1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753370 inlägg · 7967 ämnen
« · 2462780 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Håller inte alls med. Låter som att du vill förenkla något som är komplext. Jag påstår inte att ingenting är Alcéns fel. Men värvningarna har varit bra. På papperet. Det är ansvar i varje led. Sen är det Manners ansvar. Sen är det spelarnas ansvar att göra sitt jobb. Man kan inte lägga all skuld på samma ställe. Det ligger på flera nivåer. Alcen får all skit just för att han har begränsad erfarenhet. Det är enklare att skuldbelägga en sån person.

JawKee: Att vara sportchef handlar inte bara om vilka värvningar man gör. Det handlar om hela lagbygget. Spelare man värvar, spelare man inte värvar, kontrakt man förlänger och så vidare. Det handlar också om att vara tränarnas chef och stöd.

Som du är inne på har prestationerna av laget varit undermåliga och Alcén är ansvarig för lagbygget. Visst skulle jag kunna kapa enskilda spelare, men det är onödigt att göra när man bedömer helheten. Den undermåliga helheten är en konsekvens av hur Alcén har byggt laget.

J-S: Låter romantiskt!

lapad: Om du gör det med mig ,
Då kör jag i från Stockholm för ett dopp sen kan vi ha en helkväll, dricka äta gott.
😂😂😇🍺🥂

Peja: trodde ändå att Mr Peja kunde öppna ögonen och se att våra toppspelare underpresterat nåt rejält. Men icke.

Men tydligen är det enklare att klaga på Alcen p g a hans korta meritlista TROTS att värvningarna han har gjort är kanonbra.

Peja: Kan du då säga vilka värvningar som är undermåliga? Eller är det snarare så att prestationerna är undermåliga?

JawKee: Alcén är ansvarig för lagbygget och det är åter igen undermåligt. Det är omöjligt att ge honom godkänt för sitt sportcheferi hittills, men vi får hoppas att han har blir bättre med tiden. Sparken kommer han knappast få och avgå kommer han naturligtvis inte göra. Detta är ju trots allt hans första lagbygge någonsin (och ja, hur f-n kan Brynäs A-lag vara någons första lagbygge?).

J-S: Man kan tro att du är kvar i 2021 i HVlaget. De resonerade exakt likadant som du. Se hur det löste sig, när man inte ser hur läget är..

J-S: Kan du lova oss att du kommer simma i Gavleån om Brynäs missar slutspelet?

JawKee: Vi går till slutspel, inget snack.
Laget har vad som krävs, ojämna prestationer är varför vi i läget vi är i mu.
😂😂💪🏻

JawKee: 6 och 7 poäng att ta sig förbi. Brynäs behöver ta sig förbi 2 lag för play in. I princip 2 3p och en 2p mer avrunda uppåt man behöver ta 3 3p mer än två lag på 11 matcher. Man behöver då vinna 7-8 matcher av de 11 om min huvudräkning funkar efter två 50-50 GT

Kalle Kamel: Hahaha, det ser du.. Man kan inte ens tillfredsställa kvinnan efter en förlust

Farsang: En riktig förstafemma och fjärdefemma på isen nästa säsong kanske?

Kalle Kamel: en mental coach i båset till nästa säsong kanske?

Treklövern1912: Tvek på den tyvärr. Slutspel alltså. Vi har långt upp. 6p va? Inte ens helt säker på att vi håller borta hv. Kommer dom för nära oss kan vår match mot dom bli förödande.

Treklövern1912: hopas du har rätt

Falken: Vi har ju övertag med 4 poäng. 11 matcher kvar med 1,2poäng i snitt blir 63 poäng. HIV måste göra minst 63-46/11=1,55 poäng. Fördel Brynäs. Lättare återstående program Brynäs. Slutspel för oss. Kvartar semi och Final. 👍

munkas: Shiit du är spot on,
Slutspel och Skellefteå är precis vad vi behöver,
Verkar som du laddat din spåkula.
🙉🙈🙉😂🤣😇😎

JohnnyBotox: ”Fast publiksiffrorna är ju bättre än någonsin. Det är ju inte att det är lite folk på läktarna, det är ju att det är tyst på läktarna.”

Jag pratar inte om publiksiffrorna. Det är engagemanget som saknas. Hälften av åskådarna kommer utifrån och en annan stor del utgörs av friplåtar. Gävlebon i allmänhet skiter i Brynäs.

Bulten: Men snälla. Ska du köra det där igen? Är Alcen på isen? Eller vem menar du? Hade det varit något annat år hade alla hyllat värvningarna. Men i år är shl ett snäpp högre. Vi har spelare som Rödin som ska vara spets Men inte levererar på den här nivån. Dima som är fruktansvärt ojämn och knappt ger mer plus än vad han ger minus. Vi har Palve som sjabblar bort hur mycket som helst. Vilka av våra värvningar är dåliga?

