1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740163 inlägg · 7967 ämnen
« · 2362510 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Back: Men jösses... återigen hockey i augusti. Hur orkar du lägga vikt på en försäsongsmatch? Du får gärna tro det, men jag är övertygad om att vi gör en klart mycket bättre säsong iår än förra. Tist.

Pettisbif: Skulle man kunna testa Ljungkrantz med Björninen och Dima eller är det ett alldeles för stort steg?

OBS ser ej matchen bara en tanke för att på så sätt frigöra Larsson till Förstafemman

Lunkz: Svar: De kanske helt enkelt har ett bättre lag än Brynäs - i år igen. Trots våra förstärkningar.

{9873}:
Tycker också det ser bättre ut. Dock ser man att 3e och 4e kedjan kommer få det tufft i riktiga serien.
Behövs minst 1 till spets plus 1 bra breddspelare.
Hoppas Alcén har samma syn.
Ska man spela juniorer eller unga killar så ska dom inte harva i en 3e/4e kedja och definitivt inte tillsammans. Nu har vi ingen lika stor talang som typ Leo Carlsson. Men han får spela med senior spelare som är bra.
Tycker att närmast ligger Ljungen. Men då ska ha spela en in 3e kedja minst. Med Palve/Scott och Olesen.

Mrassarson: Vi kommer gå från försäsong till kvalsäsong med det här spelet.

Khall92: Vaa hur tänker gubben, en sån sak märker man väldigt lätt. Manhar ju hört han kommentera Brynäs försäsongsmatcher förut och då har han också sagt saker märkligt.

Silfverkroken: Jag kommenterar iaf bara det jag ser. Skiter i att det är försäsong och att det inte gäller något. Tycker bara det är kul att analysera utifrån det som har hänt, inte det som kommer hända. Älskar när flera skriver om det här inne så man kan jämföra med sina egna iakttagelser.

Efter två perioder:
+ Lindbäck - Kommer vinna poäng åt oss på egen hand.
+ Sklenicka - Jäkligt rolig att titta på!
+ Johannesson - Väldigt spännande spelare, bra rörlighet.

- Fjärdekedjan
- Förstakedjan
- Tredjekedjan
- Kinnvall - Totalt osynlig, skadekänningar
- Friman - Stora förväntningar på en OS-back men ganska osynlig. Ser lite stressad ut ibland.
- Dima - Totalt under isen.

Silfverkroken: Örebro mycket mera konsekventa i anfallszon än Brynäs hittills....då menar jag 5 mot 5.
Vad beror det på?
Örebro har väl vart på is lika länge som Brynäs.

Mrassarson: Tycker det ser bättre ut än förra matchen gillar Lindbäcks prestation och det är kul att Larsson är med men inget att dra några växlar på kan bara bli bättre.

Ja Manner har en deeeeel att fundera över när det kommer till PP spelet. Där han inte befogar över Finska landslagets spelare. Nu gäller det att få ut betydligt mer i år av det vi har.
Tycker fortfarande man inte får ut ett skit med Palve till vänster och Rödin till höger. Känns bara fel.

Bättre köra dom bästa med varandra.
Bästa spelarna tänker lika.

Sklenička Point
Kinnvall Vänster
Timashov Höger
Rödin Bakom mål
Larsson Framför mål

Johannesson Point
Scott Vänster
Palve Höger
Björninen Bakom mål
Eklind Framför mål

Där skulle vi har mer mål tror jag.

För just nu är PP spelet under all kritik. Precis som ifjol.
Gäller att ha rätt spelare på rätt positioner.
Bara försäsong, visst. Men såg likadant ut ifjol...

Skagge: en kompis sa att under lif-fbk vägra han nämna fbk-spelaena vid namn när de har pucken då han ogilla deras tröjor 😅

Jämn match, lika dåligt från båda håll.. dom har fått in en puck som lindbäck garanterat vill ha tillbaka. En typisk försäsongmatch. Hade varit kul att få se ett mål iaf..

{9684}: Har du ledsyn?

Tigerhjärta: Palve inte vunnit en tek. Är Dima med?

{9684}: Tycker också det är lite väl mycket gnäll här. Överlag är det en rätt jämn match och vi spelar betydligt bättre än sista två perioderna mot Timrå, åtminstone defensivt. Visst, spelet är inte klockrent men vad hade folk förväntat sig? Det är fortfarande tidigt på försäsongen och nästan en månad kvar till premiären. Chill lite för fan...

Skagge: Svajar med rösten när han pratar om han!

Lindström: Ja, men jag drar inga slutsatser så här tidigt i säsongen...

