1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737002 inlägg · 7967 ämnen
« · 87365 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Målvakter
Kahn:

Sv: Laget 02/03
Ford Prefect: Personligen är jag inte så ledsen över att de "bästa" spelarna sliter ut sig/riskerar att skada sig i ett antal nonsensturneringar så jag håller med dig till viss del. Däremot är det otvivelaktigt bra för klubben att ha en del spelare med i landslaget när det gäller att värva unga talanger och vid sponsorjakt. Även prestigemässigt finns det en poäng.

Huss: Nu ska man inte bedömma spelarna så hårt utifrån om de fått spela i landslaget eller inte. Spelar man i Brynäs måste man vara överjävligt bra för att ta en plats i 3kr medan spelare som Finn-Olle t ex kan ta en plats...

Må så vara att Olsson inte gjorde sin bästa säsong hittills men trots det blev han uttagen två ggr till landslaget.
Den enda forwarden som gränsat till 3kr var väl Rudslätt som också försvinner.
Inte helt bra.
Det ideliga försvarandet av Jobs och Mårs undermåliga prestationer i Tierp med att allt var Flygis fel är patetiskt. Floberg lyckades bra, hur kommer det sig ? Om de nu är så bra
varför lyfte inte dessa två klasslirare laget ? Mårs d.ä. var riktigt hyfsad t.ex. så Flygis tränarinkompetens drabbade bara delar av släkten..

gordo: Kan nog hålla med dig lite, även om jag är en av de som kritiserat honom mest. Han var fortfarande än av Brynäs bättre backar. Men problemet är att han ska vara mycket bättre än så, han är mycket bättre. Dessutom har han mer betalt än de flesta andra också och då ska man kunna ställa krav.

Sv: Ny bok..
micke:
Får Brynäs ta del av vinsten på försäljningen ?
/Fredrik

tompa56: Hockeymagasinet

P J Davydjoos:
Tycker nog att Crippe får liite oförtjänt dålig kritik.
Om inte Sjödda och Crippe varit med förra året så hade SAIK, Löven, Sundsvall m fl kommit på besök i vinter.
Hela lagets försvarsspel var under isen, då är det inte lätt att spela back (eller vara målvakt, för den delen)!

Ser inte C Olsson som defensiv back överhuvudtaget, styrkan är ju att kliva upp i banan med pucken och lägga fram långa pass till forwards i fart (Hardy-spelet).

Defensivt är han som Custemo: Kalle Anka på hal is...

Strozzi:

Skulle Christer Olsson ha varit Brynäs bästa DEFENSIVA back? hmmm... Överväldigande bra +/- och inga tabbar i försvarszoon, eller?
Själv har jag inte sett så'na tabbar se'n Custemos tid... Och det av en så rutinerad spelare...

Och Mårtensson har ju varit bra den tid han varit här, kanske hade väntat mig lite mer den gågna säsongen, men då gick ju hela laget kräftgång. Han kan blomma ut ännu mer om han får rätt omgivning...
Så han finner inte jag vara ett dugg överflödig, som du verkar tycka, tvärtom så borde han få chansen ännu mer nästa säsong...

Men vi får väl se hur Esko väljer att formera laget...

Ford Prefect: Var nånstans har du sett Rams statistik?

Strozzi: Christer Olsson sög förra säsongen. Så enkelt är det helt enkelt. Dessutom tror jag det hade varit förödande för moralen i laget om Brynäs vikit ner sig för hans krav, så jag tycker det är positivt att VPL ersätter honom.
Vet inte om jag håller med om att backbesättningen skulle vara så dålig. Får de vara hela i år så tycker jag tvärtom att Brynäs fortfarande har en av seriens bästa trupp sett till backarna.

Och till er alla: Det var ett jävla gnäll på Jamie Ram. Är det nån som har sett honom spela? För mig räcker det ganska långt att se den statistik han hade i fjol.
Det hävdas att man inte ska låta spelarna leva på gamla meriter, men samtidigt sågar man Ram för att han har spelat i Japan. Obegripligt...

