1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746564 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
micke: Instämmer med övriga. Mer sånt.

...men j-lar inget tingeltangel under matcherna och "Clap your hands"/"Stamp your feet"-skyltar, då raderar jag inlägget.

westerlind: Kan vi inte plocka in "Super-fan" ?
Den där tomten med saftblandare på huvet, som Djurgården hade som stämningshöjare på Hovet på 80-talet?
(blir jag inte raderad nu, ja då blir jag det aldrig....)

Nä nu jävlar, pompom, wrestling, tacos, Gripenplan som ritar halspastiller i luften...nä back to basic förhelvete! Tacka vet jag senap i nacken på en överfylld ståplatsläktare, vill man lägga ur snusen så gör man det i knävecket på den av spänning svettdrypande bondlurken framför sig.

Svälj huvé jävla jänkare!

Skål!

Gusten:

Tack och amen för det! Vi kanske skulle starta en förening för hederlig svensk läktarkulturs bevarande ;-)

Amerikaniserade inslag för oss bara närmare till det som NHL är - en jäkla iscirkus.

Nej, mer svett, tårar och riktig gastkramande sport. Bort med tingeltangel som försöker göra en fjantig show av vår sport!

Knogen: Ska vi verkligen starta ännu en förening? När ska vi då hinna med att använda våra latexdräkter?

Bissett19: "micke: Posta bums!!

www.brynas.se/medlemmar/forslag.asp?s electedItemId=medlemsforslag"

Det törs jag int´. Sist jag "postade" liknande förslag blev jag invald i en slags "medlemsstyrelse". Det var säsongen 95/96. Du kan tänka dig själv hur det var för en 18-åring att sitta med ett gäng 50-åringar under möten hållna av klubbchefen Börje Olsson (stämmer namnet?). Man kände sig ganska liten... Vårt jobb var (antar jag) att vara en levande länk mellan de vanliga supportrarna och ledningen. Problemet var väl att BIF åkte ner i allsvenskan den julen och alla krafter riktades åt andra håll, vi fick ett par middagar i VIP-restaurangen och ett par möten med Börje, plus en guidad sightseeingtour av Gavlerinken, mycket mer blev det inte, allt rann väl ut i sanden antar jag. Idén var såklart god men ta över facklan du Bissett :)

Ett till förslag jag nämnde för länge sedan kan du oxå ta upp:
Sälj BIF-souvenirer i de flesta bensinmackar/motell i närområdet. Ex, när du åker in till Gävle Bro eller Tönnebro ska du hitta en brynäsglasmonter som säljer pins, magneter, böcker, DVD, osv. Även om du inte handlar något ska du få intrycket av att du har kommit till "Brynäsland", så fort du kommer söder om Söderhamn eller norr om Uppsala.

micke: "Brynäsland" ?? "söder om Söderhamn eller norr om Uppsala." ??

Det trodde jag gällde från Smygehuk till Treriksröset? :-)

Gonatt, min hockeyvän...

micke: Ctrl-ALT-Del

Näe.. det var kvar...

GävleLasse: "micke: Ctrl-ALT-Del

Näe.. det var kvar..."

?????????????
Jag är senil. Du får förklara dig...

rackham: Börjar fundera om "micke" är #62 ;-)

Vet inte vem som skrev att nu har vi kosing eftersom tv pengarna blir en jädrans massa nästa säsong. Det stämmer ju men problemet är ju att klubbarna ovanför får ju också lika mycket.

För första gången så kommer vi kunna mäta formen i en försäsongs turnering. Vi är inte med i Norrtälje.

65selander:
Ja, vart styr du kosan nu då när det inte blir Norrtälje?
Mora, Sundsvall eller Tammerfors...?
Eller tar du Norrtälje i alla fall...?

rackham: Det verkar som att 65:an somnat ifrån. Jag får väl gå in och svara i hans ställe. Känner jag Patrik rätt blir det både Tampere och Sundsvall samt kanske även Mor AIK.

20 Lindgren ska lägga all kraft och allt sikte på att ta tillbaka Finland som vi allt för lättvindigt gav upp tidigare. Bara att leta fram alla tillgängliga eurosedlar, ställa fram klockan en timme och "Go East"!

28 hemmamatcher i SERIEN. Därefter nio i slutspelet. Många matcher blir det. Orkar man ta sig till det nya palatset så många gånger? Kommer Kent-Åke att skotta gång/cykelbanan hela vägen fram kommande säsong eller får man kliva i bilarnas körbana? Servicetänkande/trafiksäkerhet...

Vafan... Samling vid bussen om en halvtimme!

Adjö, vi ses i Tampere 15 september!

