1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740184 inlägg · 7967 ämnen
« · 2362773 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{9630}: Men varför sitter du här och tjafsar för? Lämna deras bok nu.. Du och kebab-killen skämmer ju ut hela supportskaran med allt detta meningslösa kladd..
Visa lite respekt för Brynäsarna åtminstone i deras bok.

Hade varit jäkligt intressant o se hur våra prestationer på försäsongen varit exempelvis 11/12 och 16/17 kontra övriga säsonger där det gått sämre.
Den som har tid och lust får mer än gärna sammanställs något sådant!

Mrassarson:
Sov gott

Jockster : vi går o lägger oss istället.

Mrassarson:
5 - 10 mot 2 förväntade jämnbördiga motståndare. Trubbig offensiv

Jockster : 😂😂😂 Detta är försäsong ??????? Komiskt på riktigt. Snälla ni, dra ner på dampen.
Har iofs fått höra att jag inte kan typ ett skit om hockey av vissa på detta forum men jag fattar iaf det är försäsong, det är mer än vissa andra inser.
Lite som sossar, en frisörska blir expert på energi så där huxflux, sorry för politikreferensen men den ligger nära. En enkel fråga ?
När fan gjorde Brynäs en bra försäsong följt av en bra säsong ? Detta har jag inget belägg för, det här är mer en känsla som jag haft i många år.
Det finns säkert en läktarcoach som kan sätta mig på plats på den hädelsen.

{9630}:

Men snälla lilla. När var det senast ni kom före oss i tabellen? 2008?

När var det senast ni vann sm-guld? När, ni har ju inget!

När var det senast Timrå gick till slutspel? Säsongen 2009/2010?

Vad har du att vara kaxig över? Vad gör du ens här? Fattar du inte att du bara gör bort dig när du kraxar här inne under en försäsong?

Jockster : 1-2. Det konstaterar du här o nu? Hahaha tillåt mig asgarva.

Pettisbif:
Nöjd över 0 - 2 mot Örebro.
Tyvärr har inte Manner det som krävs för Brynäs att lyfta.
Han behärakar den Finska tråkiga defensiven men är totalt oförmögen att hantera offensiv SHL hockey

Pettisbif: Men det är ju försäsong? Han låter ju alla få chansen att visa upp sig. Svårare än så är det ju inte.

{9630}: Men helt ärligt hur tråkig fritid har du? Spenderar en helg på att provocera inne på ett annats hockey lags forum

Berge: å
Överl en riktigt intetsägande match!
Det fanns inget som var positivt
Trubbig offensiv
Ostrukturerad defensiv
Förvirrad PP
Ännu sämre DP

{9630}: Du sitter alltså en fredag kväll 23:20 och skriver i Brynäs boken när du är timråit, stackars dig vilket tråkigt liv du måste ha. Sorgligt är bara förnamnet.

Berge: ja och när vi kommer före då har vi inte vunnit och när vi vunnit då har vi vunnit färre och när vi vunnit fler så har vi mindre parkeringsplatser vid arenan osv osv osv

{9630}:

Kom tillbaka när ni vunnit något, eller åtminstone hamnar före oss i tabellen. Du är ju bara här för att provocera, men du är helt utan kött på benen gubben.

Enligt Manner är han nöjd över prestationen men inte med resultatet.
Hmm bara vi inte får en ny Peter Andersson.. ne då skämt o sido. Men han kommer förmodligen inte ändra nånting i femmorna, än. Vill ge det tid ihop. Dock kan jag tycka att med backar som Berra, Kinnvall och Sklenička och även Friman och Johannesson så bör man spela med endast 6 backar. Högst 7.
Tror i ärlighetens namn att ingen av nämnda backar mår bra av så lite speltid.
Backar växer med speltid. Det är sen gammalt.

Inför kommande säsong hoppas jag Manner bättrat på dessa tre saker:
•Förmåga att förändra matchbilden. Om det är korta bänken några byten, ta tidig time out (vilket han inte gjorde en enda gång ifjol) eller röra runt i femmorna det är hans sak. Men han måste bli en vassare matchcoach.
Typ som Hallam och litegrann Bulan. Som jag tycker var dom enda som klarar av det.

