1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736831 inlägg · 7967 ämnen
« · 2575945 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{10299}: Nybro Inge vidare heller 0-1 mot råttorna nu

SuneMangs: jag förstår faktiskt inte resonemanget med att det är roligare för oss att spela i HA...
Ok annorlunda spel..annorlunda lag..nygamla lag..
Men vi är ju i en B serie...O kan inte vinna Sm...
Att rensa ur en förening kunde vi ha gjort även i SHL ...jag hade viljat vara kvar i SHL alla dagar i veckan...O haft derbymatch mot Leksand imorgon och hatmatch mot FBK på lördag...

Västerås leder mot löven

Djurgården är så jävla dåliga.. Bra!

{10299}: Uppsala.

SuneMangs:

Antog att han syftade på respektives matcher då ingen av matcherna (almtuna/ssk, kalmar/bik) har någon utsatt kanal på tvmatchen.

Ingen av matcherna går på live-kanalerna dock, trots att det inte pågår några andra matcher där. Så det är nog enbart streaming som gäller.

Allsvenskan i ett nötskal.

{10299}: Almtuna möter väl SSK ikväll? Den matchen ligger på TV4-play iaf.

{10299}:

Bör ligga på någon av live-kanalerna, händer dock titt som tätt att vissa matcher enbart går att se via streaming.

Zappa runt lite vid 18:55, sändningarna brukar dra igång då.

Auchinleck: Vi stannade tydligen på 13 guld…

Vart fan ser man almtuna och karlskoga någonstans?

Vilken match scoutar ni ikväll? Jag kör på Västerås - Löven.

Intervju med Rödin inför sin 400e match i Brynäs.
Det känns och ser ut som att Rödin mår väldigt bra & är glad! Otroligt kul att se. Hoppas han gör över 50p i år!

youtu.be/2k5-KRb8GYQ?feature=shared

Erat:
"Jag är hellre ett topplag i HA än ett bottenlag i shl. En chans att kunna bygga upp en ny mentalitet i föreningen."

Du ser bara de två alternativen?

Brynäsgubbe:
"Det är kul att se Brynäs vinna, men jag känner mig inte alls lika glad för 7-1 i HA som jag hade varit efter 7-1 i SHL. Då hade det givit hopp till våren. I HA ger det hopp om att som bäst bli ett bottenlag i SHL igen. Hurra?"

Ja, hurra?

Tigerhjärta: Inget fel med en kall öl i Västervik en novemberkväll om Brynäs spelar där.

Tigerhjärta: Bara att hålla med. Nå värre!

Tigerhjärta: Scenariot i vår:
Brynäs vinner kvalet, fansen rasar, varför ska vi upp, det är i HA vi gasar!

Våga vägra SHL

Ikväll håller jag på Djurgården

HAHA

Blå grottan: Så är det verkligen.
Många påstår att en kall novemberkväll i Västervik kommer få Brynäs att inse vart de har hamnat.
Jag kan säga att jag tar hellre en kall novemberkväll i Västervik än en strålande vårdag i Vida Arena. Inte ens vårsolen och en kall bira kan få den tråkhockeyn att ge ett leende på läpparna!

Malken: Underhållningsvärdet är ju KLART högre. Är mycket roligare att se HA faktiskt. Lagen vi mött hittills gör så tydliga misstag att det skapas farliga chanser hela tiden. Blir underhållande matcher.

Sen att Brynäs går som tåget anfallsmässigt gör ju inte matcherna tråkigare.

SHLs hockey har blivit ganska cynisk. Täta försvar, få misstag - Sen kontra in ett mål, eller göra mål i PP. Ganska trist att se på.

Tårtan:

Lars är ju väldigt kunnig och en stor tillgång för ligan (i synnerhet om man jämför med våra första år i ligan där man fick dras med programledare som Marika Eriksson och typ Ida Björnstad som knappast gav något mervärde utan bara var där för att programleda).

Annars tror jag det hade varit trevligt att lira i allsvenskan när Viasat-gänget, som var med och byggde upp ligan, rattade sändningarna. De körde ju sin podcast redan då.

Men naturligtvis en helt annan medial täckning idag med fler tv-sända matcher.

Jugge: Det finns bara en vinnare i HA,
Det är laget som går upp.
Blir vi kvar HA så har vi vunnit ex ingenting och inte skapat någon vinnarkultur.
Likt Tottenham i PL som helt saknar vinnarkultur.