Trots en del bra värvningar (Anger, Miettinen, Ram) har jag svårt att jag svårt att se på kommande säsong med positiva ögon. Vi har ju fortfarande bara tre kedjor med elitserieklass!!
Backsidan ser klenare ut än på många år..
Man har bytt ut den defensivt bäste backen, Crister Olsson, mot en spetig finne (1,85, 80 kg).

Förslag:

1:a
Molin
Larsson
Östlund

2:a
Anger
Miettinen
Louvi

3:e
Soling
Kyrö
Bergqvist

4:e
Danielsson
Wågström
Mårtensson

Skulle man byra ut hela fjärdelinen, faller vi ändå på backbesättningen... =/ Tyvärr..............

Sv: Tabbelen 2002 2003
Jepp nog är det svårttippat så hära tidigt med atnke på att alla lag inte värvat klart men visst hära kommer min tippning!!

1.Färjestad BK No comments needed!!!
2.Frölunda Blir strået vassare nästa säsong
3.HV71 värvat en målskytt i Jani Hassinen
4.Djurgården kommer att bli bättre än förra säsongen
5.Luleå fått en bra mix av gammla och yngre spelare
6.Brynäs ser inte så bra ut tyvärr på målvaktssidan
7.SSK Blir farligare denna säsong eller så blire ras
8.MoDo ser tungt ut blir med att fightas om sista play-off plats
9.LHC kommer itt att lyckas oavsett sina hyper värvingar
10.MIF Redhawks kommer att få en tung vinter
11.Leksand tyvärr truppen ser tunn ut kvalspel
12.Timrå kommer att lida av förlustarena av Zäta och Fagemo

Men mycket kommer att hända i alla lag innan d är färdig värvat bla har Luleå på g en hemvändande NHL Proffs vid namn Tomas Holmström samma sak gäller väl Brynäs i Johan"Lill-Honken"Holmqvist fall att han lär göra comeback i elitserien.

Summiten:
Ett stabilt ES-lag...
Tillräckligt stabilt för att vinna SM, Summiten?

Sv: Juniorhockey
Många frågor, BJ... Gillar det!
Vem vill spela i FBK:s juniorer när det innebär att de skall spela i Skåre, Grums, Sunne och Bobcats (juniorer)?
Att bedriva ungdomsverksamhet är billigare än att driva J18/J20 lag. Alltså är ungdomslagen kvar. Dessutom är det ett sätt att marknadsföra FBK på lång sikt. Har man spelat i FBK som ungdom håller man inte på HV eller Frölunda...
Dessutom är det ett krav från Förbundet att ES-lagen bedriver ungdomsverksamhet, annars hade fler klubbar tagit bort den för länge sedan.
När det gäller utformning av arenan, spelet och organisationen så finns det ett koncept som Loob & Co följer.
Ett konsekvent handlande som bygger på ett NHL-recept, vilket även fört FBK till odiskutabel Sverige-topp. Det kommer att ta några år innan de andra klubbarna tar sig upp på samma nivå.
Organisationen, arenan, ledartillsättningen, truppsammansättningen, truppstorlek, spelet, farmarlagen... Allt luktar NHL...
Och det funkar...
Var glad för det.
Det blir minst ett till SM-guld innan någon annan klubb har rustat ikapp!

Sv: Den 15:e juli
Bright: Du kan inte mena allvar med att "lunkan" skulle platsa i BIF nästa säsong, eller visst skulle han platsa men han blir ingen tillgång för BIF. Visst har han spelat bra i Allsvenskan men med hans oerhört dåliga skridksoåkning så skulle han inte ha en chans i Elitserien, nee låt han få börja spela i Avesta BK igen så får han dominera lite istället!! =)

Hej
Hej alla Brynäs fans hoppas att det går bra för er att lag fisst är Brynäs bra på hockey men jag gillar mitt lag Timrå Ik

Sv: Den 15:e juli
micke: Hej! Du hoppades på att bl a jag skulle va´ nöjd nu att spelartruppen är klar redan. Som om det skulle va´ en prestation då att spika en trupp snabbast av alla... Nej Micke, jag är inte helt nöjd, faktiskt! Jag tycker att Anger och Laitinen är klart godkända värvningar - MEN jag står fast vid att det skulle behövas en målfarlig forward till, av typ Stefan Lundqvist. Hoppas Nokelainen får SK på bättre tankar när han kommer på plats än att stänga köpbutiken redan nu!