20 Lindgren:

Mycket tänkbart att det blir en trippel för 65:an!
Och Tampere blir en utmaning...

Nu Geflar gnager vi oss till seger :-)

rackham:

Nån som vet om matchen visas p nån tv kanal ?? Kan bli kul och se Mjällby igen..

rackham: Alla Brynäsare borde väl befinna sig på Strömvallen och beskåda Brynäs träningsmatch idag? =)

mattias - 74:
Ingen aning faktiskt.

HF:
Jag har satt på sommardäck. Rattmuff av.
Här åker man ingenstans i snövädret... och snöskorna är inlämnade för översyn tills nästa vinter.
Pärsk!

rackham: Självklart åker man till Sundsvall, Tammerfors. Tyckte någon moring skrev att dom inte skulle ha någon turnering i år men Simons kanske inte har släppt den nyheten ännu?

Synd på ett sett att det inte blev Norrtälje för det har alltid varit mycket Brynäsare och annat löst folk i barackerna. En turnering man skulle vilja stifta bekantskap med igen är den i Lugano.

Nej nu ka vi ta på oss hucklet och skura lite golv. :-)

65selander:
Jag tänkte väl det...

Med vinterstormen vinande utanför fönstret finns det inte många bättre alternativ :-(

Tycker likt Micke att kringarrangemangen runt matcherna är för dåliga eller i alla fall kunna förbättras avsevärt. Med exempelvis strålkastare och museum kan det blir mer av en turistattraktion än ett ställe man åker förbi och sett kommande Läkerol Arena. Museum Micke, tummen upp.

Tycker dagens inramning känns lite trist speciellt när spelarna kommer in. Om man sett någon match tidigare samma säsong så kör man med samma tema. Jag vill gärna se ett tigerhuvud likt björnen i Luleå. Alla såna här saker tror jag stärker upplevelsen att vara på hockey. Intresset kanske inte är så stort för just hockeyn för vissa utan att då Brynäs kan erbjuda en upplevelse kombinerat med hockeyn. Detta tror jag kan ge mer pengar till kassan.

Helgesen: Museum i all ära, men varför inte sträva ännu högre upp och köra ett "Hall of fame", på så sätt kan man ju även attrahera en bredare publik och inte bara en massa nostalgiska Brynäsare...

GävleLasse: Kan man inte ansöka om att få bli Sveriges Hockeymuseum? Då bör man kunna dra in statliga bidrag.

McClane: Det skulle ju inte skada att sondera terängen i alla fall. Gävle ligger ju bra till rent geografiskt och är klassisk hockeymark, så varför inte...

GävleLasse: Museum,Hall of fame,kalla det vad du vill,det blir ju ändå Brynäs till 99 %

sylf: Så kan det givetvis bli, men det är ju även upp till förbundet och andra klubbar att se till att de är "representerade" genom att låna ut material till utställning...

Angående tanken att kopiera mer från USA…………en kul parantes i debatten....

Jag var i LA (inte Läkerol Arena) för 7 år sedan och såg Anaheim–Phoenix i NHL. Det var liksom inte 3x20 min med pauser som här utan en gång 2,30 timmar.
Det var i princip utsålt, men mitt under en period kunde det vara halvfullt i arenan eftersom hälften var ute och käka på McDonalds eller handlade popcorn.

Sedan när det var paus kom de tillbaka för att sitta i en timme och snacka skit. Jag hade två killar framför mig som inte tittade på matchen en enda gång utan bara satt vända mot varandra och ”bala” som vi säger i Västergötland.
De reagerade i princip bara när det blev mål när det lät som om en Vikingfärja kom in genom ena väggen. Och de var absolut inte något undantag.
Hockeyn var ungefär som radion i ett kök, dvs bakgrundssorl.

Jag vet att Anaheim med sitt Kalle-Anka lag inte är något bra exempel och att intresset och kunnandet för hockey är något helt annat i Canada.
Självklart finns det massor att kopiera från olika håll, men då gäller det att noggrannt välja ut det bästa.

Undrar om inte vi var först med flaggor i taket för sm.gulden.
Jag tror också vi 1993 var först med att hänga upp trotjänarnas tröja (TordL)
Nu tycker jag att vi ska införa att man får en stjärna på tröjan för var 10:e sm-guld.
Snacka om respekt!!! En extra stor stjärna på bortatröjorna. Typ en stjärna med en ring runt eller något udda för att inte blandas i hop med blåbären från Dalom.

Det är något som inget av de andra lagen förutom Djurgården kan kopiera på i alla fall 20 år.......

Pelle Borås: En stjärna över emblemet efter tio SM-guld är en kanonbra idé. Kolla in Juventus tröja. Respekt!

