1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742368 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jompe: Jag kommer faktiskt på 5 !

1. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
2. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
3. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
4. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
5. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.

rodge: Det kan väl i stort sätt inte bli avstängning. Han fick Game Misconduct och då skickas ingen anmälan/rapport från domaren vad jag vet. Däremot kan ju "fjärdedomaren", eller vad det nu heter, göra en anmälan men om det gjorts borde det vara officiellt nu, eftersom matcherna ligger så tätt.

Lunkan: Tre saker jag inte kommer att sakna efter den här kvartsfinalserien:
1. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
2. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
3. Inlägg i brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.

Otroligt jävla löjligt om Widing blir avstängd nästa match...Men med dom människorna som sitter och beslutar om sånt här så blir det väl avstägning o 3-4 matcher...

skalpjägaren: Vad menar du? Eller förresten glöm det och kryp tillbaka till den buske du kom fram ifrån!

Gusten: Nej direkt vackert var det inte men har oxå läst lite varstans att det verkar som han kan missa nästa match. jaj vi får se imorgon.

mok: Handen på hjärtat så var väl slagen i rygg/nacke när fjollan hade åkt i isen inte så vackra. Sen så har väl både Boorken och Widing antytt att han missar nästa match. Men vafan vet jag min arme sate ;)

Förra nattens NHL ska det vara (Vancouver-Dallas)

Detdä igår var väl inget slagsmål. Kolla på J Ruutu i nattens NHL-match då. Det kallar jag för slagsmål. Vilken jäkla galning :D

mok: ne tror inte ja heller....själv ska man i väg och ladda upp nu för 2 kvalserier...som tyvärr har samma speldagar till en början

Lunkan: men gå och titta på HCZ då istället...

Db_04: Lär ju knappast bli något annat heller för så mycket gjorde han inte.

Bissett19: han är då inte automatiskt avstängd eftersom han fick det mildare matchstraffet .

24.51 20 min Brynäs 24. WIDING, Daniel GA-MI
24.51 5min Brynäs 24 . Widing, Daniel ROUGH

wap.hockeysnack.com
Har ngn koll på om Widing blir avstängd efter fajten med F.P Niemi?

Lunkan: Haha alla kan vi se det på olika vis som sagt :)

mok: Summan av kardemumman = matchens kärring avgör för frölunda :)

GävleLasse: Jepps så går ju egentligen aldrig att ressonera... hade inte den pucken studsat hit o dit. :) Så är det.

Huss: Jo han fick bort en spelare i 3e femman som du säger och Frölunda gjorde mål och där dog nog matchen äbven om det blev lite spännande i slutet. Visst hade dom klarat sej utan Niemi men han är viktig då han är en av dom som tacklar och retar upp spelare :)

mok: För det är ju nära att Brynäs vinner nu senast nere i Gbg... Jag tycker Brynäs låg närmare en vinst än frölunda... det är de där berömda marginalerna. Hade Lavins stolpskott gått in så hade det varit en annan match. Hade Molin satt straffen så hade det varit en annan match...

Sådär kan man hålla på i all evighet

mok: Som sagt det fanns ingen vinnare och ingen förlorare. Niemi fick bort en halvhyfsat spelare i 3e femman, vad vann han på det förutom några blåmärken. Det Niemi förlorade var väl respekt hos motståndarlagen för att han inte levde upp till sina ord. Samtidigt vann han respekt hos Lundh för att han inte tog fighten.
Tror dock att VF klarat sig utan Niemi även i nästa match, eller vad tror du?
Summa summarum: Hade resonerat precis likadant om rollerna var ombytta.
Om Niemi däremot hade försökt provocera Bäckström eller Dackell och där fått utdelning hade det fördelaktigt.

mok: Vi har inga spelare som Fjantti Pussi-Niemi. Antingen spelar de rent eller så står de upp.

GävleLasse: Nej vi lämnar dom :)

mok: tvärtom? Låt oss inte försvinna i en massa hypotetiska tankegångar...

Huss: Tycker det e mycket kul att ni kallar niemi fjant, kyckling etc.... hur hade ni ressonerat om det var tvärtom?

Snygg gest av Brynäs gällande Donationsregistret. Ger också mkt goodwill till klubben, i princip alla dagstidningar har en större artikel.

Fighten igår, två vinnare. Fjanti-Jussi Niemi provocerade fram matchstraff på Widing och Brynäsarna fick ventilera lite frustration. Inga förlorare.

Har Boork ringt Tore Ökvist än?

mok: Nej det är så sant..

GävleLasse: Jo men man kan ju inte fylla halva laget med junisar om man skall gå långt o oxå få bra ekonomin och framgångar. Tycker ändå Frölunda gör det bra.

mok: Ett val man får göra helt enkelt. Men det är precis som du säger. Vill man nå långt i ett slutspel så måste man hålla tillbaka sina talanger. Bra för det egna laget, dåligt för svensk ishockeys framtid.

