1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776036 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: "Men uppenbart är inte Sjödda nöjd med det bud som Sundlöv gett honom.. Då skulle väl kontraktet vara påskrivet redan..."

Som vi säger i branschen: "Ett utgångsbud är lika med inget bud..." ;-)

Huge: Så du tror att man endast fått till varsitt utgångsbud efter 4 veckors förhandlingar?

GävleLasse: "anledningen till att jag upplever dig som obstinat i frågan är att du först menade att jag byggde mina teorier efter att jag läst artikeln."

Det som rör till det hela är att jag från början egentligen ifrågasatte ditt resonemang om att det ENBART skulle handla om pengar.
På den punkten var jag kanske lite otydlig.
När du sedan skrev att "det var som jag trodde", så antog jag att du menade just att det enbart skulle ha handlat om pengar.
I det läget hade ju inte heller jag läst artikeln, men efter att ha läst vad Sjödda sagt så verkar det ju som att det i huvudsak handlar om pengar.

Fast 100% säker kan man ju aldrig vara. En tänkbar stötesten kan ju vara det utlovade sportchefsjobbet och att det gäller ngt kring detta, som man inte är överens om.
Det kan ju även handla om Sjöddas ev fortsättning inom föreningenm, men då i ngn annar roll än den som sportchef.

Annars är väl en trolig förklaring till att det drar ut på tiden den, att lönekostnaderna sannolikt ökat rätt så markant. Vi hade ju 2 spelare på artistkontrakt och deras ersättare sas går nu på ordinarie kontrakt, så bara där måste ju lönekostnaden ha ökat en aning.
Lägg till Brendl som säkert inte är billig.
Allt sammantaget gör väl att man kanske tar sig en rejäl funderare ifall det är värt pengarna som Sjödda begär, om man ställer det emot vad man får i utbyte, sas.

GävleLasse: Nja, dom har väl egentligen inte förhandlat i 4 veckor, har dom det?
Som jag uppfattat saken så hade man väl en första ytterst ytlig sondering innan Sjödda drog på semester och det är väl först efter hemkomsten som förhandlingarna gått igång på allvar.

Huge: Visst har lönekostnaderna ökat. Men med tanke på att Wahlberg inte lyfter lön längre och att Angell har artistkontrakt så kommer det loss lite pengar där. Sen är det ju ganska uppenbart att man fått in mer ekonomiska muskler med arenan samt det nya sponsoravtalet med Nike/Bauer som bara det låg i trakten av namnsponsorpengarna, detta enligt utsago från Brynäs marknad. Det avtalet är på fem år så det borde rendera i ala fall 2 miljoner mer att lägga på löner.

Att förhandlingar om Sjöddas framtida roll skulle vara något man diskuterar i det här läget tycker jag känns som ett långskott. Att ens detta skall komma på tal, gammalt löfte eller inte så måste ju Sjödda slutföra sin aktiva karriär i Brynäs. Skulle han lämna Brynäs för spel i en konkurrerande klubb i ES, t ex Timrå så har han förverkat det löftet. Att sedan Sundlöv skulle sitta och förhandla åt sig själv är även det på gränsen till absurt, Skall förhandlingar ske om Sjöddas framtida roll i Brynäs organisation så sköts den förhandlingen av styrelsen och klubbdriektören och inte av sportchefen.

Så visst är det enbart pengar det handlar oom. Jag kan inte tänka mig att Sjödda vill tänka/planera längre än så...

GävleLasse: Jo, det förstår jag väl att Sundlöv inte kan sitta och förhandla åt sig själv.
Jag menar att Sjödda kanske har ställt krav på nån sorts garanti för att i ngn form få fortsätta sin karriär i föreningen.
Man vet aldrig med gamla uvar som börjar se slutet på sin aktiva bana och börjar snegla på vad som kan hända därefter.
Men som du säger: det mest sannolika är nog att det handlar om pengar.
Det som oroar är ju att det isf borde ha lösts vid en första kontakt, men långbänken behöver ju å andra sidan faktiskt inte betyda mer än att man bara kommit med 1 bud, än så länge.

Huge: "Det som oroar är ju att det isf borde ha lösts vid en första kontakt, men långbänken behöver ju å andra sidan faktiskt inte betyda mer än att man bara kommit med 1 bud, än så länge."

Konstiga diskussioner i så fall.. Man behöver ju inte "diskutera" för att lägga sitt bud, det skulle snarare kallas "kontakt" eller nåt i den stilen.

Sjödda har ju blivit lovad en tjänst i organisationen efter avslutad karriär, men jag kan inte tänka mig att en sån skulle vara aktuell och han visar sig vara illojal mot klubben och spela sin sista säsong i t ex Timrå.

First things first som man brukar säga, jag tror att fokus ligger på lön och eventuella bonusar. Vilken tjänst han får kommer man ju att ha massor av tid att förhandla om under det kommande året.

GävleLasse: Lindbäck utlånad till Almtuna.Bra för honom själv samt för Brynäs.

Bissett19: Ja, om han får stå. Du vet ju hur det gick när vi lånade ut en målvakt sist. Jocke Lundström fick ju inte många matcher.

GävleLasse: Lundström gjorde sig inte förtjänt av att stå fler heller. Lindbäck borde kunna peta Bennemark.

