1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen
« · 2359755 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: en annan positivare tanke, de medvetet lurar oss med denna laguppställning för att göra presentationen mer grandiös, typ när de läser upp laguppställningen så "just det vi har glömt en spelare och ett nyförvärv" sen dånar musiken och Larsson kommer in

Ber till vår gud OVE igen. nervös som fan över detta :P

Charles: Verkligen!! Upplagt nu igen men fortsatt utan Larsson. Fyfan nu blev man nervös!

Spacebb: Inlägget uppe igen. Ingen JL.. märkligt

Tigerhjärta: något NHL lag såg ryktet och att många fans funderade hur ingen kunde värva honom och slängde då fram ett kontrakt innan Brynäs han signa

har mardrömstankar nu :P

LKV: Skulle kunna tänka mig att Luleå eller Skellefteå kanske går hårt på honom i så fall, de behöver ju få in spets. Men det är klart. Har ni mycket pengar kvar så kanske ni skulle kunna signa honom då det är betydligt närmre hem till stockholm.

Såg att Mario Kempe kan tänka sig Sverige igen, hade hellre sett honom än Komarov

Hur det än blir med Larsson och Komarov, skulle en sån som Mario Kempe vara något? I en intervju på hockeysverige säger han att han blickar mot Sverige.

Tigerhjärta: Såg det nyss. Någon som har information om varför JL inte är med?

Uppdatering. Brynäs tog bort inlägget från Instagram antagligen för att dom missat någon spelare.

Ingen Johan Larsson med i varken lag svart eller vit?

Peja: Vi är en del här på forumet som verkligen har tjatat oss blodiga i flera år på hur Brynäs fullkomligen har kastat bort pengar på överbetalda breddspelare. Men samtidigt har det alltid funnits några som hela tiden har försvarat spelare som Pettersson, Mannberg och Alcén. ”Dom har ju nyckelroller i boxplay!”, har varit ett vanligt förekommande argument. Trots att Brynäs som lag haft ett av seriens sämsta BP statistiskt sett…

Nu ser vi resultatet vad som händer med lagbygget som helhet om man ersätter den typen av spelare med billiga och utvecklingsbara utfyllnadsspelare.

xxx BIF xxx: Utifrån svar från sportchefer i SHL kan man nog anta att budgeten ökat marginellt. Däremot har Brynäs tidigare haft en av de största budgeterna i serien, så pengar har det uppenbarligen funnits, sen har det fördelats dåligt.

Såklart kommer det visa sig om det är bättre, men tror dom flesta anser att laget ser bättre ut inför den här säsongen än tidigare säsonger. Just med anledning av en omfördelningen av resurserna. Sen är det alltid upp till bevis. Men de senaste åren är väl ett bevis för att dyra breddspelare inte har fungerat särskilt bra?

Molin, Sallinen, Danielsson, Pettersson, Berglund är väl inte i grunden chansvärvningar, utan deras kapacitet har varit tämligen tydlig redan när kontrakten skrevs?

Lemp: Ja, den omfördelningen av resurserna i spelartruppen är vi ju många som har efterlyst i några år nu. Skönt att det äntligen har blivit så. Det kändes som att varenda breddspelare hade sitt livs bästa kontrakt i Brynäs.

Chanzone: Med fler kvalitetsspelare i laget kommer andra spelare få större utrymme att bidra offensivt. Blir mer tid i anfallszon, fler vunna tekningar osv. Jag tror benhårt på det här lagbygget.

Lemp:
Fast du vet väl inte om budgeten är lika eller ökats? Borde inte det spela stor roll i din slutsats?

Vi vet ej heller hur väl värvningarna står sig när allt drar ihop sig. Det borde vi ju få veta också innan vi vet att vi fått något bättre - inget lag är bättre än de spelare de har på isen.

Sedan är chansvärvningar som du angivit lika mycket av problemet till att vi haft dyrare lag än prestationen då kostnader av nödlösningar belastat oss till ingen nytta!

