1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2359669 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Makita: sedan har vi en back som är rätt duktig på att göra mål, Kinnvall.
Förra säsongen hade vi ingen back som gjorde speciellt många mål

Back: Har tre platser till ikväll som ej kommer kunna nyttjas. Vet inte om det börjar bli fullt. Ger dem gärna till nån HS-are…

Hur många och vilka av dess når minst 15 mål om Larsson och Komarov är klara.
Olesen som trots allt gjort en poängmässigt godkänd första säsong i Shl.
Scott har mer mål i sig trots åldern.
Timashov som kom in som en frisk fläkt.
Eklind som gjorde en oväntat bra första Shl säsong poängmässigt.
Palve som är stabil i poängmässigt men man kan önska lite flera mål.
Det är spelare som jag tycker man borde kunna få ut mera i målprotokollet än förra säsongen med en bättre omgivning både med bättre kedjekompisar och spelskickligare backar.

Lemp: Håller med. För sin egen och forumets skull bör man inte flyga iväg för långt.

Flera lag har värvat bra och det är svårt att ens peka ut givna bottenlag i serien. Sen är jag ändå jävligt nöjd om vi får in Larsson och Komarov.

Lemp: Håller med om att hybrisstämningen har en tendens att lätt komma fram här inne. Men den kan ha sina enkla förklaringar i hur faktiskt alla, jag menar verkligen alla, så innerligt vill se ett vinnande, ett bra Brynäs i AHL, som medaljkonkurrerar och inte år in och år ut för en tynande tillvaro bland bottenlagen. Kanske kan ändå den bevisliga satsningen nu betala sig.

Pigalle: Det är numrerade platser som gäller. När du går in och bokar får du välja var du vill sitta. Nu är det nog ganska få kvar efter Larssonbomben.

Pigalle: man bokar ju som när man köper biljett, du får din plats..lär ju vara den som gäller, varför ska man annars hålla på och välja vart man vill sitta🙂

Pigalle: Jag tror att man måste boka en biljett, men sen får du sitta var som helst. Ungefär som ståplats funkar normalt sett, onumrerade platser. Du har en biljett så du får komma in på arenan, men ingen reserverad plats.

Inte säkert men så tolkar jag det.

KulltorpsOlli: blir omöjligt att leta nyförvärv på Instagram nu då 10 000 nya konton börjar följa Brynäs senaste timmarna.

Skrubben: Man vet att Brynäs har en bra säsong framför sig när Peja lyser med sin frånvaro i ert forum! :-)

Pigalle: De har nog formulerat det lite ”eljest” (som norrbottningar säger). Antar att det är fritt att välja plats gratis och då boka biljett till den - men sedan är det den gratisplatsen som gäller.
Misstänker att de styrt upp detta med fasta platser/entrekoll i år som ett led i att man nu kör för fullt med barer och restauranger?
Ser fram emot detta! Lite som dagen före julafton.

Vad gäller egentligen imorgon?

”Svarta mot Vita är gratis för alla Brynäsare och det är fri sittning i arenan – först till kvarn! OBS: Du måste boka din plats till matchen”

Är det fri sittning eller har man numrerade sittplatsen som man har bokat?

Verkligen kul att det är positiva tongångar kring Brynäs efter att ha haft 5 skitsäsonger bakom sig. Tänket som den sportsliga ledningen har just nu gillar jag skarpt.
Man har en backsida där merparten är spelskickliga backar, samt en forwardssida med billiga utfyllnadsspelare långt ner i hierarkin vilket ger utrymme att värva fler toppspelare. Exakt detta har jag tjatat om med en dåres envishet i flera, flera år nu. Exempelvis detta inlägg, där jag för två år sedan var oerhört frustrerad över Sundlövs totalt ologiska lagbygge.

Lemp: Det jag menade var att inte många lag, om något, uppgraderat sitt lag lika bra som oss jämfört med föregående säsong. Om nu de sista värvningarna stämmer. LHC känns vassare än i fjol, Timrå definitivt på forwardsidan. men backsidan känns medioker och målvaktssidan direkt svag. HV är ju så klart bättre än i fjol, men dom kommer ju från HA. Övriga lag känns ungefär som i fjol eller sämre (än så länge ska tilläggas).

{9873}: Brynäs har som vana att värva skadade spelare. Billigare så?