•Sen måste han kunna ställa lite högre krav. Till hela gruppen. Våga visa mer jävlar anamma. Lite, ta det rätt, men Wikegård/Pelle Bäckman känslor. Det tror jag bara gruppen skulle spela bättre utav.

•Han måste skippa sin envishet. Att han säger att Finska landslaget spelar med 5 leftare och funkar kanon där är en sak. Men när det kommer till vårt PP så har det inte funkat bra alls det senaste året. Han måste kunna sätta "stjärnor" som Palve och Rödin, viss mån Timashov i det som gynnar laget mest och bäst utan att bli rädd för att spelarna ska bli sura för dom inte får spela på dom positioner dom helst vill. Nu förfogar han över Brynäs. Förra årets PP var rent av skit kasst. Nu har det kommit in mycket nya spets.
Se till att använda dom på rätt sätt med rätt spelare.
Vad ser han i att envisas med Palve till höger när statistiken säger annat.
Bästa PP spelet dom senaste åren var när Molin (en playmaker) styrde spelet från höger och hade en naturlig uppställning. Är det nån ny form av PP spel som kommit till dom senaste åren? Att ha "fel" riktag klubba utåt banan? Tycker många lag använder den.
Men om man ser på lag som har bra och vasst PP. Så har man inåtvända blad på kanterna.
Skellefteå hade Karlsson på vänstern. Rögle Tambelinni på högern. Växjö Rosén till vänster.. mm mm.
Man kan absolut spela samma femmor och ge det chansen på allvar. Men jag står fast i att jag tycker man är galet ute i PP spelet att man spelar fel spelare med varandra och på fel positioner.

{9630}: Den dagen jag spenderar min fredagskväll på att provocera på motståndarfans forum, det är nog dagen jag bestämmer mig för att söka hjälp på riktigt.

Berge: sänkt ribba för lättkränkt

Pettisbif: tackar

Makita:
Huge kanske har fått 1 års avstängning 😂😉

Ja matchen var en till så kallad försäsongsmatch som inte kommer gå till historieböckerna.
Dock blir jag faktiskt lite oroad över så kasst PP spel.
Vi var som sagt tvärsist där förra säsongen och nu har vi endå hunnit träna lite PP på träningarna plus har värvat mer spets än på länge.
Tycker tempot ofta går ner när Palve har pucken. Powerplay handlar enligt mig om att röra pucken snabbt med 1 touch. Palves instick är inte bra. Och rent av livsfarliga ibland.. lätt att motståndarna kontrar.
Kinnvall fick extremt lite PP istid vilket för mig är en stor gåta! Han är den bästa vi har i en man mer. Rödin känns fortsatt nonchalant i sina pass på höger sidan.
Larsson utnyttjar man inte alls. Scott var osynlig i PP men han har helt fel position för att komma till sitt bästa jag.
Johannesson och Sklenička bra.
Men jag tror nog Manner måste tänka om både 1 och 2 gånger i PP spelet. Även i kedjorna.
Varför envisas med Scott och Rödin år efter år. När Scott inte är en 1a kedje ämne längre. Och det här kanske är helt fel av mig. Men är inte både Palve och Rödin lite väl puckkära för att spela ihop. Rödin behöver Larsson i mitten och gärna typ Eklind. Som kan bana väg.

Varför inte testa nått helt nytt inför Leksands mötena.
Det är väl det försäsongen är till för??

Rödin - Larsson - Eklind
Timashov - Björninen - Ljungkrantz
Scott - Palve - Olesen
Kvist - Ölund - Birgersson

Fram tills Komarov landar. För det känns mer o mer som Komarov behövs i dagens trupp. Lite K*K i honom.
Sätta honom med Rödin och Larsson.
Sen Eklind med Ölund och Birgersson för lite jämnhet.
Ljungen tycker jag nästan är förtjänt av att få testa med bra spelare bredvid sig.

Var är Huge nu har ju trots allt försäsongen börjat.
Även Mylingen lyser med sin frånvaro.

{9918}: Då är du ensam Timråit om att undra.

