1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746859 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Db_04: Borde inte Niklas Gunnarsson kunna vara aktuell för Brynäs J20?

GävleLasse:

Slovenen eller =)

GävleLasse: Hille har ju lagt ner alaget dessutom.....

JA blir väll ett par därifrån sen kanske lite 86or från er J20 lag.

Men 2a i serien blir dom nog inte 2006-2007 om dom inte får några riktiga toppar.

Db_04: Ja det skall bli intressant att se vad som händer med Valbo. Kanske de plockar över nån spelare från degraderade Hille/Åbyggeby.

Annars har ju Brynäs ett par spelare som jag hellre ser i Toyotahallen än i Läkerol Arena till vintern ;)

66Berglund: dom har ju tappat varenda spelare som var nått å ha i det lag...

Dessa sägs lämna...vissa klara andra rykten enligt diverse sidor...

Simon Östlund - Tierp
Freddan Boqvist- Tierp
Emil Jonsson - Sägs Tierp
Niklas Gunnarsson - Sägs Tierp
Joakim Lundström - Sundvall
Andreas Jonsson - Brynäs J20
Fredrik Apel - Phantoms (Belgien)
Anders Eng - Phantoms (Belgien)
Robin Lindqvist - Okänt
Martin Johansson - Slutar
Roger Nordh - Slutar
Robert Pethman - Slutar/Tierp/Stannar
Linus Jäderberg - Byter klubb

Db_04:Jag

döm blir 4a i serisn, det är lungt har Setgenkolll

Äre nån här inne som har koll på Valbo AIF´s alag?????

Gusten: vafalls skall du supa på en söndag din hedning :-))

Tack och skål!

Selander: Idag är jag bara salongs, imorgon däremot...då jävlar :)

Grattis :)

Bissett19: 33-år det var en fin tid i ens liv ;-)

Grattis, tippar på att du sitter i baksätet på en Amazon nu med Knogen och åker runt på grusvägarna runt Orsafinnmark och halsar dom lokala dryckerna som inmundigas med en mun billig Cola.

Gusten: Grattiz

........Så gratulerar vi Gusten som idag fyller 33 år!!

Grattis din gamle dysterkvist:)

Helgesen: Undrar om deras Risk Manager har sett över stabilititen hos det där oljeborrtornet....
Annars, mkt imponerande.

Helgesen: Försäsong ska det vara.

Ligger i försäsgongsträning nu, men jag tror vi har lite kvar att jobba på i Läkerol Arena om vi ska slå Edmonton Oilers fans :)

21olsson: kanske pappa Anger ringer ´´ hej jag söker Mikael Sundlöv, jag har en son som vill börja i ert lag´´ ....ne skämt åsido....

Anger har förlängt sitt kontrakt i Schweiz.

i tv4s program "Matchen" är Nicklas Anger med i. skulle va kul om Anger kunde börja i Brynäs igen.

65selander: Ska du inte berätta vad du har käkat idag också??

wap.hockeysnack.com
HF: Det är därför jag kommer upp för att förgylla ditt liv. :-)) Flingpaket... bah. Förresten så kan du börja klä på dig.

65selander: Tänk vad en överraskning i ett flingpaket kan förändra ens liv ibland, Patrik! Jag gläds med dig att du kan glädjas åt de små tingen ibland. Själv försöker jag vara lite tråkig och leva i verkligheten allt som oftast.

65selander: Landbandy?:)

wap.hockeysnack.com
Ryktena går att HF kommer att få finbesök i helgen, varav en har sm-guld i bandy :-)

Finns det nån/några här som vill bli Brynäs skribent på elithockey?

RavenLord: Ja Widings 1 mål och 1 assist på 11 matcher i Brynäs imponerar ju inte direkt. Men jag kan mycket väl tänka mig att han kommer att göra bra ifrån sig i NHL. Hans spelstil passar NHL bättre än ES

GävleLasse: Widing till Nashville Predators säger ju en del om klassen på NHL numera,nä bort med säg 10 lag där så de slipper fylla ut med alla dessa dussinspelare och det blir roligare att se på oxå om lagen består av toppspelare.

RavenLord: OM man ens ersätter. Men det lär ha lossnat en hel del kulor nu när han drog. Personligen så hade jag högre förhoppningar på Widing. Med tanke på att det var många klubbar som drog i honom kombinerat med att han var Sundlövs drömspelare så var han nog inte billig.

