Brynäs IF

715056 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1898435 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe:Skribenter, bloggare och journalister överlag är slarviga och hafsiga, inte direkt den gamla skolan som var gedigen! Tröttsamt att läsa det mesta...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Danielsson ersätter Clark.... vad är det du inte har förstått?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Bara man har spik så löser det sig
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Man kan göra en god soppa även om löken är slut min vän och det utan att köpa en ny lök.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: väldigt många verkar glömma Danielsson när man tänker på Clark.

Jag ser Danielsson som clarks ersättare. Den som kommer in sist i laget nu blir snarare istället för Ikonen.

Tänker mig Rohdin istället för Paille.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Varför ska han ersätta Clarks produktion? Vi har redan värvat Danielsson.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Om Alvarez kommer in som en av två forwards blir jag grymt besviken. En till brunkare i laget och 3:e och 4:e formationerna är redan fulla. Nej, bättre spelare måste in annars kan man lika gärna skita i det.
Hoppas, som alla andra, på Palushaj. Men ska en till fw in måste den spelaren kunna ersätta Clarks produktion.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
moment22: Skönt att vi hade en klausul med Liljewall så vi slipper detta dilemma 😅
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Helt riktigt kanske någon klubb kan tänka sig att ta mer av lönen, men Alvarez har ju alla kort på hand. Har Bz övertygat honom om att komma till Brynäs så kan han ju säga till Sylvegård att lösa det med Brynäs, eller så blir han kvar i Malmö ett år till på full lön.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Min tanke var att hur det än blir så kommer Malmö behålla en del av lönen. Sedan, precis som madhawk skriver, handlar det om vilken klubb som kan ge det mest förmånliga förslaget för Malmö. Där är det ingen skräll om någon annan klubb är beredd att erbjuda mer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Nooo missade med 5 minuter. Kan du summera?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Om vi säger att Alvarez och Palushaj kommer in i laget nu så ser det bättre ut än förra säsongen tycker jag.

Ölund < Kellman
Ikonen = Alvarez
Clark < Danielsson
Sunken < Lundgren
Felix/Fernis < Jocke
Paille = Rohdin
Fälth > A. Boqvist
Carlsson < Andersen
Liljewall < Nilsson

Egentligen bara en nedgradering på förhand. Men det kan bli en uppgradering innan det är klart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Hit ska han kunna bli billig när det nämns tre svenska och två utländska klubbar som är intresserade. ..? För mig helt obegripligt...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
moment22: Kampen om den sjättebacksplatsen kommer med största förmodan vara mellan Boqvist och Larsson. Om de lyckas övertyga Boqvist att stanna. Boqvist borde vinna den kampen om inte Larsson rycker upp sig ordentligt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: känns som att bengtzen håller på att revanschera sig rejält efter förra säsongen :) gäller bara att tränarna får ihop det
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gusten: I och med att Bertil stannar känns det mer och mer som att Brynäs bygger ett topplag med 2 spetsfwds till. Tror det kan bidra till att Palushaj som du nämner här stannar.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Powerfade:
Nja... Jag menar att Bertils månadslön hade behövts bättre på offensiv spets! Målgörare eller playmaker!
Backsidan ser bra ut UTAN Bertil... det var så jag menar, trodde jag var ganska tydligt. Vi skall inte medvetet ha en sämre defensiv för att bädda för Adam!

