Brynäs IF

713282 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1898494 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Chris11: spetsspelare på a??? Måste ju vara alvarez!!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Andy Miele?
Äsch ingen idé att mata trollet
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: yes, han är klar för oss! 😂😂😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Andrew calof?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Känns rimligt. Han tjänar 5,5 miljoner dollar fram till 2023 i NHL. Han kan säkert offra dom pengarna för att komma till oss.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: eftersom du skriver grabb tänker jag att det är en ledtråd. Kanske Andrew Ladd? Avslutar NHL-sejour och går till Europa.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Om dom håller kontakt, så är det ju inte klart.
Ska Stuffbon gå ut med ett namn och ev sabba affären?
Vi får väl hålla oss till tåls.
Men hoppas att du har rätt Stuffe.
Annars är du bränd för evig tid på denna fronten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: trodde dom flesta härinne var ganska överens om att Brynäs inte behövde fler brunkare för 3:e och 4:e-linan. Blir därför förvånad till alla positiva kommentarer om alvarez?

Märks att inga matcher spelas nu och glädjekalkylerna firar stora triumfer. Den här veckan har det alltså blivit klart att Clark lämnar och att alvarez kan vara aktuell och ändå är det positiva tongångar. Stor humor!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: tack, då är vi två som tycker likadant.
Men skulle inte lika gärna Rohdin eller Jacke kunna göra de rollerna i ledande linorna? Bägge dessutom skickligare spelare.
(Hade gärna sett Rensfelt i en ”Lindblom-roll)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Kom igen. Sånt där är bara tramsigt. Ut med namnet nu. Antar de inte är Aaron eftersom du skrev ny
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Han är ju varken kreativ eller en sniper...Så det känns väl ganska klart vilken roll han skulle få-
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Aaaa👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: Aaron Palushaj?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dalrt: Håller med dig! Att Stuffbon skulle veta något är bara bullshit!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Powerfade: Håller jag helt med om, men vilken roll skulle Alvarez ha av dem?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Orka hävda att man vet vem det är men ger bara "hints" om något, om det nu är korrekt fakta bara säg namnet eller håll tyst. Sånt där jävla spel är bara larvigt imo.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Nähä, och poäng gör han inte heller. Är han en alibispelare då månntro?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Bergström är väl redan presenterad av en ny khl klubb va?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Säger man a får man säga b😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Anton Lander?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Alexander Bergström, Anton Rödin? Dick Axelsson? (Om du menar efternamnet)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Några ledtrådar kanske...?
Svensk, SHL eller utifrån, tidigare relation mm???
Aktuell för den här säsongen? 😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Anton Rödin lär dom väl ha löpande kontakt med, men han lär ju inte va aktuell till denna säsong om du nu menar det? hehe
Kommentera

Sv: A propósito de nada
munkas: simon B sa att grabben började på A
Kommentera



Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Sweatt? Soling? Berätta!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ska jag göra det lite jobbigt för er? Kan berätta att Brynäs har löpande kontakt med en ny spetsspelare, kan ni gissa vilken? Gissa
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Växjö kanske tappar Joel Persson till NHL.

De får då "bara" ersättning för ett år, plus att de måste ersätta en
billig spelare som spelat långt över förväntat (svårare än att hitta
ersättare till en dyr spelare).

Plus att om Joel P lämnar för NHL så ökar det samtidigt på
den ersättning vi får för de spelare vi tappar till NHL (AHL)
ännu lite mer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Jag tror att Alvarez skulle kunna bli nyttig. En kedja med en kreativ center, en sniper och en arbetsmyra som banar väg för de andra kan mycket väl vara en bra konstellation. Speciellt om man ska spela på en liknande sätt som man försökt göra den föregående säsongen. Bulanhockey. Med tanke på de följder det blev när man försökte spela en annorlunda hockey förra säsongen så tror jag inte att man vågar testa igen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: gör det? Vart någonstans ser du ytterligare en spetsvärvning hos backarna?

Man har bytt Lundgren mot Sunken. Och Andersen mot Carlsson.

Carlsson är snarare spetsigare än vad Andersen är. Men totalt sett är Andersen en bättre back.

Det är dehär jag menar med att förbättra dom positioner man hade. Det är ungefär samma påse med pengar från säsong till säsong och dessa ska spridas på bästa sätt.

Nu sitter vi ju tyvärr fast med ett par 3-4 line spelare för mycket. Men 2st sådana ger inte ens en hel spetspelare som du efterlyser.

Bredden på laget är riktigt bra och det finns guldkorn som kan blomma ut och bli spets.
Här tänker jag på Boqvist och Bjurström framförallt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar:

Det funkar inte så i svensk hockey säger du?