Sv: Juniorhockey
gordo:

gordo:

"Att inte fostra egna ungdomar är ohyggligt kortsiktigt och klart stupidiöst..."

Så, allt från knattehockey upp till J18 räknas inte som ungdomar enligt dig?

Vad har LLA:s utformning med ämnet att göra? Skulle det kännts bättre för dig om FBK byggt en miniatyr av Globen eller Scandinavium? Tankar om spelet jämfört med NHL??? På vilket sätt anser du att FBK:s organisation är som ett NHL-lags?

Om nu inte Jamie Ram skulle skriva på..Vem ska då ta hans målvaktsplats egentligen?

Laget 02/03
Målvakter
25: Johan Asplund

Backar

2: Henrik Petre
3: Daniel Johansson
4: Pär Djoos
5: Jussi Pekkala
7: Tommy Sjödin
8: Henrik Rehnberg
14: Adam Andersson
33: Veli-Pekka Laitinen

Forwards
9: Kristoffer Jobs
10: Jonas Soling
11: Per Mårs
18: Tony Mårtensson
19: Simon Östlund
20: Roger Kyrö
21: Ove Molin
22: Mikko Luovi
23: Björn Danielsson
24: Tommi Miettinen
27: Niklas Anger
28: Daniel Wågström
32: Kenneth Bergqvist
38: Jan Larsson

Betyder det att Olsson alltså lämnat oss igen??

Sv: har Rambo skrivit på än?
Lyck:
Vi utgår väl från att Ramsan tar med sin Rambo och bosätter sig i Gävle! Konstigt vore det annars.
Skriver på efter VM nu när han skrivits in som tredjemålvakt.
Tror inte att det skulle uppfattas positivt om han signade under pågående VM!?
Sedan går det alltid att ta en? diskussion om det är rätt målvakt i rätt tid på rätt plats...

Målvakter
Om inte Rangers kommer med ett nytt kontraktsförslag till "Honken" innan den 1 Juli ( är det väl ) så är han fri att förhandla med vilket lag han vill i NHL.

Kanske, kanske har SK verkligen hört av sig till "Honken" för att höra vad det är som gäller för honom. Det får inte vara så att man får höra i efterhand som man har fått flera ggr tidigare att SK inte ens har försökt.

Har ända sedan det presenterades att Sundlöf var den nye målvaktstränaren undrat var Anders Bergström tagit vägen ? Jag tycker att han har gjort ett jäkla bra jobb med Asplund och "Honken".

Sundlöf lär väl bara ut hur man tar onödiga utvisningar.....

micke: klart HON kallas för Rambo.......va dum ja är :))

Sv: Tabbelen 2002 2003
Svårt att tippa hur tabellen kommer att se ut när grundomgångarna är färdigspelade, så man kan ju inte göra annat än gissa.

1.FBK - Kommer att dominera några säsonger till.
2.HV71 - Har värvat bra och blir bättre i år.
3.Frölunda - Har värvat Norrena och Koivisto.
4.Djurgården - Alltid i toppen, tyvärr
5.Brynäs - Hoppas på bra målvaktsspel som ger trygghet i försvaret och då kan allt hända.
6.Linköping -Blir en obehaglig överaskning för många lag.
7.SSK - Har lärt sig från förra säsongen och går till slutspel.
8.Modo - Har tappat många tongivande spelare som är svåra att ersätta, men med Modo så vet man ju aldrig.
9.Luleå - ?????
10.Leksand - Klarar sig kvar
11.MIF REDHAWKS - Får det mycket tungt.
12.Timrå - Får återigen kvala.

SM-GULDET går till FBK eller HV71.

Skulle vara kul att se vilka som klagar mest högljutt om inte Ram skriver på? - Håller en slant på att det är samma gäng som sågat honom och SK vid fotknölarna när han var "klar". Väntar med spänning vad GD skulle skriva....."Brynäs går miste om NHL-stjärna..."?

