1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776075 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues:
Akta så du inte får ont i öronen ; )

70 Rodrigues:
tvivlar på att MC slår 1986-års spelning på isstadion, när man som osnyten knapp tonåring tog Metal-bussen fr Gävle t Stockholm...:-), men ha så kul!

Brynäs IF fortsätter gå fr klarhet t klarhet..."invationsresa" t vår hemmaplan lör 2 feb, med repeat på supporter-pub i Globen. Äntligen! varför tog det så lång tid för...?

tjugo8: Jag är glad att dom ens orkar stå på scenen :-)

70 Rodrigues:

hade inte Mick Mars nån muskelsjukdom ?

70 Rodrigues:
...hörde även att PRO i Blekinge sponsar Sweden Rock...;-)

mattias - 74: Mars lider av en svår bensjukdom, Ankylosing Spondylitis, som gör uppträdandet svårt.

Nu börjar aktiviteterna runt några matcher ploppa in.

2/2 mot DIF kan bli kul för dom som bor i Gävle eftersom Brynäs skall köra en bortarsa också för supportrar

65selander: Var det nåt fel på tjugo8:s länk från 10.59 idag?

:))

Bissett19: Japp. Den var inte från mig ;-)

70 Rodrigues: Mötley Crue, lite läbbigt och stå och glo på gamla gubbar i spandexbraller... ;-)

I kväll är det årsmöte för supporterklubben Sthlm som gäller. Den 30:e så blir Lordi uppe i Kiruna :-))

65selander: Dom är ju i din ålder, förutom Mick Mars som är i min mammas ålder :-)

70 Rodrigues: 70R i Spandex?

*Rysningar*

Bissett19: Chansen att få se mig i spandex är väl ungefär lika stor som att Brynäs ska vinna SM-Guld inom 5 år, alltså inte alls ;-)

Bissett19: Hmm, jag som hörde att westerlind och selander håller på att sy upp tigerrandiga kroppsstrumpor till SCA-cupen. Fast de behöver väl en Tony Tiger också.

70 Rodrigues: så med andra ord om Brynäs vinner SM guld inom 5 år då lovar du att gå ett helt år i Spandex? ;)

wap.hockeysnack.com
AD: Både HF och Tony är ju i Sölvesborg i veckan så jag tror starkt på att struttar omkring i Spandex

65selander: Det har precis dykt upp exklusivt backstagematerial från gårdagens Mötley Crüe spelning. Sit back and enjoy

Paddan:

HAHA

Skribenter: Nada like in Canada. Fyra raka nu för 20 Lindgren.

F.ö. vad hände med samarbetsavtalet med VIK? Om det blir några spelare som får spela i ABBA..

wap.hockeysnack.com
kupper hit o dit, blev inte Reander vald genom en sen kroppsfint? Nä nu är det dax för en kväll på slottet. Karlbergs Slott

65selander: Vad var det som möjliggjorde den "kroppsfinten"?

Förrförra årsmötet besöktes av runt 120 personer, förra årets av runt 80. Ju färre besökare på årsmötet desto mer utsatt är man för "kupper". Vem bär ansvaret för att det överhuvetaget är möjligt att genomföra dessa? Är det "fraktioner" av medlemmar som GÅR på mötet och ser till att deras kandidat får majoritet i en, enligt stadgarna, fullt riktig nominering. Eller är det de personer som föredrar att se sin flintastek svettas i klotgrillen istället för att besöka årsmötet?

Brynäs har stadgar och så länge dessa följs kan man inte komma och påstå att man gör en massa "kupper" i sådana ordalag att man närmast tror att det skett en revolution i bananrepubliken Brynäs...

wap.hockeysnack.com
Lasse: Nu har jag inte riktigt koll men kan inte kreti pleti anmäla sitt val innan mötet? Tror knappast på att Reander raggades upp strax före. Har inget emot honom

wap.hockeysnack.com
Lasse: Nu har jag inte riktigt koll men kan inte kreti pleti anmäla sitt val innan mötet? Tror knappast på att Reander raggades upp strax före. Har inget emot honom. Har träffat på honom ett antal ggr.

65selander: Men Kreti och pleti kan:

-Ta ledigt från skolan/jobbet...
-Resa många mil på en buss...
-Supa skallen av sig och "se" en match de knappt kommer ihåg någonting ifrån dagen efter...

