1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739798 inlägg · 7967 ämnen
« · 2359832 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Skagge: det är ett rejält dittsytt märke fram..känns lite tjockare i matr..men ja kan ha fel...ska vara mer som riktiga matchtröjjan...annars känns den billigare tunnare och märket är i tyget liksom

Någon som vet vad skillnaden är på den exklusiva matchtröjan och den ordinarie som släpps 9 september? Är det materialet? Hoppas ändå designen är samma

Makita: Kanske för att "överraska" med ett offentliggörande? Hoppas.

Pasman: är de verkligen Brynäs som sänt matchen tidigare? Jag har för mig att de är GD som gjort de.

Makita: blir vansinnig om detta skiter sig nu🤣

DanneBif1912: Mystiken tätnar på hemsidan står Larsson med i det preliminära laget men sedan inte i laguppställningen.Han står heller inte med bland de spelare som kommer vara på arenan som tex Bäckis och Markström.

Pasman: jadu...va ingen som kolla nå biljetter heller..va bara å gå in för alla

DanneBif1912: Man har ju både läst o sätt reklam videos från Brynäs om klassiska svart mot vitt där de säger "Nytt för i år är att man behöver boka plats osv" varför tog dem inte med den dåliga nyheten för i år att matchen inte sänds live om den nu inte gör det ? Väntar man tills det börjar och låtsas som att det regnar ?

#33: nu jävlar inväntar vi Larsson..viktigaste idag det...stog inte med i laguppställningen såg ja...skumt

Charles: Skriver madhawk att det är klart så är det klart. När Abris också skriver samma sak, samt att han dessutom har information om lönen, ja då ska det inte finnas några tvivel. Min gissning är att JL presenteras ikväll. Gör han inte det så är jag inte orolig ändå, förrän några andra rapporter från media rapporterar motsatsen.

Skagge: nej, utan..domhade inte kommit överens med brynäs hur dom skulle trycka..va nått med 2 färger på siffrorna, så det får vänta..kostar nog 1700 med tryck sen...men detta är ju special tröjja som säljs idag och framöver tills dom är slut..sen blir det vanliga..dom vanliga kostar nog 800-1000 el nå sen....dom här är med dit sytt märke fram å sen känns dom lite tjockare i matr..ska vara så nära riktiga match tröjjan som möjligt

Charles: Eller en Palushaj 2.0, under lineupen twittrar Luleå om att de värvat Larsson för cashen som de försökte lägga på Dahlen enligt ryktet. Därför han inte kan lira sitter på tåget till Luleå

Usch vilka onda tankar hockey ger en

Peja:
Skall man tävla med de bästa får man se till att ha en organisation som levererar på topp. Inte bara på isen. Vi har en klubbdirektör som kommer från ett toppjobb hos en marknadsledande arbetsgivare. Varsågod och leverera en topporganisation! The clock is ticking...

DanneBif1912: med tryck hoppas jag?

DanneBif1912: 1400 bagis för matchtröjan, rätt blodigt om du frågar mig men den är å andra sidan jä.. igt snygg. Enda jag saknar är gulröda band längst ner på tröjan😊
Önskar jag kunde vara på plats❤️💛🖤

Pyrret: vilket antiklimax som GD och tidningarna kan ha skapat för Brynäs

Peja: Ja GD och brynäs hade kunnat samarbeta här. Hade varit den bästa lösningen.

Sedan får man ju ta det för vad det är. Men en bra kamera samt en bra tjänst för att streama hade brynäs utan tvekan kunnat lägga ner lite tid på för göra så fler kan se.

Men en hygglig kamera och en eldsjäl som ställer upp. Kör via twitch. Möjligheterna är oändliga :)

Tigerhjärta: Jag tror det är viktigt att förstå problematiken för att det ska bli bättre. Någonting som jag noterar är att de som jobbar med kommunikation i Brynäs sällan är från Gävle, ibland bor de inte ens i stan. Det tror jag är en stor nackdel om man skulle vilja få tag på eventuella ideella resurser som kan hjälpa vid den här typen av tillfällen, om man varken är ifrån eller bor i Gävle saknar man oftast ett stort kontaktnät i stan.

Det finns massa arbetslösa/aspirerande journalister i princip överallt nuförtiden, så jag är lite frågande till varför man alltid verkar fiska upp folk från andra städer. Kevin Johansson verkade vara en stjärna och för spetskompetens finns alltid plats, men medelmåttor behöver man inte ta in utifrån. Lagbygge på och utanför isen...

födsel eller inte, jag har inte tidigare sett nåt om att det skulle sändas, inget verkar ha ändrats. självklart har inte jag insyn i ärendet och kanske var tanken att "överraska" med sändning när man väl ansåg arenan välfylld och att det sket sig nu då...men för mig känns det lite B detta.
vi får hoppas att allt går bra, inga skador, kul match, spelarpresentationerna vi vill ha och att det blir ett fint avstamp in i säsongen...
Sen hoppas jag att inte allt för många inom C-more är gravida så jag missar alla Brynäs matcher...
och så hoppas jag att allt gått bra med den ev för tidigt födde....
många hopp blev det,,,

Soffdomaren: Minns inte alla turer men vi kanske har slutat att betala ett par gamla tränares löner också :)

Tror vi betalar herr Anderssons lön den här säsongen också Stråhle är ju tränare i Björklöven så den slipper vi .

Peja: Förstår faktiskt inte varför du gång på gång skall sitta och försvara Brynäs medie- och kommunikationsavdelning? Antingen så måste du eller någon i din närhet vara personen som sitter på ansvaret, annars finns det ingen som helst anledning att försvara deras undermåliga nivå.
Nivån är för dålig och kräver förbättring, punkt slut.

