1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746637 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: men frölunda vinner finalen

Verkar som det är fest i Karlstad. 3-1 till FBK.

AD: Det gjorde jag redan före MC eftersom han var jävligt bra i AS/KS men tydligen så pallar han inte av ES ifs så gjorde han väl runt 17p i Timrå.

65selander: "Vi har lärt oss men Leksand var alldeles utav glädje efter sewgern ifjol. Det var Wallenberg, Duba, oj oj oj vad bra dom var."

Om jag inte missminner mig så ojjade du väldigt mycket om att inte vi hade erbjudit Wallenberg kontrakt på MC

Paddan: Om Bynäs kunde bli som Refaat so vore det kul, han är ju en av Sveriges rikaste sk nysvenskar. :-)

Förövrigt så visar Fnn tv'n ngn ny sport som inte jag har sett tidigare
"VM i Teamåkning"

65selander: Äh, jag vet, vi utnämner BIF till Årets Svensk(ar), då är ni garanterade att gå samma fina öde till mötes som Hans Holmér och Refaat el Sayed, bland annat.

Poffa: hehe. Man börjar faktiskt undra om den turneringen är fördömd.

En jädrans skillnad mot tv-pengarna i ES och AS iaf. Kan tänka mig att SAIK kommer att tycka att det är som en lottovinst. Deras resor kommer väl att kosta en del men det vägs nog upp utav välvilliga sponsorer.

MIF har ju Percy som inte kommer att kunna låta bli att lägga sig i. Blir intressant och se hur det går för oss nu med ny hall och spektaktulära värvningar från serien under.

65selander:

300 000 är rätt. Det var väl för väl att ni skippar Mästarcupen. Vem vet, då kanske ni har en chans på slutspel även nästa säsong. 

65selander: SCA skall det vara och ingen cup i någon obskyr öststat

Poffa: Blir ingen Mästarcup i år. Det blir SCCA, Mora, Tammerfors.

Vi har lärt oss men Leksand var alldeles utav glädje efter sewgern ifjol. Det var Wallenberg, Duba, oj oj oj vad bra dom var. Nu får hela Sveriges lag börja åka buss eftersom amorteringen på Ejendals skall göras också. :-)

Har för mig att AS får ca 300tk i tv-pengar .-))

65selander:

Jaja, ni vinner väl Mästarcupen i höst och sedan går det som det brukar. :-)

Poffa: Sjunker mera om Sjödda lägger av.

Fast med vårat skilag så kvittar det ju. Det är ju bevisat att man kan inte plocka hem ett gäng legionärer från NHL, se bara på förra säsongen ;-)

Hellre ett kompisgäng på ålderns höst än inga alls ...

65selander:

Imponerande. Nu har ni bara en snittålder på 42.

Är ni medvetna att Brynäs har nu 3 utav dom fem bästa i den interna poängligan från J-VM.

Kaxig rubrik men den håller ännu :-)

”Jag har ett SM-guld – det har inte Foppa”

Roger Kyrö överträffade kompisen från JVM-tiden
ÖRNSKÖLDSVIK. Peter Forsberg fick aldrig jubla över något SM-guld till sitt älskade Modo.
Och det var en före detta lagkompis som förstörde festen.
Roger Kyrö, 26, spelade JVM ihop med Foppa i tyska Füssen 1992. 
Sedan tog deras karriärer lite olika vägar – milt uttryckt.
– Men jag har i alla fall något som inte Foppa har – ett SM-guld, säger Kyrö.

Huge: Återigen, jag har inte räknat in några "eventuella nyförvärv". Vi har 5 centrar (tja, 6 med Wahlberg) och 10 ytterforwards. En center och två forwards ska alltså bort. Med "bort" är alltså utlåning till allsvenska lag det enda rimliga alternativet, man sätter inte 27:åring att ruttna bort på läktaren utan att få spela matcher och man skickar inte ned honom till juniorerna.