Erat: Ja, det är väl det. Men då krävs det att bli kvar i HA i ett antal år för att bygga upp den kulturen. Inte komma tillbaka direkt som målet för Brynäs verkar vara.

Jugge: Det är lätt att säga år #1 efter SHL-degradering. Nu är Brynäs i mångt och mycket fortfarande en SHL-klubb och har en fallskärm. Om Brynäs inte går upp kommer nästa degraderade lag att göra entré med en stor fallskärm, året efter ytterligare ett och så vidare. Det gäller att gå upp snabbt om man inte ska fastna.

Jag skulle inte säga att Gällstedt, Masken och Molin är en "reset". Däremot har man haft ett pragmatiskt approach och antagligen gjort det bästa av situationen.

Däremot får man ett positivt flow av att vinna matcher, och det har jag sagt hela tiden. Campese och andra som inte jobbat med sporten hade säkerligen varit kvar och hyllats om resultaten på isen hade kommit. Det handlar till stor del om att satsa på rätt sportslig kompetens. Det var knappast någon större organisatorisk skillnad året före eller efter Bulan, men alla var ju nöjda och glada när Brynäs nästan vann guld.

Erat: ” Jag är hellre ett topplag i HA än ett bottenlag i shl. En chans att kunna bygga upp en ny mentalitet i föreningen.”

Precis, Brynäs behöver hitta en identitet och bygga en vinnarkultur. Om det krävs att vi spelar i HA ett tag för att göra det så må det vara så.

Hade vi klarat kvalet mot Malmö så är jag övertygad om att denna säsong sett ut som de föregående 6 åren, i botten av tabellen. Klarat kval hade bara förlängt lidandet och det oundvikliga. Nu känns det som att hela föreningen insett hur illa det varit och tryckt på reset knappen.

SuneMangs: allsvenskan är roligare nu än för 10 år sedan. Nivån är högre och media och poddar täcker in så man får en bra upplevelse. Klart man inte har särskilt många storstjärnor att kolla på men mängden grymma junisar är destå fler. Men klart man vill ha upp sitt lag så snart som möjligt igen även om underhållningsvärdet är detsamma.
Lycka till framöver.

SuneMangs: Jag har skrivit det förut, men det är inte så tokigt att spela i HA! Självklart vill man vara i högsta serien, men det är samma passion för laget i HA. I varje fall för oss hockeynördar!

Erat: "Jag är hellre ett topplag i HA än ett bottenlag i shl. En chans att kunna bygga upp en ny mentalitet i föreningen."

...Och visst spelar väl Brynäs roligare än på många år? Det var inte roligt att se slow-motion-hockey mot till exempel Växjö förra året. ...Och sedan få se Rosén stå helt omarkerad och avgöra i slutminuterna.

Nu är det fart och fläkt. ...Och hör och häpna, Brynäs har riktiga målskyttar.

Det är jättetråkigt med de tappade miljonerna - men underhållningsvärdet är extremt mycket högre!

Erat: Jag håller med till hundra procent! Jag saknar inte heller SHL och själlösa matcher mot motståndare som Växjö, Oskarshamn och Örebro. Det är så jävla skönt att vinna mer än två matcher i rad för en gångs skull, trots att det är hockeyns bakgård vi befinner oss på.

Om inte annat är det bra för psykets skull och slippa gå runt och vara deprimerad och bitter över den ständiga kräftgången.

Dessutom får vi in Scott och (troligtvis) JL på lördag. Allt känns bara så jävla bra nu för tiden som Brynässupporter. Mot fyra raka!

Brynäsgubbe: Man kan ju också leva här och nu och njuta av att laget har startat med 3 raka segrar, mycket folk på läktaren och bra drag runt laget istället för att (tvångsmässigt?) börja spinna i hypotetiska framtidsscenarier som ligger minst 1 år framåt i tiden. Men valet är ju fritt...

Auchinleck: Jag är hellre ett topplag i HA än ett bottenlag i shl. En chans att kunna bygga upp en ny mentalitet i föreningen.

Auchinleck: Det är kul att se Brynäs vinna, men jag känner mig inte alls lika glad för 7-1 i HA som jag hade varit efter 7-1 i SHL. Då hade det givit hopp till våren. I HA ger det hopp om att som bäst bli ett bottenlag i SHL igen. Hurra?

Erat:
Är du Brynäsare på låtsas eller bara bra på att förtränga att Brynäs spelar på hockeyns bakgård?

Honken72: veckans bästa nyhet! Scott och Larsson in i laget... ursäkta min hybris, men vi måste väl ändå ha tidernas bästa ha-lag?

