Brynäs IF

714004 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1833551 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
pekka85: Jag kanske är ovanligt korkad men var ser man att matchen sänds på SVT ikväll. Bara undrar då jag aktiverade abonnemanget igår. Känns ju lite onödigt när man kunde väntat en månad och sparat 449?

Dagens match sänds inte på svt. Utan på C more sport och C more stream (99 kr). Eneranger skrev att kommande CHL matcherna sänds på svt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Jag kanske är ovanligt korkad men var ser man att matchen sänds på SVT ikväll. Bara undrar då jag aktiverade abonnemanget igår. Känns ju lite onödigt när man kunde väntat en månad och sparat 449😔
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enaranger: Dåliga nyheter om du frågar mig. SVT:s sändningar är ganska amatörmässiga, medan Viasat är klass. Synd.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ser att SVT verkar sända alla (4) Brynäs CHL-matcher under augusti/september.
Självklart väljer SVT att sända mest av det lag som folk har störst intresse att se.
Folkets lag.

Lag som Frölunda verkar få vissa CHL-matcher förpassade till Visats kanaler.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bratwursten : samma här! En HS runda kanske? :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ruggigt taggad på match!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: ingen insider om hur nära Adam Boqvist är A-laget. kan ju gissa att han är 1:a reserv vid långtidsskador etc
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: snyggt pettis, hänger gärna med på golf någon gång ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Jag har alltid trott på dig. Uppenbart att du vet mer än mig och det är allt jag är ute efter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
pekka85:
Kan säga att i femmornas inlägg, så kommer uppgifterna från Rogga själv, Då jag lirade golf med honom. Han sa att dom förmodligen sätter Palushaj eller Loui bredvid Clark-Jensen. Och att dom fortsätter med Ikonen-Grana-Paille som var så starka på slutet av säsongen ifjol. Sen att dom gärna vill ha Ölund-Boqvist ihop, då dom kan varandra utan och innan sen J20 tiden. Liljewall med Jacke och Alcén, sa han kan bli SHL bästa 4e lina.

Har sagt det förr men säger det återigen, jag känner en del Brynäsare, experter och även Roger Melin. Ni väljer själva om ni tror på mina inlägg. Men som sagt var jag kommer förmodligen inte alltid ha rätt, däremot ni som säger att jag ofta har fel, ni vet inte ett dugg. Tex;Bz var klart och tydligt med i jakten om Bud Holloway ifjol. Ni som säger att jag ljög om det, och att Bud aldrig var aktuell har tvärfel.

Kan även säga att Brynäs inte kommer värva någon förns i slutet av säsongen, kanske inte ens då. Så ni som drömmer om Norman kan sluta drömma. Han har två klubbar som han väljer kring. Djurgården eller NLA minns inte klubben. Inside från Uffe Brodin.

Kan även säga att ett rykte, Zanetti hänger lite löst. Han måste upp flera nivåer, annars finns ingen anledning att ha kvar han. Varken bra för honom själv eller Brynäs. Kan nästan sätta en slant på att han inte är kvar säsongen ut. Rögle eller Mora kanske?

Backsidan vid slutet av säsongen?
Gunderson-Bertilsson
Larsson-Kilström
Carlsson-Ersson
Boqvist-Fälth/Sundqvist

Pratade även med en insatt kille som sa att Ersson kan bli ett ordentligt utropstecken i år. Han har aldrig varit såhär bra tränad nån gång. "nya berra" löd orden.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Gissa själv då? Det är väl det som ett hockeyforum är till för? Pettis tillför iaf forumet med funderingar och spekulationer istället för massa skitprat! Tycker det är roligt med laguppställningar och rykten, hellre det än intetsägande utsvävningar. Go Pettis👍🏻
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Det enda jag vet är att det är de första isträningarna och kedjorna kommer att se annorlunda ut då och då. Så att dra för stora växlar är helt enkelt för tidigt. Det kan finnas många anledningar till att man bytte plats på capo och hajen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Hur vet du att det var anledningen? Till exempel spelade Caporusso med Jensen ett antal träningar innan man bytte honom mot Palushaj förra veckan. Det kan knappast bero på att vissa spelare inte var tillgängliga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: "Dessutom testade Melin andra kedjor under tiden som Pettis skrev det inlägget."
Av den enkla anledningen att några spelare inte var tillgängliga..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
atilla: Nu var det ju inte en rapportering som Pettisbif skev utan ett rykte. Det framgår klart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SWEATT: Cmore 😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Sänds matchen någonstans?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: visst är det så. Bemötte bara kritiken om att det var fel.