Värvningen av Hansen alt. förlängningen av Almtorps kontrakt känns bara så onödigt. Både ekonomiskt (slänga bort 50 papp i månaden) och sportsligt för den spelaren. Likaså undrar jag om dom inte ångrar att dom gav Spets ett två-årskontrakt...

micke: Angående centrarna så finns det väl flera tänkbara möjligheter:
Låna ut ngn.
Låta ngn alternera som ytterforward vid behov.
Eller så har man tänkt sig att köra med 5 centrar till att börja med, för att spetsa till konkurrensen.
Ärligt talat så vet jag inte hur Boorken tänkt, men det klarnar nog när alla papper är påskrivna, främst vad gäller de spelare som du räknar som "eventuella nyförvärv".
Förutom centrarna på forwardssidan så är det ju inte lika krångligt och onödigt sas, att ev ha ngn för mkt i truppen. Det finns väl alltid plats nånstans, och det kan ju mkt väl tänkas att man helt enkelt bestämt sig för att utöka forwardsantalet, för att även där få lite mer konkurrens.
Som sagt: det klarnar kanske även här, vad det lider... :-)

Clarence: Mkt hänger ju på hur vi nu tar vara på de möjligheter som den nya arenan ger oss, främst vad beträffar det ekonomiska. Sen gäller det att få rätt folk i organisationen som tar hand om bl.a scouting och lagbygge.
Tror att det främst på scoutingsidan finns mkt mer att utveckla.
Lyckas vi med detta så ser jag det inte som någon omöjlighet att vi skulle kunna blanda oss i toppstriden om ett par år.
Vi har som jag ser det iaf inte sämre möjligheter än andra s.k mellanlag, det är MIN bestämda uppfattning.

Huge: Det skulle inte kännas särskilt "klädsamt" nej, om Brynäs i en likande position intog den självgoda, överlägsna hållningen. Jag får utslag av sånt...
Jag skulle väl ta mej friheten att hålla på Brynäs ändå, det har jag ju deklarerat här många ggr att jag troget kommer göra tills den dag jag faller ifrån. Men som sagt, det måste medges att det skulle inte se bra ut med ett Brynäs i en vi-är-lite-förmer-roll inte. Ska vi vara ärliga hade väl också Brynäs just detta "syndrom" under sin absoluta storhetstid runt 1970. Jag är såpass gammal att jag väl minns att många hatade Brynäs och dess spelares överlägsna framtoning och stil då. Det här med långvariga med- och framgångar har väl tyvärr den benägenheten, att göra ett lag och en klubb s a s alltför stor, sett ur egna ögon.
Nu är jag, ska tilläggas, inte lika optimistisk som du om att vi nånsin igen kommer få uppleva ett läge med ett Brynäs som ett kaxigt, ständigt topplag. Tvärtom, är det nog mer troligt att vi är "dömda" till att vara ett notoriskt lindansarlag i elitserien. Det är vad jag bestämt tror. Tyvärr...

Bissett19: Kul för Boorken. Fint pris.

Ang priset som domarvärd så måste MoDo fjäska mera eftersom publiken dömmer ut honom innan matchen ens har börjat spelat ;-)

Huge: Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.
Med fem centrar (Sebastian Karlsson, Nicklas Bäckström, Mikael Lind, Mads Hansen, Jonas Almtorp) säger ju enkel matematik att en ska bort. En av dessa får inte plats i laguppställningen under match. Vem ska bort?

Samma sak på forwardssidan, förutom Gynge ska ytterligare en kille bort. Vilken?

micke: Nja,ee...
Jag tror nog inte att Almtorp kommer att försvinna, men det var kanske inte det du menade heller, rent bokstavligt.
Däremot att kan kanske kommer att få kämpa om en centerplats med näbbar och klor.
Vilket är bra för konkurrensen... :-)
Forwardssidan är naturligtvis också viktig, men det känns ändå som att den bite är mer av ett lyxproblem för tillfället.
I jämförelse med backsidan.