Men, håller dom tätt bakåt så får man ju tre poäng för 1-0 Också! ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: Helt rätt, men tror inte det riktigt funkar så i verkligheten.. I en talang som Adams fall tror jag iallafall att man går in och garanterar att han ska få chansen, dvs istid initialt. Visar det sig sen att han inte håller måttet så kommer istiden att minska.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Tror han är relativt billig också med tanke på vilken kapacitet han besitter. Malmö är i ekonomisk kris och vill bli av med alla dyra kontrakt. Brynäs skulle i sådana fall ta över en del av hans nuvarande lön, vilket kan bli ett kap om han studsar upp till nivån han höll innan 17/18.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: satan vilken bra värvning om han är den som ersätter pajen :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs visar intresse för Alvarez i Malmö. Ganska uppenbart alltså att Bengtzén redan nu försöker ersätta Paille. Alvarez är en spelare jag gillar. Riktigt bra i Djurgården 15/16 och en bra säsong i Malmö säsongen efter. Senaste säsongen dippade han, men han har alla möjligheter att studsa tillbaka i rätt miljö.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lunkan: Nej, man kan aldrig lova något. Men vad jag vet så pratar man alltid om vilken roll i laget som tränaren/sportchefen ser spelaren i. Inte minst vill spelaren själv veta det innan han skriver på. Men självklart vet alla parter om att saker kan förändras under resans gång. T.ex. att det uppstår mycket skador (som ger spelaren i fråga mer speltid), eller att ett par spelare längre ner i hierarkin får ett genombrott (som kan resultera i mindre speltid).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
moment22: idiotiskt att lova en spelare istid, den ska man förtjäna!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Tror som du att om Adam blir kvar blir det med vissa löften till honom och agenten. Blir det så är det väl Larsson som får det tufft i konkurrensen. Kanske läge för honom då att gå upp till Bz och fråga om han inte kan ringa ett samtal till Timrå eller Örebro och fråga om de är intresserade...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing: Ska man ha en svagare backsidan för att det ska ”passa” EN talang??
Om han är bra nog så tar han en plats, annars får han lånas ut tills han platsar.
#INGENärstörreänlaget
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Dessutom, det är ganska vanligt i dagens hockey att ett lag får 1-3 PP på en match... då blir det inte så mycket speltid för en offensiv ung spelare som står på tillväxt.
Men, när skadorna börjar trilla in på backarna blir det ju förstås guld värt med en bred trupp!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: Så konstigt är det nog inte. Hans skadehistorik skrämmer nog de flesta lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben:
Hoppas du får rätt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SnowKing: Jag tror inte detta påverkar Adam Boqvists istid alls faktiskt. Om han stannar så tar jag för givet att han är lovad en roll i bland annat power play. Där konkurrerar ingen av nyförvärven på backsidan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
När SB värvade Lundgren och Andersén var han nog väldigt säker på att Bertil var förlorad. Nu ståtar vi med en imponerande backsida, ivf defensivt. Tyvärr går det väl ut över speltiden för Adam B.... om han nu tycker det är nån idé att blir kvar.
Offensivt då? Med Hajen och en ytterligare spets kan det bli bra... hoppas det finns lite cash kvar att handla målgörare för!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Den inkompetens som finns i Brynäs sociala kanaler är ju bara ledsamt. Det slarvas i varje Instagrampost det stavas fel, det särskrivs och det postas ständigt smileys/emoijs. Blir så less.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Palushaj + en vass ersättare för Paille (när camperna är över) så ser det här riktigt bra ut.
Tror att Jensen och Granis är revanschsugna och att #90 Boqvist får sitt definitiva genombrott.

Palushaj - Kellman - Ny
Danielsson - Jensen - Boqvist
Blomman - Granis - Rohdin
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Asså Brynäs Kommunikationsansvarige lyckas alltid stava fel på ett namn. Niclas Lundgren inte Nicklas... Tycker det är lite slarvigt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Det får man hoppas! Gillar att Bengtzén byggt bakifrån. Men som sagt, det är optimismens tid nu, känner igen tonerna härinne... :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: Fiskare!?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: instämmer. Defensiven ser jäkligt spännande ut. Tänk om man kunde attrahera öronmärkta sponsorpengar till en offensiv spetsvärvning och på så sätt minska osäkerheten offensivt. Med Boqvist, en spetscenter och Hajen hade det sett riktigt bra ut!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Davey85: Fast den säsongen hade vi mediokra målvakter de luxe.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Baserat på att vår defensiv och våra målvakter känns väldigt mycket bättre den här säsongen så borgar det för att våra forwards kan fokusera mer på hög forchecking och på det offensiva istället för att spela med en låg center och ytterforwards djupt i egen zon. Bara det kan göra mycket för produktionen framåt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
majk: "Kollar man lite avancerad statistik så är Bertilssons siffror i stil med tredje backpar."

