Ahhrggggh finns det något träligare än att ominstallera sin dator.
Bara XP Pro sp1 hemma. Resten får man hämta på nätet ...... Tog 1h innan jag hittade disketten till RAID-kontrollen i bråten här hemma , utan den så hade jag inte fått igång skiten utan att döda allting. Men nu tickar det på 10% på SP2 iaf. tick, tack, tick, tack... Tur att man har lite Belgiska kompisar hemma.
Kul att se hur ödmjuka vissa blir för en finalplats...
Wesley: Här kör vi bara äkta saker, tyvärr så ligger min pärm med CD-skivor på jobbet så jag fick ta en gammal rackare.
Är det inte smuggelolja från finland så är det piratkopior ni använder i Haparanda :-))
micke: Boork har nu utsetts av Elitdomarföreningen Ishockeys medlemmar som årets coach.
Saxat från swehockey:
"Årets Coach: Leif Boork, Brynäs IF: Trots många matcher med "kniven på strupen" har Leif under säsongen visat stor respekt mot domarna och underlättat deras arbete".
Bissett19: Kul för Boorken. Fint pris.
Ang priset som domarvärd så måste MoDo fjäska mera eftersom publiken dömmer ut honom innan matchen ens har börjat spelat ;-)
Kaxig rubrik men den håller ännu :-)
”Jag har ett SM-guld – det har inte Foppa”
Roger Kyrö överträffade kompisen från JVM-tiden
ÖRNSKÖLDSVIK. Peter Forsberg fick aldrig jubla över något SM-guld till sitt älskade Modo.
Och det var en före detta lagkompis som förstörde festen.
Roger Kyrö, 26, spelade JVM ihop med Foppa i tyska Füssen 1992.
Sedan tog deras karriärer lite olika vägar – milt uttryckt.
– Men jag har i alla fall något som inte Foppa har – ett SM-guld, säger Kyrö.
Är ni medvetna att Brynäs har nu 3 utav dom fem bästa i den interna poängligan från J-VM.
Poffa: Sjunker mera om Sjödda lägger av.
Fast med vårat skilag så kvittar det ju. Det är ju bevisat att man kan inte plocka hem ett gäng legionärer från NHL, se bara på förra säsongen ;-)
Hellre ett kompisgäng på ålderns höst än inga alls ...
65selander:
Jaja, ni vinner väl Mästarcupen i höst och sedan går det som det brukar. :-)
Poffa: Blir ingen Mästarcup i år. Det blir SCCA, Mora, Tammerfors.
Vi har lärt oss men Leksand var alldeles utav glädje efter sewgern ifjol. Det var Wallenberg, Duba, oj oj oj vad bra dom var. Nu får hela Sveriges lag börja åka buss eftersom amorteringen på Ejendals skall göras också. :-)
Har för mig att AS får ca 300tk i tv-pengar .-))
65selander:
300 000 är rätt. Det var väl för väl att ni skippar Mästarcupen. Vem vet, då kanske ni har en chans på slutspel även nästa säsong.
Poffa: hehe. Man börjar faktiskt undra om den turneringen är fördömd.
En jädrans skillnad mot tv-pengarna i ES och AS iaf. Kan tänka mig att SAIK kommer att tycka att det är som en lottovinst. Deras resor kommer väl att kosta en del men det vägs nog upp utav välvilliga sponsorer.
MIF har ju Percy som inte kommer att kunna låta bli att lägga sig i. Blir intressant och se hur det går för oss nu med ny hall och spektaktulära värvningar från serien under.
Paddan: Om Bynäs kunde bli som Refaat so vore det kul, han är ju en av Sveriges rikaste sk nysvenskar. :-)
Förövrigt så visar Fnn tv'n ngn ny sport som inte jag har sett tidigare
"VM i Teamåkning"
AD: Det gjorde jag redan före MC eftersom han var jävligt bra i AS/KS men tydligen så pallar han inte av ES ifs så gjorde han väl runt 17p i Timrå.