1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
arnio: Där håller jag med dig om vi hade värvat Tony så hade blivit ramaskri här hur j-a värdelös Sundlöv är

65selander: Klockren,lägg in den i Timrås gästbok,jag lovar dej att den överlever inte mer än två minuter där,sen kommer deras nitiska moderatorer att ta bort den!!

Bissett19: Vem vet det blir lite Hoegaarden i kväll samt NHL och lite Techno samt att jag tänker spela om FarCry igen. Fullt upp med andra ord ;-)

Bissett19: Vare sig man är vän av ordning eller ej så borde man väl inse att en sådan bild kanske inte gör sig nåt vidare bra som reklam för ett nyförvärv. Jag har inget negativt att säga om Selanders bild, så länge den ligger i en annan gästbok. Så värst "nitisk" behöver man således inte vara för att förstå att den inte passar in just där..

Dream Team: Humor Dream Team Humor!!

65selander: Hade också blivit helt jävla galen om Sundlöv hade värvat mig :-)

bif 90: Det heter inte klass spelare utan klasspelare, annars får orden snarare innebörden av att du beskriver en kass spelare ; )

claesw: Är du brorsa till Knaskamilla?

Måste vara jobbigt att få läsa alla grammitiska fel och inte minst från mig

arnio:
Du har åsikter, du är ung, du har fel!

65selander:
Äh, vi (jag och Knaskamilla) är personer som läser mycket helt enkelt. Man blir språk-skadad, antar jag...

claesw: Böcker och manualer läser jag veckovis. Inte blir jag språkpolis för det ;-)

claesw: Apropå klass spelare...;-))

Det verkar vara lite mera drag i spelarmarknaden i detta fönster. Nu gäller det för mor mor att vara på hugget! Värsta scenariot vore om konkurrenterna i botten landar det ena toppförvärvet efter det andra medan BIF står och ser på....

Slutligen en stilla undran; Hur i hela världen har SSK råd att ens vara med och bjuda på Jantunen? Uselt publiksnitt, usel ekonomi i arenabolaget, ett antal klass spelare har redan köpts in. Blåögda sponsorer? Hallin hotar styrelsen med stryk?

65selander:
Nä, förvisso. Jag är dock av naturen skadad, så jag måste klaga så fort jag ser särskrivning i det svenska språket- kalla mig gärna purist!

JanT:
Bra inlägg! SSK- en ständig gåta; ett skitlag, Sylf skulle säkert kalla laget ett bajskorvslag!

claesw: För mycket turbulens inom klubben helt enkelt. Påminner väldigt mycket om vårat kära BIF......

JanT: Kasta gärna dynga på SSk,men om några veckor är dem uppe o nosar på oss,jag är livrädd för Hallineffekten!!

JanT:
Jo, men ännu värre och med sämre publikunderlag dessutom.

Bissett19:
Hallin är ju den ständige räddaren i nöden, sist slutspel för SSK...så...bäva månne LIF, TIK, BIF, MoDO och Mora!

Bissett19: Hallin effekten har pågått en längre tid nu utan att fått någon vidare fart.

Tror att sponsorerna i Södertälje och Leksand inte orkar med hur mycket som helst.

Brynäs har inte haft så mycket att jubla över men nu är det en ny hall på G och sponsorerna hänger på oavsett vad vissa skriver här på HS.

SSK har sin nya hall och klarar inte av det budgeterade snittet ännu. I fjol fick dom först publik under slutspelet där dom slog ut LHC, men räcker ett ev slutspel i år för att uppnå ett + resultat eller i bästa fall +-0

Ejendals är nybyggt men LIF kör på som vanligt fast dom har kosing mm.
 LIF värvar kompetenta spelare enligt dom iaf.

Wallenberg var en som jag ville ha i Brynäs men han självdog nästan när serien drog igång och problemet ligger som vi vet att dom vann Mästarcupen.

En Cup som Många Leksingar var nöjda över men glömde bort att det är KS-spöket som är huvudsponsor på den cupen.