Satan vad min kväll blev förstörd.
Känns uppgivet, man vill men inte kan. Mental låsning antagligen.
Undrar vad som krävs??

Bulten: Jag är dålig på sånt här så jag måste fråga dig som har så starka åsikter: vilka som Alcen har värvat borde han inte ha värvat?
Vilka borde han ha värvat istället?

(alltså denna säsong)

Stefan R 63: Men lilla vännen, då du har lösningen på våra problem låt höra.
Sparka Alcen sparka Manner sparka styrelsen sparka klubbdirektören,
Detta är inget nytt utan vi har försökt det förut och vi är fortfarande i botten av SHL ,
Så vad är din mirakel räddning var snäll och ge oss en redovisning för din utmärkta plan så Brynäs kan vända på den negativa trenden.

En sak som slår mig är att vi (jag) ”kräver” poäng i matcher som de senaste, för att vi faktiskt är med i matcherna. Till skillnad från de matcherna då de (vi/jag) mest inbitna supportrarna till och med tycker att vi förtjänar att förlora. Är det det som är felet? Att bra lags hela säsonger är som våra fyra senaste? Dvs med i matchen men kan vinna, få oavgjort eller förlora på marginaler. Vi är så vana att förlora när vi spelar dåligt eller har en målvakt som kastar in puckar eller utespelare som gör misstag så att vi faktiskt tycker ”att vi borde ha vunnit bör vi spelar ganska bra” fast det mer eller mindre är ett bättre lags vardag?

JawKee: Vi hade det bästa kontraktsläget på väldigt länge inför året. Då väljer vi att chansa på en som inte har en sekund erfarenhet av yrket. Då får man fan skylla sig själv om man ryker ur.

Stefan R 63: Vi brukar av någon anledning spela bättre mot lag som ligger högt upp i tabellen men har extremt svårt mot botten lag. Märkligt

JawKee: i 5 vs 5 tror jag att Janne Larsson har rätt att det är för många mjuka spelare som inte går rakt på mål och vill ta stryk och ge stryk framför mål.

Forsberg 1978: Vi tar 3 poäng eller rättare sagt vi stjäl 3 poäng av avsågade Malmö..
Vi torskar mot ett skadedrabbat FBK...
Vi torskar mot ett självförtroende krislag med 4 förluster i rak Rögle...
Så sorgliga vi är ...

Falken: ja det är poängen som räknas. Men om spelet hos HV är som tidigare och de har haft lite flyt senast två som vägt över kan man hoppas att det väger tillbaka kommande matcher.

En fråga, har vi svårt att ställa om? Känns som att det är svårt för oss att ställa om ifrån PP och BP till 5 mot 5. Tycker vi väldigt ofta är väldigt starka i 5 mot 5 och cementerar oss i motståndarnas zon. Sen har vi verkligen inte studsarna med oss. Vi får så extremt mycket chanser varje match som vi inte kan sätta dit.

J-S: Kan du inte Maila Manner nu då..att han ska gråta o klaga på domarna..så vi får utv och domslut med oss o då går vi automatiskt till slutspel...
Det hänger inte på vår def. Eller off..eller dålig coaching mv spel...Det är att inte Manner grinar o klagar Ja herre jösses ..

J-S: haha du är galen

Forsberg 1978: Ja, undrar hur kalkylen ser ut för slutspel i nuläget?
Vi spelar ju bra men har otur och förlorar samtidigt som domarna är emot oss. Det har vi förresten haft i fem år nu.
Skönt att vi har kvar några matcher mot bottenkonkurrenterna på hemmaplan. I dem brukar vi vara riktigt starka! 👍
Hoppas vi får Saik i kvarten.

Forsberg 1978:
Är vaken och har inte gett upp,
Många matcher kvar,
Att ge upp är för puxxxxx, nu knyter vi näven i fickan och ger järnet,
När vi går till slutspel så går vi hela vägen.
💪🏻💪🏻🤔😇❤️

{7981}: Vad spelar det för roll i slutändan när tydligen Timrå spelade ut Malmö, vad folk skrivit om den bataljen, men likt förbannat gick HV71 därifrån med 3 pinnar.

Var det medstuds som gav de tre nya pinnar ikväll igen så sitter vi oavsett där med 6-0 i poäng till HV71 mot oss sista två.

Poängen är det ENDA som spelar roll nu, och där har HV71 just nu ett övertag. Sedan spelar det ingen roll hur HV71 vinner sina matcher, för vi måste sluta förlora våra.

Forsberg 1978: Från plats 12 till plats 10. Sedan kvarten och semi. Final till våren 👍

J-S: 🖤💛❤️🙏❤️

J-S:
Go Brynäs nu går vi för slutspel.

