1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753392 inlägg · 7967 ämnen
« · 2462505 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Kul att vissa av er pratar om nästa år redan nu? Brynäs kommer kvala mot Malmö?! Pinsamt att behöva kvala 2 gånger på 4 år ! Pinsamt prynäs! Rödin och co. Riv kontrakt dom är inte värda och lindbäck sälj skiten till tippen. Pinsamt vad ett lag gör som brynäs! Bläää vilket lag

JohnnyBotox: Gävle är en Hockeystad, och nu har man fått upp publiken men tappar sponsorer pga av bla lågkonjunkturen. Kräftgången i nedre regionen gynnar inte heller.
Men man har slarvat bort en bra juniorverksamhet.
Man har ett för svagt lag för att kunna på ett lugnt och tryggt sätt skola in juniorer.
Och man har slarvat bort SHL-laget med svag och inkompetent ledning och mycket fokus på saker runt omkring. Idag måste man ha okringverksamhet för att locka vissa stora sponsorer Sandvik Gävle kommun osv som värdesätter godhetssignalering men man måste alltid sätta sin core business först och i centrum och det är herrans a-lag.
Idag är scoutingverksamheten de tre tränarna. JAEG verkar inte kunna vaska fram något själv.

Det finns många kunniga yrkesmän av låg kvalitet inom Brynäs IF.

mattias - 74 Tyvärr så är reglerna såhär man måste tyvärr acceptera det. :

Reglerna är inte så här och inget man behöver acceptera,
Att vissa coacher gråter över att domslut gått i mot dom, Som Rönnberg Cam Robban mm
Sen matchen efter så kan plötsligt laget ligga på gränsen hela tiden och dra utvisningar men domarna tittar åt andra hållet,
Vilket är uppenbart, surt sa räven men det är verkligheten,
Vi går till slutspel trots att vi spelar i mot både domarna och motståndare.
🙈🙉😎😇💪🏻💪🏻

Bulten: Ja, för vi har ju inte hamnat i kval förut

RommeTigern: någon stans finns det en gräns å den nåddes precis just ikväll! Hur man kan göra precis allt för att hitta ett sätt att förlora de är loser mentalitet om något ,vilka sopor fy fan, å snacka inte om nå jävla medgångssupporter när du inte har en jävla aning om ett dugg!

mattias - 74:

Sämsta reglerna i Europa skall det stå haha

{7981}: Tränarbyte brukar ge effekt 2-3 matcher. Sedan faller man tillbaks på de gamla hjulspåren igen. Kolla HIV:s kommande matcher och jämför med våra matcher. Fördel Brynäs men det gäller att utnyttja det så Manner &Co bör fundera på under uppehållet om spelsystemet är optimalt för spelarmaterialet. JA kanske tar in en sniper nu👍

Jockster : Alcén som sportchef kan bli den mest kostsamma värvning i klubbens historia

xxx BIF xxx:

Sylvegård är såklart den typen av spelare alla lag vill ha i sitt lag

Tycker ändå att han är fel ute när han kallar andre för filmare

Sådana där tacklingar är alltid farliga

Gäller att man respekterar sådant som spelare.

Mattson:
”Det här är bara ett tecken på att Gävle inte längre har förutsättningar för ett SHL-lag. Regionens ekonomi, arbetslöshet mm är andra tecken”

Fast publiksiffrorna är ju bättre än någonsin. Det är ju inte att det är lite folk på läktarna, det är ju att det är tyst på läktarna.

Vill absolut inte hamna i kval och vi bör klara det rent statistiskt, men Malmö borde väl vi i värsta fall klara av? Sedan är jag ödmjuk inför att både kvala och åka ner. Försöker lugna ner mig och tänka på statistiken . HV ska rent statiskt inte kunna gå om. De har tagit 6 av sina minst 21 poäng (som de måste ta) på två matcher nu, men det betyder inte att de kommer att ta 15 till. De kommer komma ur sin smekmånad.
Malmö är väl mer eller mindre avsågade nu, men vet inte om det ger dem någon fördel i kvalet?

Mattson: hur kan vi ligga så mkt back, publiksnittet är ju bättre än någonsin…

mattias - 74:
Ibland skulle jag önska se mer sånt i BIF-intervjuer också.

Davey85: tänker på play-in gör jag inte skrev bara att chansen i praktiken är borta nu. Det är spelare som pratat om att man siktar uppåt. Hade man tagit 3p idag så hade man bra häng på Bögle.
Efter jul har man minskat insläppt mål med 1/match men man har inte tagit just mer poäng. När man spelar så man släpper in mindre mål har man sjukt svår att göra mål.
Statistiskt skall Brynäs vinna och HV förlora nu. Men då har man mentala biten. HV har vinnit 2 av 3 efter tränarbyte även fast man var sämre mot Timrå.
Hur hanterar Brynäs det mentala med att HV tagit 2 raka 3p medan Brynäs torskat och HV flåsar i nacken.