Bissett19: Jaha? Det är välan bra att han kommer bra överrens med domarna antar jag...

Huge: Jag tog "eventuella" nyförvärv med en nypa salt. Det är dock ett faktum att Borken jagar Angell så han anser tydligen att det faktiskt FINNS ytterligare en backplats att fylla.
Jag utgår som sagt även att Sjödda fortsätter, och att ytterligare en back tillkommer (eftersom det, som sagt, öppet framgår att Borken jagar Angell)
Niklas Andersson
Jörgen Sundqvist
Daniel Casselståhl
Rodrigo Lavins
Daniel Johansson
Antti Hulkkonen
Peter Nolander
Linus Morin
Tommy Sjödin
Nic Angell/ngn annan

Tja, att Morin får harva i J-20 ytterligare en säsong och Andersson lånas ut säger jag inte så mycket om...

Du tror Almtorp försvinner. Fasen vad nödvändigt det var att förlänga hans kontrakt då. :)

Gynge lånas ut, det har mormor sagt, men ytterligare en forward ska bort. Vilken då?

96 Artisten: Absolut en poäng i sammanhanget, även om jag tycker att han ska räknas in som ordinarie back från start, sas.

micke: Boork har nu utsetts av Elitdomarföreningen Ishockeys medlemmar som årets coach.

Saxat från swehockey:

"Årets Coach: Leif Boork, Brynäs IF: Trots många matcher med "kniven på strupen" har Leif under säsongen visat stor respekt mot domarna och underlättat deras arbete".

Huge: Inte att förglömma Lavins finns inte med från säsongsstart utan kommer vid senare datum pga artistkontraktets "karenstid" utanför Sverige.

micke: Ja, nu tycker jag att din uppställning och argumention verkar lite mer nyanserad. Men debatten kan väl egentligen inte börja förrän vi vet EXAKT vilka spelare som kommer att få kontrakt.
Så alla "eventuella" nyförvärv tycker jag man ska ta med en nypa salt.
Inte minst med tanke på att ryktena ofta placerar en spelare i ett lag, så fort ngn från ledningent har åkt för att titta på spelaren ifråga.
Om vi utgår från att Sjödda fortsätter, så har vi i nuläget (som jag ser det)
följande "klara" backar, dvs att dom anses vara rätt självskrivna i en ordinarie uppställning:

Niklas Andersson
Jörgen Sundqvist
Daniel Casselståhl
Rodrigo Lavins
Daniel Johansson
Antti Hulkkonen
Peter Nolander

Med lite reservation för att Andersson kanske kommer att få lite mer speltid på bekostnad av Casselståhl(?)
Eller så kommer båda att matchas sparsamt.
Morin och Gynge kommer nog att lånas ut direkt, men Hansen tror jag absolut tar en ordinarie centerplats. Där kommer det att bli strid på kniven för främst Almtorps del, om jag ska tippa ngt.

micke: Ändring: ytterligare en forward ska förresten bort, Salmonsson?

Ser inte truppen ut ung. såhär:

Backar:
Niklas Andersson
Jörgen Sundqvist
Daniel Casselståhl
Rodrigo Lavins
Daniel Johansson
Antti Hulkkonen
Peter Nolander
Linus Morin
Ev. Tommy Sjödin
Ev. Nic Angell
Ev. Daniel Ström

Centrar:
Sebastian Karlsson
Nicklas Bäckström
Mikael Lind
Mads Hansen
Jonas Almtorp
Mikael Wahlberg (han har trots allt fortfarande kontrakt)

Forwards:
Andreas Dackell
Mathias Månsson
Björn Danielsson
Daniel Widing
Lars-Erik Spets
Henrik Malmström
Daniel Hermansson
Ove Molin
Johannes Salmonsson
Richard Gynge
Ev. Daniel Wessner
Ev. Johan Ryno

Med "säkra" eventualiteter inräknade får jag det till 10 backar, 5 centrar och 10 ytterforwards. Alltså har 2 backar, 1 center och 1 forward enbart värvats för att lånas ut direkt, vilka är dessa? Andersson, Morin, Hansen och Gynge? Med tanke på att transferfönstren nu har tagits bort känns det väldigt onödigt att ha en massa spelare på lönelistan som man ända kan värva under säsongen om behov skulle uppstå...