Groggfinken: snyggt jobbat! Personligen hade jag gärna sett att de hade den röda tröjan som 3e tröja

{9732}: Spot on! Olesen kan mycket väl bli en riktigt positiv överraskning! En kille som verkligen gav allt och accepterade sin roll i laget när poängen uteblev.
Inte helt lätt när man kommer från en dundersäsong med 50+ poäng att bara svälja stoltheten och ta sin plats lägre ner i hierarkin!

SWEATT: Jag trodde den gråa var en Movember -tröja?

Sv: Svarta mot vita
Skagge: Väldigt tråkigt! Men tack för informationen!

lordi73: du och Peja ska det stå

lordi73: bara hoppas att du och Pigalle får rätt

Makita: Kan inte Olesen bli den där spetsen vi längtar efter? För mig kändes det som att han förra året var en tiondels sekund för sen med i princip varje skott. Verkar ha otroligt bra attityd och det var imponerande att han stod över danska landslaget för att han gett sig själva f-n på att bli en riktigt bra SHL-spelare. Håller tummarna att han slipat bort den där "felande tiondelen". ...Och skottet har han!

BIF Kungen: Säger bara OS guld med Finland som svar 😁

Peja: Det ser bra mycket starkare ut i varje lagdel om allt går i lås och Manner har nog fått många spelare som stod på önskelistan.Skriver Komarov på så är det naturligtvis så att Manner anser laget blir bättre med Komarov än en renodlad spets.Själv tror jag att Friman är en bättre tvåvägsback än vi tror och inte bara defensivt lagd.

Sv: Svarta mot vita
Blomgrens: nej sänds inte tyvärr. Väldigt dåligt för dem som inte har möjlighet att vara på plats!

Groggfinken: Mycket mycket bättre än den helt usla gråa tröjan. Fattar inte vad de tänkte med.

Peja: Det blir även väldigt tydligt hur man kan värva när man satsar på billiga rollspelare (Eklind, Kvist, Birger, Ljungkrantz, Lindstein, Johanesson) istället för dyra rollspelare som (Pettersson, Sallinen, Danielsson, Berglund, Mylläri etc). Då finns det mer pengar att fördela på spetsen.

Peja: Har inget emot Komarov men skulle mycket hellre se en annan spelartyp. En riktigt poängmaskin istället. Helst en målskytt då.

Svarta mot vita
Har någon koll på om Brynäs svarta mot vita sänds någonstans?

Pigalle: Om man spånar lite på IN/UT per lagdel....

IN: Lindbäck
UT: Gudlevskis, (Andrén)

IN: Kinnvall, Friman, Sklenicka, Johanesson
UT: Genoway, Björk, Berglund, Mylläri, Cibulskis

IN: Björninen, Larsson, Komarov
UT: Molin, Danielsson, Gunler, Pettersson, Sallinen, (Wandell)

Timashov vs Mannberg var en rockad som gjordes under säsongen.

Väldigt tydligt att Brynäs kommer att mönstra ett betydligt bättre lag 22/23...

BIF Kungen: hade vi värvat Komarov med vilken annan coach som helst vid rodret hade jag varit något tveksam. Manner har säkerligen fullständig koll både på Komarovs skills och personlighet.

För första gången på väldigt väldigt länge finns det en röd tråd i värvningarna där Manner efterlyst spelare med vinnarskalle och med mer attityd.

BIF Kungen: Komarov kunde inte vara mer olik Dima. Han är en hårt jobbande ledartyp som spelar fysiskt och har åtminstone tidigare varit riktigt snabb. Påminner en del om Paille. Tror inte vi behöver vara oroliga för att han blir en varannandagsspelare om han skriver på, däremot lite frågetecken för åldern, med tanke på att SHL är en väldigt snabb liga. Samtidigt har Manner givetvis extremt bra koll på Komarovs nuvarande status så är ändå inte särskilt orolig över det.

Brynäs kommer bli betydligt tyngre och skickligare om både Larsson och Komarov värvas.