Angående Sjöddas jobb efter den aktiva karriären; Borde inte han kunna ta rollen som chefsscout, om nu Brynäs ska anställa en scout? Då skulle han kunna jobba tillsammans med Sundlöv och göra Brynäs nuvarande scouting minst dubbelt så bra & effektiv.

GävleLasse: Brynäs är sötast! Ni behöver inga motståndare, ni har ju varann ...

så går det hett till utanför entrén på jobbet. En massa demonstranter har fått för sig att kasta slagord och mm samt kasta ägg på fasaden. Allt för att en av våra hyresgäster har bjudin Carl Bild och Iraks utrikesminister.

Finns ju något att glo på nu under måndagstristessen.

65selander: Fram med stekpannan....Jag vill ha vändstekt.

Är inte alla som får glassa efter träningen. :-)

65selander: Sjödda skriver kontrakt och Sunken plockar skräp....

En hint om framtiden måhända? ;)

65selander: Äääh helgerna rockar ju,sen att man inte får sova för att man ska iväg på grabbens fotbollsträning,det är ju en annan femma.

Bissett19: En fördel med att vakna kl 4 på en lördag är att lektionsplaneringen för kommande vecka i princip redan är avklarad. Dessutom hann jag också med att se de sista skälvande minutrarna av Wings-Ducks.

HF:  Lyfter över tugget hit. Ja du är så hurtig min broder. :-))

Själv så blev det två filmer som jag hade spelat in på PVR-boxen varav en var riktigt bra "The Road to Guantanamo"

Sedan så blev faktiskt också en liten promenad till Vällingby där jag fyllde på ryggsäcken. Har just nu avnjutit en liten lunch med Billys och en cola.

Fast nu kanske det blir en Hoegaarden till hockeyn.

65selander: "Har just nu avnjutit en liten lunch med Billys och en cola."

Ja det är verkligen fint med ett par sådana. Men jag föredrar nog att häva i mig ett par stadiga sedjlar med begagnad frityrolja. Då kan man ju variera smaken beroende på vad man friterat i den...

GävleLasse: I sejdeln skall det vara pilsner och inte frityrolja. Just nu så  är det Zalatopramen "half'n half"

förövrigt så blir det nog livat i Finland i kväll. Lejonen i final och pajastävling i Helsingfors ,-)

65selander:

" pajastävling i Helsingfors ,-)"

ESCfinalen brukas ses av dryga 100 mille tittare,o jag tror även att Selander sitter där med sina gyllene dojjer o kråsblus framför teven o hejar på "Arkarna"

:))

Bissett19: Nog för att du och Gusten är dom ledande i "Brokeback" men dra inte in mig i den skiten. Det enda som är kul är omröstningen.

Sedan om jag tittar på hela sändnnigen är en annan sak. Det ni inte ser har inte hänt ;-)

Fan är Åkerman full eller?

VM semifinal i en nästan tom Arena...fest? Knappast. Aldrig mer VM-till pisslandet Ryssland....gäsp.

In med Månsson för sjutton.

arnio: Är du?

Ambroo: jag är spik nykter.
Nu tar vi dom, Bäckis avgör --

arnio: In med Daniel Johansson!

Ambroo: Han hade i alla fall gjort det bättre än Åkerman (återfallet).

arnio: Ja, jo...

Ambroo: Nu vänder det..Månsson inne.

arnio: avgörs det menar jag (-:

arnio: Jo, utvisad och 1-4....så rätt du hade....

Lunkan: Blev lite fel förut, men här har du Leksands egen firma i hårdträning :-)

70 Rodrigues: Leksands firma........*ASG*

Bifogar några bilder på masarnas nya spelarbuss samt den nyanställde chauffören. :-)

JanT:

Haha fan vad jag skrattar.. * NOT * =)

JanT:He he!!

Så går ryktena på stan om att 70Rodrigues fyller 37 bast idag.

Ja vafan,vi säger väl Grattis gubbstruttFlört

Grattis dysterkvist! :)

Rodrigues: Grattis ditt Kinderägg

Helt Klart med Renberg till SAIK nu.
Det blir heta möten däruppe;)

www.skellefteaaik.se/lasvart_nyheter.asp?id=337

Bissett19: Passar på att gratta Rodrigues. Det serveras komocka med 37 nedtryckta dynamitgubbar i mönsterås ela veckan ut. Äkta dysterkvisttårta!

Putell på dig Roddan!

GävleLasse:

Gratulerar jag också , snart är man där själv

bara 4 år till =)

mattias - 74: Men mentalt har du långt kvar ;)

Gusten:

Ja jag håller ju på Leksand så det har du alldeles rätt i =)

Idag fick jag veta att min lärare har haft Anders Bäckström i skolan.

*STOLT*

lillovechkin: Då kan han inte ha lärt sig mycket :-)

700515 Rodrigues: Man får väl stämma in i flocken och skrika
Grattis, John Antonio Ivar Julio!

Från Nyhetsarkivet brevid:

Nyheter
Silly Season: Bäckström till Örebro!
Det blev alltså Örebro ist för Caps,eller var det storebrorsan dem menar??

:))

« · 879751 · »