McClane: ...eller både AIK och DIF i allsvenskan, om jag inte minns fel.

Pelle Borås: Det var lite så jag menade. Min största reflektion från min första, och enda hittils, amerikanska baseballmatch var att det var halvtomt på läktarna, den andra hälften var i korridorerna bakom arenan och köpte snacks, käk å gud vet vad (vilket iofs var onödigt eftersom dom hade snubbar som gick omkring på läktarna och sålde nästan samma saker).
Den matchen spelades på söndag, och en baseballmatch kan ju ta hur många timmar som helst som jag förstod det. Grejen var att man gjorde en heldagsutflykt av det hela, med ungarna eller polarna. I sverige ska man ju först förfesta på pub/hemma innan, sedan springa sprintlopp i periodpausen mellan läktarn och kön till korv/öl och till sist skynda sig ut till bilen så man får stå i bilkö. Kvällen avslutas så med käk å några pilnsner på krogen. Tänk om man kunde fixa det mesta av detta på själva arenan. Mindre stress, mer gemyt, mer trivsel = mer pengar till BIF.

Självklart ska vi inte ta efter allting men vi har mycket att lära från USA bara...

micke: Hur blir det med derbygrupperna nu inför kommande säsong ? Brynäs lär väl inte tillhöra "norrgruppen längre, blir väl FBK,Mora och Djurgården i samma derbygrupp som Brynäs..

brynästigern:

Derbygrupperna finns inte.

Poffa: Jaså, har de slopats inför kommande säsong?

brynästigern: Ja, sedan någon månad tillbaks i tiden.

eltifoso: Ok, då vet jag, funderar bara på hur serien läggs upp då. Möts lagen 2ggr hemma och borta som vanligt i fortsättningen då?

brynästigern: Det blir återigen en nödlösning. I stället för derbygrupperna så kommer man att spela 5 extra omgångar varav 3 av dessa är hemmamatcher mot några av topplagen från den här säsongen. Sedan blir det två bortamatcher.. mot vilket motstånd vet jag inte.

GävleLasse: Låter ju lite märkligt tycker jag men är det så det är upplagt så får vi väl se om det är en bra lösning.

GävleLasse: Alla möter alla 5 ggr, och som sex främsta ifrån årets serie får 22 hemmamatcher och 23 bortamatcher. Övriga får det motsatta 23 hemma/22 borta.

Stigsson: Resterande tio då? =) 27/28 är väl ändå fördelningen?

HF: Äsch, 45 eller 55 big deal ;-)

Stigsson: För Leksand hade det nog varit en väldigt "big deal". Då hade de ju sluppit att torska 10 matcher... hä-hä

GävleLasse: Du vet ju inte om det var tio i början eller tio i mitten som jag tog bort. Ett tag vann dom ju några matcher så då hade dom rent utav kanske förlorat på det . :-)

Stigsson: förlorat på det? kan ett lag förlora mer än vad de gjorde? Fet sist itabellen utom en omgång säger väl allt :)

GävleLasse: Äsch, några matcher måste dom väl ha vunnit.......men när jag tänker efter näe det gjorde dom ju inte.

Stigsson: Leksand var i sin "prime" mellan omgång 12-14

12 MODO Hockey (h) 3-2
13 Södertälje SK (h) 4-4
14 Timrå IK (b) 1-1

GävleLasse: Glöm inte mellan omg 26 och 31, sex matcher i rad med poäng.

26: Modo 1-1
27: Timrå 3-2
28: SSK 3-2 ot
29: Linköping 2-2
30: Brynäs 2-3 ot (visserligen förlust men poäng i alla fall)
31: Luleå 3-2 ot

Stigsson: Ja, vi får väl se vilka som skrattar sist. Leksand eller brynäs?
Det kommer nog att bli tuffa drabbningar mellan lagen när de möts i kvalserien nästa säsong. Det ska i alla fall bli spännande att följa med i Boorkens båt ett år till. Undrar vem som får sparken först, Lind eller Dackell....?

munkas: Möts i kvalserien....? Det är till och vara pessimistisk.

brynästigern: Nja, omöjligt är det ju inte. Bäckström verkar vara mannen som skall göra det nästa säsong, hoppas bara han levererar. Att sedan räkna med att Ove skall vara lika giftig nästa säsong känns lite orealistiskt. Det skall dessutom spelas in nya färskingar i laget och sådant kan ta någon säsong, se bara på Spets...

Vad säger man om FBK's det gäller att öka takten när det väl gäller :-)

Tror FBK är dom som kan rubba Frölunda. Kul finalserie igen iaf.

« · 700623 · »