Huge: Det är ok, det är lätt att man glömmer nollan. Du glömde även det faktum att Borken är på jakt efter fler allsvenska backar, åtminstone Angell. Så varför värvar han så många dussinspelare som ändå måste spendera säsongen utlånade?

Sorry, men glömde i hastigheten Nolander, som är klar.
Det förändrar dock inte min inställning i sakfrågan...

micke: "Är det förresten ngn som har tänkt vad Borken ska göra med 6 centrar, 14 forwards och 12 backar? Vilka har han tänkt låna ut till allsvenskan en hel säsong?"

Ja, jag har tänkt lite på saken, men undrar för det första var dina 12 kontrakterade backar kommer ifrån?

Andersson
Sundqvist
Danne
Hulkkonen
Morin
Lavins
Casselståhl

Dessa har kontrakt över nästa år och i vissa fall vidare.

Tillkommer ev Ström på tryout och Sjödda, som hittills inte lämnat ngt besked.
Det får jag till 9 backar, som hittills kan tänkas vara aktuella inför nästa säsong.

Generellt sett så är det väl alltid bra med en bred trupp, pga konkurrensen och lagets utveckling. För att inte tala om skadorna.
Det är säkert många som tycker att det svaret är att "ha svar på allt", men isf får jag väl ta den smällen.
Det kostar att ligga på topp, som Svullo sade.... ;-)

micke: det känns som vi har överflöd på spelare som inte producerar så varför inte skiicka spets å några andra till allsvenskan å köpa in lite bättre spelare

Clarence: "Men en klubb som säsong efter säsong självgott och kaxigt pratar om att "allt annat än en final är ett misslyckande", en sån klubb kan i varje fall jag aldrig ha några känslor eller sympatier för."

Då utgår jag ifrån att du om ett par år, när vi själva förhoppningsvis också kan vara "kaxiga" och "självgoda", inte heller kommer att ha några sympatier eller känslor för Brynäs... ;-)

Snacket om självgodhet och kaxighet kunda jag mkt väl ha ställt upp på, ifall det nu var så att dom inte har eller har haft täckning, sas.
Men har man bara täckning så är det väl helt naturligt att man går ut med att guldet är det enda som räknas. Ett resonemang som jag för övrigt tror gäller för ALLA lag, oavsett täckning eller inte. Bara det att de lag som realistiskt sett inte ska ha ngt med guldet att göra, mer uttalar sig för att det är kutym att inte visa sig slagna på förhand.

micke: Imorn får jag säkert en jäkla massa svar som förklarar allting. Huge åtminstone lär ju har svar på allt. Go´natt....

Vad lugnt det är här när inte jag drar upp dy...

Är det förresten ngn som har tänkt vad Borken ska göra med 6 centrar, 14 forwards och 12 backar? Vilka har han tänkt låna ut till allsvenskan en hel säsong?

Clarence:
Jag tycker tvärtom, jag beundrar Färjestad och deras "kaxiga" målsättning - när får vi höra att Brynäs har samma inställning?

