1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742831 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jompe: Jag kommer faktiskt på 5 !

1. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
2. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
3. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
4. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
5. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.

HF: Ok...Men då kanske Widing kan ordna en re-match imorgon då! :)

rodge: Jo, man kan ju hoppas. Men Fröken Sköldpadda lägger väl sig ner och gråter igen.

HF: Nu skall vi vara snälla och ödmjuka. Om Niemi vill leka undergiven hund så låt han göra det..

Lunkan: nått de finns gott om här på HS är folk som älskar att gotta sig i andra lags problem och dåliga resultat..... finns gott om sånna bland er brynäsare också. liksom bland många andra lags fans.

Timrås fans tycker jag personligen uppträder bäst här på hockeysnack

RQT:
Ruutu är ju en psykfall ju , synd inte Dallas har nån riktig tuffing som plockade ner han bara

Db_04: Kan det bero på att de inte spelar slutspel?; )

Linnea: det tror jag knappast tycker dom alltid har hållt bra ton (visst finns det säkert något undantag där också)

Db_04:

Jag tycker Moras fans är mest korrekta.
Åtminstone mot mig. 

Metal Guru: Jag tycker Leksandsfansen är bäst att ha att göra med....dom har ju inget att retas över ;)

Metal Guru: det får stå för dig det :) men med tanke på mängden ironi i dina inlägg så kanske man ska ta det som ytterligare ett sådant inlägg :)

Lunkan, Jompe: hehehe...

Man får ta vara på tillfället å vara kaxig när man kan. Det är lite lite provokation ni vet. Men jag är rätt ödmjuk innerst inne haha..

Linnea: Borde väl snarare var tvärtom tycker jag. Under slutspel ondar vi bara på motståndarna. Nu när vi inte spelar slutspel ondar vi på alla lag. ;)

Chief: Du som kan lite kampsport kan väl starta lite fight i Chokladfabriken nästa match så vi få se lite roligt på Tv. Fast streakar du så är det ännu bättre ;-)

65selander: Har du brutit benen eftersom du har blivit en sittande supporter.Jag fick igår ett intyg på att du körde ned till Göteborg från Gävle men på hemvägen,svek du dem i Stocholm,och lät de köra sista biten till Gävle.Intyget överlämmnades personligen av U.Lindgren.

65selander: Hm, ska jag tolka det som att ett önskescenario för dig är att jag smyger in i LHC-klacken, slänger av mig kläderna och startar en fight?

51 Roger: Igår stod jag på den nedre delen. :-)

Hoppas att du inte tjafsar på mig att jag aldrig kör, fast nästa resa vi åker så får du köra :-))

Chief: Typ *flås*

Jompe: "Tre saker jag inte kommer att sakna efter den här kvartsfinalserien:
1. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
2. Inlägg i Brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter.
3. Inlägg i brynäs-GB:n av arroganta, kaxiga Frölundaiter."

Dom är tydligen helt ovetande om det klassiska ordspråket:

"Högmod går före fall" :-)

Fast jag tycker nog att dom hållit en rätt hygglig nivå trots allt.
Man har sett värre....

65selander:
Bry dig inte om honom, du kommer i varje fall på matcherna - vissa ligger istället med gurkor på ögonen i Dalarna.

Chief: För att vara lite mer rättvis menar du? Helt rätt; )

Tuff öppning förr SSK i Kvalserien.....

64.55 3 - 4 EQ Bofors 41. ANGELL, Nicholas
(24. NÄSLUND, Kristoffer

Denne Nic Angell som förövrigt jagas av flera elitklubbar,hoppas Sundlöv är med o budar på honom......

Bissett19: LHC och FBK ligger tydligen bra till.

Bissett19: Angell kommer att skriva på för en klubb som har en chans att gå långt i ett slutspel nästa säsong, inte om 4-5 år :-)

Bissett19: Och ska LIF vara kvar i ES måste dom höja sig 50%.Idag kom dom undan med blotta förskräckelsen.