Lindström: kommentatorn älskar verkligen Enroth.

{9684}: Gnäll?
Tittar du på matchen?

Men nu var det mycket gnäll här igen!

Tigerhjärta: Limpans spel med klubban är riktigt bra

Brynäs ser fortfarande ut som mjukost framför målen, har det vart en tackling?
Ohh där kom en offensiv av Scott efter 37 min..

Peja: Ja, en del behöver lånas ut till HA. Tror dock att vi saknar ekonomi för att ta in fler spelare

Man får glädjas över det lilla. Som jag var inne på för någon månad sedan, Sklenicka blir årets stora utropstecken. Ruggigt avig, rejäl och tar verkligen för sig i varje byte!

Lindström: Tror tyvärr han kommer göra en kass säsong. Ville ju inte ens vara kvar lät det som i intervjun.

Rödin och Scott kommer tappa i produktion oxå.

Näää dags att lasta in på spets, in med en jäkla målskytt.

lapad: Tror klubben vill visa tilltro till den egna juniorverksamheten och hoppas att någon eller några utvecklas under säsongen, men gissningsvis kommer man att ta in några stabila hockeyarbetare till fjärdekedjan om några månader.

Gunderson: Var är snajjppernn vi så behöver.. ser lite ut som förra säsongen i pp jorden runt..

Gunderson: Då nämndes han 3 ggr på kort tid😀

Back: Är kinnvall med? Kommentatorn har inte sagt hans namn iaf?!

Peja: Det har jag tjatat om väldigt länge. Dom klarar inte av SHL tempo

Hawaiihockey 😁

munkas: Tröjfärgen speglar laget. Slätstruket och oengagerat. Vi får hoppas nån trycker på knappen till seriestarten.
Dock en aning bättre senaste minuterna . Ett PP mål så kanske dom vaknar.

munkas: "Juniorkedjan", där ingen längre är junior, är inte i närheten av att hålla SHL-klass, men det kommer vara lättare att värva spelare till fjärde under säsong än att värva spetsspelare som man brukar försöka göra under säsongerna.

Lunkz: Mm, tyvärr. Brynäs kan matcha 2 fina femmor men tyvärr är 3:e och 4:e riktigt risiga. Eklind & Olesen, gäsp…
Junisarna, nej nej nej…

Lunkz: Det är för dåligt. Ser ju ut som dom gick på is ikväll.

Lunkz: Vilken match ser du på,det är då i ingen klasskillnad mellan Brynäs och Örebro

Dima har på 4 1/2 perioden inte haft ett rätt, dags att sluta kladda och börja spela..

Klasskillnader mellan lagen hittills tyvärr

Charles: Va det Dima som tappar pucken där? Så dåligt i egen zon!

gäsp vilket jävla skitmål

Håller med kommentator gällande tröjorna. Hade gärna sett Brynäs spela i svarta tröjor

Peja: Ah tusan det har du rätt i. Vi provar igen när grundserien drar igång.

Silfverkroken: Nja.. han tackade väl nej till dricksen i och med att det blev utvisning?

Peja: Domaren är bokstavligt talat mutad alltså?

OveForShow: Kan man undra, sämsta kommentatorn som finns, vet inte varför han kommenterar hockey men han brukar kommentera bandy och där tycker jag han ska hålla sig

Makita: Jag tyckte att han sa "tipping". Det är väl när man ger dricks?

Pettisbif: Vad i helvete är tippning?
En ny regel och vad heter det på engelska eller finns den bara i svensk hockey?

Pettisbif: Tänker inte argumentera med dig det är fortfarande tränings matcher och jag litar på Mikko och jag tycker det ser bättre ut i kväll än i mot Timrå bättre passningsspel och Lindbäck är bra så här långt .

nyb:
Håller med. Johannesson ser ut att bli en fin förstärkning. Gått lite under radarn.
Man ser att killen har enorm touch och blick för spelet.
Tror han kommer vara en topp back hos oss.
Sanny har fint hockey öga!

{9873}:
Jag tror tyvärr inte det räcker med 1 forward.
Hoppas innerligt Alcén ser och fattar att ingen av Kvist, Birgersson, Ljungkrantz håller för högsta serien.
Får vi in två st räcker det med att spela en av dom. Sen kör Ölund och Eklind i 4e kedjan.
För man märker så tydligt vilka som enbart blir nedtryckt i defensiven. Sen blir jag rädd varje gång Manner envisas att köra med 4 backpar. Theo är tyvärr för grön och klen. Och Bergman kommer ha fortsatt tungt i år.

Lindbäck visar att han är en topp målvakt i Europa!

« · 2362510 · »