1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746655 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: men frölunda vinner finalen

65selander: Varför ingen Mästarcup i år ?

brynästigern: Vet inte varför Brynäs har tackat nej faktiskt. Dom satsar på Sundsvall, Mora och Tammerfors istället.

65selander: Tja, med tanke på hur det gick för Leksand efter att de vann cupen så är det kanske lika bra att Brynäs tackar nej.

Kul för Boork och bli uppmärksammad med fin utmärkelse..

lu93rowa: Nej färjestad vinner!

Någon i Brynäs supporterklubb väst träffade nyligen Boorken på kvalmatchen Mariestad-Hammarby, han tittade till någon eller några av bajens lirare.
Bara så att ni vet vad som väntar.........

Pelle Borås: Boorken för att spana in spelare från Bajen. Jag tycker mig ha hört det någonstans förut:-)

Pelle Borås: "Bara så att ni vet vad som väntar........"

Det kommer knappast som en överraskning för någon här.

micke: Det är väl keepern han spanar påvilket inte borde vara så dumt. I övrigt har vi kinderägg så det räcker till och blir över

Verkar som Daniel Sperrle kan vara ett intressant namn för Brynäs.. bättre att satsa på Daniel (Bajens målis)

mattiaskarlgren: Då är Brynäs sent ute eftersom han har skrivit på DIF redan.

65selander:
Synd, det är en tät jävel!
Inte i meningen rik, det vet jag inget om, men han släpper inte många puckar förbi sig.
Såg honom på ett Elitläger för några år sedan medan han spelade i Boden och redan då "bestämde" han på isen.
Vi har inte så många sådana målvakter...

Intressant att se Tornberg och Wikegårds tips inför nästa (hur 17 de nu kan göra det så här halvvägs in i Silly..).
6a och 7a var tipsen för Brynäs. Wikegårds kommentar "Brynäs är på rätt väg".

micke:
Jo jag vet att allsvenska spelare stör högt i kurs hos Boorklöf, men så långt ner som Hammarby har vi inte varit ännu, eller?
De får ju trots allt kvala för att hänga kvar i andraserien.

wap.hockeysnack.com
Pelle i Borås:Brynäs tog ju Gellerstedt o Hermansson från Arboga,Bajennivå däroxå!Nu är det så ju bara för att Boorken är o tittar på Hammarby så behöver han ju inte vara intresserad för ngn speciell spelare,utan han har ju ett stort Bajenhjärta,så det kan ju vara en anledning till att han är på plats där!*hoppas*

Pelle Borås: Det kan inte ha varit målisen i Mariestad han tittade på då? Han har ju klart bättre statistik än Bajens målis och är inte heller så gammal.

GLAD PÅSK på er!

Nu bär det iväg upp till 66Berglund för skoterkörning, öldrickande och diverse tokigheter. Först ett stopp i Gävle för att joina HF innan färden fortsätter.

Fast nu har polisen flyttat in till byn så man får nog skippa skoterkörningen ;-)

Teppo: Bättre statstik kanske, men Mariestad har ju spelat i div1 (inte allsvenskan), så det är väl inte så konstgt.

Det ryktas om att Jonas Soling har fått kicken av LHC.

Peja: Vore ju inte så konstigt om han fick det..Karln är ju inte särskilt bra..

Peja: Glömde länken.

Peja: "Då hade Soling gjort braksuccé för Brynäs i kvalserien och erbjöds sedermera ett lukrativt kontrakt av LHC."

Braksuccé???

GävleLasse: Det missade jag isf......:-)

Blir det nån Angell i Brynäströjan så kan vi nog tacka Månsson......se länk!!

GävleLasse: "Fiasko - nu sparkas LHC-stjärnan"

Herre Jesus...Sen när blev Soling en stjärna?????

Dom kan verkligen svänga sig med orden, de där kvällstidningsmuvlarna.

JanT: hehe... tja vad var oddset för succé? troligen rätt lågt med tanke på Solings succé i KS förra säsongen...

GävleLasse: Samma sak gäller epitetet "NHL-stjärna".