Tabbelen 2002 2003
Så här ser tabellen ut 02-03
1.HV71 kommer överraska
2.Djurgården går det alltid bra för
3.Brynäs inga skador så är dom ett topplag
4.Färjestad Tappat Gerber och Wallin m fl då går det så här
5.Linköping många bra och nya spelare
6.Leksand Nykomling väldigt taggade
7.Luleå tappat myck målskyttar
8.Frölunda vinner inte i år
9.Malmö tror inte på dom i år
10.MoDo Tappat för många spelare till NHL
11.Timrå Har alltid legat i botten
12.Södertälje har alltid legat i botten

Vill gärna ha kommentarer och hur ni andra tror att det kommer se ut nästa år!

Brynäskille: Rams sambo kallas förståss för "Rambo"... :)

Brynäskille: Nej Ram-san kallades han i Japan. :))

micke: Ramsan kallas hon :) nä förresten, jag har ingen aning....

Sv: Bänkningar
Ford Prefect: Är väl bara att hålla med. Iddes inte svara på såna självklara saker bara :)

"Rambo" förresten... Borde det inte var Rams fru som kallas för det? Vad kallas Jamie Rams sambo?

micke: Snarare med en skopa salt..speciellt i värvartider. På Brynäs hemsida har 4 nya spelare presenterats hittills inte Ram. Däremot är man muntligt överens(stod i och för sig i en tidning) bara hoppas att han är att lita på...

Ford Prefect: Kan inte annat än hålla med. Märkligt var ordet om
den rankingen.

Natten: Tidningar ska man ju inte tro på, det vet ju alla. Man måste läsa det som står under rubriken och ingressen också. Arbetarbladet skrev visserligen i sin första artikel om Ram att man skrivit ett 1-årskontrakt men det var fel, Expressen skrev t.ex i två artiklar att Pärssinen skrivit på för LHC trots att han för en vecka sedan skrev på för HIFK. Tidningar ska man mao ta med en stor nypa salt...

micke: kanske kanske inte men Ram var väll klar före vm enligt vissa tidningar?

jordgubbe:Är mycket tveksam till att Jamie Ram själv skulle få klagomål av Brynäs supportrar men tror nog att Aftonbladet och Expressen skulle få många samtal om varför dom skrev att Jamie Ram var klar för Brynäs.

Nike89: Ja det är bara vänta och se vad som händer

Natten: Det kanske är så pass enkelt att man måste vänta tills VM är slut, den kanadensiska lagledningen kanske inte tillåter kontraktsförhandlingar under pågående VM-spel...

Tror nog att Jamie skulle få en del i mot sig om han inte skriver på för Brynäs.

Natten:Kanske inte då men vem vet kanske det blir en sämre målvakt en var Jamie Ram är?Vem vet?

Nike89: finns det nån anledning att bli arg/besviken om det är en bättre målvakt än Ram. aja får väll se vad som händer. Många verkar tro att truppen redan är spikad men det är den inte saknas minst en målvakt.

Med tanke på att det nog är massor av Brynäsare som tror att han redan är klar ju och vissa kanske till och med redan har honom som favorit så dom skulle nog bli mycket arga/besvikna.

micke: Eller så har Brynäs brutit den muntliga övernskommelsen. Vad är det dom väntar på igentligen är det nån annan målvakt på g som är bättre än Ram kanske?

Brynäskille: Ja man kan alltid hoppas på det iaf.

Nike89: Det stämmer. Isånafall har Ram brutit den muntliga överenskommelsen. Jag ser iofs inte några skäl till varför han skulle göra det...

Men sen om man får reda på att Jamie Ram aldrig kommer skriva på eller så skulle man nog känna sig ganska lurade!

Brynäskille: Så fort han skriver på så står det på Brynäs hemsida...

Natten: Bacons genombrott kommer nog den här säsongen....för Esko skulle ju va bra på att utveckla talanger till riktigt bra spelare....eller har jag bara drömt det? =)

har Rambo skrivit på än?
Nån som vet om Ram skrivit på det där kontraktet än?
för på gd och ab står det ju aldrig nåt......

« · 87365 · »