1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743416 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
micke: Det kanske kan uppvägas av att vi även nästa år åter har en hygglig uppsättning dysterkvistar som kommer att förgylla nästa säsong med många inte fullt så begåvade ordkombinationer och massor inte lika fullt så läckra (tungo)mål, här på HS Arena......

Varför diskuteras forwards öht? (och dessutom i fel tråd). Vi har en full forwardstrupp med mängder av målkungar, tekniska genier och vindsnabba yttrar som kommer förgylla nästa säsong med många gudabegåvade anfallskombinationer och massor av läckra mål i Läkerol Arena...

65selander: Usch å fy för lif spelare hos oss.

prosten: Nej men så mycket koll har jag på honom att han aldrig skulle gå till Brynäs.

65selander: Har du frågat honom?

sylf: Skulle oxå tänka mej Pajen,en jäkligt bra center,men för mycket Leksandshjärta på honom,tänk dej själv Ove Molin i Leksand...........Hua hua!!

sylf: Problemet är att Pajen aldrig skulle gå till Brynäs oavsett pengar.

90Steen_: Den enda jag skulle kunna tänka mig från LIF är N.Persson.

90Steen_: Forwardssidan är ju konstigt nog redan full, så dom lär väl knappast bli aktuella även om Leksand åker ur...

Skulle Leksand åka ur finns ju det några interessanta namn där! Tex. Bröderna Steen :)

BFG: Jag tror också han kommer säga sådär.. han vill nog vara kvar men vägrar spela om han inte får några klass-backar! just nu har han bara kassa backar! nån mille borde ligga under huvudkudden som sundlöv lär ta fram nu!
hallå vakna!!! ny arena vi lär ffs ha spelare med klass eller ska vi bli som leksand? som de ser ut nu lär vi få typ som södertälje! lite folk på matcherna och de ända i har nu är forwads "typ" som håller ganska bra.
alltså de är bara toksatsa denna säsong nu! lär väll få in lite extra av "byggplåtarna" och allt eller?

GävleLasse: Honken borde ha som ett krav på Sundlöv o Boorken att det ska satsa ordenligt..Annars drar jag borde han säga...
Vi MÅSTE ha ett par nya klassbackar,det är bara så!
Har ju byggt en ny hall för 150-160 mille,då måste dom väl fatta att man måste ha ett slagkraftigt lag för att fylla den hallen också...

GävleLasse: Borde det inte finns lite extra pengar nu när vi spelade 2 hemma matcher slutspel plus att vi hade en massa allsvenska "billiga" spelare förra säsongen? jag tycker vi ska satsa stort och köpa nått riktigt bra! jag vet inga namn, de måste finnas pengar ju! för allsvenska spelarna kan inte vart såååå värst dyra ellerhur?
Nån landslags back från nått stort land typ tjeckien, slovakien, ryssland, canada eller usa! nu snackar jag kanske i nattmössan?
de är drömmar just nu och sundlöv är väll inte ens på hugget efter nån bra dyr back likaså boork! vi skulle haft tebaka chris! alltså där har vi en på önskalistan! han och om vi fick josef skulle va en bra dröm! :D

arnio: Om du inte gillar diskussionen om Soling... ge fan i att läsa...

Du kan nog glömma Honken skulle jag tro. Skulle du som målvakt med ambitioner skriva på för en klubb som inte satsar på bättre backar?

Det var ett djävla snack om Soling..tror minsann att det finns en hel del kärlek kvar till honom härinne.
Angående laget så tycker jag att Brynäs skall tömma pungen och satsa på två riktigt riktigt meriterade backar. Annars så ser det tyvärr tunnt ut framåt igen...
vi får väl sikta på att knipa nån av de sista slutspelsplatserna.
Honken måste dessutom bara vara kvar, han är ju tamefan kung.
Hoppas att stolarna är sköna i nya arenan i alla fall.

Jompe: Jag blir inte klok på lagbygget. Visst kan det mycket väl bli så att de spelare vi tagit in på forwardsidan utvecklas och bli bättre. Samtidigt får vi räkna kallt med att de gamla på sin höjd gör en likvärdig säsong som de gjort i år. Forwardsidan ser "lovande" ut men i ett längre tidsperspektiv.

Backsidan däremot gör mig orolig. Backarna har varit Brynäs akilleshäl länge och det verkar inte göras mycket för att få till en ändring på den heller. Jag ser hellre att man satsar på spelare som Ejdepalm och Carlsson än att man satsar på en förlängning med Kuparinen. Om man nu måste välja mellan två onda saker så att säga.

Det är ju som sagt var tidigt på silly season så man får väl hoppas att det dyker upp nåt oväntat innan säsongen drar igång igen.

BFG: Ett allmänt intryck av truppen så som den ser ut nu är att den klarar sig hyfsat i grundserien men inte i slutspel. Kupan bör definitivt gå och ersättas med en rejäl förstärkning. Framåt lär vi tyvärr få titta i månen efter någon tung värvning. Salmonsson kommer att förstärka framåt, och en lina med honom, Widing och Bäckström skulle vara perfekt.