Nån mer som sett Moras tröjor? De har ju för fan axelok på dem. Inte ok, det är vår grej.

Jugge: Tror det är naivt att bara kolla på vår silly och döma ut dom övriga när dom inte ens är färdiga.

Det är klart vi har möjligheten att komma topp sex, men ser inte varför vi ska sätta höga målsättningar som endast kan leda till besvikelse. Vi kvalade för inte så länge sen och förra säsongen utgick bara på att undvika kval. Kanske kan vi bara fokusera på att förbättra oss säsong till säsong istället för att dra igång en hype som inte gynnar någon.

Lemp: Håller med dig där. Kommer även ihåg när vi signa Berglund och Bertilsson, no offense emot Bertilsson... Nu jämför jag inte Larsson med Berglund. MEN, vi alla vet hur den säsongen slutade så jag väljer att sitta lite lugnt i båten... Jag vet att man inte ska jämföra det laget med laget vi har nu, men säger bara...

Lemp: Det finns en stor skillnad melllan oss och de flesta andra lagen. Det är att dom andra lagen tappat en massa spets som måste ersättas först innan man har möjlighet att bli bättre än föregående säsong.

Vi har inte tappat något alls av våra bästa spelare men fyllt på med en jäkla massa spets. Brynäs säsongen 22/23 kommer vara flera nivåer bättre än 21/22. Topp 6 är inte orimligt alls med truppen nu (om värvningarna av Larsson och Komarov stämmer).

Bratwursten : Tycker inte man ska flyga iväg även om vi värvat bra, man ska vara ödmjuk var vi kommit ifrån. Däremot ska vi ta steg, men ser ingen anledning att spika höga målsättningar. Viktigt att komma ihåg att många lag förstärkt sina lag och att SHL är väldigt svårbedömd i år.

Jacke08: bara slump

Pettisbif: Tycker detta lag ska ha som målsättning top 6 faktiskt. Inget konstigt alls.

Svensson_62:
Jo, men så har jag fattat det med! Tyckte allt lät positivt i intervjun😊

Pettisbif: Apropå Komarov..tydligen gift med tennisspelare vid namn Julia Manner(!), finns det någon koppling eller..bara slump?

Berra KSD:
Inget dåligt förslag till kedjor.
Men eftersom Dima och Björnen spelat ihop på alla träningar hittills så tänker jag såhär.
Scott och Rödin ihop med Larsson.
Dima och Björnen ihop med Komarov. Två finnar med Dima blir fina fisken.
Palve centrar mellan Olesen och Eklind. Ev Gunler om han kommer hem. Och då med Olesen som har mer i sig.
Sen Ölund med Eklind och Nordh som jag tror på mer än Kvist, Ljungen och Birger.
Då jävlar kommer vi topp minst topp 8.

Svensson_62: Helt rätt beskrivet

Mattson: Som jag förstår opererades han i slutet av september 2021. Man har nu planenligt tagit bort ”skruvarna och muttrarna” som då sattes dit för att läka skadan. Det är såret efter den sista nyliga operationen som tvingat fram en specialskridsko tills det läkt. Tror jag.

{9873}: Låter ju som det är osäkert med Kinnvall öht?

Johannes Kinnvall har kämpat för att kunna åka skridskor utan smärta – och på torsdagen gjorde han sitt första riktiga träningspass med laget.
Nu vill han spela Svarta mot Vita på fredagen också.
Jag utgår från att jag ska vara med, säger Kinnvall.
Nu håller vi tummarna och att det håller vi behöver en skadefri Kinnvall när säongen startar , kopierat ifrån GD .

Berra KSD: Inte fel du kan byta ut Björnen mot Larsson och det ser lika bra ut så jag klagar inte utan det känns bara bra att vi har flertalet kombinationer Manner kan leka med.

Pettisbif: Här kommer en Kamikaze uppställning:

Lindbäck - Vehviläinen

Kinnvall - Bertilsson
Sklenička - Hedberg
Friman - Johannesson
Lindstein

Rödin - Björninen- Scott
Olesen - Larsson - Komarov
Timashov - Palve - Eklind
Nordh - Ölund - Birgersson
Kvist

Olesen kommer få rejält med utrymme för att få till avslut. Tycker han förtjänar chansen. Hoppas att hans sommarträning gett resultat, annars blir det tufft med istid för nr95

Alternativ om Gunler kommer:

Rödin - Björninen- Scott
Gunler - Larsson - Komarov
Timashov - Palve - Eklind
Olesen - Ölund - Birgersson
Nordh

Svensson_62: Fortsätt spela dum, det klär dig.

