1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740207 inlägg · 7967 ämnen
« · 2363002 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Nivån här inne…

JanT: har aldrig skrivit redig sopa, det va du som skrev det, jag drog en jämförelse med ettöres smällare, är nå helt annat det,,vad vet du om vad jag menar med det,, 🙂

JanT: inte lika patetiskt som Brynäs målskytte dom här 2 matcherna..blir väl inter mer mot Leksand nästa heller, gör väl max 2 mål och torskar? Eller vad tror du? Ska vi betta 5k om det?

Berge: Precis - har för mig att Ellis författade ett episkt inlägg med den andemeningen. Jag blir så trött…

DanneBif1912: Larsson är ju en redig sopa! Du dömer ut honom och laget efter två träningsmatcher. Patetiskt!

JanT: ja vill du till slutspel så är nog det enda lösningen,,🙂

JanT:

Tveksamt. Ellis och Berg skulle klaga på att Brynäs bara värvar spelare på nedgång.

Anders Berg: Vi värvar nog Niklas Bäckström direkt från Washington ska du se, i en paketlösning med Lindholm och Silfverberg. Det blir väl en hygglig tredjekedja i din värld……

Anders Berg: larsson såg ut som en ettöres igår...låg mer på isen än stog på rören🙂

Anders Berg: kan väl va en sån iaf..vi behöver en bomb målskyttsmässigt eller 2st om vi inte ska missa slutspel

DanneBif1912: ”Bomben”? Större än Larsson blir det nog inte.
Forslund kanske gör comeback?

Peja:
Håller med om att fjärdekedjan känns klen. Hoppas på nyvärv till högre rankade kedjorna vilket kan "knuffa ner" någon bättre till 4:e. Att peka på några glädjeämnena från de två spelade matcherna vore:
1) Olesens mål. Kan han komma igång med målskyttet är ju han att betrakta som ett ”nyförvärv” den här säsongen.
2) Färre backar med gipsade handleder. Den här säsongen har de ju riktig touch och fler än Genoway som kan göra bort en gubbe.

Angående Palve i PP tror jag vi kan få se en mängd mål liknande Rödins senast mot Timrå nu när Sklenicka hotar som point.

Sen förslag till allihopa, snälla sluta mata Timrå-trollen som bidrar med noll och ingenting. I avvaktan på sol (i form av Brynäsvinster) är att möta tystnad bästa sättet för att få de att krypa tillbaks under stenarna.

bradberry: ja, och då tar man ju det som att det kommer något den här veckan, känns ju som att han menar att det blir en värving denna vecka, fast han inte säger det ordagrant,,,och eftersom man vill ha nått nu, så vill man tolka det så🤣

Tigerhjärta: jag ändrade å skrev senast imorgon för det blev fel, men verkar inte kommit med, skitsamma, senast imorgon enligt Manner iaf

Tigerhjärta: denna veckan sa han, senast imorgon står det om du läser..👍👍🙂

ellis: Läser du selektivt?

Det K A N hända något den här veckan…🤷‍♂️

xxx BIF xxx: Det finns många duktiga allsvenska spelare som skulle hoppa på Brynäståget för 30k/månaden. En spelare som Marcus Bergman i Västerås är klasser bättre än Kvist och skulle säkerligen göra ett mycket bättre jobb i fjärdekedjan. Bara för att ta ett exempel.

bradberry: Ja men "den här veckan" är inte det den här veckan då, menar du?

Peja: ”Frågan är om man inte borde börja leta efter efter en budgetspelare som kan spela där. Då menar jag inte typ Sallinen utan välscoutade allsvenska spelare som spelar för ~30k/månaden. Och så behöver man en mer spetsig offensiv spelare som kan spela högre upp i hierarkin men som indirekt kommer förstärka fjärde också.”