Khall92: Svårt och svårt, det krävs minst 2 kompetenta personer för att göra't. Om en person helt plötsligt faller bort kan det givetvis bli svårt att genomföra.

Det ska väl helst vara en person som kommenterar, särskilt i internmatcher med dålig kvalitet där de som kollar knappt känner igen en spelare annars, en person som styr kameran och kanske en som ordnar med den tekniska biten.

Lite synd att föreningen och GD inte kan slå ihop sina kloka huvuden, antar att GD inte sänder eftersom de förväntade sig att Brynäs skulle göra det.

Däremot vore det lättare att lägga upp en eventuell presskonferens när/om Johan Larsson presenteras som nyförvärv. Det skulle jag tycka vore mer intressant än internmatchen.

Alfred : Vad jag hört kommer han inte skriva på ikväll.

Peja: Jag har sett div 1 klubbar som sänder sina matcher live. Så svårt kan det nog inte vara att fixa. Sedan sitter det någon glad gök och kommenterar. Sluta vara bakåtsträvare nu Brynäs ;)

Visst sett upp det via betaltjänst om man inte vill köra via youtube. Men svårt är det garanterat inte.

Strömsbro sänder väl tom live?

Lemp: Det är ju inte bra men samtidigt tar det tid att hitta och få loss (uppsägningstid) ersättare generellt till nya tjänster.
Men man kunde kanske hyrt in någon tillfälligt.

Lemp: Frågan är väl rent krasst hur många man vill ha anställda på en mediaavdelning. Om man jämför snabbt med HV verkar de ha 2 anställda inom kommunikation, medan Brynäs har 3 varav 1 är föräldraledig. Beror mycket på individernas skicklighet och vilka eventuella ideella resurser man kan ta hjälp av. Jag tror att det finns ideella resurser med vettig kompetens som gärna skulle hjälpa till, men att fixa en livesändning från arenan med OK kvalitet är nog inte lika busenkelt som att streama sig själv på youtube som en del verkar tro.

Tigerhjärta: Herregud vad pinsamt

Varför sänder inte GD? Vad är deras ursäkt?

Alfred : på plats👊👊👊 1400 för nya matchtröjjan, som hittat 🤣🤣

Sputnik: Sant, Sant. Aldrig läst något när han har fel.

Tigerhjärta: Problemet är att kommunikationschefen gick på föräldraledighet och sen slutade tf:n för att gå till Brommapojkarna. Så två personer har nu försvunnit utan några ersättare. Vilket minst sagt är undermåligt.

Tigerhjärta: Jag tror att Larsson kritar på o hoppar in i något lag. Det är drömmen. Eller att han iaf skriver på idag

Peja: "men glöm inte bort att det bara är ett litet antal människor inom föreningen som jobbar med mediabiten."

Alldeles för få till antalet uppenbarligen!
Antingen så är kompetensen för låg, alternativt för få som arbetar inom mediedelen.
Underkänt är betyget i vilket fall.
Se och lär på lag som HV, där snackar vi kvalité!

Svensson_62: Haha verkligen, det får man säga!

Tigerhjärta: Brynäs må omsätta många miljoner men glöm inte bort att det bara är ett litet antal människor inom föreningen som jobbar med mediabiten. Man får väl anta att de andra hade gjort jobbet om de kunnat.

Tigerhjärta: Lite gulligt ändå att en liten bebis stoppade sändningen❤️

Brynäsgubbe: "Så jävla skamligt att Brynäs inte sänder matchen om det nu stämmer att de även ska presentera spelare."

Hade det varit direktsändning hade det inte blivit fullsatt.

Tigerhjärta: Han har ju inte presenterats officiellt än. Blir ikväll givetvis.

Spacebb: Om Madhawk har skrivit det så hade jag inte varit en gnutta orolig faktiskt. Kan inte minnas han haft fel nån gång och han verkar vara mån om att vara 100% säker innan han går ut med info. Njut av sommarsolen och slapna av. 👍

Brynäsgubbe: Såg på twitter, en som hade mejlat fick svaret att ”de var kort om folk produktionssidan pga en tidigt född bebis.”
Liksom hallå? Det är Brynäs vi pratar om. En förening som omsätter mångmiljoner! En tidigt född bebis ska inte kunna göra att en hel produktion av svarta mot vita ej är möjligt att genomföra.
Amatörmässigt minst sagt!

{9732}: Det är förmodligen det Alcen hoppas på och det kan förhoppningsvis hända.Olesens poängskörd sin första Shl säsong var godkänd och den andra säsongen brukar oftast bli bättre för spelare hämtade från från allsvenskan.

Så jävla skamligt att Brynäs inte sänder matchen om det nu stämmer att de även ska presentera spelare. Riktigt lågvattenmärke.

Skrubben: Minns inte alla turer men vi kanske har slutat att betala ett par gamla tränares löner också :)

Spacebb:
Fan va magiskt det hade varit att innan lagen ställer upp så ropar speakern:Det fattas en spelare för varje lag. Också kommer Komarov in för Vita och Larsson för Svarta.

nyb: MrMadhawk skrev på Twitter att det var en done-deal med Larsson, ett treårs kontrakt. Hopps verkligen att det stämmer nu.

nyb: Tror vi kan vara lugna, hema familjen larsson följer brynäs fortfarande på instagram ;)

waker: Haha det hade varit cool!

LKV: Har läst att han rehabar någon form av skada och det är därför han inte signat med ett lag än.

Charles: Eller så kör dom en period med uppställningen som är skriven, inför den andra så är det en spelare i vardera lag utbytt mot Komarov & Larsson. :)

Charles: Haha! Funderade lite samma 😅

Charles: Precis min tanke också. Iallafall vad jag tror och hoppas!

« · 2359832 · »