Sen hur han fått tag på det eller om han gissat det. Det lämnar jag därhän. Är så satans trött på häxjakten mot Pettis.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Dom kedjorna Pettis skrev hade en insatt brynässupporter kunnat gissat sig till. Inga sensationer alls egentligen. Dessutom testade Melin andra kedjor under tiden som Pettis skrev det inlägget.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
atilla: är det stor skillnad tycker du? (Klistrar in Pettis uppställning)

"

Det sägs att Melin formerat enligt följande:

Palushaj,Jensen,Clark
Paille,Granström,Ikonen
Caporusso,Ölund,Boqvist
Blomqvist,Liljewall,Alcén
Mannberg,Asklöf,Junis

Backpar:
Gunderson,Bertilsson
Kilström,Carlsson
Larsson,Fälth
Ersson,Sundqvist
Zanetti, Boqvist

"

inga jätte skillnader direkt.. 3/4 kedjor rätt och backarna är hyfsat lika med. Tror Ersson kommit upp sig i hierarkin sen början och det därför fått stuvas om.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
atilla,Charles: Det här ger ju flashbacks från lågstadiet, när gnabbet låg på den här nivån.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Jag ser då flera saker som inte stämmer mellan pettis laguppställning och Abrahamssons rapportering. Det ska alltså bes om ursäkt för att han återigen har fel?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Känns trist att se Zanetti men framförallt Sundqvist i laguppställningen. Låt han bli materialare eller något.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Att det ska behövas gång efter gång. Fattar inte vad alla här verkar ha emot honom. Han har fel några gånger men bevisligen rätt om saker också.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kanske finns någon som ska be pettisbif om ursäkt när han får skit för det "han hört" som sedan verkar stämma.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Enligt GD är i alla fall alla tillgängliga förutom Fälth och Mannberg. Men som du säger borde DIF ha ett högre tempo i kroppen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vad tror ni om matchen imorgon då? DIF har fler matcher i benen men förlorade ändå mot Mora.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Här var vi med å högg tydligen, men ja hade personlige inte velat ha honom i laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Har varit i kontakt med Brynäs angående lördags kortet. Fick svar idag:


Hej!

Lördagskortet finns med i planeringen för kommande säsong, dock är prissättningen inte helt fastställd än. En förhoppning är att börja sälja dessa i början av september.

Med vänlig hälsning

Johan Larsson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
David Persson: Klart det skall komma från en jyrgårdare 😉. Men i sak har du rätt, håller med Sanny att DIF är sannolik adress.
Brynäs lär vänta med ev. forwardsförstärkningar till jul. Bortsett från Bjurström finns inte många potentiella spelare att lyfta från J20 ännu och att ha 2-3 spelare skadade under säsongen är mer regel än undantag (i varje fall för Brynäs de senaste åren)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mrassarson: Hmm hans lön kommer vara runt 250.000 i månaden. Med arbetsgivaravgifter kostar det Brynäs ca 4 miljoner!
Fint back i budgeten från start då.

Brynäs har ju 14 forwards och 9 backar plus Adam Boqvist som knackar på dörren.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tycker verkligen Stefan borde ge Norman ett kontraktsförslag, vad tycker ni?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
hanzon: Ja det håller jag med om. Fast tröjorna som man ska spela CHL i är asfula
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Jag anser att ni har de finaste tröjorna, tack vare utebliven reklam, önskar att alla hade så.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing: En av fördelarna med att inte ha reklamen på matchdräkten är ju att det inte blir lika begränsat. Ett matchställ har ju bara så många platser vilket Frölunda har märkt nu ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade:
Sänder en tacksamhetens tanke till sponsorerna som pröjsar Brynäs utan att få synas med loggan på tröjan!
Undrar om det upplägget har några villkor med fördelar som sponsorerna får på annan plats?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing: Visst är det så. Men är det Frölunda eller anslagstavlan som vinner?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade:
Fruktansvärt fult, kanske det fulaste nånsin?
Men om Frölunda står där med guldmedaljerna runt halsen om 8-9 månader kan dom kanske stå ut med den vedervärdiga tröjan... det delas ju som bekant inte ut några estetikpoäng! ;-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
62Svensson: Bedrövliga tröjor sjukt fula!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
62Svensson: snacka om att förstöra klubbmärket. Det borde finnas klara regler på hur mycket reklam man får ha på tröjan. Vem fan vill se såna där lapptäcken på isen? De kan lika gärna spela i trasmattor.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
KalleTeodor: Precis. Nu när Fälth är skadad finns en lucka att fylla; en spelskicklig back som är rightare. Om ledarstaben inte ens testar honom i A-laget under försäsongen är det tjänstefel i mina ögon.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Jag håller med våga,prova Boqvist. Han kom förresten tvåa i poängligan med 8 poäng på fem matcher i Ivan Hlinka. Grymt imponerande av en back!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Boqvist gör succé som vanligt i J18-landslaget. Brynäs har inga rightbackar nu när Fälth är långtidsskadad. Varför inte testa honom i en träningsmatch?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Beror helt enkelt på att det är Intersport som bemannar och tar fram artiklarna.
Är flera lag som har den lösningen SKE bl a.

Bedrövligt om du frågar mig, lite som NCH levererade till nästan alla klubbarna.
Allt byggde på samma grund sen var det bara klubbloggan som varierades på produkterna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Nu har jag haft en liten diskussion med andra lags supportrar om dåligt utbud i shopen.
Vi måste nog ta tag i detta själva. Vet inte hur många här som följer denna gruppen. Men nu kontaktar vi Brynäs ang detta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
hockey_21: *gråter krokodiltårar*
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Pettisbif: Molin är vår nu
Kommentera

« · 1833551 · »