1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747461 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Har någon hört något Cipulis ??
Får han stanna eller inte ??

teddykgb: Besked ska komma under veckan enligt Sundlöf.

På tal om ingenting kommer här en skön artikel, se länk

85E-Martinsson: När började du lyssna på Nunstedt? ;-)

65selander: nu när jag såg artikeln

DMartinssonBSKV:

Glennert.... Vilken dåre!

Är det inte dags att se över lönespiralen istället........? O ja, jag vet...... Då väljer spelarna spel utomlands och Elitserien mjölkas på talang. Men skulle det inte vara på sin plats att klubbarna fick lite flis av att förse NHL med talang? På tiden att skrota slavavtalet med NHL. Russian power!!!!

Att göra som Glennert säger vore iditiskt. Vad händer om några år då???????? Jo lönerna har stigit till nästa nivå och man måste vidta andra åtgärder för att kunna matcha.... Nej:

INFÖR LÖNETAK!! Låt de som hellre vill hora i nån utländsk liga göra det.

DMartinssonBSKV: Intressant uttalande av Djurgårdsbossen: "Det är som att pissa på sig. Skönt i början, men sedan blir det jobbigt, säger Tommy Engström, klubbdirektör för Djurgården".

Oavsett om det är 120,70 eller 55 omgångar så måste det kännas som att skita på sej att vara klubbdirektör i Djurgårn,det är riktigt oskönt från början,sen blir det bara värre.......:-)

Ja förutom när Brynäs kommer till Globen då:)

Bissett19: Engström citerar i själva verket Glennert som sagt det hela från början. Inte första gången han säger idiotiska saker =)

HF:Okej ,det är väl hans lott här i livet,att häva ur sej dynga:)

Bissett19: Fattar inte glennert det om det blir fler matcher vill väl spelarna ha mer lön.

Bissett19: Träningsrapport från förmiddagens träning finns på BT's hemsida nu...

GävleLasse: Härligt Lasse!!

Dubbla pass hela veckan,det låter som om det kommer att vara tunga ben mot TPS i Långshyttan på Lördag,men samtidigt lär väl TPS vara lite slitna oxå då man matchar mot Djurgårn på Torsdag o LHC på Fredan i Nordic Trophyligan!!

Vad tror du,blir det Salmonsson som kommer att ersätta Bicek i förstalinan tills Bicek ansluter till truppen??

Bissett19: djurgården är nog emot allt som betyder att dom måste spela i Globen mer än 25 matcher per säsong :).... i stort sett alla andra lag har egna arenor lr tjänar i alla fall mer pengar på matcherna än dif

Bissett19: Ja som det verkar så kommer de att testa det under veckan och även mot TPS på lördag. Sen får vi se hur det ser utu för Månsson och Bäckström försvinner ju på landslagsuppdrag till SCA cupen. Då tror jag att de två juniorerna Gynge och Alcén får chansen. Frågan är om Malmstöm åter igen får agera allt-i-allo och spela center mellan dessa herrar..

Jag kan även tänka mig att backparen inte kommer att se ut som de gör nu när väl serien drar igång.

Jag sitter och kollar på spelprogrammet och november kommer att gå till historien som en av de tyngre månader Brynäs haft.

2/11 Frölunda-Brynäs
4/11 Färjestad-Brynäs
16/11 Linköping-Brynäs
18/11 Brynäs-Djurgården
20/11 Brynäs-Timrå
23/11 Mora--Brynäs
25/11 Linköping-Brynäs
28/11 Brynäs-Luleå
30/Malmö-Brynäs

Sex bortamatcher och endast tre hemmamatcher. Fyra av de sex bortamatcherna är mot tippade topp4-lag...Av hemmamatcherna så är det väl endast matchen mot Luleå som känns riktigt svår. Viktigt att vinna mötena mot DIF och Timrå hemma och Mora och Malmö borta...Annars lär det sladdas rejlt i tabellen...

Det är Cipramilvarning på den månaden...

GävleLasse: Det blir en nolla i kolumnen efter matchen mot TIK.

GävleLasse: Äh Lasse November är lungt...

bradberry: Håller med

Ambroo: Tänk att jag hade på känn att en Tallefjant skulle komma in å skriva nåt sånt. Vi får väl se...

Gamle (nåja) brynäsaren 98 kg Mårs är aktiv i tredje perioden mot Brynäs J20 uppe på Högslätten. 2 mål så här långt.
Jämtland leder med 6-3 för närvarande.

One down, ten to go?

Down under: Jag blir inte överaskad alls. Han är för snäll på plan. Han har kropp att "do some damage" men använder den inte...Jag blev överaskad att de förlängde hans kontrakt. Vi får väl se om det inte blir Almtuna igen, de var ju nöjda med honom.

