1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742182 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge: "Billigt knep för att försöka undkomma sakfrågan och slippa stå där med byxorna nere" Ja, det borde ju du känna till.
"Om dina fifflande företag och privatpersoner istället hade hållit sig inom lagens råmärken, så hade det kanske funnits mer skattemedel och därmed större resurser att jag dina mördare etc." Sådant som oppositionen vräker ur sig för att vinna röster, särskilt inför stundande val, eller hur var det??

70 Rodrigues: Billigt knep för att försöka undkomma sakfrågan och slippa stå där med byxorna nere.
Då är det mkt mer respektingivande att erkänna att du inte har några siffror, utan att ditt resonemang bygger mer på känslomässiga grunder:
våldtäktsmän, mördare och inbrotsstjuvar är ju moraliskt sett kanske mer klandervärda än ex ekonomiksa brottslingar.
Men det hela handlar ju enbart om resurser. Om dina fifflande företag och privatpersoner istället hade hållit sig inom lagens råmärken, så hade det kanske funnits mer skattemedel och därmed större resurser att jag dina mördare etc.
Som sagt: innan du slänger ur dig fler populistiska floskler, så se till att du har täckning...

70 Rodrigues: Herregud jag skrev bara en skämtsam komentar till ett inlägg som förmodligen var skämtsamt i sig. Att sitta och komentera stavfel här på forumet är bara för lågt tycker jag.

arnio: Att det är sensationellt var helt och hållet min bedömmning, jag ser bara två alternativ - antingen så är det en sensationell uppgift eller så skämtar du med oss.

arnio: Du kanske ska leva som du lär själv först!!

sylf: gör dig inte lustig över mig bara för att jag råkade stava fel.

arnio: Var någonstans har jag försökt att få det till en sensationell uppgift?

Huge: Den dagen då du kan backa upp och styrka det du skriver i dina inlägg när du sågar 2:a så lovar jag att göra det.

arnio: Ja,har man en sentationell uppgift bör man nog ringa många,bla svenska akademien.

arnio: ?????

65selander: Har ett kort på dig när du pissar bakom en busskur! Håll dig på rätt sida om lagen din jävla jantepåve:-)

70 Rodrigues: Det är ju DU som försöker upplysa oss andra om hur det ligger till, och jag undrar vilka belägg du har för påståendet?
Det minst man kan begära är väl kanske att du kunde backa upp det hela med lite siffror eller ngt annat, som styrker din teori.

70 Rodrigues: oj Rodriges vilken sentationell uppgift du kommer med i "Sverige kan inte företag tjäna pengar utan att fiffla" wow ring aftonbladet omedelbart eller Sverker på Plus.

Huge: Och hur ligger det till då?? Snälla upplys oss 2:a som inte har svar på alla frågor?

70 Rodrigues: "Tänk om staten med polisen och åklagarmyndigheten i spetsen lade ner lika mycket energi och resurser på att sätta fast våldtäktssmän, mördare, inbrottstjuvar istället??"

Och vad har du för belägg att man inte jobbar lika hårt med detta, som när det gäller ekonomiska brott?
Sanningen är ju att de ekonomiska brotten inte bara är svårare att upptäcka samt utreda, dom är dessutom mkt personalkrävande om det skall ge ngt resultat att tala om.
Nä, ditt resonemang är en vanlig missuppfattning som politiker i opposition ofta tar till när man vill plocka billiga poäng hos allmänheten.
I synnerhet inför stundande val....

65selander: Tänk om staten med polisen och åklagarmyndigheten i spetsen lade ner lika mycket energi och resurser på att sätta fast våldtäktssmän, mördare, inbrottstjuvar istället?? Är övertygad om att dom flesta stora företag och idrottsföreningar fifflar, för i Sverige kan inte företag tjäna pengar utan att fiffla, det är min bestämda åsikt, sen fifflar vissa bättre än andra, men är övertygad om att dom flesta gör det.

70 Rodrigues: Nej har inget till övers med folk som skattefuskar mm. Vi har fått böta för det. Det Percy mfl och Frölundas styrelse har gjort är grova saker som dom har fått fängelse för.

65selander: Om någon i Brynäs hade blivit åtalad för skattebrott, så hade det varit ett helt annat ljud i skällan.Då hade det varit otydliga regler m.m m.m.

70 Rodrigues: Finns ingen avundsjuka på någon som inte håller sig på rätt sida om lagen.

sylf: Det är den berömda svenska avundsjukan som märks när det gäller Percy!!

Lunkan: Möjligt att han är en idiot,jag har ingen polares syrras pudels brorsa som varken känner eller gjort affärer med honom.Däremot har han gjort jävligt mycket för hockeyn i malmö,vem skulle inte vilja ha en sån i ryggen.

Huge: Om vi skall ta SM Guld så skall vi k u n n a slå alla lag, i den bemärkelsen att vi klarar av att vinna OAVSETT vilket lag vi ställs mot.

Det är ju bara önsketänkande och därför så kan man fokusera på att först ta sig till slutspel... SEN kan man oroa sig för vilka man får möta i kvarten.

sylf: Percy är en stor j-a idiot hört från en polare som gjort/gör STORA affärer med honom.

Själv har jag bara pratat med karln 1 gång med en kvarting jäger innanför västen efter 3e semin mot MIF 93 (5-0 i G-rinken).
Vad jag sa jo -Kanske dax att öppna plånboken och köpa in lite lirare till ditt brunkarlag.

Percys svar JAO ligger nått i de ju! sen la han till lycka till :).

sylf: Kan inte svara ag Ringholm men jag tror nog att Percy hade/har koll på vad han gör.

65selander: Fast i det fallet är jag på Percys sida.Varför ska inte Ringholm in på Kumla tex? Eller Annika Billström ? Alla är inte lika inför lagen.Tror säkert att Percy gjort det han nu gjort i god tro.