Varför inte? Det funkar uppenbarligen att göra så med vår backuppsättning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: kellman hade 15+19 och ikonen 12+14 så går man efter p så är det en förstärkning. Danielsson är det svårt att jämnföra med. Vet inte vilka kriterier man ska gå efter men enligt dina kriterier vad det nu är så är dom jämnbördiga . Om det blir en förstärkning eller ej återstår att se, samt att det är fler faktorer som spelar in hur producerande laget blir.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Nej, han är ingen slitvarg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Jag jämförde scenarierna. Jag jämförde Alvarez spelartyp med Brodin.
Som Huge skulle uttryckt det, "hur är det med läsförståelsen?"
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: då måste nog någon behöva ge dig en verklighets check.

Det funkar inte så i svensk hockey. Man har helt enkelt inte råd med det, ja förutom lakers den gångna säsongen då.

Vad man måste göra är att förbättra dom positioner man kan och utveckla dom spelare man har. Det är så man blir ett bättre och framgångsrikt lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Om du jämför Alvarez med Liljewall kan vi lika gärna lägga ner diskussionen. Då har du bevisligen aldrig sett honom spela.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inkazar: Det kan vara jag som inte har förstått Robin Alvarez påstådda storhet, men det är ytterst tveksamt att skulle gå i någon av de två första femmorna hos ett topp/medellag i SHL. Snittar du 17/18 poäng per säsong så njaeee, knappast va?

Jag kan däremot tycka att spelartypen saknats i laget sedan Brodins dagar. Men är inte 3e och 4e linorna fulla redan?
Alvarez känns väl mer som en upprepning av Liljewall från förra året. Slitvarg, slutet av karriären, får sparken/inte förlängt av egna klubben osv.

Tack men nej tack.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Enligt mig förstärker vi offensiven när vi tillför ytterligare en spetsspelare som tidigare inte funnits i laget, dvs att vi har 3 spetsspelare kontra 2. På så sätt blir även andra tredje och fjärde kedjorna starkare eftersom den petade spelaren från första linan hoppar ner ett steg i hierarkin. På så sätt får vi på pappret ett bättre lag där varje kedja blir bättre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: Likvärdiga så till vida vad ikonen gjorde 17/18 och Alvarez kan göra 18/19. Ja.

Sen kan man såklart inte jämföra en som är påväg uppåt i sin karriär och en som nått sin topp. Det ena alternativet är såklart bättre än det andra långsiktigt. Men kortsiktigt så är de likvärdiga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: sett till hur ikonen va förra säsongen = Ja. Men nu är ju inte Alvarez klar på något sätt. Men skulle ersättaren hålla den klassen så blir det ungefär likvärdigt poängmässigt. Se till helheten på laget. Vi ser mycket starkare ut än förra säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11:

Tycker du på allvar att Ikonen och Alvarez är likvärdiga? Alvarez, en 30 åring som går mot slutet av sin karriär, kontra Ikonen, en ung blivande stjärna som precis skrev på för Capitals.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forzzen: Det kan bli bättre, det kan bli sämre, men på förhand tycker jag det är likvärdigt. Med andra ord har inte laget på pappret förstärkts:

Clark - Danielsson
Ikonen - Kellman

Utöver det har vi värvat offensiva spelare för 3e linan. Kommer det däremot en riktigt spetsforward, plus Hajen, då tycker jag att offensiven är förstärkt.

Tycker du att vi har förstärkt offensiven?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: vad tycker du själv?

Som inkazar skrev:
Ölund < Kellman
Ikonen = Alvarez
Clark < Danielsson
Sunken < Lundgren
Felix/Fernis < Jocke
Paille = Rohdin
Fälth > A. Boqvist
Carlsson < Andersen
Liljewall < Nilsson

Spelare för spelare så är ersättarna bättre. Eller hur?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: vad är det som säger att inte kellman eller Danielsson kan vara förstärkningar ?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11: Och du verkar säker på att vi hittills gjort det?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: Då ser jag hellre Axelsson i laget än Alvarez, Axelsson och Palushaj då har vi spets och Danielsson, Kellman, Boqvist, Rohdin och Blomqvist som kan samla ihop poäng åt oss....
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: Håller helt med dig där. Täcka upp förluster måste vara förstärkningar om laget ska bli bättre än det var i vintras. Enkel matte...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kent747Socker: men ersätter vi tappade spelare med bättre spelare så blir ju laget bättre?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chris11:

Problemet är att vi inte förstärker offensiven utan att vi ersättare förlorade spelare. Vi behöver en riktigt vass spelare till utöver Hajen. Först då har vi på pappret förbättrats gentemot föregående säsong offensivt.
Kommentera

« · 1898494 · »