Pigalle: till alla: Johan Larsson känns bra, en favoritspelare, hård, tuff, skapar ytor för medspelare, Förhoppningsvis mer poäng i SHL än NHL (högre upp i hierarkin i Brynäs kontra NHL.

Komarov: mer tveksamt, får lite Dima-vibbar, låg lägstanivå, hög högstanivå (det sistnämnda för sällan?)

Vad tycker ni?

bradberry: någon borde ju kunna korrekturläsa innan man publicerar information på sin officiella hemsida kan man tycka 💡

SHL menade jag så klart i mitt inlägg tidigare, inte AHL. Så ingen tror jag är snurrig. Uttrycka sig via mobilen har sina risker. För seniorer som mej i vart fall...

KalleTeodor:..jag är sjukt splittrad när det gäller Börje..i mina ögon väljer ingen riktig Brynäsare AIK när dom kommer hem efter en succéfylld karriär...jag blev så jävla besviken..

Groggfinken: ..ser ut som Moraok..

Groggfinken: Mycket tjusigt!

Pigalle: Brynäs kommunikation har gjort det igen alltså. Det är ingen stor grej men det är många grejer. Hela tiden… Det är felinformation både här och där hela tiden som ställer till och missleder… Det är för dåligt!

Vill passa på skicka en massa kärlek till Börje Salming i en svår stund!

Min idol när jag växte upp och i mitt tycke Brynäs och hela Sveriges bästa spelare genom tiderna. Han stod för allt som gör hockey till världens bästa sport.

Älskar dig Börje!

PS. håller med Sanny om att hans tröjnummer borde pensioneras i Tre Kronor men är det nummer 5 eller nr 21 som ska pensioneras?

Groggfinken: Galet snygg! Älskar snörning!

Groggfinken: Det fans en tid på 70 talet då juniorernaLaget hade en ganska mörkröd, näst intill vinröd matchtröja. Den var läcker!

Skulle passa som 3: e tröja!

Groggfinken: Pilla in lite rött i oken ser lite tråkig ut just där men annars ganska snygg

Satt och pillade lite i Photoshop. Tänk att ha ett liknande tredjeställ istället för det färglösa gråa. Jag tycker dock det saknas något, men har ändå potential att bli hur snygg som helst! Trevlig fredag på er Brynäsare!
Uppladdat:

500x0-brynasthirdpng.png

Pigalle:
Tack! Ja, det var konstigt formulerat det där! Jag tänkte också att det borde vara platsen, som man ju valt, som gäller, men det kändes aningen osäkert 🤔 Funderade på att maila med, men då skippar jag det😊

Davey85: Med tanke på att Gd/Arbetarbladet, Aftonbladet samt Expressen har gått ut med att det är klart så tar jag det för givet.
Men visst finns det en oro, jag lovar dig :)

Davey85: Men en sak är klar dock - match ikväll och Brynäs vinner 🙂

Tigerhjärta: Du räknar kallt med att det är klart alltså. Jag vågar fan inte. Inte än :)

Pigalle: Svarar mig själv :) och kan samtidigt meddela alla andra som undrar att det är platsen som står på biljetten som gäller. Jag fick precis svar av kansliet och man ska ändra texten på hemsidan 👍🏽

Back: Hoppas ni som är på plats ikväll får en riktigt trevlig upplevelse! Jag är minst sagt avis, men ej missunnsam!
Håller tummarna för att det blir en häftig upplevelse när de presenterar Johan. Förhoppningsvis läggs det iallafall upp ett klipp från presentationen :)

Back: så tänkte jag med och det står ju som sagt vilken plats man har på biljetten. Det som skapar förvirring är formuleringen ”Svarta mot Vita är gratis för alla Brynäsare och det är fri sittning i arenan – först till kvarn! OBS: Du måste boka din plats till matchen”

Hursomhelst, kul med en traditionsenlig kickoff för säsongen och det ska bli grymt kul att vara på plats igen :)

« · 2359755 · »