Depression: Tror jag förstår hur du menar nu. Sorry jag trodde du menade att Manner hade gått ut med hur BIF ska spela i vinter i skarpt läge.
Antar att du bara refererade tiil uppläggen i veckans träningar. Då brukar Olesen ju spela i andrafemman i internt spel 2 femmor mot 2 andra femmor:

Mål: Lindbäck och Veini
Svarta
Bertilsson, Widén-Schade
Friman, Johannesson
Rödin, Palve, Scott
Olesen, Ölund, Eklind

Vita
Hedberg, Sklenicka
Bergman, Axel Eriksson
Timashov, Björninen, Lindblom
Ljungkrantz, Birgersson, Kvist. (från GD).

Ja då brukar ju Olesen spela i en andra kedja. Ser dock inte det som något som helst oroväckande.

{9873}: Biljetter till grundseriens första matcher går att köpa från och med den 17:e augusti. Jag kommer att hänga på låset för att få se detta lag live tidigt på säsongen.

Svensson_62: Du får vara vänlig att läsa om.

Davey85: En grinig retsticka som behövs i Brynäs. Och ovärderlig i ett slutspel grym värvning.

Chanzone: Tror hela laget kommer producera mer den här säsongen pga ett smart lagbygge med starka backar ett målvaktspar som laget kan luta sig mot blir väldigt förvånad om inte Olesen Eklind kommer höja sig den här säsongen sen Björnen Johan kommer att förstärka forwards sidan allt känns så jävla bra 😁😁😁

Depression: Vet Manner om att Olesen ska spela i andrakedjan?

Spacebb: Hur hittar du 12-20 mål på honom!? Känns som rejält önsketänkande. Han har gjort fler än 10 mål i 5 säsonger under hela hans karriär. Sen kan han ju tillföra massor ändå.

Pettisbif: håller med om backparen men hoppas att Theo utvecklas så pass under hösten att han tar Hedbergs plats kring juluppehållet. Palve kan jag tycka ska lira i någon av våra två första kedjor. Möjligtvis att han och Björninen byter plats.

Gunler hem strax innan jul och flyttar ner Olesen till fjärde.

Brynäs4life: Är ju ändå ett skapligt lyxproblem att behöva fundera över vilka spelare som behöver flyttas ner till tredjekedjan. Lite skillnad mot tidigare år då man behövt fundera på vilka bunkrare som skulle kunna göra ett jobb i de två första kedjorna.

Back: Du får kalla mig vad du vill, det gör inte mig något. Tycker ändå att det är lustigt att vi går in med Olesen i en potentiell andrakedja.

Pettisbif: känns nästan synd att ha Palve i 3:femman!

Depression: Du verkar vara ett troll?

Laget ser otroligt spännande ut:
Lindbäck - Vehviläinen

Kinnvall - Bertilsson
Sklenička - Hedberg
Friman - Johannesson
Lindstein - Bergman

Rödin - Larsson - Scott
Timashov - Björninen - Komarov
Olesen - Palve - Eklind
Nordh - Ölund - Birgersson

AW-M89: Vill att JA/Mikko lånar ut Kvist eller Ljungkrantz och ger 05:an Nordh en bra chans att slå sig in på 12 fwds. Finns stor potential där med storleken och ett rappt och bra skott.

Davey85: Det har han. Går allt i slutligt lås nu så har han min heder, Alcén. Att man börjar gny lite när löften utfästs på ett tidigt stadium och sen går och går tiden utan att något händer. Det tycker inte jag man ska anklagas för. Komarov ser jag också positiv på.

Enl GD nyss så kommer både Kinnvall och Silfver kunna vara med imorgon.
Superkul eftersom det betyder att Silfver fick ett bra besked på veckans viktiga/kritiska blodproppröngten och att Kinnvall äntligen har skridskor som tillåter come back på isen efter operationen👍👍👍👍👍

Tigerhjärta: ja verkligen.
Billiga spelare i 4e nu. Kvist och Birger satsas på i 4e från start. Mer utrymme till spets längst fram

Davey85: kan fan bara hålla med, Skål för Brynäs🍺🍺

« · 2359669 · »