Pelle Borås: Ingen kan ta ifrån Färjestad alla framgångar. Vad jag mest menar är att det kanske, kanske, kanske skulle vara trevligt med nåt annat lag i SM-final nån gång.
Det är inte nyttigt för svensk klubbhockey när en och samma klubb går till onaturliga 6 finaler i följd. Gör man sen som igår två avgörande mål i absolut sista matchminuten i en semi, då kan ingen säga annat att man faktiskt har lyckans gudinna på sin sida. Sen rent allmänt kan förstås inte Färjestad s a s "rå för" att andra klubbar aldrig tycks kunna skaffa sig så bra egna lag att de kan slå ut dem. Men en klubb som säsong efter säsong självgott och kaxigt pratar om att "allt annat än en final är ett misslyckande", en sån klubb kan i varje fall jag aldrig ha några känslor eller sympatier för. Framgångarna har stigit Färjestad åt huvudet, där tuppkammen växt sig lite väl stor och hög. Den åsikten står jag bestämt för.

65selander: Hehehehe! Vi är ju så fattiga här uppe så man får ta det som bjuds.

Wesley: Här kör vi bara äkta saker, tyvärr så ligger min pärm med CD-skivor på jobbet så jag fick ta en gammal rackare.

Är det inte smuggelolja från finland så är det piratkopior ni använder i Haparanda :-))

65selander: Den här är fin "Windows XP Professional N SP2 SWE SATA"
Den kan du bl a hitta på piratebay.org

Ahhrggggh finns det något träligare än att ominstallera sin dator.

Bara XP Pro sp1 hemma. Resten får man hämta på nätet ...... Tog 1h innan jag hittade disketten till RAID-kontrollen i bråten här hemma , utan den så hade jag inte fått igång skiten utan att döda allting. Men nu tickar det på 10% på SP2 iaf. tick, tack, tick, tack... Tur att man har lite Belgiska kompisar hemma.

Kul att se hur ödmjuka vissa blir för en finalplats...

eltifoso: Ja, det var då för väl att inte HV gick och vann. Tror att ni har betydligt större chans att rubba Frölunda än vad HV hade haft.
Ni känns lite jämnare rakt över och har även lite fler målgörare och potentiella matchvinnare, som det känns.
Så för oss hockeyintresserade (alla utom Clarence alltså...), så kommer det nog att bli en riktigt rafflande finalserie. :-)

För övrigt så är det väl självklart att ni dessutom har en djävla bonnröta som tagit er till final så många gånger. Måste ju innebära att en djävla massa lag haft en enorm otur hela tiden, som råkat stöta på just er på vägen.
Dessutom kan väl inte Frölunda klaga på turen direkt, i matchserien mot LHC.
Man inser mao att den gamla klyschan "Bra lag har tur" verkligen gäller, hur mkt man vrider och vänder på det hela... ;-)

Pelle Borås: 3 finalförluster i rad, och 3 guld på de sju senaste finalerna.

Clarence:
Vad är det FBK har, är det sex finalförluster i rad. Det är inte vad jag kallar för flyt.

I det perspektivet är väl nästan Skellefteås alla kvalmissar rena stabiliteten......

Clarence:
Färjestad är bra, punkt.

Clubsport: Matchens lirare: Norge: Mads Hansen alltid något.

Sex lansdslagspelare från BIF i en och samma landskamp när hände det sist? Att 5 av dom gjorde poäng gör inte saken sämre helt ok faktiskt när man tänker på att den 6e var målvakt :)

Fn vad drygt det är med 7 matcher i semi och final, det hade räckt med 7 matcher i kvarten...
Livs psykbryt bör ju betyda ökade VM chanser för Honken iaf...

Nån som fått inbetalningskortet för matchtröjan från tröjauktionen än?

65selander: Kul final? Jag tänker i alla fall inte se 1 minut av det hela. Jag vill bara spy över detta flytlag FBK som ska ha medgång i all evighet verkar det som. Fy f... Säkert tar de guld nu också. Det är inte nog surt annars. Visst har Frölunda kunnandet men de känns som lite för opåliltiga och omotiverade för att vinna i år, om jag får tippa. Nä, flyg och far med detta SM-slutspel nu...

« · 704596 · »