Lunkan: Ja den farten går upp o ner men finns andra ställen folk hänger sen kanske folk inte orkar skriva :)

GävleLasse: Haha kan ju inte fylla hela A-laget men juniorer :) Då kommer vi garanterat inte långt.

mok: Det är klart att alla får plats... Men frölunda väljer att satsa på utlänningar istället. Det gör ett val helt enkelt.

GävleLasse: Ja han är lovande helt klart. Alltid kul när sådanna produkter kommer fram i dagens läge. Ingen risk brynäs inte tar hand om honom. Värre i Frölunda där det finns för många bra juniorer (kanske inte lika bra som Bäckström) så alla får inte plats.

mok: Ok tycker det är lite dålig fart i er gästbok om det är så att de flesta håller till här på HS!

mok: Ja Bäckström har kontrakt två år till efter den här säsongen. Lite kul att se honom snurra med era försvarare. Det var verkligen synd att han inte fick hänga målet på sin fina soloraid i första igår... Det gick åt mycket korv på läktaren vid det tillfället. ;)

GävleLasse: Har Bäckström kontrakt? För det är ju en snubbe som ni har enorm nytta av om han fortsätter utvecklas. Men som du säger värvningar från allsvenskan e billiga men kanske inte alltid bra.

Lunkan: Dom flesta håller nog till här en det på www.mittzonen.com och säkerligen svenskafans med. Sen finns det ju en del gästböcker med.

mok: Jag hoppas verkligen detsamma. Det är nu det märks att Brynäs "förstärkningar" mestadels kommer från allsvenskan. Det saknas udd helt enkelt. Jag hoppas att det kommer några spelare som kan göra det där lilla extra till nästa säsong.

Det ska även bli intressant att se hur de nuvarande spelarna utvecklas.

Men som tröst kan man ju i alla fall lugnt kolla på årets kvalserie utan att behöva svettas allt för mycket ;) Ikväll är det Leksand-Skellefteå... fan, I like the ring on that ;)

mok: Ok men var, alltid intressant att höra hur snacket går.

GävleLasse: jasså det är såpass. Jag hoppas iaf att Brynäs får igång sin organisation och spel framöver för Brynäs är alltid trevligt o brukar ha trevliga supportrar :)

Bissett19: Ha ha :)

Lunkan: Balett.... huga tajta trikåer o grejer :)

Slipsfolket gillar säkerligen inte att disskutera men vi andra gör det :)

mok: Han är man glad när man inte ser honom... Han är en katastrof 9 matcher av 10...

Han är ju inte ens elak längre...Vi får se om hans sorti ur Brynäs blir bättre än vad han presterat innan. Kupans kontrakt går ju ut nu så det lär bli hans sista match OM nu inte Brynäs går å vinner i morgon.

mok: Du kanske ska gå över till balett där har du många "kungar" att beundra!

Var på nätet finns det ett levande VF forum, eller gillar inte slipsfolket från götet diskutera hockey?

GävleLasse: Ja Widing har synts i matcherna iaf till skillnad från en del andra spelare man trodde skulle synas med. Kuparinen eller hur det stavas... var han med igår?

mok: I mina ögon är Widing kung... Han är den enda Brynäsare som vunnit nånting det här slutspelet...Synd bara att han inte "vann större".

wap.hockeysnack.com
Lasse:Vi får döpa om honom till Antti Pussi Niemi!

GävleLasse: Visst kommer det vända det gör det även för er. Framgång är inget som består men gäller att inte sjunka för djupt. Därför gottar man sej extra mycket för man sjunker snabbt.

Niemi är kung i mina ögon... sån olika man kan se :)

mok: Han såg mest ut som en rädd Rudolf med röd mule. Bästa för laget hit och dit visst men åka och kaxa och sen backa ur ja det är inget annat än skamligt.

mok: Ja det ska bli intressant att se hur Brynäs kommer att agera. Det kommer nog inte hända så mycket då Brynäs förtfarande är "ungt" rent rutinmässigt. Brynäs har ju inga busar i laget som kan lacka ur ordentligt heller. Men jag skulle vilja se lite mer känslor hos spelarna.

Men det är klasskillnad lagen emellan och det ska det vara med tanke på att Frölunda har så mycket mer pengar och kunnat bygga sitt lag i lugn och ro under flera år. Brynäs har haft det tungt, dels på grund av ekonomiska problem dels av inkompetens när det gäller värvningar. Skillnaden lagen emellan borde vara större just med tanke på förutsättningarna.

Passa på att njuta för det kommer att vända, lita på det. Nu menar jag inte den här matchserien utan framåt i tiden.

Jag hoppas att Brynäs har lärt sig något av det här och värvar några bra spelare som kan ge laget extra krydda för som det är nu är det allt för mycket kvar att önska.

Vad gäller Niemi så är han fortfarande en kyckling i mina ögon. Det kommer han alltid att vara.

mok:
Nästa år är vi med i matchen igen : )

« · 690945 · »