Du har dragit liknande påståenden förut angående avancerad statistik. Var hittar du all denna? Finns liksom ingen Corsica för SHL. Det enda jag hittar är vad Petter Carnbro skrivit för Hockeynews om Brynäs. Han kör game score som har offensiv övervikt och där kommer Berra in som 2D / 2P.

Känns som att du sitter och hittar på din avancerade statistik, jag har aldrig sett en länk eller källhänvisning från din sida. Att du sen ställer ditt påstående om tredje backpar som du dragit ur röven mot en lönesiffra som jag inte vet varifrån du dragit ut gör det hela oseriöst och är ett klassiskt trollbeteende.

Nej du jävelberg, om majk ska få några lajk får du ta och skärpa dig!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Det måste vara riktigt nära med Palushaj när Bengtzén säger att han tror att vi får se Aaron i brynäströjan kommande säsong. Dessutom säger han det till den egna hemsidan. Det finns ingen anledning att riskera att uttala sig på det viset om det inte är mer eller mindre klart.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Jag håller med om om offensiven. Palushaj vet vi kan leverera. Danielsson har vi ingen aning om. Samma sak med Kellman m fl. Man behöver 2-3 spelare, helst ytterligare en, som gör 40 poäng. Lika positiv som jag är till backsidan är jag orolig för offensiven.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: Har haft en känsla om Bertil att han är lite rädd att släppa den sociala tryggheten han har i Brynäs och tror att det har varit avgörande för hans beslut i detta fallet. Jag har inga inga belägg alls för detta, mer en känsla jag fått genom åren.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Att tippa Brynäs i toppen förstår jag dock att det inte är så lockande. Som det sett ut senaste åren. Tycker inte man ska överdriva lyckoskutten i år heller. Jag är nöjd med lagbygget hittills men tycker det finns stora frågetecken offensivt. Även med Palushaj inräknad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag blir alltid lite orolig när det på förhand känns riktigt bra för Brynäs. Det är väl 95/96 och "Brendlsäsongen" som märkt en. Men det är klart som tusan att man måste tro på det man gör och stå för det.

Vilken jävla backbesättning..: )
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wow, ligans bästa backsida! När var det sist vi på pappret hade en så här stark backsida? Grymt bra jobbat BZ!

Hajen på det och en spetsforward från USA/Canada så är vi redo på riktigt! På förhand är det bästa truppen vi haft på riktigt länge.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Det ska bli kul att läsa förhandstipsen. I höst. Våra självutnämnda ”Experter” som Wennerholm, Roos och allt vad de heter brukar ju alltid finna saker att klanka ned på. Kan det vara den ”svaga” tränartrojkan som blir akilleshälen eller blir det ”det tunga tappet av Clark” som gör att de placerar och på den undre halvan av tabellen 😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Jäklar vilken optimistisk artikel. Signaler om SM-guld, skryt om backuppsättning, och ovanligt nog ge stora förhoppningar om spelare som inte är klara än. Jag gillar det, men ändå anmärkningsvärt. Känns som en medveten strategi. Kör Brynäs :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skönt att Bertilsson stannar, vår viktigaste spelare. Jag hade dock unnat honom ett bra KHL-kontrakt och tjäna lite pengar. Han vill ju verkligen testa något nytt och i år hade vi dessutom kunnat avvara honom som backsidan känns.
Det övergår mitt förstånd att inget lag i KHL tar in honom. Men han fortsätter att flyga under radarn, både här hemma och utanför landet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Helt jävla underbart!!
Kommentera

« · 1898435 · »