Men det är en rejäl försvagning om man inte ersätter honom. Jag hoppas verkligen att de satsar på en center. Dels för att täcka upp OM Bäckis sticker och dels för att vi har gott om ytterforwards.

Daniel Widing klar för Nashville Predators undrar vad man ersätter med då ?

wap.hockeysnack.com
RQT: Soling who?

65selander: Enda Brynässpelaren jag stött på var f.d Jonas Soling på Alps pizzeria. Dom pizzorna är f.ö inget att lka med. Man kan bli soffliggande en hel dag efter en sån :P

wap.hockeysnack.com
RQT: Södergrillen slarvar lite när det Kebaben ibland. 12:an på andra gatan har schyssta burgare iaf. När man är sugen så duger allt. Södergrillen har lite förkärlek eftersom det är där man Brukar springa på Brynäs spelarna;-) Alla tar tillfällen att bryta kosten a´la Super Boork.

RQT: Ja en kebab med mos på södergrillen.

65selander: Usch säg inte sådär! Nu blev jag sugen på en kebabtallrik på Södergrillen. Finns det något bättre? :D

wap.hockeysnack.com
HF: Denna gång är det ngt annat än din sk frukost som gäller. :-)) Du håller väl koll på bokningarna eftersom både supporterklubben och moderföreningen skall ha sina årsmöten snart. Skippa chokladbiten på kudden och ge mig en korvsnärt istället. Helst en Delins. :-)(

65selander: Trots detta är det alltid en massa gnäll när du är på besök =)

Tror det blir bättre att lägga till www först i adressen, annars kommer man till ett helt annat ställe =)

wap.hockeysnack.com
Med tanke på kostnaden så är det billigt. t/r med boende och tåg 300 kr. Han har ju nästan jämt öppet i baren också. Se www.65selander.se sedan så tror jag att det är 051005 Barhäng hos HF. Typisk kväll hos HF.

65selander: Men vad fan det är billigt att bo där iaf.

wap.hockeysnack.com
Får nog ta kontakt med resebyrån om att kanske ta ett snack med "landlorden" Säkerligen så har väl rundturen på Läkerol Arena ställts in också ;-)

65selander: Ha frukost ja, men har aldrig orkat öppna kylskåpet.

wap.hockeysnack.com
Va har ni frukost. Jag bor alltid ospecifierat. Dusch och balkong hos grannen. Frukost brukar man få köpa på Södergrillen.

65selander: Hotell HF är ett bra hotell. Frukost buffén är nog bäst. Men man får öppna kylskåpet själv.

wap.hockeysnack.com
Då av avstampet gjord för långhelgen. Thüringer bratwurst och Erdinger mit hefe. Fredag blir det avresa mot Gävle och hotell HF. Får nog ta en sväng förbi Läkerolarena samtidigt. Nu när Bäckis är känd kanske man skall bli en riktig paparazzi...

GävleLasse: jo, men jag tror nog Jonsson kommer få en hel del speltid ändå... för överglänser han Lindbäck så får han nog speltid...

Lindbäck är från Sätra från början va ? Ha för mig jag sett han i en cup när han spelade u14 :)

Db_04: Ja Brynäs kommer nog att satsa på stjärnskottet Anders Lindbäck i första hand. En målvkt som spås en lysande framtid. Så nyförvärvet från Valbo kommer nog att fortsätta att vara andremålvakt.

händer lite i ert J20 lag... in kommer Valbos duktige andremålvakt Andreas Jonsson (som fick stå när Lundström var trasig )och ut går nån Gräsvik till Sheleftyou AIK

Clubsport: Precis!

DMartinssonBSKV:
Det får bli en korv med bröd för dom med...
Ska det vara retro i premiären så ska det!

Clubsport: Men stackars alla "slipsar" som vill äta en bit mat.

GävleLasse:
Annars kan vi väl köra med ståplats i hela arenan så kan dom koncentrera sig på resten av arenan och strunta i stolarna dom första matcherna...

Såg att Bäckströms kompis från Valbo tiden Erik Bergström från svenska J20 mästarna Linköping är klar för Brynäs J20

« · 724506 · »