1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738453 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Ticko : Där svreck avgör enligt swehockey

Ticko : tydligen straffar...

Overtime i j20 nu efter en sen kvittering av brynäs. Hinner de klart innan A-laget ska på....

Brynäsgubbe: Borde vara inrapporterat, men Swehockey verkar inte ha lagt upp matchen. Får det inte att funka på mobil iaf.

Vem står?

Vem vaktar kassen idag tror ni ?

Hoppas Alcen landar Fredrik Karlström till nästa år, vore en perfekt center som ersättare till Skröder. Bra ålder på honom dessutom.

Silfver: Sant. Våran 33a skulle aldrig skämma ut sig med nåt sånt. 😎

DIFFEN: Ja, det stärker säkert banden rejält. 😂

Cardigan Daffipoff: Toppen! Tack för hjälpen.🙏😊

Silfver: Tänker att #33 vanligen reagerar med ett tröjgrepp och skäll. Frågan är hur #10 svarar på det😬

Tror vi kör som vanligt istället - inget trams och inga dumheter.

DNo: Verkar vara dagens match så då vill jag tro att det är så👌

Hej, jag vill se mitt underbara Brynäs idag. 😊 Stämmer det att jag kan se matchen på vanliga TV4 idag?

Honken72: Grejen är att no 33 inte lägger sig ner och kvider då. Kontraproduktivt liksom.

Honken72:
Det är säkert bra för lagmoralen att sopa till sina medspelare. 😂
(Extra bra om domaren inte blåser för huvudskada)

rafalski: Sandström som var så häcklad här i boken när han spelade i Brynäs senast.

Tigerhjärta: Får Malmö något friläge i em, så får Larsson slänga upp klubban i ansiktet på Silfverberg, så domaren blåser av. 😁

Makita: Jaha då förstår jag hur du tänker.
En intressant tanke men det blir nog svårt att applicera i praktiken👍

Makita:
Det står i regelboken att det gäller om man för klubban över normal axelhöjd på MOTSTÅNDAREN.

Zappaholic: Jag tycker det är ganska klart att Fransson spelar över av anledningen att han hoppas på utvisning/avblåsning. Alla förstår att det kan göra ont med en klubba i ansiktet, men det gör inte ont i benen. Res dig upp och åk och byt. Att ligga kvar är fotbollsbeteende.

Tigerhjärta: Hv spelaren begick ett regelfel han spelade med hög klubba nu råkade han träffa sin egen spelar men det var dock farligt spel.
detta ledde till en ett spelstopp som drabbade motståndarna negativt.
Borde inte Hv spelaren åkt?
Eller är regeln tydlig utvisning för hög klubba gäller bara vid träff av motståndare.

rafalski: Och så hoppas vi att Persson drar till Amerika istället för Småland.

Om ryktet att Sandström är på väg till SHL stämmer så måste Alcén lösa det. Hitta en lösning för Källgren på annat håll och ta hem Sandström. Alcén får sen sätta upp en post-it lapp på datorn där det står ”Värva aldrig, aldrig mer en målvakt som har haft koppling till Växjö”.

Makita: Va?

{10753}: Det var en märklig situation. Tajmingen i avblåsningen likaså.
Men frågan är om det varit lika upprört om HV inte hade avgjort matchen därefter?

Vad säger regeln
Är det hög klubba så är det hög klubba det borde inte spela någon roll om det är medspelare eller motspelare man träffar speciellt inte om det leder till en avblåsning.

Zappaholic: jo, exakt samma situation hade inte inträffat. Det vet vi. Problemet är att han blåser av för skada och inte för utvisning. Den kommer de på senare.

{10753}: Det vet vi inget om.

Zappaholic: situationen hade troligen inte inträffat Modo fått behålla sin oerhörda press innan domaren klev in och blåste av för skada.

{10753}: Den här matchen avgjordes väl ändå av ett misstag från Modos målvakt som var gravt felplacerad vid sista målet?

Peja: okej jag fattar. Du nämnde bara andra saker som gör ont än det som faktiskt inträffade. En pungspark gör också ont om vi ska droppa lite saker som gör ont.
Nej jag håller på hv i denna matchserie. Men vill inte att det avgörs pga fatala domarmisstag.

{10753}: Nej, det skrev jag inte, så du behöver inte älta det. Skrev att det gör ont och är obehagligt att få en klubba i ansiktet, och i synnerhet en klubbspets. Exakt vad som träffade ser jag som irrelevant för situationen i sin helhet. Det finns egentligen ingen anledning att älta de detaljerna. Finns heller ingen anledning att älta just den här situationen om man betraktar matchen i sin helhet.

Låt mig gissa, du ogillar/hatar HV71 och deras supportar och hoppas att de åker ur?

{10753}: Som att du kan sitta i tv och avgöra om han fick ont eller inte…

Axelsson: Det hade varit ett synnerligen korkat beslut eftersom han egentligen inte kunde veta om domarna skulle blåsa av. Förmodligen uppfattade han inte att det var en medspelares klubba?

Oavsett vilket är det också en förhastad slutsats att det avgjorde matchen. Det fanns många andra situationer och domslut som var lika avgörande och minst lika kontroversiella.

Zappaholic: Det sa jag inte, konstaterar bara att det inte va klubbspetsen som träffade som Peja sa.

{10753}: Så det är bara klubbspetsen som gör ont? Inte någon annan del av klubban?

Peja: I slow-motion var hela HV-femman vid tillfället och jag är rätt säker på att han inte ens hade ont. Tog snarare chansen att ligga som ett foster på isen för att få stopp på tre minuters MoDo-press.

Peja: Kolla situationen. Du som tror det va en klubbspets.

Peja: Hade det varit Berra som fått klubban i facet hade han inte ens märkt det. 😉

{10753}: Ja, det är utan hastighet när de visar situationen i slow-motion i tv.

Farsang: Han är i Hagaström och äter tacos.😂
Uppladdat:

500x0-img6381.png

SuneMangs: Helt med där. Han löser av Sjöqvist, som i mina ögon gjort riktigt stabila insatser det sista.

Peja: Nu var det ju dock inte en klubbspets. Utan en klubba utan hastighet. Fransson känner klubban och utnyttjar situationen vilket de flesta hade gjort.

Peja: Ja jag håller med.

Zappaholic: Exemplariskt av domarna. Att få en klubba, och i synnerhet en klubbspets, i ansiktet gör ont och är obehagligt oavsett vems klubba det är.

dabif: Hur skulle de agerat? Tänk om det varit vit klubba och Modo gjort mål? Det skulle inte gå att göra ogjort.

Nej, jag vidhåller att de valde rätt utifrån informationen de fick. Att det sen visade sig vara fel är ju en annan diskussion.

dabif: Ja. Blev inte riktigt klokare av hans förklaring, märkligt är det… Men men

{10753}: Huvuddomarna tycker jag gör rätt om det stämmer som de lägger fram situationen.

Zappaholic: Avblpsningen kom ju inte förrän långt efter händelsen, och de blåste inte för utvisning. Utvisningen kom dem på långt senare.

SuneMangs: Det är så jävla dåligt! Domarna borde erkänna att de avgjorde matchen o den skulle spelas om.
Den här missen och filmning/ förstärkning som HV spelaren gjorde kan avgöra vilken lag som åker ur för att kanske aldrig mer få spela i SHL.
Linus Öhlund vill jag inte ens se i HA.

« · 2845210 · »