J-S:

Jag skrev ett inlägg på FB efter matchstraffen mellan Lindholm och Petersson i Rögle där de mer eller mindre brottades och inte slogs alls

Jag Wikegård och halva Sverige ville ha 2 min för båda men inte.

Båda fick matchstraff , du vet säkert vilken situation jag pratar om.

Då kom en a mina fb vänner in och mer eller mindre idiotförklarade mig att jag inte kunde hockey, personen är domarchef och är nu ansvarig för linjedomare inom en region i Sverige. Han postade regeln framför mig " domarna gjorde rätt " och jag läste och sa att jag ändå tycker Sverige har de sämsta reglerna i SHL. Man får snart knappt peta på varandra och hans svar var. Döm själv om du tror du vet.

Tyvärr så är reglerna såhär man måste tyvärr acceptera det.

Jag frågade även varför domarna släpper på många regler i slutspelet, det svarade han inte på.

Man blir mörkrädd

Davey85: TikSvik😂

Svensson_62: 😁🤣😂😇😎
Du sa det inte jag.
🤣😂😁

hubbenorlen: Ja, Timrå känns som ganska mjukt motstånd. Missförstå mig inte, jag är väldigt väl medveten om att Brynäs är sämre. Men Timrå har många "sköna" spelare och man känner vinstchans även om ni ligger fint till i tabellen. Matcherna mot Tik har varit sköna för oss, vi lyckades till och med nästan ta poäng senast trots att vi gjorde den sämsta förstaperioden genom tiderna.

Ni skulle såklart slagit Hv hemma, det var svagt att misslyckas med det oavsett matchbild.

{7981}: Våra ledande spelare t.ex, Rödin och Larsson håller inte måttet som ledande spelare. Därför ligger vi där vi ligger. Som jag skrev redan i våras att vi borde värva spelare som är bättre än våra nuvarande spelare i första linan. Rödin, Larsson och Timashov är typiska spelare för second lime. Men nu kommer Olkinuora vända detta till vår fördel ska ni se. 😀

Mattson: Det bästa för ekonomin nu är ett kvalspel (nu när chansen till playin/slutspel är borta).

Peja: Ah, nej jag menade mer att han är det i år. Tror jag? Oklart. Men jag menar mer att jag ändå tycker att han platsar i en fjärde. Inte högre upp. Och vill gärna att han fortsätter. Dessutom bästa kaptensmaterialet vi har

{7981}: Svårt att stärka upp laget nästa år om man har ett underskott på 8 mille med sej från i år. Omöjligt, är nog rätt uttryck. Ett kval kanske kan dra in en del.

JawKee: Det kan inte enbart vara tränarnas fel att det ser ut som det gör. Hade föreningen och spelarna Manners ödmjukhet inför uppgiften hade vi legat högt upp i serien nu. Tror det ligger på spelarna att de inte vill underordna sig speliden. Vi kan inte ha en bättre tränare. De senaste matcherna har det även varit slarv och oflyt också.

xxx BIF xxx: Ja och jag tycker ändå hans platser i en fjärdefemma. Det är det jag säger. Klassvärvning ska han inte vara. Men att han inte ska kunna platsa alls tycker jag är fel.

J-S: Menar du Peja ?????
”AVGÅ , du förstör svensk hockey din inkompetenta människa 🤢🤮”

{7981}: Håller med om allt du säger. Men förstår inte hur du kan tänka på play in och liknande. Det här laget har visst oss att best case scenario är att slippa ett kval med en marginal så liten att den knappt är mätbar.

Mycket av skadan har gjorts innan, tycker vi ser bättre ut nu än tidigare på säsongen. Problemet är att inga marginaler finns kvar och att resultat sen länge är allt som räknas, en bra/ok prestation är nu meningslös utan poäng.

Peja: Bögles mål som granskades såg först ut som hög klubba med var inte det. Däremot skulle det kunna varit offside. Man ser det på reprisen att pucken är uppe på blå. Men har inte orkat kollat repriser då det inte spelar någon roll nu. Ledarstaben borde ha påpekat de då A. Hansson borde ha bra koll på detta

Peja:
Är inget problem med Rögles mål,

Problemet är att CAMs gnäll efter förra matchen har gett resultat,
och domarna stått på Rögles sida sen start denna match, så många domslut som skulle gett utvisning för Rögle men i stället hittar man någon utvisning på Brynäs .

Äckligt illaluktande och ansvarig huvuddomare bör avgå ,
huvuddomaren som gett order till ansvariga domare för denna match snälla AVGÅ , D

Du förstör svensk hockey din inkompetenta människa 🤢🤮

Davey85: Mjukt motstånd? Timrå dominerade matchen fullständigt. 43-19 i skott. Med rimlig utdelning hade matchen slutat 5-0. HV:s vinst var i stort sett bara slump och tur.