Men att tro att man hittar spelare för -30kkr nu som bidrar så mycket bättre än vad vi redan har så det gör större skillnad är väl inte troligt. Fanns de så är de väl redan gone nu?
Sedan att titta på billig lösning könns fel - vi sitter ju på kostnaden av de 3 redan. Bara för att man lånar ut dem betyder ju inte att bif tappar lönekostnader utan det kan ju ligga ansvar att utveckla dessa och att en ha klubb är snäll att ge dem speltid mot en mindre kostnad. Men hur sånt löses i enskild fall får väl få veta.
Det är ju iaf detta jag menat med att billiga lösningar tenderar att bidra till dyra lönekostnader. För jävlar om alcen börjar köpa ut bättre dyrare spelare (som inte nått förväntan) för att få råd med bättre bredapelare - då är vi tillbaka där vi varit senaste åren.

Dock är det lättare att hitta bättre än de vi har i 4de - det håller jag verkligen med om.
Men Alcen får i sånt fall kolla vad vi behöver och acceptera priset på den spelaren eller acceptera laget han värvat. Men att ta in typ Adam Hirs som på 3 matcher med hv i fjol och gjorde 1+1 bara för att han är billig - då kör vi verkligen igång ekorrhjulet inför nästa säsong också på allvar.

Nä vi får hoppas Alcen kan smickra Svedman o styrelsen att det är tuffa värvningar hos alla lag i år och vi måste öppna plånboken mer om vi ska med på shl-tåget.

DanneBif1912: ” idag ska "bomben" komma då?? Enligt Manner..”

Du får gärna länka där Manner säger att det idag ska komma en värvning! Har ytterst svårt att tro att han sagt detta.

Jugge: Ja, det finns liksom redan ett track record för Palve i den rollen. En passning som han hela tiden letar är den avgörande rakt igenom motståndarnas box. Den går sällan hem och även när den gör det är det extremt svårt för medspelaren att skjuta direkt på en flipp-passning. De bästa powerplays man ser är med högt pucktempo och relativt enkelt spel, dvs raka motsatsen.

Jugge: Jag försvara palve i PP igår innan matchen. Men jag tar tillbaka det direkt. Gud så dåligt det var igår.

Var betydligt mer hot från Kinnval.

Peja: Kloka tankar Peja. Alltså, jag älskar Manner och ifrågasätter inte han eller de assisterandes kompetens.
Men varför han fortsätter med Palve till vänster i PP övergår mitt förstånd. Vårt PP ser lika blött, långsamt och ofarligt ut som förra säsongen, och igår fick vi ändå många tillfällen att öva. Hur 5 så individuellt skickliga spelare får ut så lite är väldigt märkligt. Nu gjordes det ju ändå mål i PP igår, men det krävdes 6 mot 3! Kör Kinnvall på Palves plats i 1:a PP tycker jag.

Jag tror att PP blir den kritiska nyckeln för Manner att lösa om det ska bli en framgångsrikare säsong än senast. Jag är inte ett dugg orolig för defensiven, den kommer sitta innan säsongen drar igång. Höjdpunkten under gårdagen var att se JL i Brynäs tröjan igen.

DanneBif1912: Så specifik har han väl ändå inte varit…

”Det kan hända något den här veckan…” 🤷‍♂️

Davey85: idag ska "bomben" komma då?? Enligt Manner..

bradberry: Tycker bristerna som man ser hittills är powerplay och att fjärdekedjan med exjuniorerna inte håller måttet. Det största problemet i powerplay är ju att Palve står till vänster, sänker pucktempot, alltid letar avgörande passningar och hotar för lite själv (i motsats till om en rightare står där). Det är samma gamla visa som förra säsongenn. Tror inte många andra coacher hade valt den uppställningen.

Att exjuniorerna inte håller måttet visste vi ju, men lite trist att de inte ens lyckas bättre på försäsongen. Det brukar vanligtvis vara då som unga spelare tar i lite mer och glänser. Frågan är om man inte borde börja leta efter efter en budgetspelare som kan spela där. Då menar jag inte typ Sallinen utan välscoutade allsvenska spelare som spelar för ~30k/månaden. Och så behöver man en mer spetsig offensiv spelare som kan spela högre upp i hierarkin men som indirekt kommer förstärka fjärde också.