Måste säga att jag inte direkt saknar SHL.. just nu.

JohnnyBotox: Johan Larsson utan röd tröja på dagens träning!

Jonas Johansson har hållit nollan i två matcher senaste veckan för Tampa Bay (mot Florida och Carolina), dock försäsongsmatcher. Undrar om han får ett genombrott? Vasiljevskij är borta ett par månader och JJ är tänkt att ersätta.

JohnnyBotox:

Det kan jag förstå

N är nog glada att slippa PA, enligt mig var han inte bra för er. Nu har ni verkligen en bra tränare och ett bra lag

Gällstedt har dessutom erfarenhet som spelare vilket inte Monten har, det tror jag är viktigt i ligan

{204}: han verkar sympatisk och trevlig, han är säkert en jättebra person. Men som tränare har han inte bevisat något alls (trots flera chanser) och det är en aningen märklig rekrytering av Nubben. Nu är det tidigt på säsongen, så vi får väl se.

Måste säga att det är oerhört skönt att det är skönt att slippa detta "krisprat" kring Brynäs i år...

Silfverkroken: Låter bra! Det var många, många år sedan vi hade någon riktigt bra målvakt i laget. Kul med en talang!

{204}:
Montén kanske fungerar bättre som ass än huvudtränare?

Blomgrens:

Nordh har alltså 4+4 på 5 matcher med J20. Dessa 5 matcher har J20 också vunnit. De 4 matcher Nordh inte spelat har Brynäs förlorat.

Otroligt spännande spelare.

JohnnyBotox:

Monten är en hyvens kille privat, vi är uppväxta i samma stad " Borlänge " och jag brukar stöta på hans föräldrar när jag är ute och går, känner dom sedan vi var unga.

Tomas är 3 år yngre än mig,

Han har absolut ingen erfarenhet av att träna ett lag på denna nivån, det såg man även med juniorkronorna, jag tror tyvärr han får lämna snart om kräftgången fortsätter.

Han skall träna lag längre ner i serierna och få lite erfarenhet.

SuneMangs: ”Alltså, är det någon som är förvånad att HV71 går som skit? Montén är väl ändå den mest överskattade huvudtränaren vi haft i det här landet, någonsin? Vet inte vad Nubben tänkte när han tyckte att babyface Montén var rätt man för att föra en krisande klubb framåt mot en ljusare framtid. Finns det någon form av rättvisa så ryker Nubben den här gången också och inte bara Montén.”

Du sätter ord på exakt min känsla av HV/Nubben/Montén. Fuskbygge. Montén har väl aldrig haft någon som helst framgång? Om vi gnäller på kompisrekryteringar i Brynäs, titta då på HV…
Märkligt att man värvade Nubben, väldigt old school SC. Tidigt på säsongen, men inte förvånad att det ser ut som det gör.

Svensson_62: då blir det 20+ minuter för gamlingen direkt!

Bra det!

Blomgrens: Kan sägas att William Forsberg, 16 år född januari 2007, stod sin första match i J20. Han släppte bara in ett mål och hade närmare 96 i räddningsprocent. Absolut ett namn som är värt att lägga på minnet.

Linus Lindblom med ett mål och Noel Nordh med en i öppet mål och en assist för Brynäs J20 lag.

Silfverkroken: Dubbelkollade Sportbladets tv-special "60 minuter bara Brynäs" nu, bara för att vara säker. Där sa Alcén att Billins skulle komma den 15:e september och Scott den 3:e oktober, så han är väl redan på plats nu. Såvida Alcén inte blandat ihop dagarna som vi övriga verkar ha gjort. Känns som att GD, som bevakar snudd på dagligen borde ha koll.

Edit: dubbelkollade Sasses chatt från dagens träning där någon frågat om Scott. Enligt Sasse kan Scott tidigast återvända på torsdag pga skattemässiga skäl, så han kommer väl på torsdag då, gissar jag?

Edit 2: Svensson_62 har ju full koll på läget. Tänk om jag kunde läsa lite först kanske...

Mrassarson: Scott landar på torsdag. Gälla sa att det är viktigt att att han får matcher asap ung som Billings.
Så jag tror han är med på lördag.

SuneMangs: Är det inte 5/10 han kommer hit?

xxx BIF xxx: Det är som vanligt så jäkla låg nivå på dina ”wall of text” inlägg för att ens bemöda sig att besvara det. Dom som inte vill förstå, förstår inte…

« · 2575945 · »