GävleLasse:
VIK söker en back sen lånet från LHC Lorentsson inte blir bra i knät.
Här skulle han garanterat få speltid i ett förmodat topplag.

wap.hockeysnack.com
BMW aka gurka... In german.. ein, zwei.... polizei.... hmmm rättstavning. Upp å nicka socker dricka GSU ;-)

wap.hockeysnack.com
Enda positiva är att man inte är "grodätare" hmm, tänker xtra länge, ringer Paddan... tut, tut, tut... ;-)

Enda positiva nu är att man kan dunka "Haddaway - What is love" (Roxbury)

Det är ungefär som att vänta på nya spelare,,, man hoppas men det är samma slagdänga som dyker upp... Jag bitter knappast ;-)

När jag ändå svamlar så kommer det stoltheter som Dave King som berättade hur det går till i Ryssland...

När Ryssarna spelade i Tammerfors så satt alla agenter och dreglade. Ryssarna körde i stort sett med sitt sk J20 och ändå så sopade dom i stort sett mattan med alla. Tror knappast att jag någonsin har sett så många agenter på samma match förut.

Det roliga var att alla kinderägg från Ryssland (Supporters) bara pratade om Bäckis!! även Tyskar som Finnar och Schweizare... Is Bäckström playing to day?

Sista natten när vi var på Tapparas pub så stod det spelare som stoppade mig  och dom sjöng den gamla slagdängan " Sjödin, Tommy Sjödin, Sjödin Tommy Sjödin" Tyvärr så tog jag inte namnet på dom troligtvis så har dom oxå harvat i Lugano som Sjödda och Djoos har gjort... Jo jag vet att även Larsson har varit där. 

Hmmm. Jag vill tacka Sverige för Internet :-))

ps/ Kennedy sade en sak som vi alla vill saäga ""Ich bin ein Berliner"

Avslutar nattens övningar med en "femling". Ägaren till dessa hundjävlar spelar innebandy i Schweiz nu. Tränaren i laget är en Modoit från HS som förövrigt är en gammal officer från "Flata" till er hjälp så är alla från "Flata"

Nu fick ni något att fundera på. I oktober så går min resa ner till dom iaf.

65selander:

Herrejävlar, har du ES-abstinens, eller :-)

Eller är det för att "the landlord" is missing in action i den stora staden...?

65selander:
Nä såhär går den:
Upp o nicka sockerdricka k***** b***** Arosvallen!

rackham: "I nattens mörker då HS sover är endast Selander vaken och håller låda..."

Nytt HS ordspråk.

Clubsport:

trodde det var domnarvsvallen =)

Clubsport: Nänä........ k**** b***** Tunavallen:)

mattias - 74 o Bissett19:
Nä, Arosvallen är originalet ;o)

GävleLasse:

Nja, jag undrar det jag...
Tror han längtar till loftgången :-)

rackham: ja man kan undra vad som rör sig i det av gråmossa täckta huvudet...

Clubsport: Orginalet? Det enda orginalet här är Selander ;)

Sassa Brassa Mandelmassa, Upp å nicka Bockens dricka!

Clubsport:

Gillar Bajens ramsa dom hade i Borlänge när dom var där och mötte Brage för många år sedan.

" Säg vad gör du med batongen kärringsnut, in och ut, skall du öka opp potensen eller skall du stoppa mensen tja la la =)

GävleLasse:

Oj, det där var väl på gränsen till 65-diskriminering, det...

rackham: nej då... jag ger bara igen...

GävleLasse:

Så pass... :-)

Ja, alla har vi våra laster...

Boorken kräver att Bicek kommer hit genast, en kostnad på 2 miljoner för 10 matcher. Sundlöv o Wille är inne på samma linje.

Clubsport: Det vore ju kanon om det blev så,öppna plöskan Sundlöv!!!

Bissett19:
Ja, dom där 2 millarna tjänar dom snart in om laget får en bra start och mer publik lär dyka upp i Läkerol A.

Hmm, jag har funderat lite kring det här tidigare. Blir det inte lite pengar över i budgeten nu när det inte blir nåt med Cippo?

Är liiiite splittrad angående Biceks kontrakt. Visst det hade varit kanon om han kunde ansluta på direkten, men det känns som att då bränner vi den sista bufferten. Gud hjälpe om t.ex målvakterna floppar och vi inte har en spänn i extrakassan för någon ersättare.

Förresten...två mille? Vad har Bicek i lön egentligen? 4 mille?

Gusten: Nja, jag tror att dom där 2 millisarna är skatt och avgifter. (87%;-)

Gusten: Det jag hann se av Bicek i Tammerfors är att han är värd varenda krona. Han är en Artist helt enkelt. En fruktansvärd bra spelare med proffsig inställning.

Han kommer att betyda mycket om han kommer från start. Har någon förövrigt hört något om hur det står tillmed Lavins skada?

A propósito de nada så är det dessa domherrar man ska spy galla över i vinter.....:)

Thomas Andersson, Gävle
Pehr Claesson, Alvesta
Morgan Johansson, Ljungby
Robert Lahti, Västerås
Christer Lärking, Solna
Mikael Lindqvist, Järfälla
Sören Persson, Stockholm
Ulf Rådbjer, Grödinge
Ulf Rönnmark, Stockholm
Patrik Sjöberg, Gävle
Marcus Vinnerborg, Ljungby

« · 740228 · »