1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 752635 inlägg · 7967 ämnen
« · 2546341 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs:
Så du tror ärligt talat inte att Silvferberg har fått några indikatorer eller ett litet humm av Anaheim alls? Isf tror du&jag helt annorlunda! Och jag tror att jag ligger närmare sanningen att Silver vet en hel del redan nu.

SuneMangs:
Skadenögen absolut. Men hel är han och kommer han vara en grymt bra spelare för Leksand!

Svensson_62: Hej
Nostalgi igen 🥺. Hoppas länken funkar, semifinal 6 mot Frölunda 2017, vicken hockey, saknar #11 Kevin Clarke

youtu.be/vybV9-qbfN0

Ha en fin helg mina vänner

{10299}: Tror det först var Eric Cantona, sedan Tommy Melkersson och sist men verklgen inte minst Silfverberg.

{10299}: ja plus några till bra backar på backsidan
Så är jag jäkligt nöjd med lagbygget👍

Brynäs forever 1912: Känns bra.

{10299}: så här skulle jag vilja att brynäs kedjor ser ut,
Silfverberg Larsson Rödin
Kelleher Vesel Scott
Tärnström Ölund kopacka
Kvist Blomqvist Nordh
Vad tycks om den här uppställningen

{10299}: nej jag vet men om han skulle komma tycker jag han borde spela I förstakedjan

Brynäs forever 1912: Vi kommer sannolikt inte få Silfverberg..

Manduin: vi kan ju inte ha silfverberg i tredjekedjan

Svensson_62: vem är oh ah? har inte varit med så länge haha

Svensson_62: Spela honom med Ölund i tredje? Då skulle vi få tre vassa kedjor.

{10299}: Hur skulle det bli med OH AH om det stämmer?

Soffdomaren: My kind of number 😁

Svensson_62: Rödin, Larsson och Scott första iaf och sen amerikan kedjan som andra.

Erat: Undrar hur Gälla kommer att sätta kedjorna? Satsa på starkast möjliga 1:a eller sprida ut kompetensen på flera kedjor? Finns ju plus och minus med bägge approacherna. Superkedja som gör vad de vill eller 4 starka kedjor som producerar och gör det svårt för motståndarna att fokusera på att ta bort enstaka hot. Känns lite som om det senare har lönat sig i årets Stanley Cup.

jofa_007: börjat spela golf igen Pettis?

På tal om fans runt hela landet så får vi hoppas och tro att det kommer många Brynäsare på det matcher mot de mindre lagen. Bör ju finnas mycket fans i Småland och Skåne haha.

SuneMangs: Vejdemo är för bra för att spela i HA en längre tid. Det hade varit skillnad om DIF gick upp. Dessutom är han väl bara 27 år. Bra värvning av Tjomme, lär bli kvar och vara nyttig för Leksand.

Lite som om vi skulle få hem Lindblom nu, men blir kvar i HA. Inte skulle han stanna då.

{10299}: Nja inflyttad :)

Soffdomaren: Är du göteborgare? Vi har verkligen fans från hela landet haha

jofa_007: Tänk om. Tänk om.
Herregud vilken värvning.

jofa_007: Handlade precis på en snabbmatskedja och fick det här kvittot. Måste vara ytterligare ett tecken va?
Uppladdat:

500x0-img0544.jpeg

dempa:
ahh OK, det har jag missat

xxx BIF xxx: Djurgården tappar Vejdemo till Leksand. Har alltid tyckt att han varit skadebenägen och överskattad, men såklart ett tungt tapp för DIF.

dempa: Det stämmer och den finns kvar. Brixx ligger dock i Wasa-huset. Får inte första brynäs-målskytt i varje match fortfarande ett presentkort från dem?

xFafx: Brix var iallafall förr en klädbutik för män i Winn-huset.

jofa_007: Tolkar det inte som bitterhet , mer lite skepsis då det har varit för mycke rykten som visat sig vara ren bluff. Men så klart det hade varit härligt om det stämmer . Vi är många som gärna ser oh ah klar . Vi får hålla alla tummar med lite försiktighet .

jofa_007:
Kul med rykten som dyker upp här tycker jag.
Men räkna med att bli ifrågasatt huruvida ryktet är sant - en sund reaktion förövrigt.
Men som sagt rykten är kul att läsa - ffa från någon som haft rätt någon gång tidigare!.

SuneMangs:
Klart att Silverberg kan veta om ett utköp kommer att ske om det görs vid det datumet eller strax efter. Man bör ju diskutera framtiden i god tid så att säga.
Men att Brix-ägare vet om det nu känns ju sådär troligt om det inte finns personliga kontakter.
Vore ändå kul om det var/blir sant!

jofa_007:
"Hörde av Brix gamla ägare i veckan att en viss OH AH är klar... Den som lever får se"

Vad är Brix?

jofa_007: Bitterhet? NHL-lagen kan köpa ut sina spelare tidigast den 15:e, alltså vet inte ens Herr Silfver himself i detta nu om han blir utköpt eller inte. Det kallar i alla fall jag för fakta, inte bitterhet.