Luddf: Jo men hockey går ju ut på att göra mål borde vara något man prioriterar!
Jag kan tycka att spelarna saknar en plan typ en variant att man söker sig efter ett visst spel typ 2 pass sen avslut. Kolla Danielsson och tima som hade bra samarbete de öva på olika varianter som jag tycker gav bra effekt. Sytes tydligt att det övats vid tekningar och spel bakom mål/krosspass

bradberry: målskyttar har ju blivit in bristvara i hockeyn överlag och de flesta spelarna är mer allround. Tror vi får nöja oss med att vi värvar en spelare som gör cirka 10 mål nästa säsong.

Såg inte matchen igår…

Nu ska vi vara försiktiga med tidiga slutsatser men kan man inte skönja ett behov av målskyttar…?

Jugge: skit I han jag har nyss hoppat in här men förra gången var det samma

Oakleafer : vi kan gå in i timrå boken och prata om Sverige matchen men väldigt bra inlägg av dig igen

{9918}: Tack själv! Gillar ju rivaliteten och att man lägger någon banter det tillhör men sitta och argumentera som om det vore ett gäng tonåringar som sitter här.. Rättar varandras särskrivningar och kallar varandra det ena och det andra. Nä, vissa konton borde spärras eller blockeras från att skriva helt enkelt..

Ni brynäsare får ha lite överseende med oss övriga som har respekt för er och inte vill kladda i er bok(Som jag just nu gör).
Peace & Love, ni är grymma!

Davey85: okej men det respekterar jag hoppas du har en fortsatt bra natt då

Davey85: jag tror nästan du kan fråga alla som håller på brynäs här på forumet att jag aldrig hånat brynäs eller dylikt jag försöker vara neutral istället för som jag sagt tidigare jag har inget mot brynäs alls

{9918}: Det är ok. Dock inte intresserad av jvm eller raggarklubben Timrå. Du är säkert en bra snubbe dock.

Davey85: okej jag pratade om Sverige jvm mot Finland men om du vill bråka med alla som har något att göra med timrå så visst jag försökte bara få igång ett samtal om kommande match

{9918}: Nja..fortsätt fira träningsmatcher. Haha..Timrå

Davey85: Davey skit I det där ska du se på Sveriges match jag är något otroligt nervös

{9630}: Tuffing. Skicka och förklara..

Oakleafer : tack för att du sa det, det finns säkert flera timrå och brynäs fans som vill prata utan att man behöver bråka

Davey85: om du skickar pm kan ja förklara vad lobotomerad betyder eftersom du inte vet de.

{9630}: Ni har sååååååånt mindervärdeskomplex att man bara behöver nämna Timrå så är ni kränkta.

För enkelt. Raggarföreningen. Noll guld. Noll klass.

Vi får bara inse, alla är besatt av oss. Alla vill bli lika framgångsrik och stor som vi, speciellt lillebror Timrå som är som en sticka i ögat. Därför dem anmärker allt som Brynäs gör dåligt för att försöka trampa ned på oss. Fast som sagt, känns inget när lillebror försöker trampa på en för man vet att man är bättre

Davey85: med allt detta timrå skitsnack är jag välkommen här då?

Haha..alltså Timrå. Sveriges största raggarförening. BIK Karlskoga och Tingsryd har mer klass än Timrå.

Metalman: ja de är väl bara Brynäs och Timrå som har folk som skriver på HS och cirka två pers från Modo. Blir väl så då.

{9630}: Var faktist inne i er bok och kikade lite.Det verkar vara Brynäs som gäller i er bok med och inte bara här inne.Det skrivs bara om Brynäs iaf

tror någon har nämnt detta, men intressant att en Slovak som benämns som "one of the biggest 2025NHLDRAFT slovak talents" ska spela i vårt J18 lag

Oakleafer : sänkt ribba för begreppet tjafs.

Jockster : HAHAHAHA skulle en Timråit skriva exakt dom orden är man kaxig och har hybris. Hahaha. Hahahahahaha.

« · 2363002 · »