70 Rodrigues: Agnell gör nog som alla andra,skriver på där det är mest kosing.

sylf: Då får vi hoppas att dem inte höjer sej 50% då:-)

Brynäs har ju några undermåliga backar i Kupan o Öhrstedt,men jag tycker dem framstår som Niclas Lidström o Paul Coffey efter ha sett FBK ikväll,deras grek Tselios är ju en katastrof,vad var det Wikegård sa?? Glidande Utedass va??!!!Vete tusan om han vänder snabbare än en Finlandsfärja......:-)

GävleLasse: Först sparkas Viitakoski, Miettinen och Wahlberg och nu lämnar/sparkas Nanna Jansson och Annica Åhlen klubben. Personer med egna åsikter verkar inte vara välkomna i föreningen? Ska bli intressant och följa upp detta!!

70 Rodrigues: Ja det skulle vara intressant att få veta vad som ligger bakom det hela. Tendenserna är absolut inte bra.

sugen på limpmacka någon?

Den nya Arenan kommer med all säkerhet att vara klar till säsongsstarten,de ligger en månad före i bygget.

70 Rodrigues: " Först sparkas Viitakoski, Miettinen och Wahlberg och nu lämnar/sparkas Nanna Jansson och Annica Åhlen klubben. Personer med egna åsikter verkar inte vara välkomna i föreningen? Ska bli intressant och följa upp detta!!

Tror ärligt talat att du inte är speciellt intresserad att "följa upp" det hela.
Du verkar ju redan nu veta vad som ligger bakom och varför dom fick gå.
Så varför inte delge oss andra hela historien bakom och motiveringen till beslutet, så att även vi kan bilda oss en egen uppfattning.
Av det som framkommit i media så är det skild uppfattning om ngt som är "hockeyrelaterat".
Vilket kan vara allt från pengar, speltid, synpunkter på tränaren till rent personliga dispyter om ngt helt annat.
Med tanke på din parallell till sparkningarna av herrspelarna, så borde väl kanske damlaget inte vara helt missnöjda. Ett säkert slutspel och bättre inställning hos spelarna borde vänta.
Om dom nu inte redan är där... :-)

Huge: "Vilket kan vara allt från pengar, speltid, synpunkter på tränaren till rent personliga dispyter om ngt helt annat."

Brynäs damer har TVÅ fulla femmor så speltid lär nog finnas så att det räcker...

Man skall naturligtvis inte måla fan på väggen utan att veta vad som skett men återigen så är tenderserna tvärt om man önskar. Vad beror det på? Är det ledningen eller spelarna det är fel på... Hela historien lär aldrig komma idagen. Det enda som oroar är att det oftast slutar med att spelarna lämnar och DEN tendensen är INTE bra...

GävleLasse: Iofs gäller det ju bara damhockey, men det är väl kul för dig att du hittat något mer att klaga på ;)

Malmen: Ja du tycker väl förstås att det är positivt att ett av Brynäs damers största affischnamn försvinner...

Huge: "Tror ärligt talat att du inte är speciellt intresserad att "följa upp" det hela.
Du verkar ju redan nu veta vad som ligger bakom och varför dom fick gå.
Så varför inte delge oss andra hela historien bakom och motiveringen till beslutet, så att även vi kan bilda oss en egen uppfattning"

Som sagt, ska bli intressant och följa upp detta.Sen får ju du som vanligt ha dina naiva inlägg o tankar!!

En målskytt, ett kungarike för en målskytt. Här kommer lite siffror saxat från Kebs frågespalt:

98-99 Tom Bissett - 40 mål
99-00 Janne Larsson - 26 mål
00-01 Tom Bissett - 21 mål
01-02 Ove Molin - 16 mål
02-03 Niklas Anger - 20 mål
03-04 Björn D. - 15 mål
04-05 Malmström/Viitakoski - 12
05-06 Mathias Månsson - 11

GävleLasse: "Ja du tycker väl förstås att det är positivt att ett av Brynäs damers största affischnamn försvinner..."

Nä jag tycker inte det är positivt, men jag kan inte bry mig mindre.

70 Rodrigues: Kollar du in skytteligan ser du att ingen var i närheten av 40 mål i år och vi har många spelare i den interna toppen som gjort ungefär lika många mål - bra att sprida ut målskyttet.

GävleLasse: "Brynäs damer har TVÅ fulla femmor så speltid lär nog finnas så att det räcker...

Man skall naturligtvis inte måla fan på väggen utan att veta vad som skett men återigen så är tenderserna tvärt om man önskar. Vad beror det på? Är det ledningen eller spelarna det är fel på... Hela historien lär aldrig komma idagen. Det enda som oroar är att det oftast slutar med att spelarna lämnar och DEN tendensen är INTE bra..."