SuneMangs:
Han vet det Han vet. Sen om det är något att tro på vet ju inte jag. Men jag blev iaf glad.
Tror mycket väl att OHAH vet mycket väl vad som är pågång! Konstigt vore det annars.
Här delar man något kul också denna bitterhet. Trist!

jofa_007: Oerhört märkligt att Brix gamla ägare vet att Silfverberg är klar. Anaheim måste ju till att börja med köpa ut Silfverberg från kontraktet. Tidigaste datum Anaheim kan göra det är 15/6. Om jag vore du skulle jag inte ta det på för stort allvar innan den femtonde, med tanke på att inte ens Jakob vet just nu om han blir utköpt eller inte.

jofa_007: Kul med Melker - bara han inte är för gammal 🙂

Hörde av Brix gamla ägare i veckan att en viss OH AH är klar... Den som lever får se

Trodde JA skulle LETTa på plånboken denna veckan å ge Ölund lite lekkamrater - som tex Miks Indrasis och Kaspars Daugavins
Backar som Karlis Cukste och Kristians Rubins hade jag LETT tagit också - men det kanske vore förmycket begärt 😂😂😂

Hade bara för mig det. oops

{10299}: 1 1 i matcher innan det avbröts första matchen 4-3 till Modo och andra 3-0 till löven. Löven tog poängrekord i serien så hur kan du få det till att Modo skulle flyttas upp?

Peja: Jag tycker detta Färjestad för det mesta har en tendens att både internt och utifrån överskattas. Sällan ett topplag numera i grundserien. Sen fick de till det i slutspelet -22. De har en kaxig självbild som det alltid är skönt när den tas ned...

J-S: Jag tyckte då och tycker fortfarande det var riktigt ologiskt att inte ge Luleå SM-guldet 19/20, efter det som i alla fall hann spelas. Hela grundserien ju.

Zxcvbnm: Jo men Modo var ju påväg att vinna över er i kvalet

J-S: 19/20 så var väl löven överlägsen seriesegrare?

Brynäsgubbe: "Luleå måste känna sig snuvade på ett potentiellt guld. 19-20 slutade de 14p före tvåan. Det måste svida."

Och Modo blev snuvade på uppflyttning till SHL vilket låg även närmare,
Sen ska vi inte prata om Tjomme och gråt valsen om covid till SHL, allt för att inte Leksand skulle bli nerflyttade till HA,
Säsongen efter var SHL fan så mycket värre drabbad av covid men där spelades allt klart.

Så väldigt bra och väldigt välförtjänt att Modo gick upp till SHL den här säsongen, synd bara att det var på våran bekostnad, nu är det bara att vänta på att Leksand får vad dom förtjänar och blir nedflyttade till HA.
What goes around comes around..
Har varit i USA några veckor så amerikanskan flödar HAHAHA

JohnnyBotox: IKOs dåliga budget borde spela en roll snart. Grym sportchef men det kan gå åt pipan också. Hur många lågpris-stjärnor kan de hitta i rad?

JohnnyBotox: Ja, normalt sett kollar jag inte så mycket på topplagen eftersom man bara blir less av att jämföra med Brynäs, men nu när man kollar på SHL lite med ett utifrånperspektiv blir det intressant.

Muzik kanske skulle kunna vara ett alternativ, om Brynäs nu gick bet på Hoff. En väldigt hårt arbetande spelare men bevisligen ingen poänggörare på SHL-nivå.

Annars är jag fortfarande väldigt nyfiken på hur Gabriel Seger har utvecklats i Nordamerika. En Gävlekille med intressanta verktyg.

Jacob Bengtsson är också en intressant spelare. 24-årig defensiv back som spelat 5 år i Nordamerika. Bengtsson verkar dock ha gjort så pass stor succé att NHL-kontrakt ligger nära till hands,

EP-surfar lite. Jävlar vad Luleå måste känna sig snuvade på ett potentiellt guld. 19-20 slutade de 14p före tvåan. Det måste svida.

Peja: Frölunda har också värvat bra, Örebro ser riktigt bra ut, Rögle ser bra ut och även Luleå. Sedan är det SAIK och Växjö som alltid är farliga. Sedan har vi Leksand och Timrå som också bör utmana. HV bättre än i fjol och IKO överraskar ju alltid. Riktigt tight!

På något sätt lite skönt att slippa noja över vilka räddningsplankor som finns... Ska bli intressant att följa just bottenstriden i SHL nästa säsong. Bör väl bli MoDo, Malmö och LHC i botten.

Peja: FBK tappar ju dock Lennström och det är ju inget litet tapp. Var länge sedan man såg Dahlström men svårt att se att han är på samma nivå. Nygren är det definitivt inte.

Men annars håller jag med, Wallin bygger ett imponerande lag. Ska bli roligt att se JJ i Sverige igen. Synd att han inte bara skrev 1 års kontrakt

« · 2546341 · »