Men att göra samma sak för att göra sin röst hörd på ett årsmöte går inte. Sen sitter de hemma och gnäller över hur utslaget på mötet blev...

GävleLasse: förutom att supa skallen av sig då förstås.. ;)

wap.hockeysnack.com
Lasse: Borde inte Oldtimers kunna lyfta ut vem dom vill föreslå innan mötet?

Och så ska dom renovera Pigalle, hoppas dom går försiktigt fram.

Fundamentals: Skickar dom in designstudenter så är nog den gamla goa stämningen som bortblåst.

65selander: Ja, man är väl rädd för det, tanten som äger haket får väl övervaka det hela. Personligen tycker jag att lite motortvätt på väggarna för att få fram orginalkulören hade räckt. Haka av en tavla som hängt där sedan 69 och kolla på skillnaden...:)

Hm, tack för hjälpen med länken...

Från det ena till det andra: En Glad o Trevlig Midsommar önskas alla Brynäsare (och andra) här inne på HS !

brynästigern: Tack detsamma.
Nu bär det ut mot Mälaren för lite aktiviteter i dagarna två.

Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

wap.hockeysnack.com
Glad Midsommar alla.

Bissett19:

Din get..Glad midsommar på dig själv..

Du vet att jag tar den första..

wap.hockeysnack.com
Glad midsommar alla hockeysnackare!

Davve17, gud, Bissett19, 65selander och brynästigern: Gay Mid-summer to all of you!

Fjärde mest intensiva gästboken med fyra inlägg på 24 timmar. Vad gör folk nu egentligen?

wap.hockeysnack.com
Är så glad att fira Midsommarn vid Mälaren. Pissreg, pissregn och åter pissregn. Martini Biancon och Fruktsodan känns inte lika sommrig i pissvädret. Dax att byta till Capten Morgan o Cola. Salve

wap.hockeysnack.com
Selander:Samma här,befinner mej vid Tyresö Strand,nu ska vi efter Sill o snaps sänka en Bombay Saphire.Men fan vicket väder 08 land erbjuder.Saknar Fantomenland

Bissett19: Bombay Saphire? Systembolagets dyraste gin? Det enda gin som säljs i SJ:s restaurangvagn och detta i himmelsblå 5clflaskor? Sänk den såpass långsamt att du hinner känna smaken!

18:07: 2½ h senare lär ni ha hunnit med det, ja.

20 Lindgren: Johan Alcén gick tydligen till Colorado som #195:e draftval. Det ska bli intressant att se om Johan kan jobba till sig en plats i Brynäs den här säsongen.

GävleLasse: Johan Alcén? Just nu prioriterar jag undran om brynäsaren Andreas Dahlén kan jobba till sig en allsvensk plats på vänsterbacken den här dagen!

20 Lindgren: det tror jag inte... HBK sätter in 4 ytterforwards på hans kant och kör över honom... 1-9

Gefle–Lasse 2–0: Så blev det nu inte.
Mvh / 2–0 Lindgren

20 Lindgren: Ja det var en imponerande insats man fick besåda igår, dock ej på plats. Fast HBK hade nog druckit klorin för en blekare insats utan klorin är inte möjlig..

3 viktiga pinnar i alla fall :)

GävleLasse:Nya regler i ES?

Se länk.

70 Rodrigues: Det låter som jävligt vettiga förslag förutom på en punkt, kvalmodellen. Jag tycker att det lag som vinner AS skall vara klara för ES och sista laget i ES åker ur direkt. Sen skall tvåan spela en 7 matchersserie mot det lag som kom 11 i ES.

När det gäller de snabbare tekningarna så behöver man ju inte regeländra utan endast kräva mer av domarna. Det är ju inte reglerna som drar ner tempot utan linjedomarnas lust efter kameratid i TV ;)

GävleLasse: Ja, det känns som om matcherna skulle kortas med 7-8 min om linjemännen släppte pucken snabbare :-)

70 Rodrigues: Ja visst skulle det bli nåt sånt. fast det finns några regler som jag vill att man tar bort. Spel utan hjälm tex. Tappar man hjälmen så tycker jag att man skall få fortsätta spela.

GävleLasse: Puck out!

« · 887239 · »