Vilka tendenser är det du talar om?

Antar att du drar paralleller till Boorken och sparkningarna av MWV, och att det isf skulle finnas ngn sorts allmän tendens i föreningen att spelare börjar lämna laget pga att dom känner sig illa behandlade på ett eller annat sätt.
Ser öht inget samband mellan de två sakerna, då underlaget för ngn sorts tendensbedömning är alldeles för litet.

Malmen: "Nä jag tycker inte det är positivt, men jag kan inte bry mig mindre."

Konstiga ord från en Brynäsare... Du vet väl att Damlaget är precis lika mycket Brynäs som A-laget... Dessutom så plöjs en hel del pengar och kraft ner i damhockeyn så det är ett tungt avbräck.

Man hade hoppats att intresset för damhockeyn skulle växa och fler skulle börja spela i Brynäs. Nanna hade varit ett bra affischnamn för att locka nya tjejer att börja. Dessvärre så var det nånting som gick fel å hon valde att dra vidare...

Huge: Det jag menar med tendenser är som jag nyss skrev. Att här har man genom Nannas OS silver ett bra utgångsläge att få ännu mer fart på damsektionen. Den missas dessvärre av ej kända anledningar.

Om man skall satsa på en så pass "svår" sak som damhockey i en förening så är det livsviktigt att man har tjejer som Nanna...

GävleLasse: "Konstiga ord från en Brynäsare... Du vet väl att Damlaget är precis lika mycket Brynäs som A-laget... Dessutom så plöjs en hel del pengar och kraft ner i damhockeyn så det är ett tungt avbräck."

Damlaget må vara Brynäs men A-laget är ändå det som betyder mest. Kom inte och säg att du hänger på damträningarna också... ;)
Juniorerna är viktigare eftersom dom är en stor del av A-lagets framtid men damlaget har ingenting med A-laget att göra så länge som dom är ljusår efter herrhockeyn. Därför tycker jag inte det är något att bry sig om.

GävleLasse: "Det jag menar med tendenser är som jag nyss skrev. Att här har man genom Nannas OS silver ett bra utgångsläge att få ännu mer fart på damsektionen. Den missas dessvärre av ej kända anledningar.

Om man skall satsa på en så pass "svår" sak som damhockey i en förening så är det livsviktigt att man har tjejer som Nanna..."

Helt riktigt, men det förutsätter ju att båda parterna ska känna sig nöjda efter en ny kontraktsförhandling. Ingen vet ju som sagt vem av parterna som har ställt för höga krav på motparten.Ifall det nu är det som ligger bakom det hela.

Huge: Enligt DN så är problemen hockeyrelaterade i alla fall...

Vore det konrtraktsgnabb så skule inte Brynäs skriva som de gjorde på sin hemsida... Men de kanske ljuger? ;))

GävleLasse: "Enligt DN så är problemen hockeyrelaterade i alla fall...

Vore det konrtraktsgnabb så skule inte Brynäs skriva som de gjorde på sin hemsida... Men de kanske ljuger? ;))"

Ja, men det var ju därför jag också avslutade mitt inlägg med raden:
"Ifall det nu är det som ligger bakom det hela" (kontraktsbråk, alltså)

Huge: Man måste tydligen skriva klartext för att inte du skall ta chansen att fel tolka..

hade det varit en kontraktsförhandlring som brutit samman så hade det stått att det var just det. Inte att det är "hockeyrelaterat"...

GävleLasse: "Huge: Man måste tydligen skriva klartext för att inte du skall ta chansen att fel tolka.."

Det gäller även dig.

GävleLasse: "Man måste tydligen skriva klartext för att inte du skall ta chansen att fel tolka..

hade det varit en kontraktsförhandlring som brutit samman så hade det stått att det var just det. Inte att det är "hockeyrelaterat"..."

Jag tog bara ett tänkbart hypotetiskt scenario som exempel, för att visa på vad som ev kan ligga bakom bråket. Det var ju därför jag avslutade med den rad som jag senare pekade på: "Ifall......" osv.
Har öht inte tagit ställning till vad exakt som ligger bakom. Det är säkert ngt hockeyrelaterat, som det sägs.

« · 690945 · »