Spets bör farmas ut.

70 Rodrigues: Har alltid sågat Soling...Ok,han såg jävligt lovande ut i början på första säsongen! Sen hände det inte mycket...Så att han försvann till LHC var ju bara skönt... Se vilken nytta han har gjort där...Eller hur?

65selander:
Taget, jag tror att jag behöver styra upp verksamheten lite ;o)

Blandar in lite Alpint också Marcus Larsson vann slalomen i Åre efter ett kanonåk :-)

65selander: Det finns även en annan aspekt på det hela. Brynäs har planer på att dra igång en egen cup inför säsongen 07/08. Kanske de kommer att lägga den cupen samtidigt som Mästarcupen och helt enkelt vill knyta kontakter och få nya influenser till sin egen Läkerol Cup eller vad den nu kommer heta.

Nytt för nästa säsong är ju att det skall spelas en cup i långshyttan. Jag vet inte om Brynäs kommer att vara med i den men det var prat om det i alla fall.

Clubsport: Blir säkert en liten resa från supporterklubben så du är välkommen att prao hos oss. :-) Mästarcupen har varje år blivit sämre och sämre sedan att det är livsfarligt att vinna cupen är en annan sak ;-)

Mental note till Sundlöv; det kostar inget att iallafall intressera sig för etablerade spelare som åtminstone kan konkurera om en plats i tredjefemman...
Dagens samling på gd.se var ju en deprimerande läsning. Och det finns en öppning för Gellerstedt, jisses!

Bissett19: Vi får se hur det går. Jag kommer ihåg att de förlängde med Soling ganska tidigt. Men kontrakt går att omförhandla. Linköping sitter ju inte i sjön rent ekonomiskt så de har råd att "frysa ut" en spelare.

Det ska bli spännande att se vad som händer.

65selander:
Mästarcupen kändes rätt avslaget iaf på fredagen...
Blir säker roligare att åka lite båt och sen kika på hockey!

GävleLasse: Soling blir kvar nästa år i Cluben,dem förlängde har jag för mej ganska tidigt in på säsongen.

Men ska bli intressant o följa hur han matchas av G.P!Den gode Soling hamnade ju ofta i fjärdekedjan under Gunnars tid,kan tänka mej att Soling inte blev helt överlycklig över G.P:s inträde i LHC......

HF: Så soling är inte bara en överskattad spelare, han är efterhängsen med ;)

Huss: Jag tror att chansen är väldigt liten att han kommer. Sen är han fel typ av back. Brynäs behöver defensiva backar som ger stadga åt försvaret och som ger understöd åt våra befintliga backar som är mer offensivt lagda.

GävleLasse: Kan tala om att Melin inte ville ha Soling till lhc.

GävleLasse: Sedan så är det väl så här också att den turneringen som bjuder på mest får lagena också. Mästarcupen går ju knappast med brakvinst o s v. Tror även att lagena betalar för sig där mot att det finns prispengar.

Tammerfors lockar med Bastukorv och fritt boeende säkert. ;-)

GävleLasse: Läge för Boumedienne nu när SSK är ur elitserien snart?

Huge: Jag har även jag lite svårt att se Solings storheter men vill Tony tycka bra om honom så får det stå för honom. På tal om Soling så ska det bli intressant att se vad som händer med honom nu när Melin lämnar Clubben. Nånting säger mig att även Soling kommer att lämna.

Huge: "Det kan ju vara andra saker som gör att man ev vill förlänga, saker som vi inte känner till, men det är ju långt tills beslut så det är bara att vänta och se..."

Andra saker? Vad ska en back göra mer än att spela hockey? Bli vaktmästare eller. Jag tyckte väl att det var Kupan som körde isbilen igår på J20 matchen. Det såg lite konstigt ut med "övningskör" bakpå...

Han hade även svårt att komma nära sargerna, jag antar att det beror på skadan han fick mot HV...

GävleLasse: Vad gäller DJ så är väl alternativen Brynäs eller att flytta hem o återförenas med "Jacke" i Rögle,som för övrigt hade tre ass igår mot Leksand!!

Ger man Kupan ett nytt kontrakt så vore det ett slag i ansiktet på alla oss Brynäsare!!O samtidigt en signal til oss att Brynäs målsättning blir att klara sej kvar i Elitserien nästkommande säsong!!

Men grundtipset måste väl ändå vara att Kupan försvinner,eller......???

65selander: Det känns som att det är lite "far fetched" jag tror snarare att idén föddes nu efter deras lilla tripp över pölen under OS uppehållet.