Bissett19: Hallineffekten är övervärderad och dessutom recyclad! SSK har lyckats plocka 2 poäng på 6 omgångar efter jul. Med den takten hinner dom inte upp oss. Avslutar dessutom serien på detta lilla vis;

FBK(b)
DIF(h)
HV(h)
LHC(b)
FHC(b)
LIF(b)
BIF(h)
HV(b)
LHC(h)
FHC(h)

7 matcher mot "de fyras gäng", som säkerligen vill positionera sig inför slutspelet alternativt slåss om seriesegern. Tänk om BIF hade varit i SSK's skor och haft detta avslutande spelschema. Hade du då trott på en Boork-effekt?

JanT: Det skall vara "plocka in 2 poäng"

Hade BIF haft SSK's serieavslutning är jag själv tämligen säker på att majoriteten av HS-folket härinne hade placerat oss i KS utan större tvivel.

JanT: "SSK har lyckats plocka 2 poäng på 6 omgångar efter jul"

Jaså??
2005-12-27 Södertälje SK - Färjestads BK 4-2

2005-12-30 Mora IK - Södertälje SK                                                     5-2  

2006-01-03 Södertälje SK - Timrå IK                                                 3-3   

2006-01-10 Södertälje SK - Linköpings HC 3-3

Hur är det med matematiken magister Jan:-)......??

Bissett19: Hatar HS-plus!!

så tänker jag avsluta kvällen med en liten text från Svenne Rubins.
Låten heter Törst och var min slagdänga när dom andra hade gått och lagt sig när vi var i Rhodos -92.

Svårt att tro att 66Berglund har gått och lagt sig före mig någongång. Nattflaskan bestod då utav Metaxa och grekisk chokladmjölk. Nog om detta här kommer texten.

------------------------------------------------------------------------------------
Glaset är tomt igen
jag känner saknaden
Det var så längesen
Det fanns nånting i

Min törst den är akut
Jag står inte längre ut
Det måste bli ett slut
Var mänska kan se

Min strupe är en öken
Min tunga torr och och malt
torr som en lutfisk i en påse mjöl
Ser ni inte röken
Som stiger ur min hals
Jag ger ett konungarike för en öl

Åh, lilla servitris
Kan ni på något vis
Förstå min kris
Ge mig ert stöd

Visa barmhärtighet
Oh, villken olägenhet
Villken bitterhet
Villken nörd

Min strupe är en öken
Ser ni inte röken
Som stiger ur min hals

Min strupe är en öken
Ser ni inte röken
Som stiger ur min hals

65selander: Jag tycker att texten beskriver min längtan efter slutspel ganska bra...

65selander:
Jag tänker tillbaks på min korta sejour
Som tolvårig grabb i fotbollsskor
Jag fick instruktioner, jag skulle gå
Som back till vänster och tänka på
Att kämpa och springa och bara slå
Långa bollar på Bengt............

Bissett19: Undrar hur det gick för den där Bengt. Blev han någonsin nåt stort tro....

arnio:

I låten så blev han ju på slutet tränare för ungdomslaget och hade en son som de skulle spela långa bollar på.

Poffa: Nu klämmer vi i Knaskammilas sång.

I morgon ska jag räkna ut ett säkert system
I morgon ska jag lösa alla världens problem
Men idag har jag inga planer
På att lämna några tydliga spår
Idag ska jag slå mitt personliga rekord
I att göra så lite som det går
Så lite som det någonsin går

Jag tänker inte jobba, inte lyfta en hand
Jag tänker inte göra ett skapandes grand
För idag har jag inga planer
På att lämna några tydliga spår

Det finns säkert dom som har andra planer för mej
Men det kan jag inte ta nån hänsyn till
Det finns säkert dom som har stora planer för mej
Men idag ska jag bara gå omkring och finnas till
Och sen ska jag sätta mej ner och sitta still

Det finns vissa saker som inte alla kan
Dom kan te sig lätta, men dom kräver sin man
Idag har jag inga planer
På att lämna ifrån mej några spår

Poffa: tack proffa, jag hade bara lagt refrängen på minnet.