Och sen vakna du elle?

Asterix: de tror att de är bättre än de är

JawKee: då kan vi väl säga upp deras kontrakt då..o så kan vi få in en spelare till då..som Manner hittar...eller hur..

JawKee: Det är JAEG som har sin arbetsuppgift att scouta och hitta spelare. Nu är det tur att tränarna har ett så brett kontaktnät. Jag har inget emot att tränarna har kontakter men de skall inte gör SC jobbet som det till en majoritet gör nu. Jag klagar inte på värvningen av nya målvakten utan gillar den då det behövs då det är enskilt viktigast spelaren.

lapad: Jag älskar dig som Brynäs supporter vart du än kommer i från då vi är vi bröder i våran önskan att det går bra för Brynäs,
Inskränka människor med en människosyn som är lika med en toalett är inget vi behöver och dom kan krypa ner i sitt hål igen,
Go Brynäs nu går vi för slutspel.
💪🏻💪🏻😇❤️

Bulten: möjligen att spelare som ska producera inte gör det... Klarar ju inte ens att få in pucken i öppet mål. Gör man bara 1 mål i en hockeymatch så vinner man inte... Våra backar producerar ju bra... Tänk om forwards hade producerat i samma takt

Treklövern1912: hopas du verkligen har rätt. Och poängsnitt håller i sig.
HV-Malmö hade kunnat slutat på ett annat sätt Malmö fick sitt 2-1 mål bortdömt och hade 4-17 i skott statistik 2a perioden men HV lyckas peta in 3-0 i ett PP i slutet av perioden.
Brynäs har allt i egna händer men man måste då börja vinna lite matcher. Helts typ 3 i rad för att få lite lugn och mental styrka.

{7981}: Vad spelar det för roll från vem värvningen kommer? Så sjukt värdelöst argument.

Anders Berg: Eller hur. Min önskelista till Svedman och Bosse Bank nästa säsong: Thomas Fröberg som sportchef, Martin Filander som huvudtränare. Jag fattar själv att det aldrig kommer hända, men vilken dröm det hade varit ändå.

Dom två har ensam förvandlat IKO till ett etablerat lag i SHL och nu har dom hugg på topp 6. Jag hoppas kompiskontrakten slutar att delas ut på Sätraåsen i framtiden.

SaggeBoy: pinsamt OM vi behöver kvala. Så är det ju inte än. Hade fortfarande inte velat byta position med HV.

Men två senaste så har vi slarvat bort poäng sista två minutrarna av matcherna. Växjö hade troligtvis kvitterat dessa matcher. Det gör inte vi och det är ingen slump. Vad det beror på vet jag inte. Men som tidigare sagt, tror inte att spelare som Dima/Palve ens Rödin hjälper i dessa lägen.

JohnnyBotox:

hade vi haft SHLs tio bästa spelare då hade vi haft ett lag för slutspel

Nu har vi de spelare vi har och dessa spelare följde inte gameplanen idag.

De som på något vis tycker att de är bättre än de andra i laget, de här spelarna kör sina soloraider i stället för att leta passningsalternativ.. Visst det såg elegant ut när Rödin trampade igång från egen zon och hela vägen ner i Rögles zon, som en nutida Nisse Nilsson, men det blev inte något solomål eller målgivande passning.

Rödin, Palve, Timashov egoister, som transporterar puck..
Dessa saboterar uppgjorda spelplaner, de är ungefär som de som sitter längst bak i ett klassrum och sabbar lektionerna..

Tråkigt att anfalla med hela laget och gå hem med HELA laget, men vi har de spelare vi har..idag satt BIF spelarna längst bak i klassrummet och brydde sig inte...

Pojkar pojkar pojkar, här kommer ett hundår till...
Trött på att höra huruvida vi var värda mer eller inte, poängen avgör ju till slut oavsett vad man förtjänar..
vi värvade många så kallade "ledare "inför säsongen. Kanske har vi för många ledare o för få följare?
jag önskar nog att vi klarar oss utan kval, men som en del sagt, spelar det verkligen nån roll snart? vill vi återigen se en säsongsstart med bra lag på papperet, bara lite tunn trupp eftersom vi väntar på jacke o en i övrigt död marknad...
nåja nästa år kan vi väl ändå sparka mikko o börja om eftersom det är hans sista år...inget nytt under kjolen där...nä fy fasn vad trist det är att inte räcka till.....

Lunkz: Det har ingenting om vart man kommer ifrån utan hur man kallar folk från andra etniciteter. Och då kan jag tala om för dig att du har fel, jag har varken sjal eller kommer från Palestina. Jag vill bara att folk ska vara schyssta och inte behandlas som skit oavsett ursprung, kön eller hudfärg. Trevlig afton

« · 2462780 · »