Tror att det räcker med ett par matcher på bänken för att kvalificera sig till det! ;-)

Bissett19: "Boorka-rövare"...är et nya namnet på Brynäsarna månne ?
Nåja, bara att hoppas på att han väljer Brynäs i alla fall.

brynästigern: Dags att bumpa upp den här tråden tror jag...

GävleLasse: Kanske det...har jag skrivit något inlägg i fel tråd så ber jag om ursäkt för det.

brynästigern: ingen fara.. jag glömde att ta bort ditt namn när jag bumpade upp tråden. Så det var jag och inte du som gjorde fel...

JAG ber om ursäkt...

GävleLasse: Ser ingen anledning till att du ska be om ursäkt...var jag som trodde att jag hade gjort något galet.

brynästigern/Gävlelasse: a men fan, då ber väl jag om ursäkt också då ;)

Gusten: tack tack.... detta är en tid av försoning.. ;)

Gusten:

Två bananer är ute och går. En gul och en grön. Efter en stund gömmer sig den gröna bananen bakom en buske. När den gula bananen passerar hoppar den gröna fram och säger:
- Bu!
Då säger den gula bananen:
- Fy vad du är omogen!

GävleLasse: lugn och fin nu, det är inte långt kvar till 1:a isträningen ;-)

65selander: Nej det är ju bara runt hörnet...
Efter hockey VM...
Efter fotbolls VM...
Efter semestern...

Faaan jag hinner ju bli 40 innan det drar igång...

*sheeesh*

Jag tar den igen utifall det var nån som inte fattade...

Två bananer är ute och går. En gul och en grön. Efter en stund gömmer sig den gröna bananen bakom en buske. När den gula bananen passerar hoppar den gröna fram och säger:
- Bu!
Då säger den gula bananen:
- Fy vad du är omogen!

Uttråkad jag? Näe...

GävleLasse: vafan sitter du och super på en onsdag? Bananlikör?

Gusten: En klassisk Geting kanske? ;-)

Gusten: Bananlikör..? Huuua, så sliskigt.

Bananlikör är ruskigt gott

Men apropå ingenting så kollade jag lite på swehockey.se och såg följande

Brynäs 1999/2000
1 19 Bissett, Tom RW 50 15 37 52
2 38 Larsson, Jan CE 50 26 25 51
3 20 Kyrö, Roger CE 50 19 27 46
4 21 Molin, Ove RW 48 22 21 43
5 4 Djoos, Pär RD 48 5 23 28
6 36 Tuulola, Marko RD 49 10 17 27
7 22 Luovi, Mikko RW 38 9 17 26
8 24 Rudslätt, Daniel RW 44 13 12 25
9 7 Sjödin, Tommy RD 50 8 14 22
10 14 Wallin, Niclas LD 48 7 9 16

2005/2006
1 19 Bäckström, Nicklas CE 46 10 16 26
2 14 Månsson, Mathias RW 49 11 13 24
3 9 Malmström, Henrik RW 50 9 13 22
4 21 Molin, Ove RW 48 5 17 22
5 12 Dackell, Andreas LW 40 6 14 20
6 7 Sjödin, Tommy RD 48 9 10 19
7 36 Lind, Mikael CE 35 5 14 19
8 23 Danielsson, Björn LW 39 7 9 16
9 3 Johansson, Daniel RD 50 5 9 14
10 22 Sundqvist, Jörgen RD 50 8 4 12

Intressanta siffror. Tom Bisset gjorde dubbelt så många poäng som Bäckström. Ändå vill jag minnas att det gnälldes fruktansvärt mycket på honom det året. Troligen eftersom han inte på långa vägar nådde upp i dom 40 (+?) mål han gjorde säsongen före.

björne: Roligt att jämföra då och nu. Tänk det har verkligen gått utför när Sjödda gått från nionde till sjätte poängbästa spelare i Brynäs :)

Hur lägger man förresten in bilder? Måste man vara en sån där plusmedlem för det eller är det [img]adressen till bilden[/img] som gäller?

micke: plusmedlem

AD: ok

Visst är NHL föregångare när det gäller mycket inom hockeyn. Men än har dom inte snappat upp det här med "derbyn"

In Europe, games between local teams are called "derbies." Much like New York Rangers and Islanders games or Calgary Flames and Edmonton Oilers matchups, European players and fans alike circle derby dates on their calendars. While the emotions run highest when both teams are playoff contenders, local bragging rights are also a powerful motivator.

