1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742251 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
arnio: Dream on!!

Sammanställning över elitseriespelarnas ursprungliga nationalitet (sverige, övriga norden, övriga världen):

BIF 20 + 4 + 2
DIF 22 + 4 + 0
VF 22 + 7 + 3
FBK 21 + 0 + 5
HV 23 + 2 + 0
LIF 19 + 2 + 10
LHC 17 + 6 + 1
LHF 20 + 2 + 4
MODO 15 + 3 + 6
MIK 15 + 6 + 4
SSK 22 + 2 + 8
TIK 14 + 6 + 4

Malmen:

Så vilka 4 är från 'övriga världen' i Mora?
Eller är Tribuntsovs tillbaka igen efter OS-uppehållet?

Metal Guru: kanske dom räknar den svenske vikingen Eric Johansson som kanadick ? :P

Inte nog med att SSK skall spela KS samt att hallen går lite knackigt ekonomiskt, nu verkar det som dom får dras med Masken också.

Ryktena går på deras Forum att han skall vara klar som Sportchef.

65selander: Dom måste skämta!?

65selander: det tror ja knappast stämmer

Metal Guru: "Så vilka 4 är från 'övriga världen' i Mora?
Eller är Tribuntsovs tillbaka igen efter OS-uppehållet?"

Jag tog bara dom som stod på er hemsida.

Db_04: "kanske dom räknar den svenske vikingen Eric Johansson som kanadick ?"
Ja, men samma sak gäller t.ex. Umicevic. Det står ju faktiskt "ursprungliga nationalitet".

Enligt uppgift så fick Sören Jacobsson från BSKV, foppas tröja idag på medborgaplatsen, stackare. Han kunde ju tagit någon annasn istället.

DMartinssonBSKV: Uppgiften bekräftad. dock inte orginaltröja.

Hong Kong: Ne och inget nummer heller.

Har ni sett tidingarnas nya satsning om Brynäs? Mycket trevligt måste jag säga.

65selander: Helt suveränt!

65selander:
Helt suveränt, men dom verkar ha använt min mobilkamera för att filma med...

Gusten: Akta dig för Spets och Månsson om dom bjuder på mat :-))

65selander: Vadårå känns givet att det skulle bli pizza där, eller makaroner blanco inte helt fel det heller :)

Lunkan: Tolkade det mera som om dom var värdelösa så att dom inte ens kunde koka makaroner :-))

65selander: Pizzan känns mao given, hoppas de bor på söder nära Fredrik Åkare!

65selander + GävleLasse:

(Ang Gävletidningars satsning på Brynässida)

Är inte det här något som borde finnas på brynas.se?

Eller vad säger du, Lasse!

rackham: Kan tyckas så. Den är ju bättre än måmga men ganska innehållslös annars. Intervjun med Boorken borde då absolut ligga på hemsidan.

rackham: "Är inte det här något som borde finnas på brynas.se?"

Definitivt!

rackham: De har helt klart fångat andemeningen i vad jag önskat. Lättsam läsning OM våra favoriter. Jag menar resultat i all ära men det skall vara en bisak när det gäller en hemsida. Det gäller att ha en mångfacetterad bild av föreningen och spegla den på sin hemsida.

Sån här information lockar besökare som s t a n n a r och läser, inte kort konstaterar att inget hänt och surfar vidare.

Brynäs marknadsföring bygger mycket på dess anrika historia men detta speglas inte vidare mycket på hemsidan utan det ligger undanskuffat i ett vad det verkar vara ett snabbjobb. Frågan för mig är: Har det verkligen inte hänt nånting av värde i Brynäs sedan säsongen 02-03?

Det finns många gamla profiler som har intressanta historier från "den gamla goda tiden", nåt som jag och vad jag tror många andra besökare skulle sätta ett stort värde på.

Bilder? Ett ambitiöst försök gjordes i höstas, Brynäs startade en bildbank som dött helt efter att webbkamerorna sattes upp. Är det verkligen BARA såna bilder man vill se? Nej, jag är övertygad om att det är matchbilder och liknande som folk vill se. Men det är lite som jag varit inne på, Arenabygget har ALL fokus just nu. En lite farlig tendens tycker jag då man lätt drar slutsatsen att hela föreningen inte jobbar målmedvetet framåt utan går lite på halvfart fram tills arenan är klar.

Långt svar på kort fråga... ;)

GävleLasse:
Jag visste väl att du skulle hugga på den :-)

Så mycket värde har det väl inte varit i händelserna sedan 02/03, men ändå...

Kan man tänka sig att hemsidesgänget ser den aktuellla sidan och tar efter...?

Gävlelasse eller nån som bor där man kan köpa GD:

Är denna sajt/avdelning en nätgrej eller finns den som pappersvariant också? Hade varit perfekt som toalettlektyr.

Gusten:
Är det bild på Boorken med endast bananskal kring höfterna?

rackham: Ska man se det rent krasst på den sportsliga biten så har det väl inte hänt vidare mycket sedan säsongen 99 ;)

"Kan man tänka sig att hemsidesgänget ser den aktuellla sidan och tar efter...?"

Det skulle förvåna mig högeligen. OM de skulle göra det så är det fortfarande beklämmande att de inte kläckt idén tidigare.

Nej, Brynäs måste ta tillfället i akt nu när de har gott om besök.
Vad brynäs skall fokusera på i första hand är.