Alla andra av er sort beter sig bara som barnungar.

Berge:
Var snäll nu och bjud grabben på det.
När ska han annars få chansen, eller hur😂😂

AW-M89: jahapp jag var faktiskt bara genuint nyfiken

{9918}: vann med 6-1, larsson gjorde alla mål. Lander ringde och bad om autograf

{9918}: Var bara träning idag.

{8399}: hur gick matchen? Hann aldrig med och se den och det lär bli väldigt mycket scrollande för att läsa ikapp

{9630}:

Hörru din lilla Timrå-fjant, varenda gång ni är i SHL kommer ni in hit och kraxar och kaxar. Men varenda gång hamnar ni efter Brynäs och allt som oftast också i kvalserien. Sitt ned i båten för fan, ni har aldrig vunnit något och kommer inte göra det i år heller. Ni kommer hamna bakom Brynäs, precis som vanligt.

Så jävla patetiskt att vara kaxig på försäsongen.

Anders Berg: 2012 när vi vann SM guld trodde att du som Brynäsare viste det näst mesta mästarna börjar bli dags för nästa SM guld 22/23 låter bra känns riktigt bra .

{9630}: Ok. Säkert sämsta målvaktsparet i SHL

Anders Berg: Trevlig helg kompis vad är det som du hängt upp dig på är det målvakterna som är svaga eller backarna eller vad ? skulle vara intressant att höra vad är problemet.

{9630}: Vad vill du?

{9630}: flopp kanske men snygga tröjor i alla fall.

Jag tycker de grå tröjorna är skitsnygga, hade bara behövts lite mer vit på oken.
Uppladdat:

500x0-f8cb9328-075f-403b-b39e-9c2a5809920c.jpeg

Zappaholic: När Lindbäck dessutom gjorde en rätt bra match. Första målet var såklart snöplig men annars gjorde han en del svettiga räddningar och hans spel klubban är något man inte ser ofta i SHL.

{9630}: Floppvarning efter två försäsomgsmatcher???

{9630}: Kryp nu tillbaka tyst och fint innan du får äta upp din hybris när säsongen börjar. Preseason is preseason...

Tigerhjärta: När var vi riktigt bra senast då?

Tigerhjärta: Sorry läste det igen och du har samma inställning som jag det har precis börjat och det ser bättre ut för varje match ska bli intressant att se dubbel mötet mot Leksand nästa vecka .

Anders Berg: allt jäkla negativitet verkar också sitta i väggarna.

Anders Berg: Hoppas innerligt att du är ironisk. För din egna skull.

10 insläppta mål på 2 matcher.
Förlorarmentaliteten sitter i väggarna.
👍

Om man tvunget ska vara negativ efter ett par försäsongsmatcher.
Friman ser kantig ut tycker jag. Säkert en spelare som växer när det blir allvar, men det är absolut den spelare jag tycker varit sämst sett till förväntningar dessa två matcher!

Gunderson: vi har nog värvat två spelare som borgar för att det inte kommer se rörigt ut i egen zon.
I vart fall om både Björninen och Larsson centrar var sin sida.
Kan inte tänka mig att det kommer se så rörigt ut.
Skulle ju vara helt otroligt om en back som Friman inte har stäppat upp till seriestart.

Charles: en ytterligare härlig bandymatch 👍

{9873}: det var bättre förr när dom inte sände matcherna. Mindre domedagsprofetior.

Davey85:
Generellt iskalla, dålig intensitet, struktur och aggressivitet över lag
Trubbiga och intensitet

{5246}: Tycker det är underbart att se hockey igen bättre match ikväll för Brynäs inget att säga om kvaliteten inget att hänga i julgranen men tydligt bättre än förra matchen.

tydligt att det är försäsong, tror inte när säsongen drar igång att Larsson kommer snubbla 5-10 gånger iallafall. väldigt mycket nya spelare jämfört med tidigare år också. gör säkert en del.
många spelare som är väldigt annorlunda på försäsongen gentemot när det faktiskt drar igång, en sådan som Kevin Clark blev totalsågad första året. Louie Caporusso vann interna poängligan under sin försäsong etc.

« · 2362773 · »