Ett klipp från www.nhl.com

Hong Kong: Finns det inget amerikanskt ord som motsvarar "derby" då? Derby används vid olika tävlingar t.ex den kända "Kentucky Derby", men något speciellt ord måste det väl finnas när rivaliserande lokallag möts?

Av en slump snubblade jag över min gamla Brynäs-hemsida. (hem.spray.se/m.wester/) Jag inte ägnat den en tanke på ca 5 år men den finns fortfarande tydligen kvar! (hem.spray.se/m.wester/main.htm) här finns nyhetssidan, som är ganska rolig att läsa och (hem.spray.se/m.wester/left.htm) här finns länkarna till de övriga sidorna.
Lite lustigt att läsa, en webfråga jag ställde 1999/00. "Skulle du acceptera att Gavlerinken bytte namn ifall ett företag betalade en upprustning?". 66 personer svarade "NEJ" och 65 svarade "JA". Sju år senare hörs inte ett knyst från den dryga halva som inte accepterar Läkerol Arena :)

Lite web-nostalgi för de brynäsare som surfade runt då. Tyvärr funkar inte många av länkarna till andra sidor, de är nedlagda sedan länge eller flyttade. Jag saknar dock Brooklyn Tigers Tribute Page, den sidan innehöll mycket matnyttigt vill jag minnas. Med en viss förvåning ser jag dock att Raymans Blacktiger fortfarande uppdateras!

Nostalgi i modern fattning som sagt...

micke: Länkarna fungerar inte för mig, kan de ha flyttats möjligen ?

micke: Med facit i hand kan man väl konstarera att jag var samma idiot då som idag. :)

Jag var b.la mycket upprörd över att stålmusen Gällstedt hamnade i Leksand, som man kan läsa:

På bottenlistan:
"1. Värvningarna - slutspelet visade vikten av att ha en bred trupp och minst tre skickliga centrar. Det saknas i BIF just nu och laget ser väldigt skadekänsligt ut. När man dessutom låter en kille som Niklas Gällstedt gå över till värsta konkurrenten får sportkommittén underkänt av mig...

Nyheterna en aning vinklade...
13/6.. Efter att ha fått nobben av Brynäs skrev idag Niklas Gällstedt istället på för Leksands IF. Tanken var tidigare att Gälla skulle spela för Valbo och dessutom vara engagerad i ungdomsverksamheten men när möjligheten att spela för dalaklubben nästa säsong kom tog han självklart den. Man får väl bara gratulera LIF till ett kanonnyförvärv och samtidigt ge en tistel till BIF:s sportkommitté som inte tog den här chansen.

12/7.. Gällstedt flyttar hem och går till - Valbo! Efter sju säsonger ute på på vift har så Stålmusen Niklas "Gälla" Gällstedt flyttat hem till Gävle. Då BIF inte har plats för den outtröttlige backen går han istället till Valbo AIF i hockeyettan! De senaste två säsongerna har Gälla spelat för Vålerengen i Norge och förra säsongen utsågs han bl.a. till ligans bästa back efter att ha slagit lagets klubbrekord för backar under en säsong med 56 poäng. Istället för att flytta till Södertälje, som inte visade överdrivet mycket intresse, stannar nu Gälla alltså i stan och kommer ändå satsa mot elitserien. Förhoppningsvis inser BIF vilket outnyttjat sparkapital som finns i grannklubben så vi åter får se Gälla i Brynäströjan. Under sina sju tidigare säsonger i BIF spelade Gälla 314 matcher i följd och gjorde 89 poäng."

Jag var dock rätt ute när det gällde säsongens spelare:

"Tony Mårtensson - nykomlingen svarade för fina 26 poäng och kommer bli hur bra som helst. Hoppas Brynäs kan behålla den här guldklimpen!"

« · 704596 · »