- Lättsamma reportage om spelare/tränare eller andra profiler i föreningen.
- Information om medlemsrådets arbete. Aktuella frågor etc.
- Bilder från matcher. Mingelbilder kanske vore en kul grej så kan man sitta å titta efter folk man känner. En sysselsättning som brukar vara poppis bland krogarnas hemsidor.
- Lite mer fokusering på klacken. Det enda Brynäs gör är att länka till de olika hemsidorna.

Det finns massor av andra intressanta saker att ta upp men man får börja lite smått så inte Brynäs hemsidemakare blir förskräkta av den stora bristen och skräms av det stora arbete som ligger framför dem ;)

Gusten: Det är inget jag sett i alla fall.... Köp en laptop vet jag... ;)

GävleLasse: Hehe jag ska :)

GävleLasse:

Skillnaden på Gävletidningar är väl att de har ett antal anställda som gör tidningar också.
Brynäs har ännu ingen alls anställd för det här jobbet...

Tror inte det är brist på idéer, det är brist på resurser i form av tid och personal.

Det kommer, Lasse, det kommer :-)

rackham: Nej Brynäs har ingen anställd för att göra jobbet....Det verkar vara ett kriterium att man måste hasa runt uppe på sätraåsen 8-5 för att man skall få nåt gjort. Jag erbjöd mina tjänster att som praktikant försöka dra igång en redaktion som försåg hemsidan med innehåll. Men de var tydligen inte intresserade... ;)

De vågar nog inte ha en "dysterkvist" däruppe....

GävleLasse:
Så kan det vara... :-)

Handlar förmodligen om en långsiktighet också.
Skall man göra nåt skall man klara av det på lång sikt och det går inte utan att någon är anställd för att göra jobbet.

Vän av ordning påpekade att Arbetarbladet gjorde något liknande för några år sedan...
Någon som kommer ihåg :-)

rackham: Det mesta verkar handla om långsiktighet inom Brynäs just nu. Man kan ju undra om den nuvarande styrelsen är inställda på samma sak.

Det verkar ju lite motsägelsefullt om man skall driva föreningen framåt via en styrelse, eller delar av, som eventuellt byts ut under detta långsiktiga arbete. I så fall borde man kunna göra detsamma med hemsidejobbet.

Eller räknar styrelsen kallt med att de kommer att sitta säkert på sina poster?

Nej, jag kommer att köra full fokusering på andra sidor i framtiden. Just nu så håller jag på att fixa med BT's nya sida och förhoppningsvis så kommer vi att få igång en redaktion till nästa säsong.

GävleLasse: Du har ju ditt jobb där redan.....
Hur skulle spelarna reagera om dom griniga gubbarna inte sitter på bänken vid träningarna...

64Waern: Ja säg det... ;)

GävleLasse:
Förutom långsiktighet krävs kontinuitet.
Helt rätt :-)

En styrelses roll är att vara långsiktig.
Det är de anställda som skall göra jobbet och för det finns en ledare som fördelar och leder arbetet, dvs VD:n.

I Brynäs har styrelsen, av tvång, varit väldigt operativ.
Bla har ett 160 miljoners projekt startats m.m. på senare tid med hjälp av ideella krafter.

Nu har det anställts en affärschef och en ungdomsansvarig håller på att rekryteras. Båda jobbar mycket med intäktssidan (framför allt affärschefen naturligtvis) och det betyder att Brynäs investerar i framtiden.
Samtidigt avlastas både styrelse och övriga anställda.
En förhoppning borde då vara att vi kan vänta oss högre kvalitet och produktivitet inom flera områden och på flera händer och fötter...

64Waern:
Statler & Waldorf tillhör inventarierna... :-)

rackham: Ja det är en "förhoppning" som snarare känns som ett "krav" om Brynäs skall växa. Det är ju ganska intressant att de t ex inte ens gör en effort att värva nya medlemmar till föreningen på hemsidan. ;)

Men de är väl rädda att krven kommer att öka ännu mer då ;)

GävleLasse:
Det är ju så mycket annat som skall få plats, har jag hört :-)

rackham: Ja... det verkar ha varit full fokus på länkar som inte leder nånstans ;)

GävleLasse:
Precis. Lite korsdrag skulle inte skada.

Intressant att Brynäs fortfarande vill ha in fler ansökningar till ungdomsansvarig fast sista ansökningsdag var den 20/2.
Räcker det inte med 50 sökande :-)

rackham: Det är inte det som är problemet.. De har ju inget att lägga in på sidan istället... ;)

Bannern ser ju så snygg ut, funktionen/relevansen är av underordnad betydlese.. ;)

rackham: Fast nu verkar de ha tagit bort den...

Guldstjärna ;)

rackham: Har du sökt till jobbet ;-)

GävleLasse:
Vi konstaterar att det är ett utvecklingsområde...

65selander:
Nä, förskolan är inget för mig :-)

rackham: Som så mycket annat... ;)

GävleLasse: Gillar inte vibbarna man har i kroppen nu när det börjar att dra ihop sig. Var länge sedan jag var så fruktansvärt nervös som jag är nu. Senast var när jag var i Skellefteå på näst sista KS-matchen.

65selander:
Almtorp förlänger...

96 Artisten: Då var centeruppsättningen klar då...

Gusten: "Då var centeruppsättningen klar då..."

De andra lagen är livrädda!

« · 681907 · »