjor skulle då kunna vara:
Rödin-JL-Scott
Komarov-Palve-Dima

Galet var ordet.

{9873}: Jag hoppas du har rätt och det är möjligt att man blir lite fartblind av Larsson-värvningen. Det är ju ändå en olympisk mästare, en som rätt nyligen spelade i NHL och som några nämner lär ju Manner ha stenkoll på honom.

Man får väl anta att Komarov blir sista värvningen om den blir av? Tycker ju ändå, om man ska vara kräsen, att det inte skulle skada med en rightare till. Scott kommer vara enda rightaren på forwardssidan i det här fallet.

Lemp: Jag känner ändå att jag litar till 100% på Manner här. Han hade Komarov i landslaget den gångna säsongen och följaktligen har han ju järnkoll på vilken nivå Komarov håller och hur han skulle passa in i dagens Brynäs.

Känns ändå bra att alla värvningar vi hittills gjort är inga ”Bengtzén-chansningar” där man skjuter från höften med en spelare man knappt sett spela. Antingen värvar vi spelare som någon i tränarstaben har haft sedan tidigare, eller så värvar vi gamla brynäsare som såklart alla känner till och vet kapaciteten på. Det är väl egentligen bara Johannesson som inte följer det mönstret, men där förstår jag det som att Alcén har scoutat honom noggrant, samt att Hansson (vår analytiker) har gjort statistiska analyser från säsongerna i Rögle.

Chanzone: Om det är han så har jag iallafall ett stort förtroende för valet. Vill Manner ha honom, då litar iallafall jag på att det är en bra värvning.

Silfverkroken: Tack vare en stark backsida som kan bygga anfall med säkra uppspel och träffa mål i från blå så tror jag förra säsongens forwards kommer få större utdelning poängmässigt och sen med dom nya forwards som kontrakteras upp kommer vi se ett nytt Brynäs och jag blir inte förvånad om vi tripplar poängproduktionen i från förra säsongen.

Chanzone: tror på succe jag,,Vann ju fan Os guld förra säsongen🤣...då är man grym... detta är en bomb skulle ja vilja säga, finns nog en tanke med det här till Manners bygge, fast möjligen inte målskytten vi behöver...har fyllt 35 i år..så han håller minst 2 säsonger till

Chanzone: Håller i stort med. Jag tror Komarov fortfarande kan jag göra mycket nytta i SHL men är det verkligen vad vi behöver nu? Jag har mer än gärna fel om det visar sig att han värvas.

Luddf:
Deras finska källor skriver de.

Luddf: Magkänslan säger dunderflopp. Hoppas det inte stämmer.

« · 2359549 · »