Vi har väl aldrig sagt att du ska dit?
Vi har väl aldrig gjort något ont med flit?

Du kan kalla mig för idiot.
Det har jag ingenting emot.
Jag är en idiot
mer än så kan ingen bli.

Vågar du vara rädd står jag på knä.
Vågar du vara rädd står jag på knä, om du ber mig.

Vi har väl aldrig sagt att du är ful?
Vi har väl alltid skickat kort till jul?

Du kan kalla mig för idiot.
Det har jag ingenting emot.
Jag är en idiot
mer än så kan ingen bli.

arnio: Bob Hund??

superovve: Vi får väl se vad er "förstärkning" kan bidra med. Men att komma in här å klappa sig på bröstet över en förstärkning som Brynäs INTE var intresserade av....

Vart ligger ni i tabellen förresten?

Bissett19: Jag menade som så att SSK har plockat in 2 poäng på vårt kära Brynäs IF! Inget annat.

wap.hockeysnack.com
JanT:ok dä är jag med!

GävleLasse: Har jag missat någonting men vem har Leksand värvat?

Vafalls Mikael Lindman lirar i Brynäs Veteranerna, där har vi ju nästa förstärkning, men han kanske är för aktiv för att passa Leif...

För övrigt så väntar hela Sura fortfarande på Herr Rydmark. Julskinkan satte sig visst hårdare än han trott...

65selander: Isf har jag oxå missat det ,det var väl nåt rykte på Superstars forum om Lasse Pirjätä,men som sagt bara ett rykte!!

ja tycker de är jävligt bra att man kan köpa tre matcher på säsongs kortet den här veckan Hv71 i morgon Linköping på Torsdag och den spännande matchen mot Leksand på Lördag

Brynäs matcher alltså

21olsson: Dessutom Brynäs-Djurgårn den 26 Januari..........tur man har säsongskortet:-)

tror det finns en tomte här som raderar inlägg..

21olsson: Eller så kan man ju gå på alla tre, det är också jävligt bra:P.

arnio:
Nja inte riktigt. Däremot finns det tomtar som klämmer ur sig meningslösa inlägg i parti och minut, så ibland måste moderatorerna rensa för att försöka hålla nivån ovanför Lunarstorm.

Just nu är det jag som städar.

westerlind: Ok blir bara lite brydd när Claesw skriver inlägget nedan och det får vara kvar. Sedan sitter han och anmärker på alla som stavar fel. Men att ge honom en pik är visst inte tillåtet. Vad är färresten Lunarstorm?

Sv: A propósito de nada

arnio:
Du har åsikter, du är ung, du har fel!
claesw @ Stockholm Igår kl. 23:14

arnio:
Jag hade inte hunnit dit, men ser inget speciellt med det, så det blir antagligen kvar. När du modererar kan du inte bedöma varje inlägg för sig - bedöms ett olämpligt måste även svaren på det tas bort för att gästboken ska bli begriplig.

Just nu har nivån sjunkit mycket: Det blir fler och fler korta inlägg - oneliners tillhör de långa, så det är tyvärr inte många intressanta diskussioner att bevara.

westerlind:Ser inget fel i det? Det han skrev hade inget med tidigare diskutioner att göra utan endast ett påhopp på mig. Ser gärna att ni moderatorer behandlar alla på samma sätt.

GävleLasse: Men du förstår nog inte vad jag menar.. Det var bara en schysst fråga om hur det går Med Transfer Fönstret..! Det var inget taskigt.

Om du inte visste detta Ännu så Ligger vi på Tolfte Plats.!

Ta gärna bort den diskussion som du och jag har nu i alla fall.

arnio: Reglerna. Du ska: Diskutera privata ämnen via brevfunktionen.

« · 655288 · »