Praktiskt är play-in chansen borta. Man skall ta sig förbi två lag som ligger 6 och 7 poäng för och bättre målskillnad. Så på 11 matcher måste man i princip ta 3 3p mer kan räcka med en 2p. Men man måste om 2 lag. Det känns som snöret gick idag. Hade man tagit 3p hade chansen funnits.
Nu har HV 2st svårare matcher Frölunda borta och FBK hemma.
Brynäs har Linköping borta och IKO hemma så med tur och blåställ kan man utöka eller hålla avståndet till HV.

Nu när det börjar bli press från HV kommer man nog att få se det krampaktiga spelet som man presterade mot Malmö.

Om man klarar SHL-kontraktet till nästa säsong behöver man släppa alla FW som har utgående och värva spelare till topp hierakin.

Skönt med griniga malmöiter haha

Tjurn : du är rolig du, är du en av alla medgångssupporter? Spy galla när det går emot, Tjurn det är nu du skall supporta laget i motgång det är då laget i vårat hjärta behöver oss! Forza Brynäs.

Peja: Men var det inte offside 🧐

Rent statistiskt kommer Hv torska en del nu. De har haft mjukt motstånd i Timrå och Malmö.

Tyvärr har vi själva redan bränt många "mjuka" matcher. Idag var en sådan, visst..Rögle slåss för slutspel. Men de är formsvaga och ett av seriens svagare lag trots allt.

Den där streaken tidigare på säsongen när vi torskade mot samtliga bortalag utom Malmö på vår hemmaplan minns man.

Summa summarum, idag var en match vi "skulle" vinna. Vi brände en livlina och sitter nu jävligt skrynkligt till med ett nytänt Hv flåsande i nacken.

Hade jag bettat och varit neutral supporter hade jag efter idag tippat BIF - MIF i kval..

Peja:
"Numera är förväntningarna sänka så pass mycket att Ingenmansland upplevs som en godkänd säsong, kanske rent av succé för Manner. Under exempelvis Bengtzéns sportchefsstyre eller Sundquists tränarstyre hade Ingenmansland upplevts som ett fiasko."

Hur kunde det bli så?

Svensson_62: 😁🤣😇😎

Thellen: Vad är problemet med Rögles mål? Ser ut som ett bra hockeymål. Domarna granskade situationen och kom fram till att det var regelrätt. Vad mer kan man begära?

Thellen: Det var inte hög klubba!

Säg att de domarna fel. Tränarens fel. Skit snack ser ju ut som dom inte vill vara kvar i Shl inge kämpa som om dom vill dö för varje poäng tyvärr så går det nog åt helvete

Mattson: Nä, busvissla det går fetbort. Klappa händerna lite (när man är riktigt glad) på sin höjd.

Mattson:
BIF har ju gjort stor sak av fair-play och då letar naturligtvis domarna efter minsta lilla överträdelse..
Brynäs har gjort sig själva en björntjänst genom att de ska vara så djävla präktiga

Ödeskval
Jag undrar hur den som skrev att Brynäs är så gått som klara för nytt kontrakt till nästa säsong känner idag. Jag förstår inte hur man kan tro det när typ en femtedel av säsongen är kvar att spela... Då skilde det 10 poäng mellan HV och Brynäs, 2-3 matcher senare skiljer det helt plötsligt bara 4 poäng och det är 11 matcher och 33 poäng kvar att spela om. Hallå detta är hockey och allt kan hända så länge det finns en teoretisk möjlighet..

Pk Sverige som visar sej igen.
Är väl för fan ingen Racism och säga att den och den kommer ifrån vart.
På med Palestina sjalen och dansa lumumba din dåliga förlorare.

{9684}: Haha, jag brukar busvissla på sittplats men jävlar vilka blickar man får…

Peja:
"Han är fortfarande en användbar slitvarg, men rent objektivt är han en utfyllnadsspelare i ett av SHL:s sämsta lag och kanske laget med absolut sämst bredd i kedjeväg."

😱

Mattson: nån från Luleå hade gjort o lagt ut det på forumet före jul tror jag det var. Kring domarna ..alltså..

Mattson: Har själv sett de nedlåtande blickarna när någon försökt få med sittplatsfolket. Man betraktas som lite bakom flötet om man försöker göra sig hörd.

Ser ut som pucken är i när det blev kalabalik framför mål 4:53 in i tredje. Ser ut som att Friman drar ut den med skridskon.

Mattson: vilket jävla dynglag fy fan vilka losers 🤮🤮🤮🤮🤮

Vore kul om nån orkade kolla igenom Brynäs hemmamatcher för att se hur ofta Brynäs har fler utvisningar än motståndarna fast man är hemmalag. Jag påstår att det är i en majoritet av matcherna vilket måste vara unikt inom hockeyn.

Men det kopplar till det timråtomten skriver, att det är så jävla tyst på läktarna. Tror fan att det är lätt att döma mot hemmalaget då.

Det här är bara ett tecken på att Gävle inte längre har förutsättningar för ett SHL-lag. Regionens ekonomi, arbetslöshet mm är andra tecken. Leva på lånad tid är nog uttrycket.

« · 2462505 · »