65selander: glömde skriva på att åklagaren vill utöka straffet nu när dom drar repan i hovrätten

Jompe: Vi slipper nog Percy på ett tag nu om vi har tur. Åklagaren yrkar på 1 1/2 års fängelse

rodge: Ja,han ville ju tom ha stålar av Gilette när han skulle raka sig efter finalen -92

sylf: Tragedin med MIF är ju att i princip allt står och faller med Percy. Nu ville Percy ha ett hockeylag och då fixade han det. Hade han varit intresserad av curling istället hade Malmö haft ett kanonlag i curling, och vi hade sluppit MIF i hockey.

sylf: Och Näslund är ju en pengakåt jävel..Har han ju sagt rakt ut i tv t om...

65selander: Sandström!

sylf: Var det Näslund eller Sandström som dom sålde rättigheterna/kontraktet för en mille till MIF?

Jompe: Ja,mycket vill ha mer heter det ju.......

sylf: Ang Näslund så tror jag han grät hela vägen till banken när han gick till MIF.

sylf:
Nja, nog har han åtminstone krossat finnarna några gånger va...?

65selander: Jag vet inte om Masken sagt att han aldrig sätter sin fot i Brynäs igen.Vad jag vet är väl att han velade länge innan han tackade nej till jobbet som sportchef för nåra år sen,det talar väl sitt tydliga språk.Om jag vill ha honom till klubben? Absolut inte! Han är en looser som misslyckats i allt han gjort.

Vad gäller mats Näslund så håller jag med dom som säger att han är väl Brynäskritisk.Tror det har att göra med allt smutskastande på hans gamla "polare" Masken,Bäckis mfl.Han själv har ju ingen större anledning att ha nåra negativa känslor för klubben,det var ju den som gjorde honom till den han blev.

Bissett19: Näe,har inte glömt guldet 1980,heller inte vilken fantastisk hockeyspelare han var.En av dom absolut bästa som haft tröjan på sig.Men går man till MIF så gör man,och rasar på popularitetstoppen.

kentalalarsson:
Svaret sitter de på som var inblandade i besluten, dvs båda parter.
Jag har ingen aning, kentalalarsson!
Bara för att man heter Huss eller Djoos kvalificerar man sig inte för jobb inom Brynäs, det är i alla fall vad jag tror.
Det gäller för övrigt i många andra företag också...

Bekvämt eller inte, det får stå för dig.

När det gäller avsändaren står det rackham, tycker du att jag behöver göra det tydligare?

rackham:
Som vanligt ett bekvämt svar som jag känner igen. Även jag har förstått att behoven vid en viss tidpunkt alltid har varit fel!
Vad tycker/anser du själv egentligen.?
Skriver du dina inlägg som Rackham eller som företrädare i valberedningen?

Själv är jag tveksam:-)

65selander:
Menar du inte Olle Djoos?
Ville Djoos känner jag inte, däremot Pär...

rackham: Du som har lite mera koll än jag i denna fråga. Ville inte Djoos hem?

kentalalarsson:
"Jag tror de flesta supporters till Brynäs IF är något förvånade när man ej behåller namn som Djoos o Huss inom föreningen, men här har föreningen haft annan synpunkt, således.
De kan prata samt le, så måhända har de fallit bort av den orsaken:-)"

Ja, eller kan det vara så att behoven/möjligheterna inte stämmer överens vid den tidpunkt när det skall tas beslut...

65selander:
Anser också att Masken har misslyckats o borde tagit konsekvenserna av det långt tidigare.
Mottot för de flesta föreningar verkar vara att sparka tränare samt spelare, först o främst..
Man bör måhända se om sitt hus även organisatoriskt. Tycker alltför många sitter rumpa mot rumpa med varandra:-) ibland till nytta...:-) ibland till försket...förlåt..förtret....

Jag tror de flesta supporters till Brynäs IF är något förvånade när man ej behåller namn som Djoos o Huss inom föreningen, men här har föreningen haft annan synpunkt, således.
De kan prata samt le, så måhända har de fallit bort av den orsaken:-)

65selander: Hörru Selander! Ta det lugnt med dessa nidbilder. Det finns en risk att de fundamentalistiska maskarna i RRD (Radikal Ryggradslös Front)attackerar den Vemdalska ambassaden! ;)

65selander: Hahahahahahahaha!!!!!!!!

Nä nu är det för lungt igen. ;-)

Vad skulle ni säga om BIF knyter till sig Masken, risken är nog väldigt liten eftersom jag har för mig att han har sagt att haqn aldrig skall sätta sin fot i Brynäs något mer.

Jag vill då INTE ha han här iaf och då tänker jag inte på hans påstådda snesteg. Har man ett spelarkapital som är mångdubbelt mer än vad vi har och ändå inte får ihop ett slagkraftigt lag då är man kass som sportchef.

Han lämnar nog LIF innan han får sparken, tror även att Jonas sitter illa till om dom rasar ur. (bilden är snodd från www.jax.just.nu )

Bissett19: Spelas det fortfarande ES-hockey i Gavlerinken vid den tiden så lär man väl gå med dumstrut på huvudet hela nästa säsong...

GävleLasse: Det får vi hoppas,denna skärtorsdag spelas ju tredje SM-finalen......

Bissett19: Vi säger så här... Den här påsken blir trevligare ;)

GävleLasse: He he.....det blev ingen rolig påsk,om man säger så:-)

65selander: Jag kommer ihåg hur långt hem från Gavelrinken efter att vi fått stryk av NH90. Honken förlorade den matchen åt oss helt på egen hand och släppte in 3 retfullt enkla mål. Fy fan... så man mådde då.

« · 676145 · »