1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 749747 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
aplusb: Det du säger stämmer så klart. Men jag tycker att man ska ta med sig att böter kan kännas även för de som tjänar mer (som du själv säger). Framförallt för de spelare som väljer att konvertera (finns säkert bättre ord) lön till pension istället. Många eller till och med de flesta (svenska) spelare som tjänar 200k+ i månaden plockar kanske ut 50 (bara exempel) av dem och sparar resten till pensionen.

Därav blir ju ett bötesbelopp på säg 5 tusen lite mer kännbart för dem också. Även om det så klart är ännu mer kännbart för en junior som tjänar under det. För de spelar som får ett bötesbelopp baserat på deras lön istället så är det så klart ännu mer kännbart. Om de plockar ut 50 (bara ett exempel) och får en böter på 32k blir det väldigt kännbart den månaden.

"I stort sett samtliga spelare väljer att dela upp sin lön och avsätta till pension"
www.expressen.se/sport/hockey/shl/unik-genomgang-sa-mycket-tjanar-spelarna-i-shl-20252026/

Sen vet jag inte vad argumentet är till att ha fasta bötesbelopp på filmning och felaktig utrustning (tror jag?) men inte på annat.

Gavve:
Det blir fortfarande konstigt. Denne fiktive junior kommer få 2300kr i böter när det utdelas för t.ex. huvudtacklingar eller liknande medan filmning kostar mer än dubbelt så mycket. För i princip alla seniorer blir böterna lägre vid filmning än vid andra "brott".

DIFFEN: En fullvuxen man kan ställa till med mycket mer fysisk skada än en spinkig junior.
Däremot ställer bägge till med lika stor skada vid filmningar.

Skulle ju SHL kunna ryggsims-bortförklara detta med 🙂

Silfvern:

Ja han har gjort det jättebra

Gavve: Konstigt är det oavsett. Nu jobbar iofs kanske inte hockeyfruarna, men jag och sambon är inga höginkomsttagare, jobbar i offentlig sektor båda två, och vi skulle liksom inte lida av 5000:- i böter en månad. Visst, tråkig utgift, men inte mer än så.
Om det knappt känns för oss så misstänker jag att det inte känns för en medelmåttig SHL-spelare eller uppåt heller.

aplusb:

Böterna är alldeles för låga i SHL oavsett vad du tjänar som spelare, bättre med avstängningar i efterhand istället typ 1-2 matcher första gången, händer det igen 3 - 4 osv osv

Då slutar kanske folk filma, tar nog mer som spelare att va avstängd än betala en summa som man tjänar för att sitta och knyta skridskorna i pausen.

Svensson_62: haha

mattias - 74: ja alla Brynäsares hopp om att få se han i monitorn igen är ganska långt bort

LHC borta alltså. Alltid sånna här matcher som alla räknar med att vi ska vinna men som vi alltid förlorar. 😂 En vattendelare.

Silfvern: men jag tycker att Soda kan vända hem iaf! Fortsatt fast i AHL..

Brynäsgubbe: Själv räknar jag alltid med förlust mot den pisscluben.

Då är det dags att vara på plats live igen på lördag. Skybaren, blir trevligt.

Brynäsgubbe: Alltid jobbigt att möta klübbzzen borta, hoppas killarna gör en bra insats så kanske vi kan ta poäng.

« · 2943041