GävleLasse: Du har tydligen missat hela poängen.
Jag ifrågasätter varför Tony FORTFARANDE vill framhålla Solings kvaliteter och försvara honom hockeymässigt. När han de facto inte presterat mkt mer än vad Gellerstedt har gjort.
Att jämföra deras rookieår är totalt irrelevant i sammanhanget.
Isg måste ju Tony förtydliga sig och säga vad han egentligen vill ha sagt.
Mer än att han gillar Soling som person och att denne var bra under sitt första år hos oss. Men det visste vi ju alla, och det är väl ingen som INTE håller med Tony om detta.

Kupan kvar?
Hoppas inte så blir fallet, då han väl inte borde vara speciellt svår att ersätta om man enbart ser till utbudet på spelare.
Det kan ju vara andra saker som gör att man ev vill förlänga, saker som vi inte känner till, men det är ju långt tills beslut så det är bara att vänta och se...

GävleLasse: Risken är väl lite ang Rögles ev ES status men där skulle nog DJ vilja avsluta sitt spelande tillsammans med brorsan.

Sitter och fantiserar lite, tänker på om Brynäs skall till Tammerfors så kanske dom har gjort något inköp där mot att dom betalar samt ställer upp i en cup.

Bissett19: Dessvärre så har ju rykten som man ser som negativa tenderat att slå in, positiva rykten slår inte in när det gäller Brynäs.

Med ett förnyat kontrakt med Kupan så kommer "backförstärkningen" att på Morins bekostnad. För Sjödda lär fortsätta och DJ lär väl bli kvar. Jag kan inte tänka mig att det finns så många alternativ för DJ om han vill spela i elitserien.

GävleLasse: Kupan har fan fått sina chanser i Brynäs nu,nu är det dax att Micke fiskar upp en annan back i Östersjön......:-)

Huge: Det finns några ganska väsentliga skillnader mellan Soling och Gellerstedt. Den största är att Soling spelar i Linköping och inte i Brynäs.

Vi kan väl börja med att jämföra deras "rookieår" i Brynäs.

En annan skillnad är att Soling i alla fall tar en plats (om än knappt) i Linköping, det gör INTE Gellerstedt. Han har ju knappt tagit en plats i Brynäs så jag tycker att redan där så visar det att du är ganska fel ute i dina jämförelser.

Jaha Huge, Kupan kvar i Brynäs även nästa år? Vad tror du? Verkligen en fantastisk långtidssatsning från Brynäs... För det lär t a t i d innan Kupan blir en bra back ;)

GävleLasse: "På nåt sätt så känns det som att grunden till din kritik ligger på Roddan, inte på hans synpunkter. Han gillar Soling, och det står han för.

Att göra jämförelser mellan Soling och Gellerstedt är ju bara löjligt..."

Vad har Soling presterat i LHC hittills rent sportsligt, som är så mkt bättre än vad Gellerstedt har gjort hos oss? Löjlig jämförelse?

Kritiken grundar sig på ett antal uttalanden från Tony där han försvarat Solings hockeykunnande med att knäskadan minsann hämmar honom fortfarande och att han kommer igen, var så säkra bla bla bla....
Han får väl tro det om han vill, men han kan inte räkna med att få medhåll
vad det gäller det hockeymässiga. Vilket han väl knappast har fått heller, av andras åsikter i frågan att döma.

Jag vet att Rodrigues gillar Soling som person, men tycker kanske att det personliga lite väl mkt färgar hans syn på Solings hockeykunnande.
Och på samma sätt som du var inne på så känns det som att din egen personliga relation till Tony ofta färgar din syn på hans åsikter då det gäller det mesta. Ditt försvar av honom i denna fråga är kanske ett bra exempel på det sistnämnda.

Huge: På nåt sätt så känns det som att grunden till din kritik ligger på Roddan, inte på hans synpunkter. Han gillar Soling, och det står han för.

Att göra jämförelser mellan Soling och Gellerstedt är ju bara löjligt...

70 Rodrigues: " Konstigt att inte någon sågade Soling när han gjorde mål för Brynäs, jävla dårar!!"

Det är väl inte så konstigt att ingen sågade honom då.
Det konstiga är ju att du fortsätter försvara honom fast han inte ens håller Gellerstedtklass, när du annars är så snabb att såga de flesta du anser inte håller måttet.

70 Rodrigues: Soling suger!! Har gjort 1 bra match i sitt liv,den mot Colorado!

wap.hockeysnack.com
Soling är ju jättebra. Undrar om det är någon i Linköping som tycker han är bra? En som har blommat ut är Mårtensson, han blev bra mycket bättre sedan han rakade av håret. ;-)

BFG: Konstigt att inte någon sågade Soling när han gjorde mål för Brynäs, jävla dårar!!

wap.hockeysnack.com
Kul med sport på puben men inte när dom visar reprisen på gårdagens match :-(

rafalski: Ha ha ha..Jaså,var det så? Fast det kunde man ju ha förstått egentligen..

BFG: Han låg och sprattlade som en mask, lika dålig på att slåss som att spela hockey.

Jaså,Soling den mesen var med o kramades lite? Kul för honom och komma med i protokollet ibland också...

« · 693413 · »